Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-01-17, 16:26
310 pln za drugi przegląd, na własnych częściach u Zięby. Około 170 pln za olej, podkładkę i komplet filtrów by Renault. Nie orientowałem się nigdy w cenach do Twojego silnika ale pewnie nie będzie cenowego szału.
Powoli nadchodzi moment wymiany rozrządu, vampirella ma już 5 lat na karku.
Pytanie nr 1:
Czy w tym silniku jest pasek akcesoriów wymieniany w książce serwisowej?
Pytanie nr 2:
Wg książki powinienem wymienić płyn hamulcowy, ostatnio jak wymacałem zbiornik, odkręciłem kurek to się okazało że mam zerwany gwint - nie dało się go zakręcić. Z uwagi na to że płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny to pewnie trzeba by wymienić zbiornik, ale nie udało mi się takiego cuda namierzyć w sklepach. Skad takie coś zdobyć?
Jeszcze w sprawie doprecyzowania, ten zbiornik na płyn da się zakręcić, ale z wyczuciem, coby nie przekręcić - to chyba niedobrze prawda:)?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3704 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 10:08
Z pamięci interwały:
pasek rozrządu i akcesoriów wraz z napinaczem co 80 kkm lub 6 lat (najlepiej od razu z pompą wody i płynem chłodzącym).
płyn chłodzący co 5 lat (patrz wyżej)
płyn hamulcowy co 4 lata
Zbiorniczek może poszukaj na allegro u magików którzy rozbierają rozbitki na części - ale jeśli pokrywka nie odkręca się w czasie jazdy to bym się nie przejmował i jeździł dalej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-02-02, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Ad 1. TAK, kupujesz w internetowym sklepie pasek rozrządu z napinaczem, pompa wody, pasek akcesoriów z rolką.
Ad 2. Po 5 latach warto wymienić płyn w układzie hamulcowym, niezależnie od tego czy masz korek sprawny czy nie. Przed wymianą poszukaj korka albo zbiorniczka z korkiem, dopiero jak będziesz miał wszystko to można się zabrać do roboty.
Aha, wymiana płynu chłodniczego nie zaszkodzi. Jak będzie robiony rozrząd z pompą to i tak musisz spuścić płyn.
Warto zrobić płukanie układu chłodzącego. Czynność jest bardzo prosta.
Masz tutaj film o płukaniu i wymianie układu chłodzenia. Koszt materiału to ok. 70 zł (środek do płukania i płyn do chłodnicy).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Czyli tam jest pasek klinowy, akcesoriów, osprzętu czy jak go tam zwał:)?
Dokładniej to pasek akcesoriów czyli wielorowkowy do napędu alternatora, pompy klimy i jest umieszczony na zewnątrz silnika, natomiast pasek rozrządu jest zębaty i jest ulokowany w środku silnika pod osłoną.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dziękuję Wam Panowie, zrobiłem sobie listę i jadę do mechanika się umawiać, ciekawe ile mnie policzy:). Lista:
Wymiana:
pasek rozrządu z napinaczem i pompa wody,
pasek akcesoriów z rolką,
wymiana płynu hamulcowego i ew. zbiorniczka,
wymiana płynu chłodzącego,
serwis klimatyzacji.
A właśnie w tej tabeli serwisowej jest napisane że filtr powietrza należy wymieniać co 60 000 - wymieniałem go w wakacje 2017, więc wymyśliłem sobie że skoro co roku robię ok 20k km do 30k km to może wymienię filtr powietrza w wakacje 2019:). Filtr kabinowy dam radę wymienić sam, więc nie ma go na liście:). A o oleju zapomniałem napisać, toż to podstawa:)
fazior, olej to co piszą w serwisówce.
Nawet już po 20 tys. km jest tak brudny jak po 60 tys. km.
Szkoda ci ok. 30 zł na nowy filtr? Ich wymiana jest piekielnie prosta, zajmie to jakieś 10 min roboty.
Zobacz to w moim wątku, jaki filtr jest brudny po 25 tys. km. Silnik będzie mniej palił po wymianie filtra.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Powoli nadchodzi moment wymiany rozrządu, vampirella ma już 5 lat na karku.
Pytanie nr 1:
Czy w tym silniku jest pasek akcesoriów wymieniany w książce serwisowej?
Pytanie nr 2:
Wg książki powinienem wymienić płyn hamulcowy, ostatnio jak wymacałem zbiornik, odkręciłem kurek to się okazało że mam zerwany gwint - nie dało się go zakręcić. Z uwagi na to że płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny to pewnie trzeba by wymienić zbiornik, ale nie udało mi się takiego cuda namierzyć w sklepach. Skad takie coś zdobyć?
Pytanie nr 4:
Wymieniać płyn chłodzący czy nie:)?
Dziękuję za odpowiedzi from de małntejn.
1. Tak wiem go przy wymianie kompletnego rozrzadu.
2. Wymien plyn. Jezeli masz ESP to najlepiej wymien na taki zalecany nie jest drogi. Ja kupowalem litr( Lodgy jest dluga).Namiar na zbiornik i plyn poszedl na PW zadzwon i zapytaj jak maja to ci wysla.
3. Nie ma takiego pytania
4. Przy wymianie rozrzadu wtedy to jedna robota.
5 filtry wymieniaj co max 20 tys bo 60 to za duzo.
arczi_88 napisał/a:
fazior napisał/a:
A właśnie w tej tabeli serwisowej jest napisane że filtr powietrza należy wymieniać co 60 000
Wszystko spoko tylko jak się jeździ na serwis co roku/20kkm to mimo, że go nie wymieniają to wyciągają i przedmuchują syf z niego.
Filtrow nie powinno sie przedmuchiwac. Tylko wymieniac.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-03, 05:34, w całości zmieniany 2 razy
Okiej
Wymieniłem:
rozrząd z pompą wody i napinaczem
pasek akcesoriów + rolka
olej+filtr
płyn hamulcowy
płyn chłodzący
do tego strzeliłem serwis klimatyzacji i sprawdzenie hamulców
Zrobione od ręki w sobotę, fvat na kwotę 1360 złociszy, części i płyny po stronie warsztatu. Wydaje mi się że dość korzystnie mnie to wyszło.
Ps. filtr powietrza idzie do mnie pocztą:).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum