Swoim okiem odnośnie nowej Dacii Duster moja pani miała okazję przejechać się nowym modelem i zaczyna mi wiercić dziuręw brzuchu by to było kolejne autko w rodzinie. Widziałem tę minę więc wiecie czym się skończy za niedługo? Według mojej oceny autko straciło wizualnie niewiele na charakterze "pseudo" terenowego auta na rzecz bulwarówki. W środku naprawdę zmiany na plus ale bardziej "lubiłem" ostatnią wersję choć radyjko było za nisko.
Miał być Sandero Stepway - będzie Duster. No cóż różnica w kasie niewielka ale "zdrowy" rozsądek wygrał na rzecz ciut za dużego Dusterka.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Tak z ciekawości chciałem się spytać, bo nigdy nie miałem okazji na jazdę próbną. Jak to wygląda dokładniej, jadę gdzie chcę ile chcę czy są jakieś trasy itp?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-18, 19:12
Łogo napisał/a:
nie miałem okazji na jazdę próbną. Jak to wygląda dokładniej, jadę gdzie chcę ile chcę czy są jakieś trasy itp?
zwykle sprzedawcy sugerują ułożoną przez siebie, niezbyt długą (poniżej 10 km) trasę po różnych nawierzchniach i robią wtedy za nawigację.Ale można oczywiście pojechać wg własnego ustania. Na dłuższe próby też da się zapewne umówić.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-02-18, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-18, 22:05
Cytat:
Prezes napisz mi jeszcze jak działa czujnik martwego pola w dusterze i jaka ikonka wyswietla się w lusterkach foto please :P
Zrobię fotkę może jutro, przy parkowaniu się nie świeci. Jest pomarańczowe kółko. Lewe lusterko działa OK, prawego jeszcze nie zbadałem za dobrze. Czasem świeci, ale chyba się do niego nie przyzwyczaiłem.
jas_pik napisał/a:
A ja bym chciał wiedzieć jaka jest wersja softu MNE ?
8.0.5 ?
Sprawdziłem dziś, mam 9.1.1
d3mol3k napisał/a:
Miał być Sandero Stepway - będzie Duster. No cóż różnica w kasie niewielka ale "zdrowy" rozsądek wygrał na rzecz ciut za dużego Dusterka.
Na żywo nie widziałem, ale na zdjęciach nowa wersja nawet w kolorze białym zaczyna się mi podobać.. Poprzednia nie bardzo.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-02-18, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Jak gdzieś będziesz zaglądał w okolice tyłu deski - poniżej tych przycisków - to może wypatrzysz jakieś pudełko do którego prowadzi jaki przewód od przełącznika kamer - chodzi o zdjęcia i ewentualnie próbę odczytania numeru tego modułu
Wiele osób twierdzi, że Hołek chwali bo mu płacą, ale chwali to auto nawet w prywatnych rozmowach. Podkreśla że trzeba pamiętać ile to auto kosztuje i co oferuje za te pieniądze.
Właśnie jeździłem nowym Dusterem 1,5 dCi z napędem na jedną oś i sześciobiegową skrzynką. Skrzynka super, znakomicie zestopniowana, autko ładnie się zbiera. Wygodny jest podłokietnik, który nie ogranicza dostępu do dźwigni zmiany biegów. Dobrze wyciszona komora silnika i podwozie; przy większych prędkościach słychać wiatr - trzeba zdjąć relingi, o czym piszę tu odkąd mam Dustera. Uszczelka między drzwiami i dachem jest szczelna - nie ma tam szczeliny na wiatr i gwizdy. Fotele o wiele wygodniejsze. Pisałem kiedyś, że podczas pierwszego "wejścia" miałem wrażenie małej ilości miejsca z lewej strony kierowcy. Dziś jak ustawiłem sobie fotel i kierownicę, nie miałem takiego wrażenia. Nawet te większe kółka (17") z niższymi oponami świetnie wybierają nierówności. Przejechałem po bardzo dziurawej drodze nie zdejmując nogi z gazu - bez żadnych negatywnych odczuć. Brakuje mi tylko możliwości odtwarzani płyt CD. Już wiem, że nie kupię starego modelu, tylko nowy.
To jest zupełnie nowa jakość. Jeśli ktoś porównuje nowy model z poprzednikiem i twierdzi, że to tylko niewielkie poprawki, to znaczy, że nie jeździł i nie oglądał, albo ma to po prostu nagrane na dysku i tak odtwarza tę beztreściową (zapewne) dalekowschodnią mantrę, której nie rozumie, bo nie wie jak ją wyłączyć.
Z silnikami diesla i napędem 4x2 jest 6 skrzynia? W benzynie 4x2 ma skrzynię 5 biegową. Ok, sorry sprawdziłem teraz w konfiguratorze i skrzynia 5 biegowa jest tylko z silnikiem wolnossącym 1.6 SCe 115 KM 4x2
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-02-19, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-19, 19:46
ryjas napisał/a:
Wiele osób twierdzi, że Hołek chwali bo mu płacą, ale chwali to auto nawet w prywatnych rozmowach. Podkreśla że trzeba pamiętać ile to auto kosztuje i co oferuje za te pieniądze.
Hołek nic zrobi za darmo tak ma jeszcze z czasów jak zostawał mistrzem RSMP czy ERC
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-02-19, 19:46, w całości zmieniany 1 raz
Witam wszystkich. Byłem zdecydowany na demówkę SL Outdoor 4x4 1.5 Dci. Dziś zajrzałem ponownie i w cenie 10 tyś więcej wersja comfort (też navi z kamerą na czy mi nie zależy + podgrzewane siedzenia). co byście wybrali i dlaczego? Pytanie do tych co jeździli wersją z 2017 roku bo jednak różni się znacznie z tej z 2016 -niby detale a jednak.
Pozdrawiam
Tak z ciekawości chciałem się spytać, bo nigdy nie miałem okazji na jazdę próbną. Jak to wygląda dokładniej, jadę gdzie chcę ile chcę czy są jakieś trasy itp?
W Fordzie, Fiacie, Skodzie, Oplu i Nissanie dostałem kluczyki i sam jechałem gdzie mi się podobało. W Dacii jechaliśmy z Panem sprzedawcą pod jego dyktando :(
Byłem dziś w salonie najpierw obejrzeć DD. Wcześniej nigdy nie miałem styczności z Dacią więc moje wrażenia można uznać za wiarygodne. Do tej pory zawsze jeździłem Skodami (fabia>octavia>fabia) i okazjonalnie C3.
Jeśli chodzi o moje pierwsze wrażenia DD prezentuje lepsze wykończenie niż fabia. Fakt nie jechałem więc nie wiem jak to sprawuje się w trakcie jazdy. Gorzej jeśli porównam z welurami C3 mojej mamy (nie pamiętam który ma rocznik, ale welurki tam wyłożone, są o wiele przyjemniejsze).
Na fotkach w necie bardzo podobał pomarańczowy lakier niestety w salonie albo wydał mi się albo taki jest jakiś taki przytłumiony. Może to efekt pochmurnego dnia nie wiem.
Właśnie jeździłem nowym Dusterem 1,5 dCi z napędem na jedną oś i sześciobiegową skrzynką.
Sprawdzałeś może średnie zużycie paliwa wg. komputera?
Nie notowałem. To było tylko pierwsze zetknięcie i to krótkie. Sprawdziłem jak jeździ po dziurach, jak przyśpiesza, wyprzedza na ekspresówce, co pokazuje wyświetlacz/komputer. MediaNav nie próbowałem nawet zrozumieć. Wkrótce siądę sobie na parkingu i posprawdzam muzykę, Media i inne. Drobiazgi, jak klamki, pokrywa bagażnika, silnika działają świetnie - lepiej niż w jedynce. Już się umówiłem na kolejne próby i porównania (np. między prestige i comfort).
Hołek nic zrobi za darmo tak ma jeszcze z czasów jak zostawał mistrzem RSMP czy ERC
Wiadomo, że ma w tym interes, bo firmuje swoją twarzą cały cykl Dacia Duster Cup.
Ale nie da się ukryć że jest zadowolony z tego co się udało zrobić w tym budżecie.
Tymi Dusterami naprawdę da się jechać szybko;)
Tak z ciekawości chciałem się spytać, bo nigdy nie miałem okazji na jazdę próbną. Jak to wygląda dokładniej, jadę gdzie chcę ile chcę czy są jakieś trasy itp?
Dacia Warszawa Puławska. Pół roku temu. Ja jak chciałem wypróbować Lodgy jeździłem ze sprzedawcą. Kilka dni później jak dopełniałem formalności i zamawiałem auto do sprzedawcy obok podeszła para która testowała tą samą Lodgy oddali kluczyki i dokumenty i ewidentnie z sytuacji i rozmowy wynikało że jeździli sami.
Może ja nie wzbudziłem zaufania żeby mnie samego puścili. A może dlatego że chciałem testować Lodzię z żoną i dwójką dzieci.
Ostatnio zmieniony przez kamimar 2018-02-20, 06:55, w całości zmieniany 1 raz
To jest zupełnie nowa jakość. Jeśli ktoś porównuje nowy model z poprzednikiem i twierdzi, że to tylko niewielkie poprawki, to znaczy, że nie jeździł i nie oglądał, albo ma to po prostu nagrane na dysku i tak odtwarza tę beztreściową (zapewne) dalekowschodnią mantrę, której nie rozumie, bo nie wie jak ją wyłączyć.
To fakt nowa jakość to jest w porównaniu do wersji starszej. Lecz w stosunku do konkurencji niestety porównania nie ma .
Wiem wiem że cena inna (choć już coraz mniej ) ale ile kosztują takie miękkie boki drzwi z przodu ??? i jaki to jest rarytas ? to powinien być standard !!! a nie prestige.
Nie wiem, od czego zależy to, jak możemy testować/objeżdżać auto. Nigdy nie byłem z warunków zadowolony - zawsze osoba, która mi towarzyszyła, śpieszyła się i nie mogłem swobodnie zapoznać się z autem.
Wiem wiem że cena inna (choć już coraz mniej ) ale ile kosztują takie miękkie boki drzwi z przodu ??? i jaki to jest rarytas ? to powinien być standard !!! a nie prestige.
Na szczęście to nie jest standard -- są tacy, którzy nie tyle nie potrzebują, ile jest to dla nich deal-breaker
To fakt nowa jakość to jest w porównaniu do wersji starszej(...)
ps. najtańsza VITARA 4x2 kosztuje 62k...... najtańsza 4x4 kosztuje 70k (najtańsza = dacia confort minimum )
No, porównujemy właśnie dwa modele Dacii Duster, więc wszystko się zgadza. Niewiele wiem o konkurencji, więc się nie wypowiadam. Poza jednym: wiem, że ani Suzuki ani Ravką4 ani wieloma innymi SUVami (znacznie droższymi od Dustera) nie wjadę tam, gdzie Dusterem. Teraz standard wyposażenie/wykończenia DD jest już zupełnie satysfakcjonujący. O poprzednim modelu pisałem - wystarczający. To chyba dobry opis: DD 1 - wystarczający poziom, DD 2 - satysfakcjonujący. Oczywiście - z mojego punktu widzenia (każdy ma nieco inne wymagania). Jeździłem wersją prestige. Czego zapewne nie chcę: kamera mi się nie podoba, chyba jej nie kupię; klima automatyczna - nie muszę mieć, nawet wolę ręczną regulację; jeździłem długo z automatyczną dwustrefową - co akurat było dobre, bo moi pasażerowie często narzekali na chód w aucie i mogli sobie dmuchnąć ciepłem; żona ma auto z klimą automatyczną - nie rusza mnie to. Brakuje mi czytnika CD w radio/MadiaNav - zupełnie nie rozumiem tego posunięcia; inne auta wciąż je mają.
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-02-20, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Super jest ten nowy Duster, miałem okazję się przyjrzeć mu bliżej.
Niemniej jednak uważam że między Dusterem 1 PH2 z końca produkcji a Dusterem 2 nie ma aż tak strasznej różnicy jeśli chodzi o wykonanie. Podobne materiały i wykończenie, ta sama kierownica, sterowanie oknami, wygłuszenie maski (które mam fabrycznie w 1.6 SCe), wygłuszenie nadkoli itd. Niektórzy piszą o przepaści ale może dotyczy to Dusterów z początku produkcji albo jestem ignorantem :P
Gorzej, w AŚ nic nie napisali o tym, że jest to tylko substytut samochodu, że obok prawdziwego samochodu to tylko stało, że jest tylko minimalnie tańszy od Toyoty Land Cruisera, więc nie warto się nim interesować.
Cholera, chyba Renault też ich przekupuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum