Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternatywa dla Lodgy.
Autor Wiadomość
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-08, 23:21   

A to zwracam honor
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-01-09, 09:56   

goswee napisał/a:
A to zwracam honor
. Spoko 😀
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-09, 23:33   

Swoja droga naprawde niezle idzie powyzej setki.
Moj rapid do stu miazdzy wiekszosc samochodow jesli nie a to auta sportowe, ale powyzej setki az tak nie ciagnie...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
podsiar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 90
Skąd: Góra Siewierska
Wysłany: 2018-01-10, 13:53   

wieza znalazłeś już coś ciekawego co mogłoby zastąpić Lodgy?
Mi się wydaje, że jedynym rozsądnym zamiennikiem byłby Ford Turneo Connect (chodzi o wielkość, bryłę i pakowność) ale nie wiem jaka różnica w cenie.
_________________
Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-10, 14:30   

Wersja 100km w 5 biegowej skrzyni biegów bez dodatków (baza) 85,5k. Do tego masz tylko diesla. I dalej jest to golas. Ładnie skonfigurowany trend w stosunku do mojej lodgy laurente wszystkie dodatki, to 98tyś. Moja lodzia 51.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-01-10, 20:30   

Ford daje na ten model ogromne rabaty. Bez wizyty w salonie o realnej cenie sprzedażowej będziemy wiedzieć niewiele.
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-11, 10:01   

Mimo wszystko wątpię by udzielił mi 47tyś rabatu :) Przy 10k różnicy to można się zastanawiąć, powyżej już nie. No chyba, że ktoś ma już konkretne preferencje. Ale dla większości użytkowników zasada 10k różnicy się pokrywa.

Jak sprawdzałem kombiaki różnych producentów rok temu. To przy 8 różnych firmach wychodziły różnice między 66k a 73k. Silniki podobne lub prawie takie same, wyposażenie minimalnie się różniło - ot tu jedno gniazdo usb więcej, a tu lampka pasażera, a tu obicie bagażnika, tu 15 a tu 16. Generalnie różnice niewielkie. Jedynie hybryda toyoty wyszła koło stówki. Cała reszta różniła się tylko znaczkiem. I kolorem :)
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-01-11, 10:53   

Mam w firmie Ford Turneo Connect (7 os., automat), jeżdżę i powiem tak: krzesła są składane z tyłu (+20cm) to góry podłoga, nie da się ich wymontować. + oparcia mają dyktę, że jak się przednie złoży to w miarę równo jest, ale co przewieść, jak ta dykta jest cienka i dużo powietrza pod nią jest. manewrowanie tym autem to koszmar, wg. danych z autocentrum ponad 2m więcej niż w lodgy (dobre auto do jazdy wprost). Automat, jak to automat, szybko zmienia biegi jak startujesz, ale w mieście na niskich biegach to kaszana pomimo najmocniejszego silnika. Dosyć cicho w środku nawet przy 120km/h. Fotele gorzej spasowane w stosunku do daci.

Podsumowując, jakbym miał kupować to bym się ze 100 razy zastanowił zanim bym kupił.
_________________
Moja galeria
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-01-11, 13:48   

Recenzje z pierwszej ręki - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13261

Fajniejszy od lodgy dokładnie o tyle o ile od niej droższy.

Efekty wynikające z rozmiaru to nie wady tylko po prostu cechy - trudno się spodziewać, żeby duże auto skręcało w miejscu. Dotyczy to zresztą także mojej MCV-ki i samej lodgy, które też są znacznie mniej zwrotne niż jakieś tam hatchbacki. (Nie chodzi nawet o sam promień skrętu, ale fakt, że tylne koła ścinają zakręty - trzeba uważać i jeździć trochę jak autobusem: wyjeżdżać bardziej do przodu i dopiero składać się do zakrętu).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-11, 15:19   

wieza napisał/a:

doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)


Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.
A konstrukcyjnie i wymiarowo MCV I jest identyczne jak Lodgy. Doblo ma tylne zawieszenie o nazwie b-link
Cytat:
(...) Włosi szczególnie dumni są z nowego tylnego zawieszenia wielowahaczowego typu B-link, czyli uproszczonej konstrukcji z Lancii i Alfy Romeo.(...)

Nie wiem jak z trwałością, ale Doblo jeździ tyłem jak osobówka, stabilnie, przewidywalnie bez kiwania na boki.

http://moto.pl/Testy/1,11...kierownica.html
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-11, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 18:56   

Dacia w segmencie combi czy też combivanów nie ma cenowo konkurencji ale to chyba wie średnio rozgarnięty krasnoludek.
Wg mnie można dyskutować jak ktoś chce wydać np 100 tys PLZ i szuka auta w wymienionych kategoriach. Jak chce wydać 50-60 tys PLZ to szkoda dyskusji i trzeba brać Dacie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-01-11, 19:54   

jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)

Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.

Wieza pewnie pisał o pierwszym doblo, które z tyłu miało... resory.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-01-11, 21:46   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)

Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.

Wieza pewnie pisał o pierwszym doblo, które z tyłu miało... resory.


heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;) jak bym wtedy miał z 10 koników wiecej to bym sprawnościówke wygrał ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-01-11, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-12, 07:07   

Dokładnie, potwierdzam. Jeszcze nie chcieli dać nagrody za trzecie miejsce o ile dobrze pamiętam. Po tym zmienili regulamin i dopuścili dacie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-12, 10:11   

wieza napisał/a:

heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;)

Gratulacje.
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie. Doblo wyraźnie lepiej manewruje na ciasnych parkingach niż MCVI. I tyle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-01-12, 11:23   

jan ostrzyca napisał/a:
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie

Logan MCV I - średnica zawracania: 11,25 m.
Doblo II - średnica zawracania: 11,2 m.

Różnice nie powinny być zatem jakieś szokujące.

Być może swoje dokłada inne działanie układu kierowniczego i/lub jego wspomagania, ale jak mniemam prawdziwy gwóźdź programu może tkwić w tym:

Logan MCV I - rozstaw osi: 2900 mm
Doblo II - rozstaw osi: 2755 mm.

- bo tył w fiaciku na pewno mniej ścina zakręty, a przy parkowaniu czasem rzeczywiście liczą się centymetry.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-12, 13:16   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie

Logan MCV I - średnica zawracania: 11,25 m.
Doblo II - średnica zawracania: 11,2 m.

Różnice nie powinny być zatem jakieś szokujące.

Być może swoje dokłada inne działanie układu kierowniczego i/lub jego wspomagania, ale jak mniemam prawdziwy gwóźdź programu może tkwić w tym:

Logan MCV I - rozstaw osi: 2900 mm
Doblo II - rozstaw osi: 2755 mm.

- bo tył w fiaciku na pewno mniej ścina zakręty, a przy parkowaniu czasem rzeczywiście liczą się centymetry.

Wymiary, masy, sekundy. Są jeszcze odczucia z jazdy. Dwa razy w roku robię trasę obfitująca w ciasne górskie zakręty. Fiacik jest zdecydowanie zwinniejszy od MCV I. Może dlatego, że zakręty bierze bez bujania i przez to nieco szybciej jadę. Parkowanie też jest łatwiejsze.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-01-12, 14:34   

Ja przecież nie neguję odczuć, a jedynie wskazuję możliwe przyczyny ich powstawania.

Natomiast przy szybszej jeździe na pewno najważniejszy jest ten tylny wielowahacz.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-01-12, 20:05   

Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-01-12, 20:11   

Marek1603 napisał/a:
Dokładnie, potwierdzam. Jeszcze nie chcieli dać nagrody za trzecie miejsce o ile dobrze pamiętam. Po tym zmienili regulamin i dopuścili dacie.
. Cóż zaprosili nas na zlot a w sumie mieli nas w nosie, ale jak bym miał to 10koni więcej to bym wygrał i ciekaw byłbym ich min 😀😁😀 obciach straszliwy 😀 😉 ale fakt faktem powinni się zachować z honorem, cóż to był jedyny zlot i więcej do nich nie zawitam.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-12, 21:02   

Po prostu obciach był, że ich dacia objechała.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-13, 09:30   

wieza napisał/a:
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀


Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."

Bawiło mnie to straszliwie.

A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "

Wyborne!
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-13, 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-13, 09:54   

Janie, nikogo nie bronię ale zrobić sprawnościówkę między pachołkami MCV, a Clio to jest różnica. Już nie samą moc ale długości aut porównując. Byłem, widziałem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-01-13, 09:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-01-13, 15:37   

jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀


Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."

Bawiło mnie to straszliwie.

A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "

Wyborne!


Nie porównuje Dacii do Audi itp tylko konkretnie do Dublo ;) ( i nie móimy tu o sprawnościówce ) ;)
a róznica jest spora np;
porównaie oby dwa diesel
Dublo wys 1884 mm ciężar 1550kg rozstaw osi 2755 długość 4390
Mcv 1 wys 1640 mm ciężar 1255kg rozstaw osi 2900 długość 4450
Róznica 214,4 cm róznica 295kg róznica -145mmm róznica -60mm

Wnioskując na duży plus dla MCV , i niestety Dublo wypada cienko.
MCV był 7 miejscowy ale dublo porównałem jako 5 miejscowy, bo 7 miejscowy cargo to już jest wielkolud ;)
Ale cóż każdy ma swoje zdanie i opinie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-01-13, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2018-01-13, 16:03   

wieza napisał/a:
Dublo wypada cienko

Doblo jest krótszy, szerszy i wyższy - to nie jest "lepiej/gorzej" niż MCV, tylko po prostu inaczej.

wieza napisał/a:
7 miejscowy cargo to już jest wielkolud

Nie ma 7-miejscowego doblo maxi - dodatkowe 2 miejsca są wyłącznie w krótkiej wersji. W tej kategorii rzeczywiście MCV-ka jest lepsza, o czym jan zresztą uczciwie pisał.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne