Dwójka jest narowista. Trójka i czwórka - zbiera się ładnie. Ale już z piątka tak różowo nie jest. Lubię sobie jeździć tak 1.7 - 1.9 tysiąca obrotów/min, więc redukować będę. Turbinka śwista praktycznie cały czas, wystarczy lekko musnąć gaz i ją słychać, nawet przy 1,5 obrotów.
Na piątce najfajniej jedzie się 60km/h (wskazanie prędkościomierza w aucie), na szóstce najfajniej mi się jedzie 80km/h (wskazanie j.w.). Chciałbym zobaczyć czy nie przekłamuje, bo Ibiza wskazywała o około 10% za dużo do wskazania z GPS. Dustera jeszcze na GPS nie sprawdzałem.
ale w przyszłości to obrotomierz będzie wędrował w górne granice swoich możliwości, bo nie wyobrażam sobie wyprzedzania bez redukcji i mocniejszego wdepnięcia gazu.
A to z turbiną się tak jeździ? Wolnossący owszem, ale TCe? On się przecież z niższych obrotów nieco lepiej zbiera.
Zeby z auta wycisnac 100% to i tak krecisz pod czerwone pole.
Turbo daje tylko mniejsze spalanie i wieksza elastycznosc w dolnych obrotach. A ze odczucia sa inne, to nic nie poradze
Całkowity przebieg 2500 km samochód posiadamy miesiąc, ostatnio mierzyłem spalanie. Przejechaliśmy 636 km z czego jazda 50% miasto 50% trasa. Dacia spaliła 35 l. Daje to średnie spalanie 5,5 l /100 km.
Dziś zrobiłem około 130km w trasie - z czego dużą częścią była 2-pasmówka. Spalanie bardzo przyjemne, średnio 7 litrów na 100km, napęd Automatic, bez ECO, prawie zawsze na 6 biegu. Powoli oswajam się z tą skrzynią. Zaczynam rozumieć jak operować gazem - kluczem do sukcesu jest delikatne wciskanie i przewidywanie wcześniej. Wciskanie do deski gazu nie daje prawie żadnych plusów, a spalanie jest wtedy znacznie wyższe. Auto nawet doładowane towarem bardzo płynnie jeździ, lubię je coraz bardziej.
Jeśli chodzi o tryby, to mam włączony zawsze 2WD. 4WD Lock włączyłem tylko raz, jak podjeżdżałem pod stromą górkę. Tryb auto włączyłem też raz, jak jechałem polną drogą.
Możesz spokojnie zostawić na AUTO - w tym trybie 99% czasu i tak jedziesz jak na 2WD, a tył załącza tylko podczas ruszania lub uślizgu przednich kół. Oszczędności na spalaniu w 2WD nie zauważyłem, a testowałem przez kilka zbiorników paliwa, natomiast przy szybszym ruszaniu (np. przy włączaniu się do ruchu) owszem - AUTO jest pewniejsze.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Możesz spokojnie zostawić na AUTO - w tym trybie 99% czasu i tak jedziesz jak na 2WD, a tył załącza tylko podczas ruszania lub uślizgu przednich kół. Oszczędności na spalaniu w 2WD nie zauważyłem, a testowałem przez kilka zbiorników paliwa, natomiast przy szybszym ruszaniu (np. przy włączaniu się do ruchu) owszem - AUTO jest pewniejsze.
Tak, zostawiam już na Auto.
Zauważyłem jedną rzecz - podczas ruszania w trybie 2WD, kiedy tylko byłem załadowany z tyłu, albo droga podporządkowana była lekko pod górkę w stosunku do głównej, to opony przednie lubiły tracić przyczepność. Od kiedy jeżdżę na Auto, to nawet czuć w takich momentach kiedy włącza się tył, a tracenia przyczepności albo nie ma wcale, albo jest na ułamek sekundy (prawie nieodczuwalny). O wiele przyjemniej się jeździ na Auto :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:13
z trybie 2WD w tym modelu przednia oś traci przyczepność bardzo szybko, wystarczy mocniej wcisnąć gaz na którymś z niskich biegów, to wynik zestopniowania skrzyni. Ponadto, np na ciasnym rondzie przy większej prędkości zadziwiająco szybko zaczynają wyć opony
Tak pisałem ze 2 tygodnie temu: "Pierwszy bak przejechany - Czyli wychodzi na to, że spalanie faktyczne to 8,49 litra / 100km."
Wczoraj zapaliła się rezerwa i zatankowałem do pełna, więc drugi bak został przejechany. Nie dotykałem przycisku ECO (przyjdzie na ten tryb kiedyś czas). Komputer pokazywał mi, że spalanie średnie to 8,3l/100km. Zatankowałem celowo z tego samego dystrybutora Pb95 i wlałem do pełna 39,43 litra. Przejechałem na tym 486,4km, więc średnie spalanie wyszło 8,11 litra / 100km.
Jest lepiej niż ostatnio z czego się cieszę. Zaczynam uczyć się tego samochodu.
Pierwsze tankowanie pod korek po dotarciu: przejechane 475 km (głównie świąteczne miasto plus ruch podmiejski, troszkę autostrady), wlane 36 l, co daje 7,5 l/100 km (wg wskazań komputera było tego 0,1 l mniej).
Ok, trzeci bak za mną i trzecie tankowanie pod korek. Komputer pokazywał, że przejechałem 531,6 km i średnie spalanie pokazywał 7,7 litra / 100km. Zatankowałem w tym samym dystrybutorze co ostatnio i weszło mi 41,26 litra (komputer wskazywał zużycie 40,9 litra).
Nie używałem trybu Eco. System Start/Stop miałem wyłączony cały czas. 50% autostrada, 25% miasto i 25% drogi wiejskie. Spalanie średnie to 7,76 litra na 100km. Coraz lepszy wynik, powoli uczę się tego auta :)
Lodz-Zakopane - 4 godziny 30 minut, w tym 2 szybkie postoje po 5 minut i kawka 20 minut na stacji, pelen zaladunek - 8.2 litra
Kia Ceed kolegi crdi 110 KM 6.5 litra.
Pomylka poprawiona, mialo byc 8,2.
Przebieg calkowity 3k km.
Po dynamicznym przejechaniu prawie 100 km na trasie bialka-zakopane spalanie spadlo do 8.0.
Dilnik krecony do 5 tys obr na podjazdach (inaczej sie nie da przy zaladunku, bo na 4-tym biegu predkodsc jest nie do utrzymania pod ostra gore, a i trojka czasem slaba przy mniejszych predkosciach)...
Ale spalanie na prawde przyzwoite jak na taki wycisk
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-09, 23:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-07, 23:31
No dobra- minął pierwszy miesiąc "kręcenia się" nowym Sandero Stepway z silnikiem TCe90 po Warszawie i najbliższych okolicach w ruchu miejskim- łącznie ok. 800km przejechane. Komputer wyzerowany zaraz po zakupie pokazuje za ten czas spalanie 6,7l/100km, przy czym średnia prędkość wynosiła... 34km/h. Jak na początki jazdy nowym autem w czasie uczenia się i rozpoznawania jego możliwości- spalanie wygląda chyba nieźle.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-17, 23:02
Możecie podzielić się info ile w realu pali silnik 1.2 tce 115km w dokkerze / lodgy - miasto + zima ?
przejechałem 200km, silnik na dotarciu, jeżdżę do 2500-3000 obrotów, wiadomo zima, miasto 100% komputer pokazuje 15.7l/100km
ponoć po docierce ma spaść 1-1,5l.
jutro jade na stacje zalać do pełna sprawdzić ile wejdzie.
Przy spokojnej jeździe do trzech tysięcy to ciutkę za wysoko. Przy krótkich odcinkach komputer może trochę przekłamywać. Zalej do pełna wyjeździć cały bak i znów zalej do pełna.
W moim samochodzie po dwóch pełnych bakach różnice w spalaniu rzeczywistym i tym pokazywane przez komputer wniosła 0,1 litra
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-18, 09:59
te 15,7 to fikcja, zalej do pełna i potem po ponownym tankowaniu policz ręcznie, będzie o 3 litry mniej. Na początku komputer zawsze bardzo zawyża spalanie, krótkie odcinki, częste uruchamianie, zima, więc silnik pracuje prawie cały czas na ssaniu. Realnie średnia będzie wynosić na pewno sporo poniżej 10
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-18, 10:00, w całości zmieniany 2 razy
Stuknęło mi 2000km w 1,5 miesiąca. Auto będę docierał jeszcze 1000km - nie przekraczając 3 tysięcy obrotów.
Czwarty bak za mną i czwarte tankowanie pod korek w tym samym dystrybutorze. Komputer pokazywał, że przejechałem 505,8 km i średnie spalanie pokazywał 8,2 litra / 100km. Weszło mi benzyny 42,24 litra (komputer wskazywał zużycie 41,5 litra).
Nie używałem trybu Eco. System Start/Stop miałem wyłączony cały czas. 0% autostrada, 60% miasto i 40% drogi wiejskie. Spalanie średnie to 8,35 litra na 100km.
Niestety tym razem żona więcej jeździła, a ona lubi trzymać na wyższych obrotach. Ja jeżdżę w granicach od 1,5 do 2, ona od 2 do 2,5. Muszę zaznaczyć, że moim zdaniem nie da się z tego auta wycisnąć więcej (w sensie mniej palić) jak używa go też żona. Ale nic jej nie mówię, bo ma inny styl jazdy, a chcę, aby jazda dla niej była przyjemnością. Muszę się przyzwyczaić, że 8,5 litra w zimie to standard (w lecie pewnie zejdę do 8 litrów).
4100km przejechane po rumuńskich drogach (autostrady, miasta, wsie i teren), średnie spalanie wg komputera i przy dystrybutorze wyniosło 5.6 litra. Jechałem w 2 osoby zapakowane po sam dach.
powiem ze sie mocno zdziwiłem jak tankowałem na stacjach w Rumuni tylko na tych zielonych :) ale jakość paliwa super lepsza niz u nas, po zatankowaniu na orlenie auto zaczeło mi sie dławić przez pewnien czas, zbieg okoliczności nie sądzę ;) no i spalanie też było niezłe biorąc pod uwage ilośc km i jakość dróg oraz górskie alejki ;) srednie spalanie rewelacyjne :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum