Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-02, 21:35   

funyo napisał/a:
defunk napisał/a:
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.
Niby tak, ale pomyśl - 1dm3 to generalnie prostopadłościan, zaś litr płynu możesz wlać np. do balonika. ;-)
Pierwszy wynik wychodzi z pomiaru przy pomocy prostokątnych kartoników, zaś drugi z wypełnienia całej wolnej przestrzeni płynem.


Gdzie to znalazłeś? Widziałeś gdzieś "test wody"? W katalogu DD2, który ściągnąłem z polskiej strony Dacii napisano, że w wersji 4x4 z kołem zapasowym poj. bagażnika wynosi 376 dm3 norma ISO 3832, a w wersji 4x2 - 455 dm3 norma ISO 3832. I tyle.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-02, 21:35   

Jammo, odpuść sobie dyskusję z kolegom, bo szkoda czasu. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-02, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-02, 21:41   

route2000 napisał/a:
bez wstydu posiadania znaczka na masce w postaci otwieracza do butelek

Jaki wstyd?! Ja jestem z tego dumny i trochę Rumunom zazdroszczę pomysłowości. Szkoda, że w Polsce nie wymyśliliśmy takiej fajnej marki aut, dopasowanych do zamożności i potrzeb społeczeństwa i z takim sympatycznym znaczkiem na masce ;-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-02, 21:50   

piku napisał/a:

Jaki wstyd?! Ja jestem z tego dumny i trochę Rumunom zazdroszczę pomysłowości. Szkoda, że w Polsce nie wymyśliliśmy takiej fajnej marki aut, dopasowanych do zamożności i potrzeb społeczeństwa i z takim sympatycznym znaczkiem na masce ;-)


Żartujesz ? On jest taki rumuński jak ser francuski ;-) Technologia Renault jedynie fabryka wybudowana w Rumuni z racji mniejszych kosztów pracy.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-02-02, 21:51   

To nie Rumuni są pomysłowi, tylko Francuzi. To Oni wymyślili całą "nowożytną" strategię marki Dacia. Zresztą, w Rosji robią dokładnie to samo z Ładą.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-02, 22:18   

Panowie, marka jest rumuńska, choć należy do francusko-japońskiego koncernu; nawet nazwa Dacia jest rumuńska. To dobre rozwiązanie, że i Rumuni i Francuzi mają z tego rozwiązania korzyści. Myśmy postawili na Daewoo i co mamy? Czechom też udało się zachować własną markę aut (niejedną zresztą). Nam - nie. Dlatego im zazdroszczę.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-03, 07:30   

Jeszcze analizuje diesla, jeśli nie będzie dało się zamówić prestige z lpg to wezmę 1.5 dci 110 km ma 6 biegowa skrzynie, fajny moment obrotowy wiec będzie lepiej się zbierał, dopłata 10 tys zwróci się po 80 tys co myślicie o tym?

A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-02-03, 07:55   

Mądry Cav po szkodzie.;)
Co do bagażnika - mieści się w nim 400+ litrów powietrza. Jak wiadomo, dwa litry powietrza można za pomocą pompki upakować w 1 dm3. Z bagażami idzie trochę ciężej. :) No i żeby włożyć bagaże - najpierw trzeba usunąć powietrze. :)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-03, 09:08   

marcinonline napisał/a:
Jeszcze analizuje diesla, jeśli nie będzie dało się zamówić prestige z lpg to wezmę 1.5 dci 110 km ma 6 biegowa skrzynie, fajny moment obrotowy wiec będzie lepiej się zbierał, dopłata 10 tys zwróci się po 80 tys co myślicie o tym?

A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.

wie czy nie wie, jednostki napędowe są takie same :)

w zasadzie to 5-biegową :mrgreen: , chyba, że w ph3 coś zmienili (nie wierzę) ja nawet przez chwilę nie brałem opcji benzynowej :-)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-02-03, 09:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-02-03, 09:44   

marcinonline napisał/a:


A kolega srav ciagle odnosi się do starego dustera a to wątek o nowym a on o bim gowno wie.


A kto ma pojęcie o nowym Dusterze ? :mrgreen:
Wszyscy tutaj porównują do starych wersji, do swoich doświadczeń lub co by chcieli mieć, co oferuje producent.
Nikt na razie nie jeździł nim w różnych warunkach (zima, lato) i nie wie jak będzie się zachowywał, tym bardziej jak wprowadzone zmiany wpłyną na komfort użytkowania (dotyczy jednostek napędowych, wyciszenia itp.).
Zobaczymy po roku, dwóch co poprawili bo na razie same och-y ach-y (jak do na forum danej marki).
Żeby nie było nie jestem negatywnie nastawiony to tego modelu (trzymam kciuki bo to fajne auto) - sam miałem dwa przed i po lifcie w dieslu i w PB, tylko że byłem świadomy jego niedoskonałości bo za tą cenę więcej nie wymagałem.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-03, 09:55   

kokoru napisał/a:
Trick jest jeden, otóż kilkakrotnie już przeleciała mi tutaj opinia na forum, że lepiej brać silnik TCe zamiast SCe. Liczę na to, ze ktoś w końcu napisze dokładnie dlaczego?

Przerabiałem ostatnio temat silników z turbo i bez. Jak chcesz przyjemnej jazdy i sprzedać auto na gwarancji albo zaraz po to kupuj z TSC. W obecnych czasach praktycznie nikt już nie produkuje dobrych silników. Silniki z turbo są bardziej skomplikowane w konstrukcji i "wyżyłowane" awaryjność wyższa i żywotność niższa. Do tego nie wstawisz tam LPG. Powyższe piszę na podstawie lektury forów audi, gdzie ostatni dobry silnik w benzynie to 1,8T lub w dizlu 1,9TDI lub z górnej półki cenowej /kosz rejestracji/ silniki wolnossące powyżej 2L. Skoro Audi nie robi już dobrych silników z turbo to nie sądzę by Reno w traktowanej po macoszemu Daci produkowało mocne i żywotne silniki Tce.
PS Marku jest taki trafne powiedzenie, że mądry się nie odezwie, a głupi pomyśli że tak musi być. Jeżdżę swoim 1.9TDI od 10 lat i nie zauważam różnicy w tankowaniu. W trasie to auto spala ok 5,2L w mieście i autostradzie powyżej 6. Comiesięczne średnie spalanie oscyluje w granicy 6L. Nie odczuwasz w spalaniu tak jak to jest silniku Daci. Ciągle wracacie do offtopu.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-03, 10:30   

Bukfast napisał/a:
W obecnych czasach praktycznie nikt już nie produkuje dobrych silników. Silniki z turbo są bardziej skomplikowane w konstrukcji i "wyżyłowane" awaryjność wyższa i żywotność niższa. [...]Skoro Audi nie robi już dobrych silników z turbo to nie sądzę by Reno w traktowanej po macoszemu Daci produkowało mocne i żywotne silniki Tce.


Po pierwsze: 1,2 tCe 130 km nie jest wyżyłowany w porównaniu do np. 2,0 TSI 280 KM. Po drugie w obecnych czasach to nie jest problem by zrobić silnik na około 300 tys km który ma 1,2 l pojemności i włąsnie te 130 KM.
Po trzecie Audi/Volkswagen od wielu lat skupia się na osiągach a nie wytrzymałości. Więc nie rozumiem dlaczego ma to być dowód na to że Renault nie umie robić mocnych i żywotnych silników?
BTW: Jak powiem, że 1,0, 1,2 1,6 to silniki Nissana to będzie lepiej?
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2018-02-03, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-02-03, 10:45   

Po pierwsze Po pierwsze: 1,2 tCe 125 km jak sama nazwa wskazuje nie ma 130 KM. Po drugie jest wyżyłowany ma 75% pojemności 1,6 i 9% więcej mocy.
Po trzecie im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.
Po trzecie Nissan i Reno to ta sama 3liga aut
Po czwarte ciężko się rozmawia z fanatykami. 0 obiektywizmu.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-03, 11:08   

ryjas napisał/a:
(...)

Po pierwsze: 1,2 tCe 130 km nie jest wyżyłowany w porównaniu do np. 2,0 TSI 280 KM. Po drugie w obecnych czasach to nie jest problem by zrobić silnik na około 300 tys km który ma 1,2 l pojemności i włąsnie te 130 KM.
(...)

A silniki do ciągników siodłowych bez problemu wytrzymują 1 mln km ;-) bo nie "wyżyłowane"?
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-03, 11:42   

Bukfast napisał/a:
Po pierwsze Po pierwsze: 1,2 tCe 125 km jak sama nazwa wskazuje nie ma 130 KM. Po drugie jest wyżyłowany ma 75% pojemności 1,6 i 9% więcej mocy.
Po trzecie im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.
Po trzecie Nissan i Reno to ta sama 3liga aut
Po czwarte ciężko się rozmawia z fanatykami. 0 obiektywizmu.


A jak Ci powiem że silnik 1,5 dCi 90 ma 100 KM to uwierzysz? Nie patrz na oznaczenie marketingowe, bo to czasami nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
1,2 125 w Dacii to to samo co 1,2 130 w Renault. ten sam silnik.
Nie odniosłeś się do porównania z 2,0 280 km. Nawet dwa silniki 1,2 130 km nie miałyby tych 280.
Renault i Nissan to 3 liga? Hmm (własciwie Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance)
Może poczytaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E2%80%93Nissan%E2%80%93Mitsubishi_Alliance

Obecnie wg różnych zródeł to jest drugi lub nawet pierwszy producent aut na świecie.
Takie są fakty. Fanatyzm tu nic nie zmienia.
 
kokoru 


Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1,6 TDI
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 13
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-03, 11:54   

Dziękuję za opinie o silnikach, część argumentów do mnie trafia, dlatego skłaniam się jednak do SCe. To plus 4WD powoduje, że mogę zdecydować się na essentiala i dobrać wyposażenie do swoich potrzeb, w zasadzie w ten deseń:

gaita napisał/a:

kokoru, jestem na tym samym etapie.
Mi wychodzi tak: Essential 4x4, benzynka 1,6, + klima+ przeciwmglowe+kolo zapasowe = 56100 zl
i wystarczy. Jak dla mnie. Mozna sobie ew. dokupić hak, podłokietnik, czujniki czy co tam sobie życzysz. Ale na pewno przy takim układzie nie opłaca się dopłacać 2900 do Comfort.


Z tym, że będę musiał poczekać, bo w takiej wersji, zamówienia nie można jeszcze zrobić [konfigurator też nie przewiduje], według cennika ta wersja będzie dostępna w późniejszym terminie... ciekawe kiedy. Dodam jeszcze, że z wersją 4WD też jest coś nie halo, bo żaden salon nie ma auta z 4WD. U mnie na wsi, w salonie, który odwiedziłem, mają 3 sztuki, wszystkie 2WD i nawet pracownik miał jakiś problem w systemie przy próbie zamówienia auta 4WD.
Ostatnio zmieniony przez kokoru 2018-02-03, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
vampiresku 


Marka: Dacia
Model: dauster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2018-02-03, 12:54   

Bylem dziś w salonie na ul.Puławskiej w Warszawie.Chciałem zobaczyć nowego DD i lipa straszna.Na parkingu 2szt i to tyle.Chciałem zobaczyć go w środku po dotykać,zobaczyć jak się siedzi.Jestem rozczarowany.Nic pojade jeszcze na Mory tam gdzie kupowałem obecny sprzet,Może będzie lepiej.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-03, 12:55   

piku napisał/a:
defunk napisał/a:
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.


Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.


Norma https://www.iso.org/obp/u...3832:ed-3:v1:en
Przewiduje mierzenie objętości za pomoca pudełek. Te sa wymienione w tabelce. To jest bodajże pudełko 20/10/5cm i jego wielokrotności.
Dm3 to faktycznie litr pojemności, ale w przypadku pojemności bagażnika wg ISO 3832 to jest de facto ilość pudelek o pojemności 1 dm3.
W przypadku normy "litrowej" robi sie nie tylę próbę wody, co sypie się kulki.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-03, 13:08   

Nie wiem, czy mam rację , ale myślę , że opóźnienie w dostawie 4x4 z silnikiem 1.6 SCe może być spowodowane tym, że Polska jako ostatnia wchodzi z prezentacją Dustera. W związku z tym, w innych krajach zamówienia ruszyły dużo wcześniej , a że jest to model na który podejrzewam , że czekano z niecierpliwością więc automatycznie ilość zamówień przekroczyła moce produkcyjne. W Polsce żeby uniknąć przykładowo półrocznego lub dłuższego okresu oczekiwania i niezadowolenia klientów, postanowiono na razie nie dokładać tej opcji do oferty. Nie wiem czy tak jest, ale podejrzewam , że na pewno spłynęło im b.dużo zamówień na to auto z innych krajów np. Czechy, Węgry , Francja, Niemcy ,i być może dużo osób zdecydowało się teraz na wersję 4x4.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-03, 14:10   

vampiresku napisał/a:
Bylem dziś w salonie na ul.Puławskiej w Warszawie.Chciałem zobaczyć nowego DD i lipa straszna.Na parkingu 2szt i to tyle.Chciałem zobaczyć go w środku po dotykać,zobaczyć jak się siedzi.Jestem rozczarowany.Nic pojade jeszcze na Mory tam gdzie kupowałem obecny sprzet,Może będzie lepiej.

Na Morach stoją 3 sztuki, byłem wczoraj. Czy 4x4 to nie wiem, bo mnie nie interesują takie :-) .
Przyglądałem się środkowi, nawet ładnie, ale MediaNav na siłę doklejone wg mnie.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-03, 14:26   

jammo napisał/a:
Nie wiem, czy mam rację , ale myślę , że opóźnienie w dostawie 4x4 z silnikiem 1.6 SCe może być spowodowane tym, że Polska jako ostatnia wchodzi z prezentacją Dustera. W związku z tym, w innych krajach zamówienia ruszyły dużo wcześniej , a że jest to model na który podejrzewam , że czekano z niecierpliwością więc automatycznie ilość zamówień przekroczyła moce produkcyjne.


Toteż ja zamierzam przeczekać pierwszy boom na zamówienia ;-) I to mimo tego, że skłaniam się jednak ku wersji 4x2. Niech się najpierw wyszaleją pierwsi klienci, napiszą coś na forum i niech producent zdąży poprawić ewentualne niedociągnięcia, jeśli wyjdą w pierwszych egzemplarzach ;-)
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-03, 14:28   

fotorobart napisał/a:

w zasadzie to 5-biegową :mrgreen: , chyba, że w ph3 coś zmienili (nie wierzę) ja nawet przez chwilę nie brałem opcji benzynowej :-)


Dlaczego 5cio biegową? Przeciez w wersji 2wd nie powinno być krótkiej jedynki czy to tak samo zestopniowana skrzynia jak w wersji 4wd?
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-02-03, 16:33   

Bukfast napisał/a:

... im mniejsza pojemność silnika tym niższy komfort z jazdy. Dźwięk silnika i machanie drążkiem skrzyni biegów.

Czy Ty w ogóle jeździłeś jakimś samochodem z tego typu silnikiem?
Podajesz przykład Audi, czyli VW i co to ma udowodnić? Przecież to aktualnie najgorsze benzyniaki na rynku. Zwłaszcza 1.4 i 1.8TSI to porażka jakościowa.
Francuzi akurat należą do czołówki producentów aut, a już w silnikach to top. Wszyscy od nich kupują, od Forda, przez Volvo, po Mercedesa.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-03, 16:50   

piku napisał/a:
defunk napisał/a:
według katalogu Duster 1 ma bagażnik o pojemności 475 dm3 (wg normy ISO 3832), to nie są litry.
Dopiero katalog Dustera 2 podaje obie wartości:
- 445 dm3
- 475 litrów.


Hmmm, Nie wypada podawać tak oczywistych faktów, bo niektórzy mogą się obrazić, ale tym razem zachowam się po chamsku: 1 dm3 to 1 litr bez żadnej wątpliwości. Tego się uczy w pierwszych latach szkoły podstawowej, a przynajmniej uczyło, gdy ja chodziłem do szkoły.


Nie musisz być chamski, wystarczy, że pojmiesz, że akurat normy (ISO, etc.) mają to do siebie, że nie da się ich rozkminić zwykłą podstawówką. Owszem, fizyka jest prosta i 1 litr = 1 decymetr sześcienny, ale norma ISO 3832 zakłada pewien "dziwny" sposób mierzenia objętości bagażników (poniżej P.T. Koledzy objaśnili dokładniej).

To jest część tajemnicy niektórych aut -- porównywanie cyfr nic nie daje, trzeba sprawdzić metodologię.

To troszkę jak z temperaturą barwową: 3000 K to mniej niż 6000 K -- ale na kolor o niższej temperaturze barwowej mówi się "cieplejszy".
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-02-03, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-03, 17:28   

marcinonline napisał/a:
Dlaczego 5cio biegową? Przeciez w wersji 2wd nie powinno być krótkiej jedynki czy to tak samo zestopniowana skrzynia jak w wersji 4wd?


Nie, w 6 biegowej jest inne przełożenie. W serwisie jak pytałem o różnicę między skrzyniami , to powiedzieli mi , że w skrzyni 6-cio biegowej , bieg 6 jest nieco dłuższy niż 5 w 5- cio biegowej. Jednak jak ktoś planuje wykorzystywać auto do jazdy głównie w mieście to polecił skrzynię 5, po prostu mniejsze biegi ma deko dłuższe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne