Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-01-01, 22:30
Zasilanie GPS nie z gniazda zapalniczki
Autor Wiadomość
Zenek 
Zielony listek


Marka: dacia logan mcv
Model: Laurete 5 os
Silnik: dci
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-15, 00:32   Zasilanie GPS nie z gniazda zapalniczki

Przewód zasilający leżał na pulpicie, dość gruby, zajmował gniazdo zapalniczki.
Po zdemontowaniu panela i wysunięciu rada dostałem się do kostki zasilającej radio.
Przemieniłem przewody zasilające radio (gra bez włączonej stacyjki) i podłączyłem dodatkową kostkę (+ na stałe, + gdy stacyjka włączona, 0 czyli masa).
Przerobiłem wtyczkę:
polutowałem bezpiecznik 2 A na wejściu, przewody na wejście i wyjście
Nawierciłem otwór Φ 7 mm na pulpicie i przełożyłem przewód wraz z gumką, jaką stosuje się do urządzeń przenośnych zasilanych z sieci.
Zamontowałem kostki i połączyłem.
Działa!!
Uwaga: wtyczkę przerobiłem bo do zasilenia jest potrzebne 5V.
Na liczniku 2300
_________________
Zenek
 
waluś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-23, 23:06   Zasilanie do gps/tel w podszybiu ?

Witam,
Czy próbował ktoś wyciągnąć zasilanie pod gps/tel pod szybę tak aby nie szedł kabel przed deską rozdzielczą ? Na przykład przez kratkę od nawiewu szyby a podłączenie ładowarki w schowku pasażera na dodatkowy gnieździe 12v ??

pozdrawiam
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 08:52   

Jeżeli masz kabel bez filtra to dasz radę go przeciągnąć dosłownie przez podszybie - przez szczelinę pomiędzy szybą a deską.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-24, 09:05   

Ja mam przewiercony otwór wiertłem fi 10 albo 13 z ręki. Pół minuty, tylko wcześniej trzeba ustalić miejsce, żeby nie wcelować w jakąś śrubę.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-24, 10:04   

Jak już ktoś ciągnie, to proponuję w podszybiu dać gniazdo USB zamiast 12V samochodowego. Zgrabniej to wygląda.

gniazdo USB.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 38,56 KB

Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-02-24, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 10:05   

zgadza się, i są nawet całe gniazda z zaślepkami ;)
 
waluś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-24, 10:41   

A może ktoś podesłać linka do takiego całego gniazda ? bo nie do końca wiem jak ma to wyglądać. ( teraz mi się wyświtliło zdjęcie )

Ma ktoś zrobione gniazdo zapalniczki w schowku ? może być takie najzwyklejsze wprawione gdzieś tam najgłębiej i do niego podpięta ładowarka tel/gps i kabel ze schowka poprowadzony do podszybia, albo za uszczelką albo z małym wierceniem.
Tak się zastanawiam czy nawet gniazda i ładowarki nie podłączyć razem solidnie zaizolować np. duża koszula termo i schować w desce rozdzielczej a do schowka dać gniazdo dodatkowe które będzie wolne.

Jeżeli będę chciał zrobić 3 dodatkowe gniazda 12V ( bagażnik, schowek, w desce z ładowarką ) to czy mogę się podpiąć do istniejącej instalacji od gniazda czy powinienem ciągnąć od akumulatora ? lub może od jakiś innych urządzeń ?

Gniazdko z ładowarką będzie chodzić często, w schowku okazjonalnie w bagażniku na wakacjach lodówka.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez waluś 2014-02-24, 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 10:44   

Jak już to masz skrzynkę bezpiecznikow po lewen stronie deski i to tam bym szukał lini stałego napięcia. Gdy podłączysz się pod zapalniczke nie będziesz miał lądowania przy wylaczonym zapłonie.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-24, 12:17   

Ja osobiście przód bym dał przez zapalniczkę, a tył do lodówki na stałe. Nie trzeba wtedy pamiętać np o wyłączeniu nawigacji, a w kamerkach samochodowych nagrywanie załącza się automatycznie po pojawieniu się napięcia na zasilaniu, więc odchodzi załączanie kamerki.

Lodówka lepiej, żeby była zasilana cały czas. Oczywiście ryzykujemy tym, że po kilkudniowym biwaku nie da się odpalić auta.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 12:24   

Ja zasielqnie do dvr wziąłem z lampki wew a poprzez dt2000 skrocilem czas zasilania do 15minut...
 
waluś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-24, 12:30   

Przód od zapalniczki tył na stałe, tak będzie chyba najlepiej,
dt2000 ?? co to takiego ?
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 12:34   

Kabel do zarządzania ustawieniami komputera poprzez laptop.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 20:08   

Dopnę się do tematu ;-) Planuje pociągnąć zasilanie kamerki z zapalniczki lub dodatkowego gniazda USB z boku tunelu , poniżej schowka, dalej słupkiem, następnie górą przy podsufitce, by wyjść z przewodem w okolicy lusterka wstecznego. Muszę namierzyc odp cienki przewód USB-minUSB długości 5 MB oraz zainstalować dodatkowe gniazdo 12 V.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-24, 21:39   

Sprawdź sobie napiecie przy lampce - czarny i czerwony. I stamtąd do kamerki. To zasilanie seryjnie zanika po 30minutach
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 21:55   

.. wiem, testowałem to już z termometrem ;-) jednak wole dodatkowe ekstra gniazdko.12V. Prawdopodobnie zakupię identyczne jak oryginalne, nawiercę tunel i umieszczę je symetrycznie obok fabrycznego. W ostateczności jakiś patenz z przetwornikiem 12 V - 5 V USB schowanym w tunelu środkowym.
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-29, 11:45   

Brawo Zenek! Wrzucisz jakieś zdjęcie efektu Twojej pracy?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 12:00   

Cytat:
Wysłany: 2008-02-15, 00:32 Zasilenie GPS


Cytat:
Ostatnia wizyta: 2010-11-20, 17:36 (Minut: 3)
Wizyt: 33 Łączny czas wizyt Godzin: 12,5


Nie sądzę :)
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-29, 12:38   

Re BigT: taki mały skok w czasie. To był najstarszy post w tym dziale bez odpowiedzi ;). Przykro mi się zrobiło że może Zenek do tej pory czeka na komentarze więc napisałem. Dobra dobra, już nie spammuję, ale ponad 6 lat oczekiwania na odpowiedź to jest coś !

Pozdrawiam
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 09:12   Regulacja hamulca ręcznego Sandero

Witam

Ostatnio zauważyłem, że hamulec ręczny łapie mi na 3-4 ząbku. Ponadto wyraźnie słabiej trzyma. Nie wiem, czy to się już linka wyciągnęła, czy coś z okładzinami. Na pierwszych dwóch ząbkach dźwignia podnosi się bez oporu jakby nie było linki. Wiem,że w tunelu środkowym jest zaczep linki do dźwigni. Jednak jak sprawdzić, czy wymaga gdzieś regulacji czy wymiany ? Pytam na szybko zanim pojadę do mechanika,który każe mi wymienić pół samochodu ;-) Dacia ma 80 tys przejechane i 9 lat. Hamulec używam praktycznie zawsze zostawiając samochód na postoju razem z wbitym pierwszym biegiem. Zatem jest intensywnie eksploatowany, nie daje mu szans, by się zdążył zapiec czy zardzewieć.

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-01-12, 09:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 09:17   

kolego prawie na pewno wyciagnieta linka
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-12, 10:22   

Normalna sytuacja,okładziny hamulca pomocniczego - o ile nikt nie usiłował jeździć za często z zaciągniętym hamulcem, są bardzo trwałe, wystarczy podciągnąć lekko linkę. W polo żony, które ma 142 tys przebiegu i osiągnęło pełnoletniość, niedawno wymieniałem linkę, bo ze starości już ciężko chodziła a smarować jej nie było sensu. Okładziny hamulca nadal były w dobrym stanie. Regulację linki zrobi pierwszy lepszy kumaty mechanik za niewielkie pieniądze.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-12, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:02   

Pytanie, czy regulacja czy od razu wymiana ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:46   

mekintosz napisał/a:
80 tys przejechane

Regulacja.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 14:53   

Gdzie się reguluje przy dźwigni wewnątrz auta czy od strony zawieszenia kół?
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-13, 09:58   

Łukasz, myśl powoli o czyszczeniu bębnów. Co do trwałości okładzin i szczęk, przed 200kkm miałem robione bębny.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne