Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero 1,4 na zimnym silniku szarpie, przerywa
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-07, 13:22   

mario1967, próbowałeś pierwszą sondę przed katalizatorem, pompa paliwa - jakie ciśnienie na listwie masz?

Podałeś zero informacji.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-07, 23:34   

Nie podmieniaj na pale pol auta.
Czym to czytales i jaki jest dokladny opis bledu, bo z numerkow ktore podales jakos nic mi nie wychodzi.
Jezeli to druga sonda to sprawdz parametry pierwszej w czasie rzeczywistym jak pracuje bogato czy ubogo i na tej podstawie zacznij szukac. Sprawdz czy druga dobrze odpowiada tak lub nie. Sprawdz masz we wtyczce 12v do jej podgrzewania. No i raczej telefonem nie zdiagnozujesz poprawnie pojazdu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
mario1967 


Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1,2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-01-13, 15:36   

Witam, może uszczelka pod głowicą, jak zimny to pali ładnie lecz po chwili zaciąga płyn do drugiego cylindra i wtedy przestaje palić, następnie silnik sie nagrzewa nieszczelność się zmiejsza i wtedy pali w miarę normalnie. Co wy na to????
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-13, 16:18   

Może być ale.... Będą bąbelki w zbiorniczku lub z rury charakterystyczny błękitny dymek, ewentualnie będzie tego płynu ubywać.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-13, 19:11   

z tego co kiedyś czytałem o tym silniku na innych forach oraz sam to przeżyłem kiedy pada w nim UPG to olej silnikowy zaczyna wyciekać zza kolektora wydechowego, Rzadkością podobno jest przedostawanie się plynu chłodzącego do komory spalania. Czy autor tematu podmieniał jak jeden z kolegó powyżej sugerował sondę lambda znajdującą sie przed katalizatorem ? Ja spróbował bym jeszcze podmienić ECU z 2 sprawnej sanderki, jak to nie pomoże to auto trzeba zaciągnąć do elektryka i przejrzeć wiązkę silnika, bo skoro wszystko jest sprawne a ona dalej źle jeździ to musi byc cos nie tak z wiązka
 
mario1967 


Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1,2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-01-14, 11:19   

Odpalasz, silnik pracuje, ale po pewnym czasie zaczyna jakby palić na 3 cylindry. Po przegazowaniu wraca poprawna praca silnika, ale po jakimś czasie znowu zaczyna "kuleć".
To jest przenikanie płynu chłodzącego do komory spalania przez uszkodzoną uszczelkę i "zalewanie" cylindra. Płyn z chłodnicy uniemożliwia przeskok iskry lub poprawne spalanie mieszanki. Taki wpis znalazłem na jednej ze stron w internecie. Kolega DUDUŚ proponuje przełożenie ECU, mam drugą sprawną sanderkę ale co z immobiliserem?????
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-14, 16:05   

mario1967 napisał/a:

To jest przenikanie płynu chłodzącego do komory spalania przez uszkodzoną uszczelkę i "zalewanie" cylindra. Płyn z chłodnicy uniemożliwia przeskok iskry lub poprawne spalanie mieszanki.


Czyli sprawdzić to co pisałem wyżej. Jak zaczyna "kuleć" to powinien z rury lecieć błękitny dym.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-14, 16:34   

Faktycznie zapomniałem o IMO :-P wiec nie za bardzo da sie przełożyć ECU
 
mario1967 


Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1,2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-02-07, 07:52   

Witam, problem rozwiązany. Podstawiłem samochód do warsztatu elektromechaniki w Grudziądzu ul. Rapackiego i tam gość naprawił auto. Mówił że rozjechał się sterownik silnika. Teraz auto śmiga jak nowe.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-07, 12:12   

Czyli dokładnie - rozjechała się mapa wtrysków. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne