Mam 1.5 dci słabe ale TURBO Wiem, że turbina daje frajde z jazdy tylko jak to się w praktyce sprawdza w dusterze.
Duster 1.6 ma 109 KM a nie 114 KM
W Dusterze 110 KM turbo ładnie działa. Nie mam zastrzeżeń.
Natomiast co do mocy 1,6 SCE, w katalogu piszą: 84 (115) / 80 (109). Pierwsza wartość dotyczy wersji benzynowej, a druga na LPG. Starszy silnik 1.6 miał 105 KM na benzynie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-31, 19:48
piku napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
gaita napisał/a:
Wszędzie widze zapis o zapasowym kole DOJAZDOWYM, to to nie jest normalne kolo?
sądzę, że w przypadku 4x4 będzie koło pełnowymiarowe
Koło pełnowymiarowe za 400 zł. W cenie katalogowej we wszystkich wersjach wyposażenia jest zestaw naprawczy (jak wynika z cennika), a nie koło dojazdowe.
co nie zmienia faktu, że do 4x4 koło pełnowymiarowe jest niezbędne, więc to jedna z opcji za które trzeba dopłacić - lub kupić stalową felgę o analogicznym rozmiarze i obuć ją w identyczną oponę. Tyle, że nie wiadomo, czy się w taki sposób oszczędzi. Felga stówka, opona koło trzech stówek, na jedno wychodzi
Ale urwał, zadyma na całego proponuję zaczekać na jazdy próbne i część z Was wyrobi sobie zdanie czy warto zakupić dustera. Generalnie ceny ok, ale jak zrobiłem konfigurację porównywalną do tego co nam w obecnym to wyszło ok 60 tys więc dużo więcej... fakt nowy ma na starcie więcej w podstawie ale tempomat tylko w najwyższej wersji to już przegięcie... Generalnie polityka taka że jak ktoś chce sensowne wyposażenie to tylko prestige, lakier, koło zapasowe, klima automat i za wersję 2wd z silnikiem 1,6 mamy już ponad 60 tys.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-31, 19:49
jammo napisał/a:
Z tego co słyszałem od osoby zajmującej się zawodowo testowaniem nowych aut, optymalną jak nie najlepszą dla Dustera opcją w benzynie jest silnik wolnossący 1.6 SCe 115KM. Te silniki 1.2 TCe trzeba podobno wysoko krecić żeby jechały , bo mają dużą Turbo dziurę
Bzdura.
Jest dokładnie odwrotnie.
Albo Ty źle zrozumiałeś, albo z niego taki "specjalista" jak z koziej d... trąba.
Właśnie to Ci daje turbina, że silnika nie trzeba kręcić.
Kręcić to trzeba wolnossące badziewie, żeby jechało jakkolwiek.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-31, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-31, 19:53
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
8 litrów ON to 25 zł, a 7,5 l benzyny to 45?
Jakaś słaba ta matematyka - dla mnie wychodzi, że benzyniak tańszy.
I nie wymyślam czegoś na podstawie papierowych danych, tylko liczę na podstawie własnych doświadczeń.
Ale przyczepa faktycznie sporo zmienia - tutaj przewaga diesla będzie widoczna.
Nie wiem jak u Ciebie z matematyką i doświadczeniami - moje są takie jak opisałem.
W szczególności w spalaniu przy jeździe z przyczepą ( uwaga bardzo ważna przyczepa prawie zupełnie pusta bo ładunek przestrzenny o wadze 50 kg i jazda z prędkościami zgodnie z przepisami ) . QQ z benzyną turbo średnio 9,5 l/100 km. To są dane z kilku tysięcy kilometrów. Jeżdżę za swoje własne ciężko zarobione pieniądze i nie lubię ich tracić jadąc szybciej niż trzeba, nie wliczam paliwa w koszty ( chyba że sa jakieś możliwości wrzucania tego w osobisty PIT o czym nie wiem) .
Diesel na tych samych trasach 7,5 l/100 km
No widzisz - Twoje doświadczenia są dokładnie odwrotne do moich.
Może być tak że benzyna nie lubi zamulania, a diesel wprost przeciwnie, dlatego przy większych prędkościach (czyli mojej jeździe) zużycie w dieslu dramatycznie rośnie, a w benzynie niekoniecznie.
Z kolei przy małych prędkościach, częstych zmianach biegów (czyli Twojej jeździe) - rośnie w benzynie.
Ja też sam płacę za paliwo, z własnego budżetu, nikt mi go nie finansuje.
P.S.
No i ja mówiłem o QQ 1.6.
1.2 od razu uznałem za zbyt słaby i nie brałem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-31, 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-31, 19:54
Jedno nie podlega dyskusji - Za 40 tys zł - cenie małego miejskiego autka klasy A mamy spory kompakt z wielkim prześwitem,obszernym wnętrzem, na solidnym ogumieniu, ze sporym bagażnikiem, ABS,ESP, 2 poduszkami, centralnym zamkiem , z dobrym, bezawaryjnym i trwałym wolnossącym japońskim benzyniakiem na łańcuchu z nie jakiąś 3 cylindrową turbo-popierdułką od kosiarki. Taniej się nie da
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-31, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Dwa mądre wnioski po kilku stronach kopania się z cena/jakość
Dar1962 napisał/a:
Jedno nie podlega dyskusji - Za 40 tys zł - cenie małego miejskiego autka klasy A mamy spory kompakt z wielkim prześwitem,obszernym wnętrzem, na solidnym ogumieniu, ze sporym bagażnikiem, ABS,ESP, 2 poduszkami, centralnym zamkiem , z dobrym, bezawaryjnym i trwałym wolnossącym japońskim benzyniakiem na łańcuchu z nie jakiąś 3 cylindrową turbo-popierdułką od kosiarki. Taniej się nie da
jandusigaz napisał/a:
Generalnie polityka taka że jak ktoś chce sensowne wyposażenie to tylko prestige, lakier, koło zapasowe, klima automat i za wersję 2wd z silnikiem 1,6 mamy już ponad 60 tys.
No i ja mówiłem o QQ 1.6.
1.2 od razu uznałem za zbyt słaby i nie brałem.
Ale odnosiłeś spalanie do silnika 1.2 a nie 1.6 Dlatego Twoje dane spalania sa chyba niekoniecznie dokładne.
Być może lubisz szybko jeździć ( szybciej niż pozwalają przepisy) , ja się tego oduczyłem po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów po Francji i Szwajcarii. Niedługo będzie tak i w PL bo po drogach śmiga już naprawdę dużo beemek z podwójnymi kamerami
Cav napisał/a:
QQ w zeszłym roku szło kupić poniżej 90 tys, ale za wersję już z silnikiem 1.6 160 KM i bogatym wyposażeniem. Albo odpowiednio o 10 tys taniej za 1.2 tce.
Mówisz wyłącznie o bulwarówkach z napędem 4x2 ?
Sorry ale nigdy nie porównujesz jabłka do jabłka - takie porównania nie maja najmniejszego sensu.
Ale urwał, zadyma na całego proponuję zaczekać na jazdy próbne i część z Was wyrobi sobie zdanie czy warto zakupić dustera. Generalnie ceny ok, ale jak zrobiłem konfigurację porównywalną do tego co nam w obecnym to wyszło ok 60 tys więc dużo więcej... fakt nowy ma na starcie więcej w podstawie ale tempomat tylko w najwyższej wersji to już przegięcie... Generalnie polityka taka że jak ktoś chce sensowne wyposażenie to tylko prestige, lakier, koło zapasowe, klima automat i za wersję 2wd z silnikiem 1,6 mamy już ponad 60 tys.
Korekta. Wedlug cennika to tempomat jest tez w Komfort. Fakt. Widze błędy w konfiguratorze, ale w cenniku jest podane ze regulator jest w Komforcie. Zwróciłem na to uwagę, bo jak kupowałem starego Dustera to mi zależało na tym. Sprawdza się w trasie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-31, 22:31
Fajne autko, fajna cena, spora możliwość konfiguracji wersji/wyposażenia. Lekko wyższa cena jest uzasadniona uwzględniając (rzekomo) lepsze wytłumienie i kilka nowinek oraz inflację.
Uważam, że zastosowane modyfikacje wciąż pozwalają pozostać za konkurencją o tych 10 lat.
Z innej beczki, obecne: Vitara, CRV, Rav4, X3 są wg mnie krokiem wstecz w stosunku do ich poprzednich wersji jeśli chodzi o stylistykę. Są naszpikowane elektroniką, ekranami LCD, sreberkami, ale jakieś takie bez cohones.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-31, 22:39
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
No i ja mówiłem o QQ 1.6.
1.2 od razu uznałem za zbyt słaby i nie brałem.
Ale odnosiłeś spalanie do silnika 1.2 a nie 1.6 Dlatego Twoje dane spalania sa chyba niekoniecznie dokładne.
Czytaj uważnie - odnosiłem się do 1.6 w QQ i 1.2 tce, ale w Dusterze.
To inny silnik niż ten 1.2 z QQ i do tego sporo lżejsze auto.
Ale oba w/w paliły praktycznie identyczne ilości paliwa - ok. 7,5 l.
Trasa, głównie ekspresówka S3 - prędkość przelotowa na tempomacie 130-140.
Diesel 1.5dCi w takich samych warunkach (ale w Dusterze 4x4) palił wyraźnie więcej, diesel 1.7 w Sportage - podobnie jak w/w benzyniaki.
Odnoszę się do aut, które sam sprawdziłem, bajdurzenia innych o spalaniu nie traktuję jako źródła jakiejkolwiek wiedzy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-31, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
Zwróćcie uwagę, że o ile mocniejsze silniki, zwł. diesel 110 KM, dramatycznie drożeje, to napęd 4x4 tanieje o tysiąc zł, z 7500 zł w DD 2017 na 6500 zł w nowym Dusterze.
Gdy kupowałem auto w 2013 r. różnica wynosiła 8 lub 8,5 tys. zł.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-31, 23:14
Się jaracie Vitarą, a na forum Suzuki właściciele Vitary jarają się nowym Dusterem
Chyba w tym gronie jestem jednym z niewielu posiadaczy zarówno Dacii (to już będzie trzecia w ciągu ostatnich 2 lat) oraz Suzuki mogę powiedzieć tylko tyle, że naprawdę nie ma pomiędzy tymi markami zbytnich różnic.
Dla przykładu w moim Suzuki po niecałych 8 tyś. km padło łożysko oporowe (z resztą w każdym Baleno to pada...) i musiałem gnać do serwisu, czekać na opinię SMP 3 tygodnie, potem wstawić samochód na 2 tygodnie do serwisu bez możliwości otrzymania bezpłatnie auta zastępczego (zaproponowali mi auto zastępcze za 150 zł./doba). A że codziennie dojeżdżam do pracy 60 km w jedną stronę, to brak samochodu nie był mi rękę.
Są 2 rzeczy, które mi się w japońcu bardzo podobają - silnik i skrzynia biegów.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-31, 23:18
mekintosz napisał/a:
Mam 1.5 dci słabe ale TURBO Wiem, że turbina daje frajde z jazdy tylko jak to się w praktyce sprawdza w dusterze.
Duster 1.6 ma 109 KM a nie 114 KM
Jako że wolnossący benzyniak nie sprawdza się nigdzie, to tutaj tym bardziej nie.
Policz ile niutonometrów będziesz miał w nim dostępne przy obrotach i prędkościach którymi poruszasz się na codzień i stracisz wątpliwości.
Na oko - połowę tego co w Twoim słabym dieslu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-31, 23:18, w całości zmieniany 1 raz
Wszystkich zaskoczonych ekoskórą w samochodzie pragnę poinformować, iż wg zeznań jednego z dziennikarzy motoryzacyjnych, dzisiejsza samochodowa ekoskóra to nie zmodyfikowany polipropylen czy inne całkowicie sztuczne świństwo, tylko zmielone resztki skóry naturalnej czymś tam wzmocnione/poklejone.
Także nie taka zaraz tragedia jak krzesła w starych Ikarusach.
Mistrzowi jeżdżącemu 200km/h o kropelce proponuję oddać laptopa starszemu bratu i pójść pooddychać świeżym powietrzem.
Koniec ferii tuż tuż, szkoda się kisić przed komputerem.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 09:17
piku napisał/a:
Zwróćcie uwagę, że o ile mocniejsze silniki, zwł. diesel 110 KM, dramatycznie drożeje, to napęd 4x4 tanieje o tysiąc zł, z 7500 zł w DD 2017 na 6500 zł w nowym Dusterze.
Gdy kupowałem auto w 2013 r. różnica wynosiła 8 lub 8,5 tys. zł.
W 2010 - początek Dustera - wynosiła równe 10 000 pln
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum