Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Sandero / Logan z TCe90- wydajność ogrzewania
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 23:02   

Po przesiadce z Matiza w pewnym sensie czuję się jak w premium :mrgreen:
Ale na poważnie- jakby nie było Sandero to samochód sporo większy, lepiej wyposażony, nowocześniejszy, znacznie lepiej wykończony i sporo droższy. Tym bardziej dziwią takie proste rzeczy, które w Dacii działają jednak gorzej.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-08, 23:12   

Dymek, czy aby droższa dacia? ile kosztował nowy matiz i jaka była od tego czasu inflacja i pensje?
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-08, 23:29   

Uturbione male silniki grzeja sie powolutku, inaczej byc nie moze.
Chyba ze od razu po odpaleniu bedziesz jechac dynamicznie pod duzym obciazeniem, np. 5 os. I po gore.
Silniki tego tupu z grupy VAG rowniez grzeja sie niemilosiernie dlugo, niczym starsze diesle.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 09:07   

Dziś "na polu" tylko -6*C, ale podczas jazdy do roboty włączyłem sobie na smartfonie odczyt temperatury cieczy chłodzącej i w zasadzie więcej pytań co do działania ogrzewania nie mam. Spokojny, leniwy przejazd kilkunastu kilometrów z prędkością 50-90km/h i obrotami silnika 2,5-3 tys/min. Temperatura startowa cieczy wynosiła +14*C, już po przejechaniu 1km temperatura doszła do +45*C, po ok. 3km było +60*C i ta temperatura utrzymywała się dość długo na poziomie +60-63*C (przy tej temperaturze z nawiewów leci jedynie letnie powietrze). Po mniej więcej 8km temperatura skoczyła szybko w górę i stanęła na +76*C i wtedy to, co dmuchało z nawiewów było już akceptowalne. Specjalnie pojechałem kilka kilometrów dalej, ale temperatura już nie wzrosła. Po dojechaniu do celu i pozostawieniu pracującego silnika na kilka minut temperatura nawet nieco spadła i utrzymywała się na poziomie 74-75*C. Wynika z tego, że optymalna, utrzymywana temperatura pracy mojego silnika jest około 10*C niższa niż np. w Matizie, bo tam jest nominalnie ok. +85*C. Tam termostat otwiera duży obieg cieczy przy temperaturze +82*C a dzieje się to już po kilku minutach pracy silnika na biegu jałowym. Wynika z tego, że powietrze z nawiewów w TCe nigdy nie będzie tak ciepłe jak w starych silniczkach, nawet po maksymalnym nagrzaniu. Muszę jednak sprawdzić to na dłuższej trasie i przy ostrzejszej jeździe, bo już widzę niezgodność temperatury maksymalnej podanej przez kol. SVENSONA (z tym, że na LPG) w Tym Wątku.
Jako skromny elektronik przepraszam więc fanów motoryzacji i znawców bilansów silników spalinowych, że zaśmieciłem forum tym wątkiem, ale niestety muszę sam sprawdzić fakty, które fan motoryzacji ma w małym palcu. Mimo wszystko- nie chowam się do jamki.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-13, 10:59, w całości zmieniany 8 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-09, 09:32   

Taki TCe ma praktycznie trzy obiegi cieczy I zarządzanie nagrzewaniem jest bardziej skomplikowane niż w starszych kontrukcjach. Moim zdaniem te auto powinno mieć dodatkowy grzejnik jak dCi.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 15:36   

Dymek napisał/a:
Jako skromny elektronik przepraszam więc fanów motoryzacji i znawców bilansów silników spalinowych, że zaśmieciłem forum tym wątkiem, ale niestety muszę sam sprawdzić fakty, które fan motoryzacji ma w małym palcu. Mimo wszystko- nie chowam się do jamki.


Pierwsza zasada termodynamiki to o ile pamiętam szkoła podstawowa więc nie ma co się silić na uszczypliwości.

arnold napisał/a:
Taki TCe ma praktycznie trzy obiegi cieczy I zarządzanie nagrzewaniem jest bardziej skomplikowane niż w starszych kontrukcjach. Moim zdaniem te auto powinno mieć dodatkowy grzejnik jak dCi.


Możesz to jakoś rozwinąć? Tce ma dodatkowy termostat pomiędzy blokiem silnika i nagrzewnicą? O jaki "grzejnik" w dci chodzi?

Dymek napisał/a:
Po dojechaniu do celu i pozostawieniu pracującego silnika na kilka minut temperatura nawet nieco spadła i utrzymywała się na poziomie 74-75*C.


Nagrzewnica działa jako dodatkowa chłodnica tylko że z tego co mi wiadomo nie ma zabezpieczenia w postaci termostatu dlatego jeżeli jest w obieg włączona i używa się nadmuchu silnik jest wychładzany. Jeżeli ma dużą sprawność to więcej ciepła jest pobierane do kabiny niż silnik generuje i dlatego temperatura może spadać na postoju. Można to wykorzystać w przypadku awarii termostatu w pozycji "zamknięty" i chłodzić silnik.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2018-01-09, 15:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-09, 15:49   

mojo napisał/a:
O jaki "grzejnik" w dci chodzi?


PTC, kilka świec żarowych sterowanych termostatem lub z ECU podgrzewajacych płyn w układzie. Zwykle około 1kW. Montowane w niektórych autach seryjnie albo dokładne.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 16:36   

damiaszek napisał/a:
mojo napisał/a:
O jaki "grzejnik" w dci chodzi?


PTC, kilka świec żarowych sterowanych termostatem lub z ECU podgrzewajacych płyn w układzie. Zwykle około 1kW. Montowane w niektórych autach seryjnie albo dokładne.


Chodzi o dodatkowe grzałki w silniku takie jak np są stosowane w skandynawii?
Który model Dacii to ma seryjnie?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-09, 19:24   

w Daci to nie mam pojęcia. W Fordach to najpierw wid,ałem to w tych sprowadzonych że Skandynawii a później można było mieć za dopłatą lub w pakietach, podobnie jak grzaną przednią szybę. Są też do kupienia zestawy do samodzielnego montażu. Montuja to też do LPG przed reduktorem, szybciej się przełącza i jest stabilniej termiczne.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-09, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
sheriff1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2018-01-09, 21:01   

mojo napisał/a:

O jaki "grzejnik" w dci chodzi?


Silniki dCi mają 2 grzałki elektryczne po 300W każda w kanale nawiewu powietrza. Włączane automatycznie, gdy niska temperatura na zewnątrz, zimy silnik i włączona dmuchawa.
Działa to całkiem fajnie, po już po 60 sekundach od uruchomienia silnika dmucha cieplejsze powietrze. Przy obecnych temperaturach około 0 spokojnie wystarcza na szybkie przesuszenie szyb. Pewnie przy dużych mrozach trzeba będzie czekać ruski rok na nagrzanie silnika, ale dopiero się o tym przekonam....

Więcej w tym wątku:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2018-01-09, 22:22   

spoogie napisał/a:
Potwierdzam słabą wydajność ogrzewania tce 90. W capturze też jest z tym bardzo słabo, czasem 10-12km trzeba przejechać zanim coś zacznie dmuchać. Prędzej odparuje climą wilgoć niż ciepłem.
Kurde toż to tragedia. . .
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-09, 23:31   

Pamietam, w dwoch posiadanych dieslach: tdi oraz jtd jesli temp. Byla zdecydowanie ponizej zera, wskaznik temp silnika nigdy nie docieral do polowy, czyli silnik byl niedogrzany.
Najwyrazniej male benzyniaki beda cierpiec na to samo co diesle kilkanascie lat temu...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-10, 06:11   

mojo napisał/a:
Dymek napisał/a:
Jako skromny elektronik przepraszam więc fanów motoryzacji i znawców bilansów silników spalinowych, że zaśmieciłem forum tym wątkiem, ale niestety muszę sam sprawdzić fakty, które fan motoryzacji ma w małym palcu. Mimo wszystko- nie chowam się do jamki.


Pierwsza zasada termodynamiki to o ile pamiętam szkoła podstawowa więc nie ma co się silić na uszczypliwości.

arnold napisał/a:
Taki TCe ma praktycznie trzy obiegi cieczy I zarządzanie nagrzewaniem jest bardziej skomplikowane niż w starszych kontrukcjach. Moim zdaniem te auto powinno mieć dodatkowy grzejnik jak dCi.


Możesz to jakoś rozwinąć? Tce ma dodatkowy termostat pomiędzy blokiem silnika i nagrzewnicą? O jaki "grzejnik" w dci chodzi?

Dymek napisał/a:
Po dojechaniu do celu i pozostawieniu pracującego silnika na kilka minut temperatura nawet nieco spadła i utrzymywała się na poziomie 74-75*C.


Nagrzewnica działa jako dodatkowa chłodnica tylko że z tego co mi wiadomo nie ma zabezpieczenia w postaci termostatu dlatego jeżeli jest w obieg włączona i używa się nadmuchu silnik jest wychładzany. Jeżeli ma dużą sprawność to więcej ciepła jest pobierane do kabiny niż silnik generuje i dlatego temperatura może spadać na postoju. Można to wykorzystać w przypadku awarii termostatu w pozycji "zamknięty" i chłodzić silnik.


Jest super mały obieg, normalny mały obieg i duży. Nie wiem gdzie jest właczona nagrzewnica, ale temperatura powietrza rośnie mimo wszystko od początku pracy silnika.
Jedynie co ilustruje tą funkcję to film na You Tube o silniku tCe 90.

https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

Tak jak koledzy wspominali dCi ma grzałkę w obudowie nagrzewnicy.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-10, 12:17   

Chociaż raz diesel lepszy od benzyny ;-)

Miałem okazję ruszyć rano przy -7 stopniach. Psiknąłem na szybę, chwilę poczekałem i ruszyłem. Po kilometrze leciało mocno wyczuwalne ciepło.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-10, 14:25   

Nowe silniki mają "inteligenty" system zarządzenia ciepłem. Najprościej powiedzieć że mają 2 termostaty więcej.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-11, 23:19   

Osobiście jak już pisałem, nie mam problemu z rozgrzewaniem silnika, a nie deptam go bez pojęcia. Normalna jazda z dodatkowym oszczedzaniem silnika dopóki na LPG się nie przelaczy ( wiem że ma już 60 *C) . I wiem też że temperatura cieczy to nie temp oleju, a ten grzeje się jeszcze wolniej.
Jedno mogę stwierdzić, od pierwszego kilometra zaczyna lecieć ciepło ( prawie jak w lagunie gdzie miałem wspomniane grzałki nurkowe) . Jedyna zagadka dla mnie to sterowanie, a raczej to że ostatnie kropki czerwone to ciepło, a nie od pierwszych.
Aha i nie używam ECO
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-12, 07:23   

Wczoraj sprawdzałem, przełączyłem sobie nadmuch na deskę i po kilometrze już leciało ciepławe powietrze. Ale i tak klima pomaga w odparowaniu. Klima plus grzanie na max i szybki bardzo ładnie odparowują.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-12, 08:31   

Ja w tym roku nie narzekam. Miałem coś poprawiane w wentylacji i klimatyzacji w ASO (wymieniany wentylator nawiewu i inspekcja kanałów). W zeszłym roku koszmarnie parowały mi szyby w okresie jesienno-zimowym (po ruszeniu para potrafiła zamarzać od środka). Włączenie klimy nie pomagało od razu. Odparowanie wnętrza trwało zbyt długo.
Teraz jest zdecydowanie ok. Nagrzewa się owszem, po 5 km (tak ok. 10 min jazdy w ruchu miejskim) ale już od początku klima skutecznie suszy kabinę i nie dopuszcza do ograniczenia widoczności jak to było w zeszłym roku. Wtedy miałem takie akcje, że ruszałem przy -3 st., przy włączonym nawiewie i klimie musiałem się zatrzymać po 400 m aby wyczyścić szybę bo nic nie widziałem.
 
trabancik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2018-01-13, 18:09   

U mnie problemu ogrzewania nie zauwazylem. Dzis zrobilem test: samochod po calej nocy w lekkim przymrozku na zewnarz. Wskaznik temperatury -1. Po przejechaniu ok 1km dmucha cieple powietrze po przejechaniu 4km zczynam skrecac ogrzewanie bo dmucha zbyt cieple.
Co do halasu - mogloby byc lepiej - przy nawiewie na szybe przednia slychac wentylator od 1 biegu. Przy innych ustawieniach drugi bieg nawiewu halas jest ok. No ale to wszystko odczucia subiektywne :-)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 08:41   

trabancik napisał/a:
Po przejechaniu ok 1km dmucha cieple powietrze po przejechaniu 4km zczynam skrecac ogrzewanie bo dmucha zbyt cieple.

No i najwyraźniej widać dwie grupy użytkowników, jedna- zadowolona z ogrzewania i druga- marznąca. Mnie jak na razie zdarza się "skręcać" ogrzewanie jedynie przy temperaturach sporo powyżej zera i dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Teraz pokrętło jest stale na max, niezależnie od przejechanych km, powietrze niby dmucha ciepłe a w kabinie jednak raczej chłodno. Ja w każdym razie marznę, całe życie byłem przyzwyczajony do wydajnego ogrzewania w samochodach. W trasy powyżej 100km zwykle zdejmowałem kurtkę, nawet w duże mrozy a tutaj tego sobie jakoś nie wyobrażam.
Cytat:
Co do halasu - mogloby byc lepiej - przy nawiewie na szybe przednia slychac wentylator od 1 biegu. Przy innych ustawieniach drugi bieg nawiewu halas jest ok. No ale to wszystko odczucia subiektywne :-)

To jest nie tyle hałas samego wentylatora, co hałas powietrza w nawiewach. Daje się przyzwyczaić.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-15, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 10:26   

Dymek napisał/a:
widać dwie grupy użytkowników, jedna- zadowolona z ogrzewania i druga- marznąca

Wygląda jednak na to, że to nie jest kwestia subiektywna, zależąca od preferencji tych osób, tylko że ich auta faktycznie różnią się wydajnością ogrzewania. Jeśli więc komuś jest zimno to warto by to chyba sprawdzić dokładniej - niewłaściwe działanie systemu czy nawet awaria może zdarzyć się nawet w całkiem nowym aucie.

Dymek napisał/a:
powietrze niby dmucha ciepłe a w kabinie jednak raczej chłodno

Duży gabaryt i słaba izolacja... Bez względu na wydajność ogrzewania daćki od zawsze szybko się wychładzały /:
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2018-01-15, 10:53   

Sytuacja z wczoraj. Samochód stał nieużywany ponad 24 h, temperatura -4°C. Jazda 3 km na stację benzynową, włączony nawiew na szybę i klima dla odparowania, ogrzewanie na max. Po wyjeździe ze stacji klimatyzacja wyłączona i od razu było czuć ciepło z wentylacji, a po kolejnych 2 km skręcałem ogrzewanie. Obieg powietrza otwarty. Tryb ECO wyłączony.

Podsumowując (nie tylko na podstawie ww. przypadku), przy zimowych temperaturach te kilka km trzeba przejechać, ale potem robi się naprawdę ciepło i ogrzewanie skręcam. Jest z tym trochę lepiej niż w przypadku fordowskiego 1.8 TDCi, którego używałem wcześniej.

Prz okazji średnie spalanie na trasie Rumia – Politechnika – Rumia (przejazd obwodnicą, ok. 70 km) – 6,2 l/100 km. :-P
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-01-15, 13:04   

tce 90 bardzo słabiutko grzeje w porównaniu do K4M którym jeżdżę na co dzień to łapie temp jak diesel.
Niestety właśnie z tego powodu muszę teraz coraz częściej jeździć sandero a w opcji nie było podgrzewanych siedzeń
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-15, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 13:21   

Fruxo napisał/a:
w opcji nie było podgrzewanych siedzeń

Se zamontuj, zero filozofii:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + podgrzew* = (np) http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1976

Nagrzewnice elektryczną z diesla też można dołożyć, bo blok wentylacji jest wspólny, więc miejsce czeka - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-01-15, 13:40   

Akurat pół godzinki temu wróciłem autem zastępczym z Rybnika i dostałem Clio Tce 90 i też podobnie co do ogrzewania. Trzeba przejechać tych kilka km, aby było w miarę ciepło. Na zewnątrz było coś około - 1.
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne