Ok nie będę wchodził w polemikę bo każdy może mieć indywidualne odczucia. Ja tylko powiem tak: Sce uzyskuje max moment obortowy w okolicach 4000...i wtedy można mówić o dynamice. Jeśli ktoś wcześniej jeździł czymś co miało inne wartości-rozkład momentu obrotowego to nie można robić porównania. O koniach mechanicznych nie dyskutujmy bo takowe czujemy tylko przy najwyższych obrotach. Powiem tak: wcześniej miałem Astra G 1.6 16v 102 konie - Duster jest dynamiczniejszy; mam Golfa IV 1.4 75 km, Fieste 1.25 82 km - Duster jest w wiele bardziej dynamiczny; Mam seata cordobe 1.4 16V 101 km - Duster jest dynamiczniejszy. Posiadałem także skodę 1.2 TSI w której pękł łańcuch i silnik poszedł na złom po przebiegu 45 tysięcy ale była znaczenie bardziej dynamiczna niż Duster... Mam też golfa VR6 - no i tu lepiej nie mówić...Także wszystko to kwestia punktu odniesienia. Uważam (moje subiektywne odczucie), że dynamika Daci Duster 1.6 Sce jest adekwatna do mocy, rozkładu momentu obrotowego, masy i aerodynamiki auta. Powiedziałbym jest NORMALNIE wzgledem papierowych danych...a może macie jakieś stare oprogramowania ...Mój duster powyżej 4000 obrotów pnie się w górę do 6 jak oszalały...znaczenie lepiej niż astra G
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-12, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
Przy obecnych rabatach na opla zastanawiam się kupowania duster tylko dlatego że ma duży bagażnik za około 50 tys. Do czasu aż nie potrzebujemy autka na wertepy z napędem 4x4 lepszym wyborem będzie taka astra sedan która z rabatem 52 tys w Wrocławiu (pytałem tylko tam.). Będzie wygodniejsza i pakowniejsza do jazdy po mieście i trasie. Corsa z rabatem 38tys (wersją druga od dołu.) Również poddaje pod wątpienie sens kupowania wysokich wersji Dacii z silnikiem 3 cylindrowym. W takiej corsie dostajemy 4 cylindry klimę i lepsze prowadzenie za te same pieniądze. 45tys za 3 cylindry to lipa. Jak ktoś ,znajdzie dacie z 4 cylindrami do 38 tys to ma sens jej kupowania. Do ceny należy doliczyć rabaty na moją astrę dostałem grubo ponad 10 tys.
Powodzenia i pomyślności w uzyskiwaniu rabatów gdzie będziesz chciał kupić.
Ja patrzyłem na astrę, ale z ksenonami i 1.4t to nawet w wyprzedaży tak super nie wychodziło.
Wiadomo, że klasa wyżej niż logan, ale zależało mi też na kombi, a nie sedanie.
Mi chodzi o obecny rocznik.
Na obecny rocznik dostaniesz 12 procent. Do tego dochodzi 2 proc jak masz kartę selgros ( chwila wyrabiania) oraz do 5 proc za poprzedni rok jak się zdecydujesz na wyprzedaż rocznika. Mowimy o astrze k (5gen) bo taka kupilem.
Z tego co się orientowałem topostawa astra sedan z lepszym wyposażeniem niż Logan w max. Z silnikiem 1.6 110 (chyba)
Wychodzi 52.
Jesli Astra wychodzi 52 tys, to ja za swoje mcv zaplacilem 43.
Nie powiedzialbym, ze roznica nie jest warta zastanowienia...
MCV to niekoniecznie konkurencja, jeżeli nie akceptujesz:
- 3-cylindrowych popierdółek,
- mikro-turbo-zabawek,
- mocy poniżej 100KM,
Absolutnie rozumiem rozterki kolegi - estetyczny i pakowny przednionapędowy samochód z prostym wolnossącym 4-cyl. silnikiem dającym co najmniej te 140-150Nm "ciągu".
Astra i Duster spełniają powyższe po równo.
...
MCV to niekoniecznie konkurencja, jeżeli nie akceptujesz:
- 3-cylindrowych popierdółek,
- mikro-turbo-zabawek,
...
Tzn, ze jestes starym zatwardzialcem i niedlugo w ogole nie kupisz samochodu 😀
I trzeba bedzie isc na kurs przystosowania sie do zycia w nowym swiecie 😂
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-15, 06:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-15, 09:46
goswee napisał/a:
GRL napisał/a:
...
MCV to niekoniecznie konkurencja, jeżeli nie akceptujesz:
- 3-cylindrowych popierdółek,
- mikro-turbo-zabawek,
...
Tzn, ze jestes starym zatwardzialcem i niedlugo w ogole nie kupisz samochodu 😀
I trzeba bedzie isc na kurs przystosowania sie do zycia w nowym swiecie 😂
Bądź odwrotnie - pierwsi producenci już odchodzą od downsizingu ( nawet VW o tym przebąkuje) a niektórzy - jak Mazda - nigdy w niego nie weszli.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-01-15, 09:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2018-01-15, 12:24
Ja jesienią kupowałem auto i moje myśli były skierowane albo w nowe Sandero TCE, albo używaną Astrę J. Przejechałem się jednym i drugim. Oczywiście to auta z różnych segmentów i półek cenowych.
Wybór padł na Opla i nie żałuję. 140-konne 1.4 turbo dobrze sobie radzi z ciężką Astrą, spalanie jest przyzwoite (8 l/100km cykl głównie miejski), prowadzenie fajne. Jak na osmioletnie auto nie jest zużyte (127 tys km obecnie), trafiła się sztuka bezwypadkowa, historia 1:1 się potwierdziła.
Sandero wspominam dobrze, do Dacii mam sentyment, bo jeździ się tym przyjemnie.
Szkoda mi tylko że taki opel nie ma cen niższych o te 10proc zamiast tych rabatów. Dzisiaj jechałem corsa w podstawie 1.4 87 i jechało się lepiej niż dacia tak że jakbym .jak dopłacić 2/3 tys do opla to wybrałbym opla. Jednak o rabatach nie wiedziałem i skończyłem z Sandero za 42k licząc dodatki.
Eh.
U mnie Opel akurat przegrał. 1.6 115 nie brałem pod uwagę bo by jechał gorzej niż 0.9 w MCV, a jakoś wyposażona Astra z 1.4 140 wychodziła 10k więcej niż MCV Outdoor.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2018-01-15, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Zgoda, ale porownanie astry j do mcv outdor jest nie do konca trafione, chyba ze bedzie astra w wersji terenowej.
Lub porownac do mcv laureate, wtedy roznica nie jest 10 tys tylko ponad 15
Ja mam porównanie wolnossącego silnika 1.6 citroena do 0,9 Dacii i jak dla mnie to nawet nie ma porównania, 1.6 idzie jak szalony, a Dacia po prostu jedzie do przodu.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2018-01-15, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Astra 1.6 nie jedzie, tak się wydaje. Sprawia wrażenie strasznie mułowatej, jednak na ulicy, te żwawe auta, wcale nie są szybsze. Astra 1.6 jest na pewno szybsza na autostradzie. Cruze 1.6 120 koni, jechałem kiedys 210km/h wg GPS. Długo trwało rozpędzenie, ale jechał. W Daci nie do osiagnięcia. Jednak Dacia 09TCE jest o niebo zwinniejsza i w sumie to jeżdzę Dacią, a nie Astrą, ani Cruze. Cruze mi się bardzo podoba do dziś.
Zgoda, ale porownanie astry j do mcv outdor jest nie do konca trafione, chyba ze bedzie astra w wersji terenowej.
Lub porownac do mcv laureate, wtedy roznica nie jest 10 tys tylko ponad 15
Porównuję ceny, nieważne, że to kombi, czy wersja uterenowiona, bo napisałem, że astra i tak przegrała u mnie. A Outdoora wziąłem bo miał wszystko, co się dało w dobrej cenie.
Popieram Astra J to (sedan też) to bardzo dobre auto. Jest bardzo stabilne podczas jazdy. U mnie bariera na zakup auta z ubezpieczeniem wynosiła 50 tysięcy. Myślę, że jeśli faktycznie można wyrwać Astrę J za 52 tysiące to warto brać.
Zgoda, ale porownanie astry j do mcv outdor jest nie do konca trafione, chyba ze bedzie astra w wersji terenowej.
Lub porownac do mcv laureate, wtedy roznica nie jest 10 tys tylko ponad 15
Porównuję ceny, nieważne, że to kombi, czy wersja uterenowiona, bo napisałem, że astra i tak przegrała u mnie. A Outdoora wziąłem bo miał wszystko, co się dało w dobrej cenie.
Tak tylko mowie, bo...
Niektorzy tutaj porownuja astre czy corse do dustera i pisza ze opel lepszy...
Popieram Astra J to (sedan też) to bardzo dobre auto. Jest bardzo stabilne podczas jazdy. U mnie bariera na zakup auta z ubezpieczeniem wynosiła 50 tysięcy. Myślę, że jeśli faktycznie można wyrwać Astrę J za 52 tysiące to warto brać.
Pewnie ze warto.
Golfa gti tez warto.
Jagujara x-type tez warto.
Ale nie ma porownania cenowego miedzy astra za 52 a loganem za 40
Zgoda, ale porownanie astry j do mcv outdor jest nie do konca trafione, chyba ze bedzie astra w wersji terenowej.
Lub porownac do mcv laureate, wtedy roznica nie jest 10 tys tylko ponad 15
Porównuję ceny, nieważne, że to kombi, czy wersja uterenowiona, bo napisałem, że astra i tak przegrała u mnie. A Outdoora wziąłem bo miał wszystko, co się dało w dobrej cenie.
Tak tylko mowie, bo...
Niektorzy tutaj porownuja astre czy corse do dustera i pisza ze opel lepszy...
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. DD z napędem 4x2 do jazdy po mieście i trasy to gorszy wybór od takiej astry za te same pieniądze. Oto mój enigmatyczny przekaz.
Corsa to konkurencja dla sandero. Niestety w takiej walce corsa po rabatach będzie lepsza.. (o ile nie bierzemy Dacii za 35tys.
Wejdźcie sobie w konfigurację i porównajcie mcv za 48/49k z .9 tce do astry j za 52k. Za astra przemawia: lepsze wyciszenie, lepsze prowadzenie, większy komfort w trasie, lepsze wykończenie, wspieranie polskiej fabryki. Przez długi czas byłem zaślepiony jak większość użytkowników Dacii i żyłem w przekonaniu że dacia jest git a reszta jest nieopłacalna. Za dacia przemawia opcja Kombii, mniejsze spalanie w mieście i trochę niższa cena. komentarze typu że astra kosztuje 60k możecie sobie darować. Nie wierzycie? Napiszcie chociaż do pewnego dealera z Wrocławia imieniu Paweł.
Nowa Ibiza też przedstawia się ciekawie, ale nie wiem jak z rabatami itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum