Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-08, 11:35   

Dotrysk i lubra = druciarstwo.
 
prymek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 2
Skąd: Bydzia
Wysłany: 2017-12-08, 12:14   

Jakby tak patrzec to cala ta marka to jedno wielkie druciarstwo :)
Chocby tylko na jakosc plastikow :)
 
Jonekj 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 16:36   

Nie wiem czy ktoś zwracał uwagę, że średnica cylindra i skok tłoka jest inny w silniku 1.6 z gazem/ bez gazu.

dacialpg.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 98,55 KB

 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2018-01-10, 17:19   

Jonekj napisał/a:
że średnica cylindra i skok tłoka jest inny w silniku 1.6 z gazem/ bez gazu.
Nie tylko (według tej tabelki) silnik z lpg ma 4,5 zaworu na cylinder (4 cyl. i 18 zaworów) :shock:
Więc wiarygodność wątpliwa .
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-01-10, 17:20   

Ta i 18 zaworów. Niezły bubel.

Edycja

Kolega wyżej szybszy:)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-01-10, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jonekj 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-10, 17:35   

To oficjalny cennik Dokkera, we wcześniejszych wydaniach też jest ta 18 :P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-11, 09:27   

Pewnie jakiś błąd w druku.... Niemożliwe, by tak było...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-20, 14:49   

Witam, przeczytałem całą dyskusję na temat LPG w silniku 1.6 SCe 115 a konkretnie wątek odnośnie regulacji zaworów i kosztów z tym związanych. Sam czekam na nowego Dustera z takim silnikiem i być może napędem 4x4 , dlatego podpytywałem już w Czakramie co nieco o instalację do tego silnika. Jak wiadomo ceny montażu LPG jak i samego serwisowania, czy ewentualnej późniejszej regulacji zaworów są w ASO na ogół dwukrotnie wyższe niż w innych warsztatach nieautoryzowanych. Co do regulacji zaworów na LPG , cena może wyglądać nieco inaczej niż oblicza się to w ASO. Dla przykładu, ponad rok temu założyłem córce gaz do 2 letniego Hyundai i30 z silnikiem 1.4 100KM w którym zawory też są regulowane mechanicznie, czyli trzeba je ewentualnie samemu sprawdzać. Instalację BRC SQ 32 z dotryskiem paliwa (zrezygnowałem z lubryfikacji) założyłem w firmie Czakram i tam właśnie podpytywałem się co i jak jest z tymi zaworami. Poinformowali mnie , że sprawdzanie można wykonywać co 40 tyś. km , ale samo sprawdzanie nie oznacza przy tym wykonywania jakichkolwiek czynności z regulacją tych zaworów. Ponosi się wtedy jedynie koszt uszczelki pod klawiaturę, no i ewentualnie niewielkie kwoty za samo sprawdzenie. Nigdy nie zdarzyło się, jak już ktoś wcześniej wyżej napisał, aby trzeba było wykonać wymianę wszystkich szklanek a z takim założeniem ASO podaje obliczony koszt regulacji z kwotą ponad 2000 zł. Ponadto poinformowano mnie , że przynajmniej w ich firmie , a jest to dość znana i polecana w Polsce firma zajmująca się montażem LPG, wykonuje się szlifowanie szklanek. Wytłumaczyli mi, że podczas użytkowania silnika na LPG występuje zmniejszanie się luzów zaworowych i wtedy poprzez szlifowanie szklanki osiąga się odpowiedni wymiar tej przerwy. Taka operacja oczywiście wpływa na zmniejszenie kosztów wykonywanej usługi, gdyż zaoszczędza się kasę na zakup nowych szklanek. W ASO nie bawią się w takie rzeczy , bo po pierwsze koszt części spada na klienta i oni się tym nie martwią, a po drugie do tego, aby wykonywać takie szlifowanie trzeba mieć specjalistyczny sprzęt. Z tego co wiem nawet oddziały tej firmy na Śląsku czy Rzeszowie nie posiadają tego sprzętu u siebie poza główną siedzibą w Tarnowie. Z tego co wiem przy założeniu odpowiedniej instalacji pod konkretny silnik i niekiedy wgraniu nowego oprogramowanie, rzadko się im zdarzało aby konieczne były te regulacje zaworów, ale jak zaznaczyli musi być zamontowana instalacja pod konkretny silnik. Pytałem się o instalację do Daci Duster z tym silnikiem wolnossącym H4M to powiedzieli , że chyba mają , ale kazał mi podać konkretny kod silnika i wtedy mi dokładnie powiedzą.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-01-20, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2018-01-20, 16:14   

Z moich doświadczeń-nie zakładaj instalacji w Czakramie.
Po pierwsze idą w masowke a po drugie wszystko jest dobrze do czasu kiedy jest dobrze. Jak coś zaczyna się dziać to zostajesz sam z problemem bo albo wymieniają na oślep albo twierdzą oni nie stwierdzili usterki..
Ale to tylko moja prywatna opinia;)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-20, 16:28   

Przede wszystkim nie montuj BRC, to nie są złe instalacje, ale jak się już coś nimi dzieje to są problemy z warsztatami, monterami i drogo wychodzi przywrócić je do porządku. Lubryfikacje to w wypadku tych smarowideł tylko wyciąganie kasy - nie ma wiarygodnych powtarzalnych badań wskazujących na działanie tych środków, natomiast na lpg-forum mają całą kolekcję zdjęć silników poklejonych lubryfikacją. Dotrysk działa, ale to tylko proteza, przy dobrze ustawionej instalacji w całym zakresie obrotów i obciążeń nie ma potrzeby stosowania takich rozwiązań w silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-20, 18:18   

Tylko zakładać znaną instalację LPG, gdzie można dokonywać dobrze zestrojenie pod dany silnik KONIECZNIE z sondą AFR, inaczej nie ma co robić.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-20, 18:28   

Sonda AFR nie jest konieczna do dobrego zestrojenia instalacji. Pomaga, przyspiesza pracę i jak robi się to zawodowo to jest to oczywiste narzędzie. Jak ktoś sam sobie obsługuje instalacje LPG i wie jak posłużyć się sondą wbudowaną wąskopasmową (choć w coraz nowszych autach coraz częściej spotyka się szerokopasmowe) to z powodzeniem i dokładnie nawet o OL idzie to zrobić - tyle że zajmuje to trochę więcej czasu, a 50% jak nie więcej "gaziarzy" wypuszcza auta po autokalibracji bez żadnego strojenia na drodze czy hamowni.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-20, 18:32   

Może nie jest konieczna, ale warto robić dla dobrej kondycji silnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-20, 19:45   

Chyba się nie zrozumieliśmy. Strojąc instalację bez sondy AFR można uzyskać taką samą dokładność, tyle że jest to bardziej czasochłonne. Sonda jaka by nie była sama z siebie nie wpływa na kondycję silnika, tylko jej odpowiednie użycie do strojenia LPG. Najprościej i najniższym kosztem to zakupić interfejs Bt do OBD podpiąć na stałe i regularnie sprawdzać korekty silnika, a dokładniej czy na benzynie i LPG są zbieżne (takie same to raczej nie będą bo nawet na tym samym paliwie przy zmianie pogody, tankowania innej dostawy itp. potrafi się to zmieniać).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-01-20, 23:02   

@damiaszek czy ty zajmujesz się instalacjami gazowymi , bo widzę , że jesteś obeznany w temacie?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-25, 14:26   

Nadzieja, że w Sce LPG wystarczy tylko sprawdzenie luzów zaworowych może być bardzo złudna. Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji. To było mega proste i tanie, ale luz zaworowy był regulowany kilka razy w ciągu ok. 230 tys. km. Bardzo bym nie liczył, że wóz bez regulacji dojedzie do 100 tys. Nie bez powodu gazownicy upierają się przy tej procedurze i wpisują to do instrukcji obsługi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-25, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-01-25, 15:36   

Moja żona założyła do auta gaz i cztery razy jej gaśnie, zanim wyjedzie na ulicę (wyjazd jest lekko pod górkę).
Z tymi zaworami to już obłęd.
Tak, że mnie na gaz nikt nie namówi, nawet gdyby Butin dawał za darmo.
:-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 09:32   

Zmień żonę, może innej nie będzie cztery razy gasnąć ;-)

jan ostrzyca napisał/a:
Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji.


W Tico też co 30kkm sprawdzałem zawory i też musiałem regulować - z tym że jeździłem na benzynie. Problem z zaworami i LPG jest taki że 90% "gazowników" wypuszcza samochody po autokalibracji, a ich przeglądy sprowadzają się do wymiany filtrów. Dobrze dobrana i zestrojona instalacja ma minimalny wpływ na zawory tzn. jest taki sam jak na benzynie. Problem w tym że układ adaptacji silnika z korektami potrafi dość długo "trzymać pojazd przy życiu" zanim da sygnał (błędem lub problemami obserwowanymi empirycznie) że jest coś nie tak.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-26, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-26, 11:21   

damiaszek napisał/a:
Zmień żonę, może innej nie będzie cztery razy gasnąć ;-)

jan ostrzyca napisał/a:
Co prawda, w innym silniku, bo w k7m LPG (regulacja śrubkami), sprawdzałem zawory co 30 tys. km i ZA KAŻDYM razem jeden lub kilka zaworów wymagało regulacji.


Problem z zaworami i LPG jest taki że 90% "gazowników" wypuszcza samochody po autokalibracji, a ich przeglądy sprowadzają się do wymiany filtrów. Dobrze dobrana i zestrojona instalacja ma minimalny wpływ na zawory tzn. jest taki sam jak na benzynie.

W jednym przypadku k7m była to instalacja założona w fabryce z fabrycznym oprogramowaniem, więc teoretycznie bezobsługowa i idealnie zaadaptowana do silnika. Wg. instrukcji regulacja zaworów była przewidziana przy 120 tys. km. Czyli teoretycznie luzik... Mimo tego luzy zaworowe wymagały regulacji przy 30, 60 i 90 tys. km. Zwykle jeden/dwa zawory. Zrezygnowałem z Lodgy Sce dlatego, że instrukcja i zapewnienia ASO to jedno a życie to drugie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-26, 11:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 12:09   

Wszystko prawda, dlatego cieszę się że nie mam fabrycznej instalacji ;-) i sam o nią dbam.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-01-26, 12:34   

Przedstawię odmienną opinię.

Dokkerem 1.6Sce z fabrycznym LPG dobijam właśnie 40000km i nie mam zbytnio do czego się doczepić.

Na początku zbyt długo trwało przejście z benzyny na gaz i instalacja potrafiła się przyciąć i nie zmienić z automatu rodzaju paliwa. Po wizycie w ASO i aktualizacji softu oba problemy zniknęły.

Auto zużywa 10-11L gazu na 100km a kręci się głównie wokół komina w Krakowie z paką pełną papieru i innych sprzętów biurowych.

Nie zauważyłem żadnych objawów, które wskazywałyby na konieczność regulacji zaworów (zresztą ASO wysłało mi oficjalnego maila z informacją, że w tym silniku nie reguluje się zaworów-o szklankach nie wspomnieli :-)

M
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 12:54   

Poczekaj jak na MED-ach dobijesz do 60-80 kkm.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-26, 13:12   

damiaszek napisał/a:
Poczekaj jak na MED-ach dobijesz do 60-80 kkm.

130k km na MEDach i jeżdżą : 8-) Tylko, że filtr lotnej co 10k km.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-01-26, 13:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-26, 16:31   

Te starsze były trwalsze, tak jak i te nowe po zmianie kolorów. Co nie zmienna faktu że są to średnie wtryski drogo sprzedawane. Jeszcze lepiej mieć filtr FL z odstojnikiem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-01-26, 22:03   

Mam w skodzie medy niebieskie 100tyś na blacie i jeszcze działają
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne