Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-19, 16:11   

Marmach napisał/a:
goswee napisał/a:
No w łazience ledy wytrzymały mi jakis rok lub dwa a halogeny 4. Z tym że nie wszystkie halogeny wymieniałem.

Bo tanie ledy mają ...wnianą elektronikę, która pada szybciej od wielu cykli wł-wył niż drucik w żarówce :P
Porządne LEDy i świetlówki kompaktowe potrafią świeci latami i to z torturowaniem wł-wył włącznie...

Jest w tym jakaś prawda, ledy wymagają stabilizatora prądu. Raczej zabiera on sporo miejsca i w malutkich żarówkach led się nie mieszczą. Dają wtedy rezystorki i diody. Na długo to nie wystarcza. Łatwo odróżnić ledy domowe , bo po wadze. Ale samochodowe? Chyba po cenie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-21, 16:07   

A ja tez kupuje ledowe i co rok trzeba zmieniac bo szlak je trafia. Myslalem, ze beda dzialac dluzej.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 14:30   

a macie stabilizacje napiecia na 12V na nich ? albo ewentualnie tak jak ja przed samymi LEDami w instalacji ?
 
plocki 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Stepway
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-28, 13:43   

Żarówki tam są W21/5W czy P21W ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-28, 13:52   

To zależy do jakiego modelu? Tzn. Duster ma dwuwłóknowe a Lodgy tylko jednowłóknowe.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
plocki 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Stepway
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-28, 14:11   

A mój ? Dacia Sandero Stepway ?
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-28, 19:48   

plocki napisał/a:
A mój ? Dacia Sandero Stepway ?

W21/5W W3×16q (T20)
 
plocki 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Stepway
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-30, 22:18   

Ktoś z Was ostatnio zaopatrzył się w żarówki Led W21/5W ?

Zastanawiam się nad zakupem tych:

http://www.sklepledowy.pl...-2-zarowki/3193

Albo tych (tańsze, ale wykazują błąd na desce o przepalonej żarówce )

http://allegro.pl/zarowka...6984844087.html
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-30, 22:50   

No nie wiem co bardziej się opłaca. po 3 latach przepaliła mi się jedna dzienna. W drodze dokupiłem za 5zł i świeci jak poprzednio. Właściwie to kwestia obciążenia instalacji, 2x 21W czy 2x4W. Czy ktoś badał obciążenie alternatora? Bo też miałem dylemat z ledami.
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-01-30, 23:10   

paul7 napisał/a:
No nie wiem co bardziej się opłaca. po 3 latach przepaliła mi się jedna dzienna. W drodze dokupiłem za 5zł i świeci jak poprzednio. Właściwie to kwestia obciążenia instalacji, 2x 21W czy 2x4W. Czy ktoś badał obciążenie alternatora? Bo też miałem dylemat z ledami.


Ale co chcesz badać? Czy instalacja sobie poradzi? Czy się zużywa w jakimś tam stopniu szybciej obciążana 5 razy większą mocą. Zużywa. Czy alternator sobie poradzi? Oczywiście, był projektowany ze sporym zapasem mimo wszystko. Te 34 Waty dla alternatora to żadna różnica.

Natomiast "kurewsko" obrzydliwego, oślepiającego i przedziwnie skupionego światła LED w chińskich żarówkach nie naprawi ani instalacja, alternator, serwis czy nawet sam Einstein. Na co się w to pchać, nie rozumiem ludzi...
Ostatnio zmieniony przez quartzu 2018-01-30, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-31, 08:54   

paul7 napisał/a:

No nie wiem co bardziej się opłaca. po 3 latach przepaliła mi się jedna dzienna. W drodze dokupiłem za 5zł i świeci jak poprzednio. Właściwie to kwestia obciążenia instalacji, 2x 21W czy 2x4W. Czy ktoś badał obciążenie alternatora? Bo też miałem dylemat z ledami.


Jest jeszcze jedna rzecz do rozważenia, różnica 36W przez 3 lata. Te 36W też z niczego się nie biorą. W moim przypadku przez 3 lata przejeżdżam ~75kkm a silnik w tym czasie paracuje około 2500h co daje różnicę ~90000Wh na wyprodukowanie których przy 100% sprawności zamiany energii z benzyny na prąd trzeba tej benzyny spalić ~7,7 kg benzyny czyli około 11l (załozyłem ciepło spalania benzyny ~42MJ/kg; gęstość~0.7kg/dm3)

Wychodzi mi z tego że zmieniajac na ledy oszczędzę jakieś ~50zł przez 3 lata. ;-)

ps. poprawka wyjdzie ponad 100zł przecież silnik ma sprawność ~33% (więcej i mniej w zależnoości od cyklu pracy, a pewnie wyjdzie jeszcze mniej jak dużo z tego czasu spędzę w korkach gdzie sprawność jest dużo niższa niż pod obciążeniem).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-31, 08:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-31, 11:28   

No i już się koszt ledów zwrócił. ;-)

Jak już pisałem wielokrotnie nie o same żarówki chodzi ale o widoczność auta na ledach. Przy tych które mam z Arczim jest o wiele widoczniejsze. Zwłaszcza w słoneczne dni.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-31, 16:38   

Bierzecie pod uwagę to że większość tych wynalazków ma opory żeby oszukiwać kontrolę żarówek? Te tzw. "can busy".
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-31, 16:55   

Dokładne DRL nie ma mają tych opornikow.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 10:51   

Ja mam zalozone takie dosc tanie LEDy W21/5W ( z allegro za 20pln /szt ) ale ladnie swiecace dookola .
Zrobilem tylko w instalacji zasilania lamp stabilizator napiecia 12V na zasilanie dziennych swiatel i rowniez na postojowe (bo przeciez sa w tych samych ledach) i jest poki co wszystko elegancko .
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 18:13   

corrado napisał/a:
Ja mam zalozone takie dosc tanie LEDy W21/5W ( z allegro za 20pln /szt ) ale ladnie swiecace dookola .
Zrobilem tylko w instalacji zasilania lamp stabilizator napiecia 12V na zasilanie dziennych swiatel i rowniez na postojowe (bo przeciez sa w tych samych ledach) i jest poki co wszystko elegancko .

To pochwal się jak to zrobiłeś. Sposób podłączenia stabilizatora, jeden wspólny czy indywidualny na każdy led, jakiego typu użyłeś, i inne uwagi. Przyda się dla potomnych :-D
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 19:36   

stabilizator mam w podszybiu kolo silnika wycieraczek , nie chcialem upychac jakos pod maska, ma tam przy okazji dobry przewiew. "Uklad" bo to ciezko opisac ze uklad jest z stablizatora napiecia liniowego LM7812 ,

https://botland.com.pl/regulatory-napiecia/161-stabilizator-12v-7812.html

Ja mam w wersji 1.5A ale 1A tez starczy . Do stabilizatora dodalem maly radiator na T0220 za 1pln jakby byl cieply ale w sumie sie nie grzal sie tez bez niego, ale skoro kupilem to juz niech sobie zostanie.

Mozna oczywiscie wykorzystac bardziej sprawne stabilizatory DropDown , ktore maja wieksza sprawnosc , ale sa drozsze :) ten wystarcza w zupelnosci .

Stablizator mam jeden wspolny na dwa 2 DRL. bo i tak nie plynie na oba DRL wiecej niz 1A , wiec wystarcza . Ale kazdy moze sobie sprawdzic ile mu potrzeba pradu do swoich DRL wg przypadku .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2018-02-01, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-02, 10:57   

I jeszcze na wejściu i wyjściu dałeś kondensatory? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 12:26   

nie , nie dawałem . Najprosciej jak sie da . Sam stabilizator napiecia.

Juz sobie tez przypomnialem dlaczego tam umiescilem, bo stamtad - czyli z zasilania silnika wycieraczek wzialem staly + po stacyjce do zasilania ledow . Dobre dosc miejsce bo latwy dostep a mimo wszystko jest to ukryte.

Dalszy przekaznik sterujacy dziennymi ( czyli wylacza dzienne przy wlaczeniu postojowek i na odwrot ) umiescilem juz kolo akumulatora.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-04, 11:41   

corrado napisał/a:
nie , nie dawałem . Najprosciej jak sie da . Sam stabilizator napiecia.

Juz sobie tez przypomnialem dlaczego tam umiescilem, bo stamtad - czyli z zasilania silnika wycieraczek wzialem staly + po stacyjce do zasilania ledow . Dobre dosc miejsce bo latwy dostep a mimo wszystko jest to ukryte.

Dalszy przekaznik sterujacy dziennymi ( czyli wylacza dzienne przy wlaczeniu postojowek i na odwrot ) umiescilem juz kolo akumulatora.

Wypstryknij jakieś zdjęcie. Jak to wyszło.
A swoją drogą to najnowsze Dustery mają już ledy fabrycznie w dziennych. Ciekawe co zastosowali?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 15:09   

paul7 napisał/a:
A swoją drogą to najnowsze Dustery mają już ledy fabrycznie w dziennych. Ciekawe co zastosowali?

Zapewne tak jak w nowych Loganach i Sandero- zintegrowane z reflektorem, niewymienne diody LED. Mam takowe i sam się zastanawiam na ile będą one długowieczne, bo samemu można się pobawić w wymianę, ale w ASO zapewne będzie to wymiana reflektora.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-05, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 18:56   

paul7 napisał/a:
corrado napisał/a:
nie , nie dawałem . Najprosciej jak sie da . Sam stabilizator napiecia.

Juz sobie tez przypomnialem dlaczego tam umiescilem, bo stamtad - czyli z zasilania silnika wycieraczek wzialem staly + po stacyjce do zasilania ledow . Dobre dosc miejsce bo latwy dostep a mimo wszystko jest to ukryte.

Dalszy przekaznik sterujacy dziennymi ( czyli wylacza dzienne przy wlaczeniu postojowek i na odwrot ) umiescilem juz kolo akumulatora.

Wypstryknij jakieś zdjęcie. Jak to wyszło.
A swoją drogą to najnowsze Dustery mają już ledy fabrycznie w dziennych. Ciekawe co zastosowali?


 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-22, 14:42   

Czy myśleliście czasem , że można zmodernizować lampy zespolone przednie, dodając elastyczne taśmy typu Flex do klosza? Można by zrobić wygląd podobny do lamp z Duster II. Dodatkowo lampy DRL posiadają funkcję synchronicznego migania w takt kierunkowskazu w pomarańczowym kolorze. Niektóre wersje posiadają tzw. efekt pływający. Pierwszy z brzegu przyklad na allegro to : DRL pływające . Może ktoś montował coś takiego?
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2018-09-22, 17:13   

No jest to wyjątkowo fajny wygląd ale również wyjątkowo głupi pomysł. Łatwo można stracić dowód z auta i nie uzyskać przeglądu . co wiąże się z dodatkowym kosztem powtórnego przeglądu i demontażem lamp z auta , powtórne ich rozklejanie i demontaż przeróbki
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-09-22, 17:46   

Nie wiem po co pod każdym pytaniem w tym temacie jest podnoszona kwestia legalności, przeglądów i policji. No każdy kto się na to zdecyduje, wyda hajs i zamontuje to się z tym liczy przecież.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne