Wysłany: 2018-01-15, 09:54 przepustnica w 1.2 75KM Clio 4
Pytanie za 100 punktów. Czy w tym modelu z tym silnikiem trzeba zaadaptować komputerowo przepustnicę po jej czyszczeniu czy też mogę ją na lajcie wykręcić, wyczyścić i założyć z powrotem? Pytam, bo w Clio seniora jest problem z odpaleniem. Ostatnio to była przepustnica właśnie i po wyczyszczeniu w ASO problem znikł aż do dziś?
Teoretycznie - tak: instrukcja serwisowa nakazuje po zamontowaniu "przeprowadzić procedurę ponaprawczą sterownika silnika za pomocą narzędzia diagnostycznego, dotyczącą komponentu «przepustnica»".
Aczkolwiek jeśli przy czyszczeniu uda się uniknąć zmiany położenia przesłony, to komputer nie będzie w stanie sprawdzić, że cokolwiek było robione, bo niby jak.
Rozumiem, że tą przesłoną steruje komputer tak? Więc nie lata ot tak sobie jak chce, zastanawiam się czy się zabierać za to. W sumie nie mam nic do stracenia, auto po gwarancji, więc i tak laweta go czeka w razie czego.
No ok. Senior nie dał mi się popisać i jak przyjechałem do niego to Clio już na lawecie było. Serwis teraz dzwonił, że gotowe i, że faktycznie przepustnica do czyszczenia (110 pln), innych błędów brak i w ogóle cacy.
ASO zaleca w takim razie czyszczenie na każdym przeglądzie. Jajcarze, całe heheszki polegają na w tym, że nie dojechał nawet do przeglądu od ostatniego razu xDD
Czy na takie szybkie syfienie się przepustnicy mogą mieć wpływ małe przebiegi typu po 10 km dziennie w obie strony? Trasa sporadyczne i też szału nie ma z odległościami. Przebieg w tej chwili to lekko ponad 50kkm z czego 27kkm przejeździło jak demo w salonie. Jak o to zadbać? Prawdę mówiąc to jest średni interes co roku o tej samej porze dzwonić po lawetę. No i w najmniej oczekiwanym momencie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-17, 18:03
W Clio 4 jest taka sama przepustnica jak w Dacii ? Nie jestem pewien ale raczej tak. Ja swoja przepustnicę czyszczę przy każdej wymianie oleju i filtrów. Po zdjęciu puszki z filtrem powietrza wystarczy odpiąć jedna wtyczkę, odkręcić 4 śruby na klucz 10 i mam przepustnice w ręku. Szmatka nasączona benzyna ekstrakcyjną w rękę i po 2 minutach przepustnica jest już czysta. Składamy wszystko do i tyle. Cała operacja z wymianą filtra powietrza to 10 minut. Po czyszczeniu przepustnicy nigdy nie robiłem żadnej adaptacji, od razu wszystko działalo idealnie
Może odma rzuca syfem, lub ciągnie gdzieś lewe powietrze obok filtra
Szczelność połączeń do sprawdzenia, bo senior sam sobie filtr powietrza wymienia a ta odma to... dobra znajdę ją sobie i też sprawdzę xD
dudu$ napisał/a:
W Clio 4 jest taka sama przepustnica jak w Dacii ?
Silnik ten sam, więc raczej sama przepustnica też. Teoretyczne (przeglądnięte wszystkie foty i opisy) ja wiem jak ją wykręcić i porobić, bo miałem zamiar to sam zrobić ale jak już wcześniej pisałem nie dostałem takiej szansy inna sprawa, że na podwórku stoi też 18 letni Matiz, którego mamy od nowości i tam takich cyrków nie ma.
Matiz ma przepustnicę na linkę, przy dużej ilości brudu mogą co najwyżej wolne falować. A raczej ma jednopunktowy wtrysk który i tak tą przepustnicę myje.
Senior jeździ spokojnie i przepustnica też nie pracuje w całym zakresie stąd może mieć delikatne problem. W jednopunktowym wtyrysku lub gaźniku przepustniaca jest stale obmywana przez paliwo.
Senior jeździ spokojnie i przepustnica też nie pracuje w całym zakresie stąd może mieć delikatne problem.
Tak też mu mechanik mówił - raz na jakiś czas zrobić wypad na A4 i przegonić i niekoniecznie sugerować się strzałkami na wyświetlaczu. Dodatkowo wgrali nowy soft do silnika, zobaczymy, cóż też z tego wyniknie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-17, 22:04
Laisar dobrze prawi trzeba przeprowadzic adaptacje.
Arnold tez. W jezdzie miejskiej (na emeryta)wszystkie takie elementy jak przepustnice, zawory regulacji cis, dostaja po dupie bo pracuja w malych zakresach.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Co to rozumiem, że wymontowanie przepustnicy w celu przeczyszczenia i montaż z powrotem nie wymaga adaptacji?
Bo przy wymianie na NOWY to na pewno trzeba adaptować.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-21, 16:04
route2000 napisał/a:
Co to rozumiem, że wymontowanie przepustnicy w celu przeczyszczenia i montaż z powrotem nie wymaga adaptacji?
Bo przy wymianie na NOWY to na pewno trzeba adaptować.
No tak. Tylko trzeba to delikatnie czyscic.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum