Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-01, 17:37
PiotrWie napisał/a:
defunk napisał/a:
piku napisał/a:
Gdyby jednak te 9 l, które wskazał kolega powyżej było prawdziwe (a nie z komputera), to byłoby bardzo zachęcające...
Docierany 1,6 SCe przy ok. 110 km/h spalił mi jakieś 8,5 l na setkę (łączny dystans ok. 500 km). W ruchu międzymiastowym bierze mi... 6,5 l -- taka sama traska, na której VAG-owski 1,6 MPI palił 7,5-8 l LPG.
OK - ale nie w stałej jeździe 140/h. Spalanie w dużym stopniu zależy od oporu powietrza - a ten rośnie tak jak energia - z kwadratem prędkości.
Przy 140 km/h Duster z dieslem palił prawie 10 l.
Każdy kto wierzy że wolnossący benzyniak spaliłby zasadniczo mniej - jest fantastą.
Przy 140 km/h Duster z dieslem palił prawie 10 l.
Każdy kto wierzy że wolnossący benzyniak spaliłby zasadniczo mniej - jest fantastą.
Nie każdy ma potrzebę cisnąć 140 km/h . Z tego co patrzę na te przechwałki, to są tu sami rajdowcy. Ludzie takimi autami nie pruje się w trasach 140-160 km/h . Jak ktoś ma potrzebę takiej jazdy to trzeba kupić limuzynę w kombi i będzie taniej .
Sprawa druga , jak kogoś przeraża spalanie 9-10l w wolnossącym to zakładać gaz i będzie git.
Piku, tutaj masz moje rzeczywiste spalanie głównie po mieście ale jest też parę wyników autostradowych i po krajówkach. Tylko ja mam AT-ki i to też może trochę spalanie podnosić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-01, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 21:40
Cav napisał/a:
Cytat:
Nie każdy ma potrzebę cisnąć 140 km/h
140 i cisnąć?
Człowieku, czym i gdzie Ty jeździsz?
Cisnąć to by było 200, 140 to normalna jazda po autostradzie, gdy Ci się nigdzie nie spieszy.
Sorry ale 130 km/h to max prędkość dozwolona prawem na naszych autostradach, faktycznie by nie być zawalidrogą tyle trzeba jechać. Większość rodaków jedzie ok 150-160 km/h.
Co do Dustera ...
Dziś wieczorkiem zajechałem do salonu Daci w Warszawie. Trzy nowe dustery stały na zewnątrz na ogólnodostępnym parkingu. Było już przed zamknięciem salonu, więc jedynie co mi się udało to tylko usiąść wewnątrz. Drzwi zamykają się jak w normalnym samochodzie Fotel wygodniejszy ale to do weryfikacji po dłuższej jeździe. Poszycie raczej miękkie ( za miękkie ? ).
Nie podobało mi się połączenie niebieskiego ekranu informacji z licznika z pomarańczowym podświetleniem radia. Za to w wersji chyba prestige, z systemem zapłonu na przycisk wygląda to zgoła lepiej. Samochód jak podchodzimy sam zaświeca światła led niejako "witając" kierowcę. Wyświetlacz na kokpicie jest już w kolorze zimno-białym. Taki lepszej jakości w stylu dot matrix z grupy VW. Po włączeniu zapłonu widać test wskazówek przechodzą od zera do max i z powrotem.Obejrzałem spasowanie górnej krawędzi drzwi z uszczelką dachu - jest mocno spasowana po zatrzaśnięciu drzwi. Na styk, widać, że dużo poprawili. Blacha niestety miękka jak w każdej daci ;-( Czekam na możliwość jazdy próbnej.
Zdjęcia wykonane mokrym telefonem, stąd jakość ;-(
Audi A4 B5 1,9TDI takim jeżdżę od 10 lat. Pali średnio 5,7 - 6L bez względu na to czy jadę 90 czy 200km/h. Lubię V na dobrych drogach, a że któryś z was się boi to już nie mój problem.
Dobra turbo 1.8T w benzynie jaką spotyka się w Audi też nie ma znaczących różnic w spalaniu.
1.9 TDI przy 200 km/h pali ponad 12 litrów, i przestań pisać takie bzdury, bo ktoś to przeczyta, uwierzy i pójdzie powtórzy rozpowszechanijąc tego typu brednie. . . .
Proszę o wyrażanie się poprawne.
A kolega Bukfast zapewne tankuje zawsze za 50 zł i jego nie interesują zmiany cen paliwa ani spalanie .
Bajeczki dla dzieci ; Bo te jego 200 pokazuje tylko jego prędkościomierz bo nawet policjant z radarem nie zwrócił na niego uwagi na drodze krajowej :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-01, 22:26
psz napisał/a:
To sobie śmiało łam prawo jeżdżąc 200 km/h, tylko żebyś nikogo przy okazji do grobu nie zabrał.
Nie jeżdżę 200, nie ma ku temu u nas warunków.
W Niemczech - czasem się zdarza, ale rzadko, bo tam z kolei nie ma potrzeby z reguły.
A takim "prawem", (czy raczej kapeluszem uciskającym czerep) co to nakazuje się wlec 70-tką autostradą, żeby trochę mniej paliwa spalić, to sobie faktycznie buty wycieram.....
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 22:31
Przy 150-155 km/h moje sandero nie chce już jechać na autostradzie z kompletem pasażerów i bagażem. Pewnie lepiej wyciszony duster 1.6 115 KM byłby żwawszy
OK, to nie wątek o prędkościach autostradowych.
Orientuje się ktoś, czy można w nocy zmniejszyć tę intensywność podświetlania zegarów ? Może jak włączy się światła wszystko przygasa ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-02-01, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-01, 22:36
mekintosz napisał/a:
Przy 150-155 km/h moje sandero nie chce już jechać na autostradzie z kompletem pasażerów i bagażem. Pewnie lepiej wyciszony duster 1.6 115 KM byłby żwawszy
Samochód sprawnie przyspiesza tak do 80% swojego Vmax - reszta to już bujanka, a nie przyspieszenie.
Odejmij od Vmax Dustera 1.6 20% to zobaczysz, że niekoniecznie będzie wiele lepiej niż w Twoim Sandero.
Jak jeździłem 1.2 tce, to miał problemy z osiągnięciem licznikowego 170, mimo że cisnąłem go na maxa przez chyba 20 km na niemieckiej autostradzie.
Obstawiam że z 1.6 może być jeszcze gorzej.
Nie ma co narzekać na osiągi Dustera; nie są oszałamiające, bo nie mają takie być. Właściwie o ile na co dzień są wystarczające, to gdy wyjedziemy na autostradę, czy w trudny teren w górach - ledwie wystarczają. Jak rozumiem, zdajemy sobie z tego sprawę. Mój Duster bez problemu osiągnął prędkość wskazywaną w instrukcji, tj. 168 km/h. Zachwalany na tym forum Tucson z silnika diesla 1,7 115 KM wyciska 176 km/h przy przyśpieszeniu 13,7 do setki (czyli gorszym niż Duster). Vitara z benzyny 1,6 wyciska 120 KM i 180km/h przy przyśpieszeniu 11 s. To są porównywalne z Dusterem osiągi, ale trzeba za nie (i wyposażenie) zapłacić 25-30 tys. więcej. Zapewne też na spalaniu się te lepsze nieco osiągi odciskają.
Jednak największą furorę zrobią 2 siłowniki podnoszące maskę Dustera. Jest moc...
Jak nie wiele do szczęścia trzeba. Zachodnie auta 30 lat temu miały takie wynalazki
Które auta? Jakie wynalazki? Jeżdżę zachodnimi autami od tych 30 lat i w żądnym nie miałem siłowników do podnoszenia maski, dopiero w Dusterze mi się trafił (ale jeden). A może chodziło ci o dalekowschodnie (takich nie miałem, choć nieraz używałem - też nie miały dwóch siłowników, przynajmniej Mituwisi i Tojki)?
We fiacie stilo mialem 2 silowniki.
Teraz w loganie tez mam, swietna sprawa, uwazam ze samochod bez tego jest lekko uposledzony.
Audi A4 B5 1,9TDI takim jeżdżę od 10 lat. Pali średnio 5,7 - 6L bez względu na to czy jadę 90 czy 200km/h. Lubię V na dobrych drogach, a że któryś z was się boi to już nie mój problem.
Dobra turbo 1.8T w benzynie jaką spotyka się w Audi też nie ma znaczących różnic w spalaniu.
Niektorym chyba placa za opowiadanie bredni :D
Zawsze bardzo lubie i szanuje ludzi, ktorzy mowia takie rzeczy
Ciekawe kto ci tankuje samochod. Albo czy w ogole kiedys stales obok 1.9 tdi lub 1.8 t...
Chyba ze kolega raz na 5 sek rozpedzil sie do 200 i to sie nazywa, ze jezdzi 200 na godzine.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-02-02, 06:44
piku napisał/a:
Nie ma co narzekać na osiągi Dustera; nie są oszałamiające, bo nie mają takie być. Właściwie o ile na co dzień są wystarczające, to gdy wyjedziemy na autostradę, czy w trudny teren w górach - ledwie wystarczają. Jak rozumiem, zdajemy sobie z tego sprawę. Mój Duster bez problemu osiągnął prędkość wskazywaną w instrukcji, tj. 168 km/h. Zachwalany na tym forum Tucson z silnika diesla 1,7 115 KM wyciska 176 km/h przy przyśpieszeniu 13,7 do setki (czyli gorszym niż Duster). Vitara z benzyny 1,6 wyciska 120 KM i 180km/h przy przyśpieszeniu 11 s. To są porównywalne z Dusterem osiągi, ale trzeba za nie (i wyposażenie) zapłacić 25-30 tys. więcej. Zapewne też na spalaniu się te lepsze nieco osiągi odciskają.
W nowym Dusterze zachwalane tak osiągi silnika 1,6 SCe 115 4x2 się pogorszyły - zwiększenie masy o 14 kg spowodowało pogorszenie przyśpieszenia 0-100 km/h z 11,0 do 11,9
Także "przekonstruowanie" przodu auta z kańciastego na bardziej opływowe spowodowało zwiększenie spalania - tendencja jest odwrotna aby nowy model był bardziej ekologiczny a tu Dacia idzie w inną stronę.
Dalej nie ma mocniejszego silnika benzynowego czy diesla (nie mówiąc o hybrydzie), dalej nie ma nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, dalej nowy model jest w tyle i będzie w tyle bo konkurencja idzie szybko a tu tylko zbliżyli się do standardu nic sensownego nie oferując.
Na plus można zaliczyć tylko cenę i tu nie ma konkurentów - chodź jak brzmi znany slogan "cena czyni cuda"
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
jAsiu jaki kolega? Kolegów to ty nie masz z taką zawistną naturą. Mniej zazdrości, zawiści i znajomi się znajdą. Nie osądzaj kogoś względem siebie. Może na emeryturze wypróbuję twój sposób tankowania za 50 zł. Nie neguję tej metody, chodź osobiście wolę do pełna. Raz że oszczędność czasu, a dwa kontrolujesz spalanie.
jAsiu tak jak mój szwagier. Jeździł rozklekotanym Lanosem i mówił że on nie lubi szybko jeździć 80-90 mu wystarcza. Kupił sobie deko lepszy samochód i teraz "śmiga" 130.
Masz czym to jeździsz, a nie leczysz swoje kompleksy na forum.
Koniec napinki. Wróćcie do tematu Dustera, jak to cudownie jest z nausznikami na uszach i kalkulatorem w ręku jeździć więcej niż 120 km/h autem za 50+ tys.
jas_pik napisał/a:
Proszę o wyrażanie się poprawne.
A kolega Bukfast zapewne tankuje zawsze za 50 zł i jego nie interesują zmiany cen paliwa ani spalanie .
Bajeczki dla dzieci ; Bo te jego 200 pokazuje tylko jego prędkościomierz bo nawet policjant z radarem nie zwrócił na niego uwagi na drodze krajowej :)
W nowym Dusterze zachwalane tak osiągi silnika 1,6 SCe 115 4x2 się pogorszyły - zwiększenie masy o 14 kg spowodowało pogorszenie przyśpieszenia 0-100 km/h z 11,0 do 11,9
Także "przekonstruowanie" przodu auta z kańciastego na bardziej opływowe spowodowało zwiększenie spalania - tendencja jest odwrotna aby nowy model był bardziej ekologiczny a tu Dacia idzie w inną stronę.
Dalej nie ma mocniejszego silnika benzynowego czy diesla (nie mówiąc o hybrydzie), dalej nie ma nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, dalej nowy model jest w tyle i będzie w tyle bo konkurencja idzie szybko a tu tylko zbliżyli się do standardu nic sensownego nie oferując.
Na plus można zaliczyć tylko cenę i tu nie ma konkurentów - chodź jak brzmi znany slogan "cena czyni cuda"
Dlatego Duster za 39.900 jest OK ale nie za 50+
Cytat:
mekintosz:
Drzwi zamykają się jak w normalnym samochodzie
dzekoo:
Ale otwierają się fatalnie. Normalne klamki poproszę.
Bukfast, dlaczego jesteś taki "wstydliwy"?
Podałeś miejsce zamieszkania "Północ" to mam rozumieć, że mieszkasz na biegunie północnym?
Jak masz mało lat (nie podany wiek na awatarze) i już potrafić "szczekać" na starszych osób np. na kol. jaś_pik?? To już brak kultury...
To jest forum dla kulturalnych osób, a nie dla pyskatych...
Ludzie, przyjmijcie je do wiadomości i sorry za OT.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum