DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 10:03   

Dwa może głupie pytania:

1. Czym się różni "System wspomagania parkowania tyłem" za 800 zł od "Czujniki parkowania -tył" za 470 zł ?

2. Co to za Pakiet Akcesoriów Comfort, w którym Podłokietnik+tylne czujniki parkowania+dywaniki tekstylne kosztują 1151 zł, podczas gdzy Podłokietnik+Czujniki parkowania tył wceniono na 385 zł+ 470 zł = 855 z? To te dywaniki kosztuj az 296 zl?
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-01, 10:03   

Bukfast napisał/a:
Na allegro i pozostałych aukcjach pojawiły się pierwsze DD z 2018
https://allegro.pl/kategoria/dacia-duster-110220?order=m&stan=nowe&rok-produkcji-od=2018
Auta w porównaniu do wersji dziennikarskiej inaczej wyglądają na podwórkowym tle.

Uprzejmie proszę o oświecenie - skąd się u nas znalazły nowe DD z LPG skoro dealer każe mi czekać pół roku (import z innego kraju)?? I może jeszcze - czy ktoś z Państwa kupował w tej Firmie samochód?
 
waldi1805 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2018-02-01, 10:16   

Cav napisał/a:
jammo napisał/a:
Z tego co słyszałem od osoby zajmującej się zawodowo testowaniem nowych aut, optymalną jak nie najlepszą dla Dustera opcją w benzynie jest silnik wolnossący 1.6 SCe 115KM. Te silniki 1.2 TCe trzeba podobno wysoko krecić żeby jechały , bo mają dużą Turbo dziurę


Bzdura.
Jest dokładnie odwrotnie.
Albo Ty źle zrozumiałeś, albo z niego taki "specjalista" jak z koziej d... trąba.

Właśnie to Ci daje turbina, że silnika nie trzeba kręcić.
Kręcić to trzeba wolnossące badziewie, żeby jechało jakkolwiek.


Zrobiłem takim silnikiem ponad 40 tyś i jedno co wiem na pewno to do normalnej jazdy zwykle nie potrzeba więcej jak dwa dwa i pół tyś obrotów.Ładnie pracuje na niskich obrotach i mało pali a wysokie obroty potrzebne sa tylko przy naprawdę synamicznym przyśpieszaniu. Przy 100 na godz 2100 obr na min przy 140 2500 obr na min a przy 170 4000 obr na min
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 11:25   

Skonfigurowałem sobie jak najbardziej podobnego Dustera - mam 1,6 Laur. 2 WD 2010 + Look +lak metallic + ekoskóra na kierownicy - kosztował 53500 - i tak - gdy wziąłem jako postawą Essential 1,6, dodałem lakier met, światła przeciwmgielne, koło zapasowe i klimat. man wyszło 51600 - ale od mojego trzeba odliczyć pakiet Look i obszycie kierownicy - niedostępne w tej wersji - razem 2800 więc jest 50800 w 2010 versus 51 600 dzisiaj - ale też plus ESP, AFC, radio i kurtyny - na pewno nie kupiłbym bym tego wtedy za te 800.
Gdy za podstawę wziąłem Komfort 1,6 otrzymałem 57000 - ale dodatkowo masz ESP, kurtyny, światła do jazdy dziennej , radio, tylne szyby el, regul.-ogranicznik prędkości - tez raczej wtedy za 3500 nie dokupiłbym - tak więc według mnie ceny się nie zmieniły - a jeśli już to lekko spadły.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-02-01, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-01, 11:35   

maugu napisał/a:
Byłabym nawet skłonna domontować instalację oddzielnie, ale chyba to nie możliwe bez utraty gwarancji producenta, a nie wiem czy jakieś ASO by to przejęło.

Większość ASO zakłada instalację do aut bez utraty gwarancji, ale tylko u siebie tzn. gdzie byłą zakładana, natomiast jak awaria ulegnie gdzieś w Polsce to może być różnie.
Utrata gwarancji jest tylko wyłącznie na podzespoły, które były dokonywane przeróbki na LPG (kolektor dolotowy, przecięte wężyki do nagrzewnicy by zasilić grzanie reduktora itp.) i tyle. Pozostałe części nie tracą gwarancji. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-01, 11:39   

PiotrWie napisał/a:
według mnie ceny się nie zmieniły - a jeśli już to lekko spadły.

Jeśli brać pod uwagę wyposażenie - masz rację. Warto też zauważyć, że nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 854
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-01, 12:01   

piku napisał/a:
nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).


Tyle teoria, a w praktyce moje prawie pełnoletni sedan Audi A4 (Cx=28) jest głośniejszy niż Duster (Cx=42) -- tak na postoju, jak przy szybkiej jeździe.

I nie, nie chodzi o rozklekotane wnętrze, zawieszenie, etc. -- ba, nawet wizualnie Audi jest bardziej wypchany różnymi wypełniaczami.
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-01, 12:08   

Audi A4 B5 1,9TDI takim jeżdżę od 10 lat. Pali średnio 5,7 - 6L bez względu na to czy jadę 90 czy 200km/h. Lubię V na dobrych drogach, a że któryś z was się boi to już nie mój problem.

Dobra turbo 1.8T w benzynie jaką spotyka się w Audi też nie ma znaczących różnic w spalaniu.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-01, 12:20   

No patrz, a jak sprawdzałem vmax mojej vectry i leciałem licznikowo przeszło 240 to na odcinku 20km chwilowe spalanie nie spadło nawet na chwilę poniżej 21dm3/100km. Czyli paliło prawie 3x więcej niż moje średnie z 15.000km.
Podpowiesz co robiłem źle? :/
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-01, 12:20   

defunk napisał/a:
piku napisał/a:
nowy model będzie/jest bardziej aerodynamiczny: ma bardziej opływowe lusterka, ostrzejszy kąt przedniej szyby, nieco zmodyfikowane pod względem aerodynamiki relingi - to sprawi, że przy większych prędkościach będzie mniej hałasu, mniejsze opory powietrza (może trochę niższe spalanie...).

Tyle teoria, a w praktyce


Pewnie, że to tylko teoria. Różnice w spalaniu mogę się okazać tak małe, że większy wpływ na spalanie będzie miała "noga" kierowcy. Wiemy już z testów, że hałas w nowym Dusterze jest mniejszy niż w poprzednim modelu, a to podobno zasługa lepszego wytłumienia. Nie wiemy, czy wspomniane przez mnie elementy mają na to wpływ, ale teoretycznie jest to możliwe, zwł. przy większych prędkościach, np. autostradowych. Ponadto na odczucia pasażerów ma wpływ nie tylko głośność, ale i charakter hałasu - pewne częstotliwości i typy odgłosów są mniej uciążliwe od innych. Przestrzeń akustyczną auta można kształtować, itp, itd.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-01, 12:22   

GRL napisał/a:
No patrz, a jak sprawdzałem vmax mojej vectry i leciałem licznikowo przeszło 240 to na odcinku 20km chwilowe spalanie nie spadło nawet na chwilę poniżej 21dm3/100km. Czyli paliło prawie 3x więcej niż moje średnie z 15.000km.
Podpowiesz co robiłem źle? :/


No, nie umiesz szybko i ekonomicznie jeździć! Pewnie szybko i bezpiecznie też nie - dodaję od razu, żeby uprzedzić kolejne pytanie ;-)
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2018-02-01, 12:36   

Oj tam, Panda koleżanki zawsze pali za 50 zł 🙂.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-01, 12:43   

GRL ja w swojej A4 nie mam komputera ze wskazaniem spalania. Tradycyjnie dystans 1100 przejechanych km do pełnego baka 65L i wychodzi średnia bez względu na uzyskiwane prędkości.
Może Vectra nie przystosowana jest do prędkości 240km/h :-) uważaj na hejt za takie V
_________________
Czekam na DD 2018.
Ostatnio zmieniony przez Bukfast 2018-02-01, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-01, 12:53   

Cytat:
GRL ja w swojej A4 nie mam komputera ze wskazaniem spalania. Tradycyjnie dystans 1100 przejechanych km do pełnego baka 65L i wychodzi średnia bez względu na uzyskiwane prędkości.


No i masz wyjaśnienie GRL:)

100 km z prędkością 200km/h a pozostały 1000 taś, taś 50:)
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-01, 13:15   

Taś taś jesteś poniżej poziomu do dyskusji.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-01, 13:18   

To nie wprowadzaj ludzi w błąd że bez względu na prędkość spalanie jest takie samo
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-01, 13:21   

Niezauważalne bo różnica 0.5 L na 100km nie robi różnicy.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-01, 13:30   

W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-01, 13:41   

Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100

Także przy prędkościach autostradowych (130-140 km/godz.) mieścisz się w 9 l/100 km? Interesuje mnie to, bo najpewniej mój nowy Duster będzie miał ten sam silnik, co Twój (ze względu na cenę, a po trosze i upodobania do charakteru pracy silników benzynowych wolnossących).
Jeżdżę Skodą Octavią z silnikiem benzynowym 1,6. Pali średnio ok. 7-8 l/100 (komputer pokazuje 6,5-7). Na autostradzie ok. 9 l/100. W mieście ponad 10 l/100. zatem różnice między jazdą w mieście i poza nim są wyraźne, podobnie między jazdą umiarkowanie szybką i spokojną (7 l/100), a jazdą szybką (9 l/100).
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-01, 14:11   

To zależy też od tego czy jestem załadowany czy nie, ale generalnie w 9 L się mieści.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 14:12   

Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100

No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-01, 14:21   

PiotrWie napisał/a:
Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100

No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.


I to mnie niepokoi, bo wygląda bardzo rzeczywiście. Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-02-01, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 854
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-01, 14:31   

piku napisał/a:
Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...


Docierany 1,6 SCe przy ok. 110 km/h spalił mi jakieś 8,5 l na setkę (łączny dystans ok. 500 km). W ruchu międzymiastowym bierze mi... 6,5 l -- taka sama traska, na której VAG-owski 1,6 MPI palił 7,5-8 l LPG.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-01, 17:34   

defunk napisał/a:
piku napisał/a:
Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...


Docierany 1,6 SCe przy ok. 110 km/h spalił mi jakieś 8,5 l na setkę (łączny dystans ok. 500 km). W ruchu międzymiastowym bierze mi... 6,5 l -- taka sama traska, na której VAG-owski 1,6 MPI palił 7,5-8 l LPG.

OK - ale nie w stałej jeździe 140/h. Spalanie w dużym stopniu zależy od oporu powietrza - a ten rośnie tak jak energia - z kwadratem prędkości.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-01, 17:35   

piku napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Waski78 napisał/a:
W sumie może tak być, bo mój Duster bez względu na prędkość też pali prawie tyle samo 8-9 L/100

No to rzeczywiście ten Sce jest o niebo lepszy od K4M - mój w wersji 4x2, a wiec lżejszej przy normalnej jeździe pali ok 8, przy 125 na autostradzie ok 10l, a powyżej dochodził do 14.
I było to spalanie rzeczywiste - jechałem autostradą 1400 km w jedna stronę - wiec udało mi się kilka baków spalić.


I to mnie niepokoi, bo wygląda bardzo rzeczywiście. Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...


Nie wierz w to co Ci ludzie mówią o spalaniu.
Chyba że podają dużo więcej niż oczekujesz - wtedy pewnie nie mijają się z prawdą.

Do katalogowych wartości zawsze dodawaj 50% - będziesz miał orientację o MINIMALNYM spalaniu danego modelu przy normalnej jeździe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne