Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-07-21, 13:56
Svensona MCV TCe 90 - wnioski, przemyślenia, modyfikacje
Autor Wiadomość
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 15:38   

shrek napisał/a:
Po 3000 km raczej nic nie odpada i nic nie stuka. Przynajmniej w Daci. :mrgreen:


Gdzie te czasy kiedy kupowało się nowe auto jeździło 5 lat, robiło 150 tys i dwie żarówki wymieniało? I to w autach dla biedaków.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 18:30   

mojo napisał/a:
w autach dla biedaków

Takich czasów nigdy nie było.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-15, 20:44   

To były czasy powstawania dziwnych legend dotyczących samochodów z zachodu
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-01-17, 14:48   

Trabanta jednak ludzie użytkowali przez ok.25 lat, nie dlatego że ich nie było stać na coś innego po tych 25 latach, ale części były na tyle tanie i wytrzymałe, że nie było to problemem jeździć 25 lat jednym autem.
Czy teraz jakbym kupił Logana, mógłbym go normalnie i tanio użytkować przez 25 lat?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-17, 15:15   

Czort napisał/a:
Trabanta jednak ludzie użytkowali przez ok.25 lat, nie dlatego że ich nie było stać na coś innego po tych 25 latach, ale części były na tyle tanie i wytrzymałe, że nie było to problemem jeździć 25 lat jednym autem.


Weź jednak pod uwagę jakie przebiegi miały auta w PRL, choćby ze względu na reglamentację sprzedaży paliwa, a przez pewien okres -- ograniczenia w podróżach. Maluch z 50 tys. na liczniku uchodził za prawie zajechany.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 15:33   

Czort napisał/a:
Trabanta/Wartburga/PF126/Zaporożca jednak ludzie użytkowali przez ok.25 lat, nie dlatego że ich nie było stać na coś innego po tych 25 latach,
ale części były na tyle tanie i wytrzymałe, że nie było to problemem jeździć 25 lat jednym autem.

Chyba znasz to z opowiadań bo to sa miejskie legendy obecnie.
Tak nie było - te samochody przejeżdżały góra 25 kkm i wymagały remontu kapitalnego silnika . Części może i były tanie ale nie do zdobycia . Tak samo ajk i samochody - one były tanie dla tych którzy dostawali je na talony ( a tych było mało ) . Ceny na wolnym rynku były wielokrotnie wyższe.
Jesli ktoś był wysoko ustawionym członkiem partii to kupował co 2 lata nowy samochód na talon a ten stary sprzedawał za cenę równą 5 krotności tego ile płacił za nowy.
W latach 80-tych talony na paliwo pozwalały Ci przejechać rocznie max 8 kkm .
Pierwsze Dacie po przejęciu przez Renault miały problemy z korozja ale te od 2010 powinny bez problemu przetrwać może z 15 lat ( zapowiada się że po takim czasie nie będą mogły wjeżdżać do centrów miast).
A na forum masz kilka przypadków przebiegów rzędu 250 kkm Daciami - te z lat PRL-u nie mogły sie pochwalić takimi przebiegami bez kapitalnego remontu ( nie jednego)

Czort napisał/a:
Czy teraz jakbym kupił Logana, mógłbym go normalnie i tanio użytkować przez 25 lat?

Mój DD jeździ już prawie 4 lata -na razie 80 kkm - pewnie dożywocia nie będzie miał ale tak do 200 kkm pewnie da radę :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-01-17, 16:37   

jas_pik napisał/a:
Mój DD jeździ już prawie 4 lata -na razie 80 kkm - pewnie dożywocia nie będzie miał ale tak do 200 kkm pewnie da radę :)

Takim wynikiem jeszcze nie ma się co chwalić kiedy średni wiek aut w polsce wynosi ok.15lat.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-17, 16:54   

Czort napisał/a:
Trabanta jednak ludzie użytkowali przez ok.25 lat,


Mialem kiedys Trabiego. Kupilem od starszego pana ktory jezdzil nim pol zycia i zrobil 30 kkm. Po kupnie silnik poszedl zaraz do remontu. Te silniki wytrzymywaly max 25 tys potem tracily kompresje. No i jak zaczalem nim dziennie do pracy jezdzic to wiecznie cos z gaznikiem, zaplonem. Itd. Te auta byly zaprojektowane jak kosiarki do trawy 45 min pracy raz w tygodniu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-20, 09:20   

Remont silnika wyglądał mniej więcej tak:

PF126p potrafił zrobić 100 000 podobnie jak polonezy i 125p
Trabant około 25 000 chyba że podłoga zaczęła się wcześniej łamać z przodu
Łada podobnie jak 125p choć Niva zrobiła mi 120 000 i dopiero panewki poszły.
Wartburg to była loteria ale lepiej jak syrena , pamiętam że około 50 000 /80 000
Syrena bliżej 35 000/ 40 000.
Zaporożec niekiedy 10 000 nie zrobił ,ale zazwyczaj 20 000
Ale wiadomo były i wyjątki , ja opisuje z własnego doświadczenia .

Tylko trzeba pamiętać, że przebiegi były około kilku tysięcy rocznie .
Mój dziadek przez całe życie miał jednego malucha .
1976 rok i do 2010 przejechał 50000

Ja rocznie robię po 15k/ 20k rocznie i to wcale nie dużo .
Ile zrobi moja MCV nie wiem :mrgreen:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-20, 09:37   

SVENSON napisał/a:

Trabant około 25 000 chyba że podłoga zaczęła się wcześniej łamać z przodu

Co ja sie tej podlogi naspawalem i mocowania tylnych wahaczy :-|
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-20, 13:21   

Mieliśmy Trabanta Kombi nowego, z "salonu". Kupiony był w 1998 roku na wiosnę. Po 2 latach został sprzedany, bo się rozlatywał :) Nie wiem ile zrobił tysięcy, ale jeździł bardzo dużo "Gierkówką".
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-20, 13:37   

shrek napisał/a:
SVENSON napisał/a:

Trabant około 25 000 chyba że podłoga zaczęła się wcześniej łamać z przodu

Co ja sie tej podlogi naspawalem i mocowania tylnych wahaczy :-|

Najbardziej obszerny rozdział w manualu dotyczył nawiercania pęknięć podłogi :mrgreen:
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-20, 14:07   

Porównywanie czasów za komuny to nie porozumienie . Nie było benzyny , jak była to relatywnie droga . Polonez , Maluch jak przejechał 100 tys . to był trup do remontu . jeździło się generalnie mało ,Oleje - koszmar jakościowy i jeszcze kup / Dobre oleje tylko w pewexie za dolary , to samo jak z kupnem opon . Z talonami jak przedmówcy , ale była przebitka 2-3 krotna - to jest sprzedawało się 2-3 latka , miało na nowy i jeszcze zostawało drugie tyle - ale to trzeba , dobrze , bardzo dobrze poustawianym partia , UB , zarząd dużych ważnych firm państwowych , lekarze na wsi .
To se nie wrati , ale ja nie żałuje , może czasu i zdrowia
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-20, 18:23   

Dobrze pamiętam czasy PRL-u, gdzie nic nie można było coś kupić jak teraz dzisiaj.
Wszystko się jakoś załatwiało albo się stało wiele godzin w kolejce by coś kupić np. kawałek kiełbasy czy mięsa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
sabb 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 29 Paź 2017
Posty: 34
Skąd: śląskie
Wysłany: 2018-01-20, 21:40   

Kacper_Potocki napisał/a:
Mieliśmy Trabanta Kombi nowego, z "salonu". Kupiony był w 1998 roku na wiosnę.

Trabant był produkowany do 1991 roku...
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-20, 21:48   

Kacper_Potocki napisał/a:
Mieliśmy Trabanta Kombi nowego, z "salonu". Kupiony był w 1998 roku na wiosnę.


Myślę, że mogłeś przestawić dwie ostatnie cyfry w dacie ;-)
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-13, 22:08   

4000 już jest

Jak narazie super, tylko MN raz się zresetował

I muszę olej wymienić :mrgreen: ( miało być przy 3000 :oops: ale wiadomo jak jest )
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-13, 22:33   

Miałem Trabanta z 1991 roku, już z silnikiem polówki (czyli 1.1). Powiem tak - kupiłem go około 2004 roku, a więc był już wiekowym autem. Mimo wszystko miło go wspominam, zrobiłem nim około 60.000 km, potem miałem dzwona nie ze swojej winy i autko poszło na złom. Przez te 60.000 km nie zepsuł się ani razu, wymieniłem kilka uszczelek, gum, etc. - normalna eksploatacja. Jedyny minus - gniło to jak cholera, progi musiałem wspawać nowe. Poza tym spoko auto - klimatowe :) Dwutakta nie miałem, ale one faktycznie bez remontu chyba więcej jak 30.000-40.000 by nie przejechały.

Z drugiej strony byłem świadkiem jak koleś wjechał Trabantem (dwutaktem) do jeziora po dach (!), potem we 4 wyciągnęli auto na brzeg, przewrócili na dach, wytarli świece i trampek odpalił bez problemów :D Które auto dzisiaj powtórzyłoby taki wyczyn? :-)
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-12-11, 16:50   

26000 zrobione

Wszystko działa, jedynie to wentylator nadmuchu coś burczy na 4 biegu ( nie boli mnie to ).
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
Pazuzu 


Marka: Volvo/Dacia
Model: V50/Duster
Silnik: 2.0D/ 1.3 Tce 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Paź 2019
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-11, 18:21   

Zrobiłem loganem z tym silnikiem 58 tys km w ciągu 2 lat. Do tego samochód służył na budowie (kurz, błoto, duże obciążenie bagażnika) i nic się nie działo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne