Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x4 1.2Tce - Uwagi po zakupie i podczas eksploatacji
Autor Wiadomość
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-08, 18:29   

Dar1962 napisał/a:
"zajzajery" które kiedyś zżerały lakier, to stosowany często przez starych kierowców zielony płyn hamulcowy R-3


Hmm prawko mam już przeszło ćwierć wieku, niedawno strzeliło 20 odkąd mam własne auto -- ale o takim cudzie nie słyszałem...





... znaczy się nie jestem jeszcze aż tak starym kierowcą 8-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-08, 18:31   

Ja już "latam" 35 lat za kółkiem.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-08, 20:44   

Ja mam 25 lat prawko i znam ten patent z płynem hamulcowym :-)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 22:02   

defunk napisał/a:
nigdy nie rozumiem dlaczego ludzie nie wolą kupić płachty aluminiowej (za 10-15 zł), którą można okryć przednią szybę (a czasem nawet lusterka) i mieć spokój z:
- lodem i śniegiem zimą (sreberkiem do szyby),

Na lato używam, ale w zimę ze 3 razy toto położyłem... Co z tego, że szyba czysta jak lodu ze śniegiem nie mogłem się z tego dość długo pozbyć a jak się już udało to i tak całe mokre do bagażnika wkładałem. Koledzy z roboty już dawno do domów się rozjechali po skrobaniu a ja z matą walczyłem :mrgreen: Byłoby dobre jakby było gdzie to po użyciu zostawić.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-08, 22:23   

Ale wy już starzy jesteście. Znaczy za tym kółkiem. ;-) :mrgreen:

No ja już prawko mam prawie 29 lat. Kurcze ale zleciało.

Ja to pamiętam jak się wlewało naftę do cylindrów jak pierścienie nagar chwytał.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-01-08, 22:25   

Eeee z tymi osłonami mam podobne doświadczenia. Mam wrażenie że czasem może to dłużej zająć. A poza tym taka nieoczyszczona zasłona wrzucona do bagażnika to kolejne źródło wigloci wewnątrz samochodu.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-09, 00:04   

To ja młody wiekiem. Zdałem prawko w sierpniu 1997 i od tamtego roku jeżdżę, a to 20 lat :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-09, 11:28   

To ja jeszcze młodszy, dopiero 7 lat mam prawko a już kupiłem MCVke zamiast jakiejś 10-letniej rakiety od Niemca :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-09, 15:50   

skoro się licytujemy, to mnie w br w lutym minie 40 lat stażu w posiadaniu prawka i praktycznie tyle samo jako kierowcy, najpierw w ojcowych a potem własnych i służbowych automobilach i innych samojezdnych sprzętach różnej maści, marki i tonażu :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-09, 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-01-09, 18:06   

To mnie dopiero 28 stuknęło. I mówię o PJ, a nie karcie motorowerowej ;-)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-10, 14:22   

Już wiem jaki jest sposób na niskie spalanie w 1.2TCe - tempomat :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2018-01-10, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-11, 01:55   

Fajnie się to czyta. Mam identyczne spostrzeżenia i też jestem zakochany w mojej DD. W zasadzie, jakbyś pisał o moim autku :-) Nałogowo szperam w necie i jestem na bieżąco w świecie D, a zwłaszcza DD. To zauroczenie Dustim trwa od 7 lat, a zmaterializowało się dopiero kilka miesięcy temu.

Skrzynia biegów nie jest z górnej półki. Podczas jazd testowych miałem kontakt z egzemplarzem, w którym ciężko wchodziła "3" (SCE 4x2). W mojej było znacznie lepiej, jednak "2" nie była idealna. Ale po przejechaniu 7000km jest już OK. Powiedział bym nawet, że jest świetnie. Trzymając łokieć na podłokietniku lekko wrzucam wszystkie biegi ruchami nadgarstka. W ogóle praca: skrzyni, kierownicy i pedałów daje dużo frajdy z jazdy, nie czuję się, jak w aucie budżetowym. Plus: niemały rozstaw osi i kół, miękkie zawieszenie, niski hałas i dobre przyleganie do drogi, kiedy nie pokonuję ostrych łuków- czego można chcieć więcej w tym segmencie :-D

Żeby nie było, że piszę o Porsche Cayenne, drażni mnie trochę to, że w momencie zmiany biegu czuć lekkie szarpnięcie/stukniecie. Sam pedał sprzęgła pracuje lekko i przyjemnie, ale ten ostatni moment jego puszczania muszę robić z wyczuciem. Chociaż, zjawisko to jest mniej zauważalne, kiedy włączę tryb ECO (nie korzystam, mimo że przy TCE wciąż pozostaje trochę mocy).

Kwestia wygody foteli jest ... hm, trudno to opisać. Jedni je ganią, a mi bardzo odpowiadają. A jestem wybredny (ach te plecy - choroba cywilizacyjna). W trasie nad Adriatyk nie musiałem nic podkładać, jak w poprzednich autach. Młodzież na tylnej kanapie też była zadowolona z komfortu.

Silnik TCE wydaje się chodzić swoimi ścieżkami :lol: Towarzyszy mu dźwięk (chyba turbiny), którego wysokość nie zawsze jest wprost proporcjonalna do obrotów silnika. Ponadto, reakcja na pedał gazu też jest trochę inna niż w dotychczasowych, wolnossących 1.6, którymi jeździłem. Oczywiście jest tu turbodziura, ale obroty poniżej 1300 rzadko się trafiają poza ruszaniem. Czasami mam wrażenie, jakbym jechał amerykańskim automatem ;-)
Jego charakterystyka zachęca do zmiany biegów ok. 2500 rpm. Wówczas w "kabinie" jest cichutko, a zawalidrogą nie jestem. Już powyżej 3000 pokazuje swój pazur, z którego zawsze można skorzystać.
Wiem, że 1.6 SCE ma mniej osprzętu, że można zagazować, że setkę robi w podobnym czasie, itp, itd, ale ja nie żałuję wyboru.

Przy napędzie 4x2 biegi są raczej długie, chyba jak w większości szosowych aut. Tutaj "6" wrzucam dopiero powyżej 90 km/h. W Fiacie Marea jazda autostradą bardzo męczyła, ponieważ powyżej 110 km/h silnik 1.6 strasznie wył na "5" utrudniając rozmawianie. W mojej ekskluzywnej Dacii jest znacznie ciszej (pomimo wspominanego przez wszystkich szumu). 8-)

I na koniec: tempomat. Fajna rzecz, ale spalania raczej nie zmniejsza, a przy pagórkach, pewnie zwiększa.

Pozdrawiam - nawiedzony :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 02:24   

szewczyk napisał/a:
Podczas jazd testowych miałem kontakt z egzemplarzem, w którym ciężko wchodziła "3" (SCE 4x2)

Bo w tamtej wersji siedzi w ogóle starszy od węgla 5-biegowy raszpel typu JR. Ma swoje zalety - żywotność, łatwość naprawy, no i niską cenę - ale precyzja na pewno do nich nigdy nie należała...
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-11, 10:37   

Myślałem, że 6-biegowa różni się tylko wstecznym i dodaniem "6", a 1-5 są rozwiązane identycznie (poza ilością ząbków).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 13:40   

Nie, TL to ledwie kilkuletnia, zupełnie odmienna konstrukcja od JR - http://www.powertrain.ren...ge/transmission
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-12, 12:17   

Czekam na ofertę chipa do 1.2 TCe. Firma jest w Gliwicach. Zobaczymy czy się podejmie, ile będzie kosztować i jaki będzie efekt.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-01-12, 12:34   

A po co chcesz czipować? Czujesz brak mocy?
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-12, 12:36   

Główna zalety - spalanie spada o około 1 litr. Znacznie szybciej wkręca się na obroty, a przez podniesienie momentu wygodniej się jeździ, bo jest bardziej elastyczny. W razie konieczności masz więcej mocy, więc i wyprzedzanie bezpieczniejsze. Chip ma same zalety o ile dbasz o auto (a ja dbam).

Miałem już chipa w Mondeo benzynowym turbo i sprawował się doskonale. Do tej pory jeździ wyśmienicie, a czip był robiony 9 lat temu (choć teraz nowy właściciel zrobił jeszcze mocniejszego chipa i dodał kolejne 10 koni do tego co ja robiłem).
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 15:48   

Daj znać co zaoferują i jaki koszt :-)
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-15, 10:08   

Dostałem odpowiedź, że sterownik daje możliwość wgrania programu. Mam podjechać aby upewnić się na 100% oraz, aby zgrać oryginalny program. Będę dawał znać co dalej i na końcu pewnie pokażę wykres mocy i momentu przed i po czipie. Liczę na 10 koni i 20 niutów.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-16, 23:03   

TCE 1.2 początkowo miał w Megankach, Kaszkajach 115 KM. W DD zwiększono o 10; przypuszczam, że metodą chipowania. Potem dodano kolejne 5, ale max. momentu już nie zwiększając. Też ciekaw jestem rezerw tkwiących w tej konstrukcji (Ford z 999 cm3 spokojnie wyciska 125, a nawet 140 KM), chociaż ja się pewnie nie skuszę na taki zabieg 8-)

Jaki motor miałeś w Mondeo?
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-17, 08:27   

2,5l Turbo od Volvo - 5 cylindrów, benzyna. Poszedł na 250 koni i 450 nm. Pięknie brzmiał. Szkoda, że Ford zrezygnował z tego silnika i poszedł na 4-cylindrowe. Ten silnik potrafił przy delikatnej jeździe spalić poniżej 8 litrów po czipie. Wracałem z Mazur na południe Polski i średnie spalanie z 580km to było 7,8 litra.

W tamtym silniku strojenie było na Pb98 i na tym paliwie miał o około 20 koni więcej w stosunku do Pb95 - sprawdzane na hamowni.

Zastanawiam się czy w przypadku 1.2TCe tez można tak zestroić pod Pb98.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2018-01-17, 08:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-01-17, 08:41   

Wow, no to on miał sam w sobie ładny zapas mocy, chip ja tylko uwolnił. TCe to jednak trochę wysilony silnik jest.
_________________

 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-17, 12:01   

W dniu wczorajszym jechałem pierwszy raz po oblodzonej drodze, na której leżała niewielka warstwa świeżego śniegu i było kręto i pagórki. Oj, przydał się napęd wczoraj, auto trzymało się doskonale, choć było czuć, że napęd pracuje. Wcześniej czułem tylko podczas ruszania pod górkę lub podczas wjeżdżania na przeszkody.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2018-01-17, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-17, 15:49   

I niech mi ktoś jeszcze powie, że nie opłaca się dopłacić za napęd. Nawet kosztem biedniejszego wyposażenia (np. radia szyb z tyłu).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne