Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marek1603
2018-02-04, 11:18
Problemy CAV-a z Dacią.
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 22:22   

wieza napisał/a:

moja max 200 przyspieszenie 9,5s ;)


????
Lodgy?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-26, 07:06   

Tak, na chipie.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-26, 08:07   

Cav napisał/a:
wieza napisał/a:

moja max 200 przyspieszenie 9,5s ;)


????
Lodgy?


No cóż :) ciup podciagnalem troszkę moc :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-02-26, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-26, 10:42   

Cav napisał/a:


P.S.
Wersje z silnikami wolnossącymi, o ile mają mniej niż 3l, wykluczam z jakichkolwiek porównać, rozważań itd, to się nie nadaje na obecne czasy.
Więc jeśli piszę, to o silnikach z turbo.


A ja uważam że piszesz bzdury - właśnie wróciłem z wycieczki na narty (Kraków-Livigno-Kraków), całą drogę przejachałem Dusterem z wolnossącym silnikiem 1.6 K4M i nie miałem żadnych problemów, ani z autem, ani "żywą zawartością" ;-) . Porównanie mam bo, tą trasą jeździłem innymi autami, a dwa lata temu jechaliśmy na dwa auta Sportage (w dieslu z chipem ;-) ) + Duster i Duster nie odstawał, a na miejscu byłem mniej zmęczony niż kierownik Sportage.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-26, 16:55   

A tak po prawdzie podsumowując cały ten temat " kto pi..ą urodzon kanarkiem nie zdechnie".
Bez obrazy dla nikogo.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 17:03   

damiaszek napisał/a:

A ja uważam że piszesz bzdury - właśnie wróciłem z wycieczki na narty (Kraków-Livigno-Kraków), całą drogę przejachałem Dusterem z wolnossącym silnikiem 1.6 K4M i nie miałem żadnych problemów, ani z autem, ani "żywą zawartością" ;-) . Porównanie mam bo, tą trasą jeździłem innymi autami, a dwa lata temu jechaliśmy na dwa auta Sportage (w dieslu z chipem ;-) ) + Duster i Duster nie odstawał,


Wszystko zależy od potrzeb.
Limitowe 90 czy 120 utrzyma każde auto, Cinuecento też......

Dopóki nie wsiadłem do auta z turbo, też mi się kiedyś dawno temu wydawało, że auta z wolnossącym silnikiem są ok....
Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, teraz już wiem że się myliłem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-26, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 17:04   

wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:

moja max 200 przyspieszenie 9,5s ;)


????
Lodgy?


No cóż :) ciup podciagnalem troszkę moc :)


Trochę to znaczy do ilu?
I ile masz obrotów w silniku przy tych 200 km/h?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 17:06   

Marek1603 napisał/a:
Tak, na chipie.


Się domyślam, ale nadal nie bardzo wierzę w tego typu przyrosty.
Chociaż w sumie - taki autobus jest chyba bardziej opływowy niż suv...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-26, 17:20   

Nie mówimy o chipie z allegro.

Robił go w MCV I i teraz w Lodgy więc jeżeli za pierwszym razem nie spełniało by jego oczekiwań to drugi, by się nie zdecydował.
Koszt o ile pamiętam 2 czy 2,5 tysiąca jest do zaakceptowania ze strojeniem i hamownią.

Jest dalece prawdopodobne, że jakbyś poszedł tą drogą, to nie narzekał byś na słabe osiągi dustera.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-26, 17:39   

Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:

moja max 200 przyspieszenie 9,5s ;)


????
Lodgy?


No cóż :) ciup podciagnalem troszkę moc :)


Trochę to znaczy do ilu?
I ile masz obrotów w silniku przy tych 200 km/h?


a powiem ze nie sprawdzałem nawet bardziej skupiłem sie na prowadzeniu :) ale jak bedą odpowiednie warunki to specjalnie dla Ciebie to sprawdzę :) Cav :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-02-26, 18:06   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:

A ja uważam że piszesz bzdury - właśnie wróciłem z wycieczki na narty (Kraków-Livigno-Kraków), całą drogę przejachałem Dusterem z wolnossącym silnikiem 1.6 K4M i nie miałem żadnych problemów, ani z autem, ani "żywą zawartością" ;-) . Porównanie mam bo, tą trasą jeździłem innymi autami, a dwa lata temu jechaliśmy na dwa auta Sportage (w dieslu z chipem ;-) ) + Duster i Duster nie odstawał,


Wszystko zależy od potrzeb.
Limitowe 90 czy 120 utrzyma każde auto, Cinuecento też......

Dopóki nie wsiadłem do auta z turbo, też mi się kiedyś dawno temu wydawało, że auta z wolnossącym silnikiem są ok....
Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, teraz już wiem że się myliłem.

Soje trzy grosze muszę wtrącić.
Jak mi skasowali polóweczkę '90 1.0 HZ (58 KM) dostałem zastępczą Skoda Rapid 1.2 TSI (85 KM).
Wrażenia z jazdy skoda po miesiącu użytkowania:
Polówka miała większego kopa.
Lodgy podobna dynamika aczkolwiek wtedy była na dotarciu i trudno mi się było odnieść.
Polówką jeździłem tylko ja 14 lat i 140tys km, od przebiegu 14tys do śmierci śmiało mogę powiedzieć, że znałem ją jak własną kieszeń. Więc wiem co piszę.
Dlatego nie mów, że silnik doładowany zawsze jest lepszy od wolnossącego. Dużo zależy od kierowcy. Jak kierowca dupa to i turbo mu nie pomoże.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Ostatnio zmieniony przez Nargo 2018-02-26, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-26, 18:13   

Potwierdzam 1.2 TSI 85km to kapeć. Jeździłem Toledo z tym silnikiem.
A silnik klepie paskudnie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 18:54   

Marek1603 napisał/a:
Nie mówimy o chipie z allegro.

Robił go w MCV I i teraz w Lodgy więc jeżeli za pierwszym razem nie spełniało by jego oczekiwań to drugi, by się nie zdecydował.
Koszt o ile pamiętam 2 czy 2,5 tysiąca jest do zaakceptowania ze strojeniem i hamownią.

Jest dalece prawdopodobne, że jakbyś poszedł tą drogą, to nie narzekał byś na słabe osiągi dustera.


Gdybym dołożył Dusterowi 4x4 z jego durną skrzynią 20% obrotów, to pewnie narzekałbym jeszcze bardziej, bo by się przekręcił.
On już i tak kręcił się na prawie 4500 przy swoim Vmax, jakby miało być 200 km/h to musiałby się rozkręcić do 5400.
To dla diesla nie do zrobienia bez szkody dla silnika.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 18:56   

Nargo napisał/a:

Dlatego nie mów, że silnik doładowany zawsze jest lepszy od wolnossącego. Dużo zależy od kierowcy. Jak kierowca dupa to i turbo mu nie pomoże.


Jasne, że nie zrobi z osła pociągowego, wyścigowego rumaka.
Ale zawsze będzie lepszy, wygodniejszy, cichszy i bardziej skory do współpracy, ZWŁASZCZA dla takich co to obrotów nie używają.

A porównanie auta o połowę cięższego, to już w ogóle jakiś żart jest, demagogia kapie z niego na kilometr.

P.S.
Podobną polówkę też kiedyś miałem, całkiem nieźle jeździła nawet z silnikiem bodajże 45 KM.
Ale toto było leciutkie jak piórko.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-26, 18:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Nargo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: OkoliceNowegoYorku
Wysłany: 2018-02-26, 19:22   

I wkradł się błąd: Polo 1043cm3 45KM(736kg 16,35kg/KM) Skoda 1.2 TSI 85KM (max 1260kg 14,82kg/KM)


Myślę, że ta skoda powinna być lepsiejsza a nie była jedynie to mniej paliła 1l/100km, dynamika jazdy gorsza niż w Polo a tam można było tylko poszaleć na trójce.
Odnośnie demagogi to Ty sam porównujesz Dustera do Cherokee. Może nie bezpośrednio ale jednak w kontekście porównania.
_________________
Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-26, 19:53   

Nargo napisał/a:

Odnośnie demagogi to Ty sam porównujesz Dustera do Cherokee.


Chyba nie rozumiesz co czytasz.
Do Cherokee to porównywałem Sportage, a i to w sensie że dopiero ten Jeep jest naprawdę lepszy.

Dustera to ja porównuję z Nivą, no ewentualnie z Vitarą i z NICZYM WIĘCEJ.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-02-26, 22:17   

Widzisz CAV, dla każdego auto jest potrzebne do czego innego.

Dla mnie auto na codzien, to auto na dojazdy do pracy, musi jechać minimum 120, mam kawałek ekspresówki po drodze. Ma mało palić, dobrze jechać po dziurach.

Auto do zabawy, to prawdziwa terenówka, Vitara I generacji jest całkiem OK, ale miałem i Jeepy V8, Pajeraki, Terrano, Toyote LC, Gazika itp.

Do zabawy, może też być Mazda MX5, albo fiat Barchetta.

Auto w trasy, ma mieć duzy silnik i automat. Ma jeździć dobrze po prostej. Do zakrętów jest MX5.

Miałem dwa auta, spełniające wszystkie kryteria i funkcje, ale przez chwile. W terenie auto się bardzo szybko degraduje.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-02-26, 22:23   

Do tej pory nie lubiłem aut turbodoładowanym, bo szybko dostawały zadyszki. Lubię kręcić silnik wysoko. Nisko się kręci silnik do spokojnej jazdy. Chcę dać w rurę, cisnę do obcinki prawie.

VW 1.8T jest do bani w tej konkurencji, turbodiesle które miałem też: Terrano 2.7TD, Toyota 2.4TD, Pajero 2.5TDI, Volvo 1.6D, Clio 1.5DCi. Teraz mam 0.9TCe i ten sie kreci rewelacyjnie.

Wolnossące też nie zawsze sie kręciły fajnie, nawet Jeep 5.2V8 dostawał zadyszki powyzej 3000RPM.

Vitara 1.6 8V kręci się im wyżej tym lepiej. Czyli tak jak lubię, mimo że w sumie to jest muł...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-27, 07:47   

Cav napisał/a:
Robił go w MCV I i teraz w Lodgy więc jeżeli za pierwszym razem nie spełniało by jego oczekiwań to drugi, by się nie zdecydował.


za 2 auta to taka cena, normalna cena z hamownią przed i po 1200zł

i żeby było jasne nic a nic z autem sie wcześniejszym nie działo i nie dzieje z obecnym :)
ale czasem jak ruszam bardziej dynamiczniej , obok ktoś przyciska mocniej gaz zeby pokazac ze on moze szybciej :) no i mały zonk bo ja też mogę szybciej :) mina bezcenna :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-02-27, 08:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-27, 08:31   

wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
Robił go w MCV I i teraz w Lodgy więc jeżeli za pierwszym razem nie spełniało by jego oczekiwań to drugi, by się nie zdecydował.


za 2 auta to taka cena, normalna cena z hamownią przed i po 1200zł

i żeby było jasne nic a nic z autem sie wcześniejszym nie działo i nie dzieje z obecnym :)
ale czasem jak ruszam bardziej dynamiczniej , obok ktoś przyciska mocniej gaz zeby pokazac ze on moze szybciej :) no i mały zonk bo ja też mogę szybciej :) mina bezcenna :)

To już mi się podoba.... mina bezcenna Cava. :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-27, 18:33   

route2000 napisał/a:
wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
Robił go w MCV I i teraz w Lodgy więc jeżeli za pierwszym razem nie spełniało by jego oczekiwań to drugi, by się nie zdecydował.


za 2 auta to taka cena, normalna cena z hamownią przed i po 1200zł

i żeby było jasne nic a nic z autem sie wcześniejszym nie działo i nie dzieje z obecnym :)
ale czasem jak ruszam bardziej dynamiczniej , obok ktoś przyciska mocniej gaz zeby pokazac ze on moze szybciej :) no i mały zonk bo ja też mogę szybciej :) mina bezcenna :)

To już mi się podoba.... mina bezcenna Cava. :mrgreen:


W sensie, że uważasz iż ja nie wiem po co są chipy? ;-)
LOL !!!!
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-02-27, 21:13   

Będzie plonk? :)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-28, 06:48   

ale "od płynęliście" od tematu... rozumiem, że chip był jednym z problemów w aucie :mrgreen:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2018-02-28, 07:39   

fotorobart napisał/a:
ale "od płynęliście" od tematu... rozumiem, że chip był jednym z problemów w aucie :mrgreen:

ale nie w moim ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:08   

Doplywajcie panowie do brzegu ! ... do brzegu ! :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne