Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-02, 12:03
parowanie szyb
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 10:47   

Po coś to jednak zrobili i to pewnie we wszystkich Dusterach a nie tylko w twoim... Po prostu nie znamy (jeszcze) sensu tego zaklejania...

Jeżeli odkleję tą taśmę to zastąpię ją moskitierą aby mi robale do środka nie właziły. :lol:
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 11:07   

Jak wiesz - na naszym forum poprawiamy inżynierów i robotników Dacii/Renault.
A to nie jest taśma ( u mnie to jest kawałek pianki wygłuszającej).
Powinna być przyklejona w miejscach ewentualnej wibracji a nie w miejscu otworów technologicznych do przewietrzania wnętrza. Zakleić to kawałkiem włókniny/ siatki to oczywiście lepszy pomysł.
Zresztą ta siatka ma sens w wielu miejscach w których inżynierowie zapomnieli ją umieścić ( podszybie - bo inaczej nam wpadają rożne rzeczy do nawiewu)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-04, 21:09   

wojtek_pl napisał/a:
Po coś to jednak zrobili i to pewnie we wszystkich Dusterach a nie tylko w twoim... Po prostu nie znamy (jeszcze) sensu tego zaklejania...

Takich otworów pozaklejanych taśmą (czarną lub przezroczystą) jest więcej - chociażby na wewnętrznej stronie klapy.

Tak mi przychodzi do głowy: może zaklejają te otwory przed zakonserwowaniem profili wewnętrznych? Żeby wtryskiwany środek nie wylatywał na zewnątrz, a potem (w niektórych miejscach) żeby nie wypływał?
Jeśli tak, to po jakimś czasie należałoby - w celach umożliwienia przewietrzania - usunąć niektóre zaślepki... Jednak nikt nie wspomina o tym w instrukcji, ani w jakichś innych źródłach...
Może kluczem, które można usunąć, jest właśnie kolor taśmy?
_________________
Pozdrawiam.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 22:21   

Szyby trzeba lekko uchylić po stronie kierowcy i pasażera i para z szyb za chwilkę znika. Ćwiczone na autach gdzie w okresie jesienno zimowym padła dmuchawa :mrgreen:
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-07, 08:22   Parująca szyba przednia po przeglądzie

Po pierwszym przeglądzie zaczęła mocno zaparowywać przednia szyba. Myślę że zrobili coś nie tak. Czy to normalne aby w nowym samochodzie tak parowała przednia szyba? Dzisiaj musiałem 10 minut stać z włączoną klimą aby zaparowanie zeszło.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-07, 09:07   

Może odwrotnie założyli Ci filtr kabinowy?
_________________
enjoy the silence
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 09:11   

Możliwe, że odwrotnie założyli filtr. Ale spróbowałbym też wytrzepać dywaniki i umyć szyby od środka, jak nie pomoże, to dopiero luknąć na filtr (kijowy dostęp).
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-07, 09:18   

pixa napisał/a:
Możliwe, że odwrotnie założyli filtr. Ale spróbowałbym też wytrzepać dywaniki i umyć szyby od środka, jak nie pomoże, to dopiero luknąć na filtr (kijowy dostęp).

Dzięki z pomoc dywaniki czyste szyby czyste .Umówiłem się w aso dziś podjade i zobaczymy w czym był problem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 10:28   

gregorisan napisał/a:
Może odwrotnie założyli Ci filtr kabinowy?

Nie ma takiej możliwości.

(A gdyby nawet była, to nie dawałaby takiego efektu).
 
Jonekj 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 11:15   

Zobacz czy nie przełączyli obiegu powietrza na wewnętrzny - jak oczyszczali klimatyzację - chociaż nie wiem czy w Daci można liczyć na taką usługę w standardzie jak ozonowanie.
Ostatnio zmieniony przez Jonekj 2017-11-07, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 11:18   

A ta klima to w ogóle działa?! Odparowanie przedniej szyby klimą to jest kwestia kilku sekund. :shock:
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-07, 12:10   

Dymek napisał/a:
A ta klima to w ogóle działa?! Odparowanie przedniej szyby klimą to jest kwestia kilku sekund. :shock:

Dopóki nie oddałem do serwisu to trwało to kilka sekund i nie były tak zaparowane jak teraz.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 12:45   

laisar napisał/a:
gregorisan napisał/a:
Może odwrotnie założyli Ci filtr kabinowy?

Nie ma takiej możliwości.


Dlaczego? Wystarczy założyć strzałką "air flow" w drugą stronę - gabarytowo jest to samo.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-08, 12:50   

na filtrze jest uchwyt , nie da się wcisnąć w innej pozycji
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-11-08, 13:09   

Fruxo napisał/a:
na filtrze jest uchwyt , nie da się wcisnąć w innej pozycji

U mnie w Sandero nie ma żadnego uchwytu. Jest sam papierowy filtr i bez problemu można go zamontować w odwrotnej pozycji. I na pewno będzie to miało jakiś wpływa na cyrkulacje powietrza bo inaczej są wyprofilowane "żeberka".
Ze swojego doświadczenia wiem, że jak jeszcze kilka tygodni temu jeździłem na filtrze węglowym to parowały mi mocno szyby. Teraz zmieniłem na zwykły i jest zdecydowanie lepiej.
_________________
enjoy the silence
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-08, 13:11   

Fruxo napisał/a:
na filtrze jest uchwyt , nie da się wcisnąć w innej pozycji


Uchwyt na filtrze jest w Sandero I natomiast w Sandero II jest zwykły filtr i niezależna zaślepka otworu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-08, 14:45   

pixa napisał/a:
Dlaczego?

Dlatego że katalog części jako pierwszy podaje błędny numer filtra, więc wydawało mi się, że oryginalny jest tego samego typu, co w I generacji - czyli ze zintegrowaną klapką.

Skoro jednak jest bez klapki, to być może da się włożyć odwrotnie - ale to i tak nie powinno być powodem parowania, bo kierunek przepływu powietrza ma jedynie znaczenie dla odfiltrowania zanieczyszczeń stałych, a nie wilgoci.
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-19, 14:16   Najpierw zaparowane a teraz zamarzniete

Dziękuje wszystkim za pomoc ale nic się nie poprawiło . Szyba dalej zamarzała . Ucząc się na błędach pojechałem na serwis z zamarzniętą szybą . Okazało się że żle wklejona była przednia szyba .Dziś trafił na serwis w celu wycięcia i wklejenia na nowo .

29 (500x375).jpg
Widok szyby zamarzniętej od środka
Plik ściągnięto 11 raz(y) 191,24 KB

30.jpg
Widok szyby zamarzniętej od środka
Plik ściągnięto 8 raz(y) 225,1 KB

12.jpg
Widok szyby zamarzniętej od środka
Plik ściągnięto 1 raz(y) 196,5 KB

Ostatnio zmieniony przez po-pek 2018-02-14, 07:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-19, 14:43   

jeśli parowało a teraz zamarza (z końcu mamy zimę ;-) ) to nie ma cudów, musi być gdzieś w środku źródło wilgoci. Na początek najlepiej byłoby dobrze wysuszyć auto - postawić co najmniej na dobę w porządnie ogrzewanym pomieszczeniu z otwartymi drzwiami i wyciągniętymi na zewnątrz gumowymi dywanikami. Ewentualnie pod jakimś dachem wstawić na parę godzin (oczywiście pod nadzorem) do środka Farelkę, uchylić szyby i niech przedmucha gorącym powietrzem wnętrze. W takich warunkach jak teraz naprawdę niewiele trzeba, żeby w środku była wilgoć : śnieg na butach, mokre ubrania woda na dywanikach itd.
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-19, 15:03   

Dar1962 napisał/a:
jeśli parowało a teraz zamarza (z końcu mamy zimę ;-) ) to nie ma cudów, musi być gdzieś w środku źródło wilgoci. Na początek najlepiej byłoby dobrze wysuszyć auto - postawić co najmniej na dobę w porządnie ogrzewanym pomieszczeniu z otwartymi drzwiami i wyciągniętymi na zewnątrz gumowymi dywanikami. Ewentualnie pod jakimś dachem wstawić na parę godzin (oczywiście pod nadzorem) do środka Farelkę, uchylić szyby i niech przedmucha gorącym powietrzem wnętrze. W takich warunkach jak teraz naprawdę niewiele trzeba, żeby w środku była wilgoć : śnieg na butach, mokre ubrania woda na dywanikach itd.


Samochód sprawdzony , W środku zero wilgoci
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-19, 15:28   

Takie same objawy miałem poprzedniej zimy, koledzy słusznie sugerują wilgoć. Ja swoje auto "rozbebeszyłem do zera" w gorące letnie dni i zostawiłem otwarte na kilkanaście godzin. W tym roku jak złapały mrozy szyby w starym aucie są od środka bez szronu i lodu. Dodam również że jesienią jakby mniej parowały. Oczywiście szyby dobrze umyte od środka psiukaczem do szyb z Lidla:) Tu pochwałka dla małżonki:) Nie ma bata musi być gdzieś wilgoć.
Jeszcze mi przyszedł do głowy filtr kabinowy, może jego należy wymienić?
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-19, 16:04   

Angh napisał/a:
Takie same objawy miałem poprzedniej zimy, koledzy słusznie sugerują wilgoć. Ja swoje auto "rozbebeszyłem do zera" w gorące letnie dni i zostawiłem otwarte na kilkanaście godzin. W tym roku jak złapały mrozy szyby w starym aucie są od środka bez szronu i lodu. Dodam również że jesienią jakby mniej parowały. Oczywiście szyby dobrze umyte od środka psiukaczem do szyb z Lidla:) Tu pochwałka dla małżonki:) Nie ma bata musi być gdzieś wilgoć.
Jeszcze mi przyszedł do głowy filtr kabinowy, może jego należy wymienić?

Filtr kabinowy 3 razy był już wymieniany . W serwisie stał trzy dni był dokładnie sprawdzony i zero wilgoci.
Wilgoć do środka wchodzi z prawej strony od dołu szyby .Może to wina żle wklejonej szyby .Tak jak na zdjęciach wyglądają uszczelki . Główny mechanik dacii w gdańsku powiedział że uszczelka z prawej strony się obsunęła . Jednak jak sprawdziłem to nie ma takiej opcji ( uszczelka ma od dołu rowek która wchodzi w taką jakby prowadnice żeby dochodziła tak jak ta z lewej strony nie może być w wtedy w prowadnicy i jest lużna .Na dole szyby uszczelka już na nią nie zachodzi

44 (500x375).jpg
Uszczelka prawa strona
Plik ściągnięto 17 raz(y) 130,89 KB

49 (500x375).jpg
Uszczelka lewa strona
Plik ściągnięto 11 raz(y) 135,3 KB

46 (500x375).jpg
Uszczelka prawa strona
Plik ściągnięto 7 raz(y) 132,81 KB

Ostatnio zmieniony przez po-pek 2018-01-19, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-19, 16:05   

Jeżeli auto użytkowane na krótkich odcinkach to standard.
Włóż ręcznik papierowy pod dywanik to zobaczysz czy jest wilgoć jak zamoknie, czy nie.
Po drugie.
Odpal auto włącz ogrzewanie na szybę. Jak odparuje to włącz klimę żeby osuszyć cały układ ogrzewania. Następnie porządnie wymyć szybę i wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym.
 
po-pek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway2
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-19, 16:08   

Marek1603 napisał/a:
Jeżeli auto użytkowane na krótkich odcinkach to standard.
Włóż ręcznik papierowy pod dywanik to zobaczysz czy jest wilgoć jak zamoknie, czy nie.
Po drugie.
Odpal auto włącz ogrzewanie na szybę. Jak odparuje to włącz klimę żeby osuszyć cały układ ogrzewania. Następnie porządnie wymyć szybę i wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym.

To już było robione . Żeby pojechać do pracy to rano 25-30 minut stoje na włączonej klimie
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-19, 16:35   

Może kup pochłaniacz wilgoci? Możesz również poszukać granulatu który absorbuje wilgoć.
Bo nie ma bata, musi być gdzieś mokro, albo gdzieś cieknie woda do środka auta. A może gdzieś z klimy ci cieknie i masz non stop wilgoć pomimo że nią odparowywujesz szyby. Takie błędne koło...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne