Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Markowa LODGY.
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-13, 09:19   

U mnie tak było, że nawet na postoju zimny silnik długo się nagrzewał, sprawdzałem organoleptyczne dotykając ręką wszystkie gumowe rury do nagrzewnicy i do chłodnicy to wszędzie była jednakowa ciepłota na gumowych rurach, a to tak nie powinno być czyli ŹLE. :->
Miałem aplikację w srajfonie PISTON i tam sprawdzałem wartość temperatury silnika.

Teraz niżej mała teoria o prawidłowej pracy termostatu. ;-)

Zimny silnik najpierw nagrzewa silnik i wewnętrzną nagrzewnicę (mniejsze rury biegnące od silnika do kabiny), a rura do chłodnicy powinna być zimna, bo jest zamknięta przez termostat. Dopiero po osiągnięciu określonej temperatury (w przypadku fabrycznie termostat jest ustawiony na 83 stopnie ciepła) to termostat się otwiera i puszcza płyn do chłodnicy, wtedy rura do chłodnicy się robi wtedy ciepła. Jak temperatura osiągnie blisko 90 stopni lub więcej to wtedy włącza się wentylator chłodnicy. Jak temperatura spadnie do ok. 70 - 80 stopni to termostat zamyka duży obieg czyli do chłodnicy, a płyn krąży w małym obiegu aż do wzrostu temperatury i ponownego otwarcia termostatu i tak dalej w kółko. ;-)
Warto wiedzieć o tym, że:
MAŁY OBIEG - tylko silnik z nagrzewnicą
DUŻY OBIEG - silnik z nagrzewnicą i z chłodnicą

Są termostaty o różnych temperaturach otwarcia np. o wartości 89 stopni, ale są przeznaczone dla silników diesla, nie polecam używać właśnie tego termostatu do silników benzynowych (zimą szybciej się nagrzewa, to fajnie, ale latem może być problem nawet w upały - wentylator może się częściej się załączać).
Dlatego lepiej jest wstawić termostat taki jaki był fabrycznie wstawiony. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-13, 11:21   

Nargo napisał/a:
Jaki problem pomierzyć temperaturę na wężach dużego obiegu.
Jak rośnie przy zimnym silniku to termostat do wymiany.
Tu akurat mi osobiście jest łatwo usterkę zdiagnozować za pomocą kamery termowizyjnej.


No problem jest. Po pierwsze trzeba mieć czym, a po drugie kto w normalnym użytkowaniu w domu ma kamerę termowizyjną. ;-)

Tak na poważnie to w 95% jak silnik dłużej się nagrzewa niż wcześniej, jak w moim przypadku to do wymiany termostat.

Mały obieg jest wokół samego silnika i jego bocznikujesz nagrzewnicą więc najszybciej się nagrzewa silnik bez włączonego ogrzewania. ;-)
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-02-14, 09:19   

Jeszcze jest szansa na termometr podczerwieni, do badania dziecka, przedmiotów.

A czy przypadkiem termostat nie ma w sumie trzech stanów:
1 - zamknięty
2 - pół otwarty
3 - w pełni otwarty

Tak miałem w Oplu Vectrze, gdzie termostat się otwierał do pełnego i wracał do pół otwartego i jak dobrze pamiętam, to gdzieś wyczytałem, że przy 83 otwiera się w pół obiegu, a dopiero przy 90stopniach się w pełni otwierał. Ale podejrzewam, że 83-90 stopni to otwieranie/zamykane (bezwładność elementu).
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2018-02-14, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-14, 09:33   

Raczej otwieranie i zamykanie... taka prostota konstrukcji.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-14, 09:44   

Dokładnie jest jak poniżej. ;-) A raczej powinno być.
1. do 83 jest zamknięty.
2. 83 - 90 otwiera się płynnie.
3. powyżej 90 otwarty.

Jeżeli coś się stanie i zaczyna się otwierać np. przy 50 to silnik dużo dłużej się grzeje do osiągnięcia tych 83 czy 90.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-14, 09:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-14, 10:04   

Dokładnie jak napisał Marek1603. Termostaty nie działają "zero-jedynkowo", otwierają i zamykają się płynnie w miarę zmian temperatury.
O termostatach zwykłych i "sterowanych elektrycznie" dość sensownie napisano Tutaj i Tutaj.
Poza tym spory off-topic się tu chyba zrobił...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-02-14, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-02-15, 07:36   

No właśnie mi oto chodziło :) ale nie wiedziałem jak to wytłumaczyć... ;-)
_________________
Moja galeria
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-02-23, 15:53   

Twój temat mnie zainspirował i sprawdziłem dzisiaj:
- 5st na zewnątrz, odpalam samochód i jadę 1km. Stanąłem, delikatnie zimny, wąż dolotowy do chłodnicy. Przejechałem kolejne dwa km i sprawdzam wąż gdzieś 30-40 stopni... W aucie grzeje porządnie po 15km.

Więc jadę umawiać się na serwis, a auto niecałe 8000km:/
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2018-02-23, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-23, 16:28   

Tylko żeby ci nie powiedzieli, że działa dobrze bo otwiera i zamyka.
Problem w tym że on jest już na wstępie za dużo uchylony, a co za tym idzie dłużej się grzeje, więcej pali itd.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-25, 19:46   

Przebieg 75152km i mały serwis.

Olej + filtr oleju + filtr powietrza + świece (po 30000km).

1.JPG
Plik ściągnięto 27 raz(y) 163,77 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 23 raz(y) 205,06 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 133,88 KB

4.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 136,62 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-25, 20:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-02-26, 12:44   

Korozja świec to normalka?

No ja od początku narzekam, że mi się za długo na gaz przełączał, ale to będę pisał w osobnym wątku. Dziś w ogóle nic nie nagrzał się po 7km jak wiało zimnem przy rozruchu, to i wiało przy wyłączaniu go z dmuchawy.
_________________
Moja galeria
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-26, 15:42   

Nie normalne ale nie wiem czy to nie jest efekt nocowania jakiegoś zwierzątka na jesieni. Może po prostu załatwiało swoją potrzebę, a miejsce jest fajne, bo na osłonie kolektora wydechowego. ;-) :-) Aktualnie mam zamontowane takie małe ustrojstwo pipkające bo kostki nie pomagały.
Pierwszy raz mi się to zdarzyło.
Bardziej chodziło mi o pokazanie ile nagaru się zbiera po 30000km. A co dopiero po 60-ciu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-02-26, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-02-26, 19:26   

Też założyłem pikacze do bolidów jak mi w ferdku przewód od spryskiwaczy przegryzło coś.
Chwale. Od tego czasu puki co odpukać żadnych wizyt.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-27, 08:43   

Marek1603 napisał/a:
Nie normalne ale nie wiem czy to nie jest efekt nocowania jakiegoś zwierzątka na jesieni. Może po prostu załatwiało swoją potrzebę, a miejsce jest fajne, bo na osłonie kolektora wydechowego. ;-) :-) Aktualnie mam zamontowane takie małe ustrojstwo pipkające bo kostki nie pomagały.

A gdzie to ustrojstwo można kupić? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-02-27, 09:12   

U mnie w innej marce świece po 30 kkm wyglądały o wiele lepiej - wyglądały jakby lekko przykurzone tzn minimalnie kolor inny od nowych. Niby prozaiczna przyczyna ale gdyby korozja była bardziej zaawansowana to nie wiem czy nie byłoby problemów z wykręceniem świecy?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-27, 17:26   

route2000 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Nie normalne ale nie wiem czy to nie jest efekt nocowania jakiegoś zwierzątka na jesieni. Może po prostu załatwiało swoją potrzebę, a miejsce jest fajne, bo na osłonie kolektora wydechowego. ;-) :-) Aktualnie mam zamontowane takie małe ustrojstwo pipkające bo kostki nie pomagały.

A gdzie to ustrojstwo można kupić? ;-)


Ja mam taki
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-02-27, 19:56   

Ja dokładnie taki sam :-P
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 10:13   

Marek1603, a gdzie to ulokowałeś w komorze silnika - bok błotnika, podszybie, okolice akumulatora itp? Wiem, że kabelek ma 90 cm długości. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-28, 13:16   

NA podszybiu za akumulatorem. tam jest jakiś niewykorzystany uchwyt i do niego przymocowałem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-06, 18:09   

Takie tam gifty przyszły i jak się ciepło zrobi będzie pucowanie lodówy i białasa.

Dzięki koledze z forum i mam nadzieję, że się tutaj zareklamuje.

1.JPG
Plik ściągnięto 36 raz(y) 243,32 KB

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-07, 10:04   

... a po pucowaniu i polerce wyjdzie tak, że Lodgy będzie biały a Duster ciemny jak Lodgy.... :mrgreen:

Żona może dostać ataku palpitacji.... :-P :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-08, 07:30   

Spoko. Podkład jest szary, więc Lodzia nie będzie biała. :mrgreen:
No chyba, że Marek zechce uzyskać efekt Deloreana (to ten wóz z "Powrotu do przyszłości") i będzie ścierał dalej. Wypolerowana goła blacha pięknie się błyszczy :mrgreen:
_________________

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-03-08, 07:35   

szkoda, że przez krótki okres czasu:(
_________________
Moja galeria
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-08, 09:51   

Blacha z rudą jest teraz w modzie... :-P :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-08, 10:46   

route2000 napisał/a:
Blacha z rudą jest teraz w modzie... :-P :mrgreen:

Nie jesteś na bieżąco z modą. Rat jest passe. :mrgreen:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne