no właśnie mumin44 a powiedz mi jak to sprawdzić? bo pytałem już w kilku salonach sprzedaży Renault Dacia i każdy z handlowców robił na mnie wytrzeszcz niczym jaskółka na zimę że nie ma takiej opcji. Rozumiem że jest to w opcji wtedy kiedy weźmie się najwyższą wersję wyposażenia Prestige bądź Comfort z pakietem NAVI i wtedy zmienia się wyświetlacz pomiędzy zegarami na ten monochromatyczny tft i wówczas klikając tam w jakieś ustawienia można to ustawić ?
Wsiąść do wersji prestige, ruszyć i ustawić wyświetlacz/komputer na odpowiedniej pozycji (aktualna prędkość - jeśli jest taka pozycja; ja nie zwróciłem uwagi, bo to nie ma dla mnie dużego znaczenia).
No właśnie, dzięki piku i Prezes za pomoc :) teraz tak jak powiedział Prezes jest taka opcja tylko w wersji Prestige? czy ogólnie jak dołoży się pakiet Multimedia nawet w wersji Comfort ? bo planuję kupić podstawową wersję Prestige z bazowym silnikiem 1.6 i stąd moje zapytanie czy taka opcja tam istnieje ?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 08:29
gwidon napisał/a:
No właśnie, dzięki piku i Prezes za pomoc :) teraz tak jak powiedział Prezes jest taka opcja tylko w wersji Prestige? czy ogólnie jak dołoży się pakiet Multimedia nawet w wersji Comfort ? bo planuję kupić podstawową wersję Prestige z bazowym silnikiem 1.6 i stąd moje zapytanie czy taka opcja tam istnieje ?
Ale po co Ci to?
Nie ma ważniejszych rzeczy do wyświetlania w danym momencie niż prędkość pokazana cyfrowo?
Wyświetlacze w Dacii nie cechują się wyświetlaniem nadmiaru informacji w jednym momencie, zazwyczaj wyświetlają tylko jedną (sic !!!), więc akurat dublowanie prędkości jest tą najmniej potrzebną na codzień.
Co do wyświetlaczy w nowy DD: w prestige zegary i wyświetlacz pasują do siebie, a wyświetlacz Media też do tego pasuje, natomiast w wersji comfort wyświetlacz komputera (na ordynarnym niebieskim tle) nie pasuje do zegarów, a radio (wersja seryjna bez Media) ma podświetlenie pomarańczowe/bursztynowe (nie wiem czy jest w nim opcja zmiany koloru) - od sasa do lasa, czyli nic do niczego nie pasuje (przynajmniej takie było moje pierwsze wrażenie).
Jak dokupisz do wersji comfort pakiet multimedialny, to dostaniesz też inny wyświetlacz. Tylko on ma tą funkcję. Ten z niższych wersji nie pokazuje prędkości.
ok panowie o to mi właśnie chodziło czyli podsumowując jak kupię wersję prestige nawet z silnikiem 1.6 i z napędem na przód będę miał ten wyświetlacz tft z różnymi opcjami w tym z cyfrowym wyświetlaniem prędkości i ostatnie moje pytanie czy w czasie jazdy można przełączać się pomiędzy różnymi funkcjami na komputerze bo gdzieś wyżej ktoś pisał że właśnie ale w DD2 nie ma takiej opcji ?
Chyba nikt z nas się nie zrozumiał to o co mi chodzi jest na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=5EZVoguhStE zaczyna się od 10 minuty i chodzi mi o wyświetlacz TFT pomiędzy dwoma analogowymi zegarami gdzie cyfrowo wyświetla prędkość ot cała sprawa a po drugie wracam do pytania czy podczas jazdy można się przełączać pomiędzy różnymi funkcjami bo wyżej ktoś pisał że nie ma takiej opcji.
A ja chyba wezmę jednak prestige i odpuszcze lpg. Po osatnich postach osób z forum u których zaczęły sie problemy z regulacją zaworów zastanawiam się czy ta oszczędność warta jest zawracania sobie głowy
Szkoda , że nie można zamówić wyświetlacza NAVI w takiej wersji, jak była pokazana przed prezentacją modelu na folderach reklamowych. Ta ze srebrną obwódką, prezentuje się naprawdę wyśmienicie i podniosła by jeszcze estetykę wnętrza na +.
A ja chyba wezmę jednak prestige i odpuszcze lpg. Po osatnich postach osób z forum u których zaczęły sie problemy z regulacją zaworów zastanawiam się czy ta oszczędność warta jest zawracania sobie głowy
Ja czekam na wersję z LPG, dealer mówił (szczerze?), że ponoć poprzednie silniki lepiej teoretycznie znosiły zagazowanie, ale ilość napraw serwisowych w tych nowych jest istotnie mniejsza. Ten temat też mnie trochę niepokoi bo obecnie mam automatyczną regulację luzów i zero problemów z gazem.
Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-28, 06:50
Piotrek721015 napisał/a:
Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli
sam założysz co chcesz ....ASO założy najtańszą, tylko dlaczego po roku?
A to dziwne bo mi powiedzieli, że nie jest przewidywana wersja Prestige z LPG...
Masz całkowitą rację w chwili obecnej nie ma opcji Prestige z LPG, ale mi powiedzieli, że to zabieg czysto marketingowy i prawdopodobnie później (kiedy?) powinna ta opcja się pojawić, bo nie ma przecież przeciwwskazań technicznych.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:16
maugu napisał/a:
czekam na wersję z LPG, dealer mówił (szczerze?), że ponoć poprzednie silniki lepiej teoretycznie znosiły zagazowanie, ale ilość napraw serwisowych w tych nowych jest istotnie mniejsza. Ten temat też mnie trochę niepokoi bo obecnie mam automatyczną regulację luzów i zero problemów z gazem.
mówił szczerze i nie ponoć - poprzednikiem silnika 1,6 16V SCe (od nissana) był francuski 1,6 16V K4M (od renaulta), który miał 3 zalety: doskonale współpracował z gazem, miał utwardzane gniazda zaworowe, miał hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Powyższe powodowało, że eksploatacja na LPG (pod warunkiem starannego montażu,właściwego dobrania komponentów zestawu i nieoszczędzania na terminowych przeglądach instalacji oraz wymienie filtrów) była w zasadzie bezproblemowa
SCe nie jest gorszym silnikiem od K4M - ba, pod wieloma względami nawet lepszym. I problem z nim nie polega na złej współpracy z gazem, tylko w drogiej i pracochłonnej regulacji luzu zaworowego - o ile zajdzie taka potrzeba. A zajdzie wcześniej czy później. Pomijając nawet wzięte z sufitu cenniki aso w tym temacie i tak wychodzi słono. Jeśli dojdzie do niej po 30 czy 40 tys km (a to się już zdarzało) oszczędności wypracowane przez jazdę na gazie pójdą się ... - wiecie gdzie pójdą . Dlatego, szczególnie przy samodzielnym zleceniu montażu tak ważna jest solidna instalacja i właściwa obsługa
Piotrek721015 napisał/a:
Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli
miał na myśli przede wszystkim to, że z punktu widzenia samego użytkownika (nie aso) wygodniejszym i w perspektywie czasu tańszym rozwiązaniem jest samodzielne zlecenie montażu instalacji w niezależnym warsztacie. Spowoduje to na pewno perturbacje z gwarancję ogólną i zapewne jakieś wyłączenia ale bardzo ułatwia przeglądy i ewentualne naprawy samej instalacji LPG (na którą i tak da gwarancję zakład monterski). Oprogramowanie tej zakładanej w fabryce jest na tyle paskudnie zabezpieczone, że w praktyce skazuje na przeglądy i naprawy w aso, bo niezależne warsztaty nie chcą w niej grzebać. Poza tym zestaw założony w renomowanym niezależnym warsztacie nie dość, że będzie co najmniej tak samo dobry jak fabryczny, to do tego tańszy. A kilkumiesięczna eksploatacja auta na samej benzynie (przed założeniem gazu) pozwoli się spokojnie dotrzeć silnikowi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-02-28, 08:32, w całości zmieniany 5 razy
Mnie dealer straszył że wersja z lpg ma zmodyfikowaną głowicę przystosowaną do gazu i żeby samemu nie zakładać bo ma mniejszą odporność. I pytanie czy kłamał? Bo jeśli ściemnia to kupić presitge i zagazować po roku ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:40
marcinonline napisał/a:
Mnie dealer straszył że wersja z lpg ma zmodyfikowaną głowicę przystosowaną do gazu i żeby samemu nie zakładać bo ma mniejszą odporność. I pytanie czy kłamał? Bo jeśli ściemnia to kupić presitge i zagazować po roku ;)
jeżeli w fabryce rzeczywiście coś zrobili z głowicą SCe (chodzi w praktyce o wzmocnienie gniazd zaworowych, bo przecież bez przekonstruowania całej góry silnika hydrauliki zaworów mu nie dodali?) to może i warto zaczekać. Głowica wytrzyma dłużej bez remontu, a konieczność regulacji zaworów po prostu przesunie się w czasie i być może spadnie już na kolejnego nabywcę pojazdu. Żeby nie był tak różowo, ponownie przypomnę, że gazowane fabrycznie egzemplarze dają się obsługiwać wyłącznie a aso, więc sporo drożej.
Niestety generalnie - jako konsumenci, bardzo mało wiemy o technicznych (np. wytrzmałościowych) aspektach kupowanych produktów. Nie wiemy jakich materiałów użyto w procesie produkcji, ani jak je obrabiano. To dotyczy nie tylko samochodów, ale z uwag na skalę wydatków jest najbardziej bolesne dla konsumenta. Pozostają w zdobywaniu informacji takie fora jak to.
A to dziwne bo mi powiedzieli, że nie jest przewidywana wersja Prestige z LPG...
Masz całkowitą rację w chwili obecnej nie ma opcji Prestige z LPG, ale mi powiedzieli, że to zabieg czysto marketingowy i prawdopodobnie później (kiedy?) powinna ta opcja się pojawić, bo nie ma przecież przeciwwskazań technicznych.
Nowy silnik po zakupie "układa" się pod kątem kierowcy, a dopiero po jakimś przebiegu wtedy jest bezpiecznie zakładać LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum