Witam, przeczytałem całą dyskusję na temat LPG w silniku 1.6 SCe 115 a konkretnie wątek odnośnie regulacji zaworów i kosztów z tym związanych. Sam czekam na nowego Dustera z takim silnikiem i być może napędem 4x4 , dlatego podpytywałem już w Czakramie co nieco o instalację do tego silnika. Jak wiadomo ceny montażu LPG jak i samego serwisowania, czy ewentualnej późniejszej regulacji zaworów są w ASO na ogół dwukrotnie wyższe niż w innych warsztatach nieautoryzowanych. Co do regulacji zaworów na LPG , cena może wyglądać nieco inaczej niż oblicza się to w ASO. Dla przykładu, ponad rok temu założyłem córce gaz do 2 letniego Hyundai i30 z silnikiem 1.4 100KM w którym zawory też są regulowane mechanicznie, czyli trzeba je ewentualnie samemu sprawdzać. Instalację BRC SQ 32 z dotryskiem paliwa (zrezygnowałem z lubryfikacji) założyłem w firmie Czakram i tam właśnie podpytywałem się co i jak jest z tymi zaworami. Poinformowali mnie , że sprawdzanie można wykonywać co 40 tyś. km , ale samo sprawdzanie nie oznacza przy tym wykonywania jakichkolwiek czynności z regulacją tych zaworów. Ponosi się wtedy jedynie koszt uszczelki pod klawiaturę, no i ewentualnie niewielkie kwoty za samo sprawdzenie. Nigdy nie zdarzyło się, jak już ktoś wcześniej wyżej napisał, aby trzeba było wykonać wymianę wszystkich szklanek a z takim założeniem ASO podaje obliczony koszt regulacji z kwotą ponad 2000 zł. Ponadto poinformowano mnie , że przynajmniej w ich firmie , a jest to dość znana i polecana w Polsce firma zajmująca się montażem LPG, wykonuje się szlifowanie szklanek. Wytłumaczyli mi, że podczas użytkowania silnika na LPG występuje zmniejszanie się luzów zaworowych i wtedy poprzez szlifowanie szklanki osiąga się odpowiedni wymiar tej przerwy. Taka operacja oczywiście wpływa na zmniejszenie kosztów wykonywanej usługi, gdyż zaoszczędza się kasę na zakup nowych szklanek. W ASO nie bawią się w takie rzeczy , bo po pierwsze koszt części spada na klienta i oni się tym nie martwią, a po drugie do tego, aby wykonywać takie szlifowanie trzeba mieć specjalistyczny sprzęt. Z tego co wiem nawet oddziały tej firmy na Śląsku czy Rzeszowie nie posiadają tego sprzętu u siebie poza główną siedzibą w Tarnowie. Z tego co wiem przy założeniu odpowiedniej instalacji pod konkretny silnik i niekiedy wgraniu nowego oprogramowanie, rzadko się im zdarzało aby konieczne były te regulacje zaworów, ale jak zaznaczyli musi być zamontowana instalacja pod konkretny silnik. Pytałem się o instalację do Daci Duster z tym silnikiem wolnossącym H4M to powiedzieli , że chyba mają , ale kazał mi podać konkretny kod silnika i wtedy mi dokładnie powiedzą.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-01-20, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Z moich doświadczeń-nie zakładaj instalacji w Czakramie.
Po pierwsze idą w masowke a po drugie wszystko jest dobrze do czasu kiedy jest dobrze. Jak coś zaczyna się dziać to zostajesz sam z problemem bo albo wymieniają na oślep albo twierdzą oni nie stwierdzili usterki..
Ale to tylko moja prywatna opinia;)
Przede wszystkim nie montuj BRC, to nie są złe instalacje, ale jak się już coś nimi dzieje to są problemy z warsztatami, monterami i drogo wychodzi przywrócić je do porządku. Lubryfikacje to w wypadku tych smarowideł tylko wyciąganie kasy - nie ma wiarygodnych powtarzalnych badań wskazujących na działanie tych środków, natomiast na lpg-forum mają całą kolekcję zdjęć silników poklejonych lubryfikacją. Dotrysk działa, ale to tylko proteza, przy dobrze ustawionej instalacji w całym zakresie obrotów i obciążeń nie ma potrzeby stosowania takich rozwiązań w silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Sonda AFR nie jest konieczna do dobrego zestrojenia instalacji. Pomaga, przyspiesza pracę i jak robi się to zawodowo to jest to oczywiste narzędzie. Jak ktoś sam sobie obsługuje instalacje LPG i wie jak posłużyć się sondą wbudowaną wąskopasmową (choć w coraz nowszych autach coraz częściej spotyka się szerokopasmowe) to z powodzeniem i dokładnie nawet o OL idzie to zrobić - tyle że zajmuje to trochę więcej czasu, a 50% jak nie więcej "gaziarzy" wypuszcza auta po autokalibracji bez żadnego strojenia na drodze czy hamowni.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Chyba się nie zrozumieliśmy. Strojąc instalację bez sondy AFR można uzyskać taką samą dokładność, tyle że jest to bardziej czasochłonne. Sonda jaka by nie była sama z siebie nie wpływa na kondycję silnika, tylko jej odpowiednie użycie do strojenia LPG. Najprościej i najniższym kosztem to zakupić interfejs Bt do OBD podpiąć na stałe i regularnie sprawdzać korekty silnika, a dokładniej czy na benzynie i LPG są zbieżne (takie same to raczej nie będą bo nawet na tym samym paliwie przy zmianie pogody, tankowania innej dostawy itp. potrafi się to zmieniać).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-25, 14:26
Nadzieja, że w Sce LPG wystarczy tylko sprawdzenie luzów zaworowych może być bardzo złudna. Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji. To było mega proste i tanie, ale luz zaworowy był regulowany kilka razy w ciągu ok. 230 tys. km. Bardzo bym nie liczył, że wóz bez regulacji dojedzie do 100 tys. Nie bez powodu gazownicy upierają się przy tej procedurze i wpisują to do instrukcji obsługi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-25, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Moja żona założyła do auta gaz i cztery razy jej gaśnie, zanim wyjedzie na ulicę (wyjazd jest lekko pod górkę).
Z tymi zaworami to już obłęd.
Tak, że mnie na gaz nikt nie namówi, nawet gdyby Butin dawał za darmo.
Zmień żonę, może innej nie będzie cztery razy gasnąć
jan ostrzyca napisał/a:
Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji.
W Tico też co 30kkm sprawdzałem zawory i też musiałem regulować - z tym że jeździłem na benzynie. Problem z zaworami i LPG jest taki że 90% "gazowników" wypuszcza samochody po autokalibracji, a ich przeglądy sprowadzają się do wymiany filtrów. Dobrze dobrana i zestrojona instalacja ma minimalny wpływ na zawory tzn. jest taki sam jak na benzynie. Problem w tym że układ adaptacji silnika z korektami potrafi dość długo "trzymać pojazd przy życiu" zanim da sygnał (błędem lub problemami obserwowanymi empirycznie) że jest coś nie tak.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-26, 11:21
damiaszek napisał/a:
Zmień żonę, może innej nie będzie cztery razy gasnąć
jan ostrzyca napisał/a:
Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji.
Problem z zaworami i LPG jest taki że 90% "gazowników" wypuszcza samochody po autokalibracji, a ich przeglądy sprowadzają się do wymiany filtrów. Dobrze dobrana i zestrojona instalacja ma minimalny wpływ na zawory tzn. jest taki sam jak na benzynie.
W jednym przypadku k7m była to instalacja założona w fabryce z fabrycznym oprogramowaniem, więc teoretycznie bezobsługowa i idealnie zaadaptowana do silnika. Wg. instrukcji regulacja zaworów była przewidziana przy 120 tys. km. Czyli teoretycznie luzik... Mimo tego luzy zaworowe wymagały regulacji przy 30, 60 i 90 tys. km. Zwykle jeden/dwa zawory. Zrezygnowałem z Lodgy Sce dlatego, że instrukcja i zapewnienia ASO to jedno a życie to drugie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-26, 11:25, w całości zmieniany 2 razy
Dokkerem 1.6Sce z fabrycznym LPG dobijam właśnie 40000km i nie mam zbytnio do czego się doczepić.
Na początku zbyt długo trwało przejście z benzyny na gaz i instalacja potrafiła się przyciąć i nie zmienić z automatu rodzaju paliwa. Po wizycie w ASO i aktualizacji softu oba problemy zniknęły.
Auto zużywa 10-11L gazu na 100km a kręci się głównie wokół komina w Krakowie z paką pełną papieru i innych sprzętów biurowych.
Nie zauważyłem żadnych objawów, które wskazywałyby na konieczność regulacji zaworów (zresztą ASO wysłało mi oficjalnego maila z informacją, że w tym silniku nie reguluje się zaworów-o szklankach nie wspomnieli
Te starsze były trwalsze, tak jak i te nowe po zmianie kolorów. Co nie zmienna faktu że są to średnie wtryski drogo sprzedawane. Jeszcze lepiej mieć filtr FL z odstojnikiem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum