Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-19, 15:11
A czy czujniki sygnalizują zbyt wysokie ciśnienie?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-19, 17:04
Tam gdzie są rzeczywiście czujniki nie ma żadnych powodów by nie sygnalizowały - tylko oszczędność producenta powoduje że nie sygnalizują - w Zafirze pokazuje rzeczywiste ciśnienie w każdej oponie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-19, 19:06
jan ostrzyca napisał/a:
A czy czujniki sygnalizują zbyt wysokie ciśnienie?
Sygnalizują odchyłki od ustalonego ciśnienia w obioe strony.
@edit
- Delikatny ubytek ciśnienia (bez przebicia) - zapala się tylko ikona opony.
- Szybki ubytek ciśnienia - zapala się ikona opony i zygzak na żółto. Od dalszego ubytku lub kontynuowania jazdy (nie wiem - pewnie to pierwsze) zygzak zapala się na czerwono. Wydaje mi się, że zaczyna mrugać.
- Awaria czujnika - zapala się zygzak i mruga ikona opony przez minutę, potem świeci. Po ustawieniu/zresetowaniu SET TP, system nie reaguje już na żadne zmiany ciśnienia, kontrolki zapalają się po kilku - kilkunastu km (dość losowo)
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2018-01-20, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-08, 08:16
Czy ktoś wie gdzie w Warszawie mogę wyłączyć to ustrojstwo lub przełączyć się na typ pośredni?
I jeszcze jedno pytanie: czy dobrze rozumiem, że jeśli czujników nie ma to lampka gaśnie po kilku minutach jazdy?
Ostatnio zmieniony przez Marrtin 2018-03-08, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 888 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-09, 12:05
Bardzo dobry temat. Na szczęście okazało się, że dla mnie nie jest potrzebny. Mam system pośredni. Tak mi się wydaje na podstawie naklejki na drzwiach i po wymianie kół (nowe felgi + opony letnie) - nic nie błyska, nic nie mruga i nie hałasuje. Auto nie staje dęba i nie ma zmian na wyświetlaczu. Uff!
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-10, 21:52
marko, w sensie po zmianie na zimowe bez czujników zaświeciła się kontrolka, wyzerowałeś, zgasła i już się nie zapaliła? Czy świeci się cały czas mimo resetowania?
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-03-11, 14:24
Po zresetowaniu oczywiście zgasły i znów po jakimś tam dystansie się zapaliły. Jest to taka pierdółka na którą nawet nie zwracam uwagi. W jeździe czy osiągach to nie przeszkadza. Lepsze były by czujniki oświetlenia np. do zmiany świateł dziennych na mijania czy czujnik deszczu albo przednie czujniki wspomagania parkowania. Tak wsadzają taki system żeby ludzi wk...iać
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-16, 10:38
Kupiłem drugi komplet czujników TPMS.
Czy ktoś ma doświadczenie - muszę je dodać CLIPem do komputera czy po montażu komputer wykryje drugi komplet sam?
Muszą być skopiowane . Jest 8 miejsc na pamieć. W ASO przyuczenie 60 zł. Jesli masz oryginały. Jesli nie to da rady poza . Ale u mnie to 80 zł. za kpl. w niezaleznym serwisie. Do oryginałów nie maja softu . I widzieć widzi , ale nie przypisze do auta. Sumujac .U mnie 100 zł za poskładanie kółek z czujnikami i wspomniane kodowanie .Razem 160. Jesli kupiłbym u faceta jego czujniki innej firmy niż reno. koszt całosci 200 zł. I póki co zapowiedział mi ,że nie uwzględniają jeszcze kosztów związanych z dodatkowym gadzetem zamiast wentila. Decyzja należy do Ciebie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 888 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-16, 19:28
Marrtin napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: czy dobrze rozumiem, że jeśli czujników nie ma to lampka gaśnie po kilku minutach jazdy?
Już raz zmieniałem koła, więc wiem jak to wygląda. Mam system pośredni - wykorzystujący czujniki ABS. Nie mam czujników w 4 kołach.
Po wymianie kół nic się nie zmieniło... przez kilkanaście km. Dopiero później zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca jakiś błąd z oponami... Po zatrzymaniu auta, ostudzeniu kół, zresetowałem system SEt tP, przytrzymując kilka sekund wciśnięty przycisk w prawej dźwigni. Lampka przestała świecić.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-16, 22:00
eio, To już wiem - system pośredni wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż system bezpośredni.
Krystian67 Ciekawe - na początku kwietnia będę montować drugi komplet opon/felg/czujników - zobaczymy jak będzie - czy czujniki zadziałają bez problemów czy tak, jak napisał arczi_88 rozpozna sam.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-16, 22:42
U mnie to było tak: Komplecik czujników i felg zamówiłem w ASO. Oczywiście za usługi założenia opon policzyli sobie tyle, że dałem sobie siana. I rzecz jasna to straszne "przyuczanie" czujników. Spakowałem ten mandżur do bagażnika i pojechałem do mojego wulkanizatora. Założył czujniki i gumy, przyłożył jakieś urządzenie do opony i już. Odpaliłem auto, skasowałem błąd (ciśnienie było inne niż zapamiętane przez auto) i już. Ktoś tu wpiera, że czujnik jest przypisany do koła. Ja robię rotację po każdym sezonie i jakoś błąd się nie zapala. Według tego co inni piszą to nie powinno mi to działać. Cud! Obyło się bez ASO i ich komputerka.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 888 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-17, 13:17
Marrtin napisał/a:
eio, To już wiem - system pośredni wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż system bezpośredni.
Widocznie źle zrozumiałem pytanie ;) Myślałem że pytasz o to jak się zachowuje system pośredni (sygnalizacja) po wymianie kół. Sam długo poszukiwałem tej informacji. Nie byłem pewien jaki mam system, pomimo naklejki na drzwiach kierowcy. Jeden dealer mówił że nie ma czujników w kołach, a drugi - przy odbiorze auta - mówił że są. Moją wątpliwość wzmogła informacja mechanika wymieniającego koła. Spojrzał na wentyle i stwierdził że ten typ na 100% ma czujniki. Teraz wiem jak to wygląda i mam nadzieję że informacja ta przyda się komuś. Już nie będę zasmiecał tematu ;)
hmm... a czujniki w wentylach ? i jak to wygląda po zmianie np. na koła zimowe z felgami? trzeba sie udac do serwisu jak cos swieci ? czy mozna samemu z pozycji komputera pokładowego jakoś to z kalibrować ? Podobno nawet po dopompowaniu koła system wywala bład ? to prawda ?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-03-22, 11:43
ktos cie chcial chyba przestraszyc... normalnie zmieniasz kola na drugi zestaw z czujnikami to chyba nawet nic nie musisz samemu robic... no, chyba ze w ktoryms z kol jest duza roznica cisnienia... a tak do dopompujesz, wcisniesz ten dynks po prawej pare razy az najedziesz na ten wlasciwy cos tam... cholera zapomnialem co tam pisze bo rzadko to widuje i wcisniesz, potrzymasz i sie ustawilo...
nie wiem jak to bedzie gdy baterie w czujnikach zaczna siadac...ktos cie chcial chyba przestraszyc... normalnie zmieniasz kola na drugi zestaw z czujnikami to chyba nawet nic nie musisz samemu robic... no, chyba ze w ktoryms z kol jest duza roznica cisnienia... a tak do dopompujesz, wcisniesz ten dynks po prawej pare razy az najedziesz na ten wlasciwy cos tam... cholera zapomnialem co tam pisze bo rzadko to widuje i wcisniesz, potrzymasz i sie ustawilo...
nie wiem jak to bedzie gdy baterie w czujnikach zaczna siadac...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-22, 11:56
http://www.daciaklub.pl/f...jniki+cisnienia masz tu cały temat. Mam dwa komplety kół z czujnikami i zero problemów. Normalnie przekładam, działa, rotacja po sezonie. Funkcja na kompie w aucie, której zapomniał kolega wyżej to SET TP. Słowem nie ma się czego bać.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-22, 12:13
Ponoć w 2017r zrezygnowali z montowania czujników w Dacii i system działa jedynie pośrednio. W każdym razie w Sandero w zeszłym roku nie było już czujników (nie wiem jak inne modele). Ja nie mam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum