1. Czym się różni "System wspomagania parkowania tyłem" za 800 zł od "Czujniki parkowania -tył" za 470 zł ?
2. Co to za Pakiet Akcesoriów Comfort, w którym Podłokietnik+tylne czujniki parkowania+dywaniki tekstylne kosztują 1151 zł, podczas gdzy Podłokietnik+Czujniki parkowania tył wceniono na 385 zł+ 470 zł = 855 z? To te dywaniki kosztuj az 296 zl?
Uprzejmie proszę o oświecenie - skąd się u nas znalazły nowe DD z LPG skoro dealer każe mi czekać pół roku (import z innego kraju)?? I może jeszcze - czy ktoś z Państwa kupował w tej Firmie samochód?
Z tego co słyszałem od osoby zajmującej się zawodowo testowaniem nowych aut, optymalną jak nie najlepszą dla Dustera opcją w benzynie jest silnik wolnossący 1.6 SCe 115KM. Te silniki 1.2 TCe trzeba podobno wysoko krecić żeby jechały , bo mają dużą Turbo dziurę
Bzdura.
Jest dokładnie odwrotnie.
Albo Ty źle zrozumiałeś, albo z niego taki "specjalista" jak z koziej d... trąba.
Właśnie to Ci daje turbina, że silnika nie trzeba kręcić.
Kręcić to trzeba wolnossące badziewie, żeby jechało jakkolwiek.
Zrobiłem takim silnikiem ponad 40 tyś i jedno co wiem na pewno to do normalnej jazdy zwykle nie potrzeba więcej jak dwa dwa i pół tyś obrotów.Ładnie pracuje na niskich obrotach i mało pali a wysokie obroty potrzebne sa tylko przy naprawdę synamicznym przyśpieszaniu. Przy 100 na godz 2100 obr na min przy 140 2500 obr na min a przy 170 4000 obr na min
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 11:25
Skonfigurowałem sobie jak najbardziej podobnego Dustera - mam 1,6 Laur. 2 WD 2010 + Look +lak metallic + ekoskóra na kierownicy - kosztował 53500 - i tak - gdy wziąłem jako postawą Essential 1,6, dodałem lakier met, światła przeciwmgielne, koło zapasowe i klimat. man wyszło 51600 - ale od mojego trzeba odliczyć pakiet Look i obszycie kierownicy - niedostępne w tej wersji - razem 2800 więc jest 50800 w 2010 versus 51 600 dzisiaj - ale też plus ESP, AFC, radio i kurtyny - na pewno nie kupiłbym bym tego wtedy za te 800.
Gdy za podstawę wziąłem Komfort 1,6 otrzymałem 57000 - ale dodatkowo masz ESP, kurtyny, światła do jazdy dziennej , radio, tylne szyby el, regul.-ogranicznik prędkości - tez raczej wtedy za 3500 nie dokupiłbym - tak więc według mnie ceny się nie zmieniły - a jeśli już to lekko spadły.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-02-01, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
Byłabym nawet skłonna domontować instalację oddzielnie, ale chyba to nie możliwe bez utraty gwarancji producenta, a nie wiem czy jakieś ASO by to przejęło.
Większość ASO zakłada instalację do aut bez utraty gwarancji, ale tylko u siebie tzn. gdzie byłą zakładana, natomiast jak awaria ulegnie gdzieś w Polsce to może być różnie.
Utrata gwarancji jest tylko wyłącznie na podzespoły, które były dokonywane przeróbki na LPG (kolektor dolotowy, przecięte wężyki do nagrzewnicy by zasilić grzanie reduktora itp.) i tyle. Pozostałe części nie tracą gwarancji.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
według mnie ceny się nie zmieniły - a jeśli już to lekko spadły.
Jeśli brać pod uwagę wyposażenie - masz rację. Warto też zauważyć, że nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).
nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).
Tyle teoria, a w praktyce moje prawie pełnoletni sedan Audi A4 (Cx=28) jest głośniejszy niż Duster (Cx=42) -- tak na postoju, jak przy szybkiej jeździe.
I nie, nie chodzi o rozklekotane wnętrze, zawieszenie, etc. -- ba, nawet wizualnie Audi jest bardziej wypchany różnymi wypełniaczami.
Audi A4 B5 1,9TDI takim jeżdżę od 10 lat. Pali średnio 5,7 - 6L bez względu na to czy jadę 90 czy 200km/h. Lubię V na dobrych drogach, a że któryś z was się boi to już nie mój problem.
Dobra turbo 1.8T w benzynie jaką spotyka się w Audi też nie ma znaczących różnic w spalaniu.
No patrz, a jak sprawdzałem vmax mojej vectry i leciałem licznikowo przeszło 240 to na odcinku 20km chwilowe spalanie nie spadło nawet na chwilę poniżej 21dm3/100km. Czyli paliło prawie 3x więcej niż moje średnie z 15.000km.
Podpowiesz co robiłem źle? :/
nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).
Tyle teoria, a w praktyce
Pewnie, że to tylko teoria. Różnice w spalaniu mogę się okazać tak małe, że większy wpływ na spalanie będzie miała "noga" kierowcy. Wiemy już z testów, że hałas w nowym Dusterze jest mniejszy niż w poprzednim modelu, a to podobno zasługa lepszego wytłumienia. Nie wiemy, czy wspomniane przez mnie elementy mają na to wpływ, ale teoretycznie jest to możliwe, zwł. przy większych prędkościach, np. autostradowych. Ponadto na odczucia pasażerów ma wpływ nie tylko głośność, ale i charakter hałasu - pewne częstotliwości i typy odgłosów są mniej uciążliwe od innych. Przestrzeń akustyczną auta można kształtować, itp, itd.
No patrz, a jak sprawdzałem vmax mojej vectry i leciałem licznikowo przeszło 240 to na odcinku 20km chwilowe spalanie nie spadło nawet na chwilę poniżej 21dm3/100km. Czyli paliło prawie 3x więcej niż moje średnie z 15.000km.
Podpowiesz co robiłem źle? :/
No, nie umiesz szybko i ekonomicznie jeździć! Pewnie szybko i bezpiecznie też nie - dodaję od razu, żeby uprzedzić kolejne pytanie
GRL ja w swojej A4 nie mam komputera ze wskazaniem spalania. Tradycyjnie dystans 1100 przejechanych km do pełnego baka 65L i wychodzi średnia bez względu na uzyskiwane prędkości.
Może Vectra nie przystosowana jest do prędkości 240km/h uważaj na hejt za takie V
GRL ja w swojej A4 nie mam komputera ze wskazaniem spalania. Tradycyjnie dystans 1100 przejechanych km do pełnego baka 65L i wychodzi średnia bez względu na uzyskiwane prędkości.
No i masz wyjaśnienie GRL:)
100 km z prędkością 200km/h a pozostały 1000 taś, taś 50:)
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100
Także przy prędkościach autostradowych (130-140 km/godz.) mieścisz się w 9 l/100 km? Interesuje mnie to, bo najpewniej mój nowy Duster będzie miał ten sam silnik, co Twój (ze względu na cenę, a po trosze i upodobania do charakteru pracy silników benzynowych wolnossących).
Jeżdżę Skodą Octavią z silnikiem benzynowym 1,6. Pali średnio ok. 7-8 l/100 (komputer pokazuje 6,5-7). Na autostradzie ok. 9 l/100. W mieście ponad 10 l/100. zatem różnice między jazdą w mieście i poza nim są wyraźne, podobnie między jazdą umiarkowanie szybką i spokojną (7 l/100), a jazdą szybką (9 l/100).
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 14:12
Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100
No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100
No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.
I to mnie niepokoi, bo wygląda bardzo rzeczywiście. Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-02-01, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Docierany 1,6 SCe przy ok. 110 km/h spalił mi jakieś 8,5 l na setkę (łączny dystans ok. 500 km). W ruchu międzymiastowym bierze mi... 6,5 l -- taka sama traska, na której VAG-owski 1,6 MPI palił 7,5-8 l LPG.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 17:34
defunk napisał/a:
piku napisał/a:
Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Docierany 1,6 SCe przy ok. 110 km/h spalił mi jakieś 8,5 l na setkę (łączny dystans ok. 500 km). W ruchu międzymiastowym bierze mi... 6,5 l -- taka sama traska, na której VAG-owski 1,6 MPI palił 7,5-8 l LPG.
OK - ale nie w stałej jeździe 140/h. Spalanie w dużym stopniu zależy od oporu powietrza - a ten rośnie tak jak energia - z kwadratem prędkości.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-01, 17:35
piku napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100
No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.
I to mnie niepokoi, bo wygląda bardzo rzeczywiście. Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Nie wierz w to co Ci ludzie mówią o spalaniu.
Chyba że podają dużo więcej niż oczekujesz - wtedy pewnie nie mijają się z prawdą.
Do katalogowych wartości zawsze dodawaj 50% - będziesz miał orientację o MINIMALNYM spalaniu danego modelu przy normalnej jeździe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum