Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 09:47   

route2000 napisał/a:

Nowy silnik po zakupie "układa" się pod kątem kierowcy, a dopiero po jakimś przebiegu wtedy jest bezpiecznie zakładać LPG.

Coś w tym jest - kiedy kupowałam ostatni samochód i rozmawiałam z zaprzyjaźnionym sprzedawcą (mechanikiem) zalecał mi wbrew ogólnie przyjętym zasadom docierania, okresowo - (nie często) powtarzanie takiej sekwencji ; pełne nagrzanie silnika i zdecydowane przekraczanie prędkości obrotowej (dopuszczalnej w okresie docierania - nie max dopuszczalnej) na okres 2-3 minut. Tzn. w trakcie jazdy w trasie generalnie nie przekraczamy prędkości zalecanych, ale raz na kilka dni jedziemy 2-3 minuty z prędkościami dużo wyższymi (pod obciążeniem - nie kręcimy na luzie). Na moje zdziwienie odpowiedział, że nagrzane gniazda zaworów jak i same zawory przy dużej prędkości - z uwagi na bezwładność układu (prędkość) jak i podwyższoną plastyczność (temperatura) lepiej się do siebie dopasują. Chyba zdało egzamin przejechałam bez problemu blisko 300k km na LPG.
Uwaga - muszę dodać! Nikomu tego nie zalecam w Dusterze, to był inny silnik inna konstrukcja - hydrauliczna regulacja luzów.
Ostatnio zmieniony przez maugu 2018-02-28, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 10:31   

Miałem taki silnik K4M w Scenicu (taki sam jest w starym Dusterze) i na LPG świetnie pracował, odpadała co jakiś czas kontrola luzów zaworów - hydraulika, ale trzeba pilnować interwału wymiany oleju, bo późniejszy czyli rzadszy interwał czasami powodował złą pracę hydraulicznych popychaczy zaworów i wtedy zawory szły w d... ;-)
Olej wypełnia komorę hydraulicznych popychaczy prawidłowo jak jest czysty i nowy, a w miarę zużycia oleju już gorzej wypełnia i powoduje zmianę wielkości szczeliny między klawiszem a zaworem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-28, 12:03   

Dziękuje Wam za odpowedzi. Do LPG z salonu trzeba doliczyc zwięszkszone zużycie benzyny (dotrysk+dłuższy czas przełączania) i wq moich obliczeń przy moim przebiergu 1800km/mieś daje ok 200zł miesięcznie oszczędności po 2 latach odlcizając koszt przeglądu w SKP i dodatkowy serwis daje ok 4000 oszczędności. Jak po 40 tyś/2 latach trzeba będzie trzeba wyregulować zawory i wyciągać silnik z budy to wyjdzie 2000 i okaże się że zysk to 2000 tyś podzielić na dwa lata daje 85zł miesięcznie. Czy to się opłaca?


ps. przeliczyłem przez 3 lata wychodzi 100zł /mies
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 12:12   

W twoim przypadku już się nie opłaca poza bananem w ustach podczas tankowania LPG na stacji..... (koszt zakupu).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-28, 12:13   

Sory nie policzyłem kosztu zakupu lpg. wychdozi po 3 latach 0 złotych zysku.
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-28, 12:51   

Ok, ja robię autem 60-80tyś rocznie. Opłaca się :)
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-28, 12:56   

marcinonline napisał/a:
Dziękuje Wam za odpowedzi. Do LPG z salonu trzeba doliczyc zwięszkszone zużycie benzyny (dotrysk+dłuższy czas przełączania) i wq moich obliczeń przy moim przebiergu 1800km/mieś daje ok 200zł miesięcznie oszczędności po 2 latach odlcizając koszt przeglądu w SKP i dodatkowy serwis daje ok 4000 oszczędności. Jak po 40 tyś/2 latach trzeba będzie trzeba wyregulować zawory i wyciągać silnik z budy to wyjdzie 2000 i okaże się że zysk to 2000 tyś podzielić na dwa lata daje 85zł miesięcznie. Czy to się opłaca?


ps. przeliczyłem przez 3 lata wychodzi 100zł /mies


Według twojego obliczenia , liczysz za regulację zaworów z wyciąganiem silnika 2000 zł? :) akurat dzisiaj z ciekawości zadzwoniłem do firmy Czakram aby się dowiedzieć o instalację do silnika 1.6 SCe 115 czyli (H4M) HR 16DE .Po podaniu kodu silnika , powiedzieli , że jest to koszt około 2800 zł do 3500 zł łącznie z koniecznością montażu lubryfikacji, lub dotrysku paliwa. Niestety jak podpytałem o tą regulację zaworów i koszty z tym związane, to powiedzieli, że nie robili tego silnika jeszcze u siebie, ale , jeżeli faktycznie trzeba wyciągać silnik do zrobienia regulacji, to koszt samego demontażu i ponownego wsadzenia silnika wynosi 1500 zł . Do tego trzeba doliczyć koszt sprawdzenia i regulacji zaworów + części, więc podejrzewają , że cena na poziomie 3 - 4 tyś zł jest bardzo realna. Sam prawie od 16 lat w obecnych samochodach jeżdżę na LPG który montowałem do nowych aut , ale tak szczerze to Duster będzie chyba pierwszym w którym świadomie zrezygnuję z tego paliwa, tym bardziej, że moje przebiegi oscylują obecnie w granicach 8 tyś km rocznie. Wiadomo, że nie przebieg jest czynnikiem decydującym o rezygnacji z LPG, lecz właśnie obawa o koszty związane z regulacją zaworów w tym silniku , co raczej jest nie do uniknięcia, tym bardziej , że nie zamierzam pozbywać się auta nawet po 5 latach, gdyż będzie miało dopiero około 50 tyś.km na liczniku.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-02-28, 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-02-28, 13:13   

W takim razie po co był zmieniany jeden model silnika 1.6 na inny 1.6, który pod gaz już się średnio nadaje? Sorki za pytanie ale to jakaś nowsza konstrukcja?

Z tym LPG to trochę wygląda tak, że Dacia świadomie wpycha klientów w kłopoty. No i trochę też siebie, bo przecież jak będzie się to rąbało to serwisy gwarancyjne trochę się zapchają...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 14:21   

Łogo, to jest różnica w budowie silnika.
Stary to 1,6 16V ze stajni Renault (K4M) i norma EURO to 4, a nowy silnik to 1,6 16V ze stajni Nissan (H...? - nie pamiętam dokładnie oznaczenie) i norma EURO to 6.
To są kompletnie zupełne inne silniki. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-02-28, 14:25   

Dzięki za wyjaśnienie, myślałem, że to kwestia jakiejś tam modyfikacji.

EDIT: Jak rozumiem zmiana dobrego sprawdzonego silnika jest podyktowana normami EURO?
Ostatnio zmieniony przez Łogo 2018-02-28, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-28, 14:26   

Czyli przy moich 20tyś/rocznie lpg nie opłaca się z tym silnikiem, a diesel? Czy to się opłaca? Wg opini z forum diesel pali okolo 2 litrów mniej po ilu latach się to zwróci po 5ciu?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 14:28   

To trzeba skalkulować... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 14:29   

Łogo napisał/a:
Dzięki za wyjaśnienie, myślałem, że to kwestia jakiejś tam modyfikacji.

EDIT: Jak rozumiem zmiana dobrego sprawdzonego silnika jest podyktowana normami EURO?

DOKŁADNIE, bo już ze starym silnikiem nie dali rady wycisnąć do tej normy. :->
Dlatego byli zmuszeni do wymiany silnika na nowszy...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-02-28, 14:38   

Heh ale czy stary silnik z LPG (które gdzieś tam mi się obiło) jest ekologiczniejszy niż PB nie spełniłby tych norm?? Wiem wiem taka tam dywagacja:)
 
mumin44 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1,0
Rocznik: 2004
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-02-28, 14:49   

@marcinonline Współczesne diesle są ok, tylko jeśli jeździsz często jednorazowo na odległości przynajmniej powyżej 20 km. Na krótkich dystansach zdecydowanie szybciej się zużywa osprzęt, a serwis silnika jest droższy niż w przypadku benzyny. Miałem te same delematy co Ty i wyszło mi, że przy przebiegu około 20 tys. km. rocznie ani LPG ani diesel się nie opłaca, bo prawdopodobnie oszczędności na paliwie zje serwis, w którym auto będzie stało zamiast jeździć.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-28, 14:58   

marcinonline napisał/a:
Czyli przy moich 20tyś/rocznie lpg nie opłaca się z tym silnikiem, a diesel? Czy to się opłaca? Wg opini z forum diesel pali okolo 2 litrów mniej po ilu latach się to zwróci po 5ciu?


Pali mniej , ale do DCi masz dopłaty prawie 12 tys. zł a do LPG tylko 4 tys. zł więc to jest znacząca dodatkowa różnica. Druga sprawa to zależy gdzie sie poruszasz, bo jeżeli tylko po miejscu , to diesel nie jest dobrym rozwiązaniem.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-28, 15:22   

Diesel mimo wszystko daje tez całkiem fajne osiągi. Podobne jak 1,2 tCe.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-28, 15:47   

Ja chyba jednak wolę dopłacić do wersji Prestige 1,6 SCe 115 z napędem 4x4 niż wybrać 1.2 TCe 4x2. Na dzień dzisiejszy takie jest moje zdanie, ale dopiero jazdy testowe być może to zweryfikują ewentualnie potwierdzą. Wersja 1.2 TCe 4x4 jest jak dla mnie za droga.
A tak przy okazji , to przeglądając ogłoszenia na nowe auta Duster2 wystawione obecnie na allegro i dostępne od reki, zwróciłem uwagę na ceny. Okazuje się , że teraz tam można dostać lepsze ceny niż wychodzi to z konfiguratora Dacii. W kilku firmach dostępne są upusty od cen katalogowych w granicach od 1500 - 2000 zł. Ciekawe , czy w salonie na dzień dzisiejszy można coś urwać przy konfigurowaniu zamówienia.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-28, 16:53   

mumin44 napisał/a:
@marcinonline Współczesne diesle są ok, tylko jeśli jeździsz często jednorazowo na odległości przynajmniej powyżej 20 km. Na krótkich dystansach zdecydowanie szybciej się zużywa osprzęt


A co konkretnie się zużywa i przy jakim przebiegu grozi problemem?
Bo miałem trzy turbodiesle (w tym niby super awaryjny 1.5 dci), w tygodniu jazda głównie po mieście, w weekendy w trasie częściej i żadnych problemów z żadnym z nich, w sumie przejeżdżone 11 lat.

Z kolei dwa ostatnie nowe benzyniaki (w tym taki z niby świetnym K4M) zużywały elementy zmieniające fazy rozrządu raz na pół roku, góra raz na dwa lata, o padających cewkach nie wspomnę.
A za naprawę/wymianę koła rozrządu serwis potrafił zażyczyć sobie 5 tys zł/szt.

Więc tego typu bajeczki to wiesz....... jedna baba drugiej babie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-28, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 17:37   

route2000 napisał/a:
Łogo napisał/a:
Dzięki za wyjaśnienie, myślałem, że to kwestia jakiejś tam modyfikacji.

EDIT: Jak rozumiem zmiana dobrego sprawdzonego silnika jest podyktowana normami EURO?

DOKŁADNIE, bo już ze starym silnikiem nie dali rady wycisnąć do tej normy. :->
Dlatego byli zmuszeni do wymiany silnika na nowszy...

OIDP sprzedawano Fluence K4M z Euro6 więc to decyzja biznesową była.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-28, 18:55   

Łogo napisał/a:
Dzięki za wyjaśnienie, myślałem, że to kwestia jakiejś tam modyfikacji.

EDIT: Jak rozumiem zmiana dobrego sprawdzonego silnika jest podyktowana normami EURO?


przede wszystkim z powodu Euro 6, którego K4M nie dawał rady spełnić. Wcześniej już zresztą obniżano mu moc (chyba ze 106-107 na 103 KM) żeby załapał się w 5. Doszły względy marketingowe. Po włączeniu do koncernu Renult marki Nissan zaczęli brać od niego wolnossące benzynowe jednostki, bo francuskie były już przestarzałe. Ten 3 cylindrowy SCe w małych autach koncernu też bazuje na nissanie. 1,6 SCe też ma już swoje lata, to doskonały sprawdzony silnik , który w porównaniu ze starym "francuzem" K4M ma sporo zalet: nieco niższe spalanie, jest bardzo elastyczny , szczególnie w dolnym zakresie obrotów, ma trwały rozrząd na łańcuchu, nie palą się w nim cewki, nie cieknie spod pokrywy jak często francuski, nie ma żadnych problemów z jego osprzętem. Ten durny typowo japoński mechaniczny system regulacji luzu poprzez wymianę 16 szklanek, które tanie nie są i kłopotliwa ich wymiana + nieutwardzone gniazda jest jedynym problemem. Gdy Japończycy go projektowali, nikt nie myślał o jego gazowaniu. Więc trzeba sobie na spokojnie wszystko przekalkulować biorąc pod uwagę, koszty eksploatacji, serwisowania, czas, przebieg itd. Spokojny sen też warto ująć w tym równaniu ;-) Bajki aso, że w fabryce jakoś specjalnie przygotowują go do fabrycznej LPG brałbym z dużym uprzedzeniem. Jedynym skutecznym rozwiązaniem byłoby wyposażenie tego silnika w hydrauliczną kasację luzu - a tego nie zrobią, bo musieliby przerobić cały silnik, co się kompletnie nie opłaca.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-02-28, 19:25, w całości zmieniany 6 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-02-28, 19:12   

Dar1962 napisał/a:
Tylko ten durny typowo japoński mechaniczny system regulacji luzu poprzez wymianę 16 szklanek, które tanie nie są i kłopotliwa ich wymiana + nieutwardzone gniazda.

Również mam w swoim aucie luzy zaworowe regulowane "szklankami", dokładnie pytałem o to w warsztacie przed montażem LPG ( a w zasadzie to w 4 warsztatach w tym jedno ASO) i powiem tyle:
-szklanek nie trzeba wymieniać, można je szlifować ( u mnie - szlifowanie 1 szklanki razem z (de)montażem to koszt 35 złotych brutto, nowa szklanka 55 złotych brutto ale trzeba około tygodnia czekać na części). Sam pomiar luzów zaworowych to koszt 153 zł brutto
-nikt nie słyszał o wymianie wszystkich16 szklanek jednocześnie, z reguły wystarcza wymiana 2-4 szklanek a przez pierwsze 100-150 kkm na LPG często kończy się na samym pomiarze luzu.
-w warunkach gwarancji na instalację LPG (5lat/100 kkm) mam zapis o obowiązkowym pomiarze luzów zaworowych co 40 kkm.

Według mnie na wielu forach temat luzu zaworowego regulowanego szklankami jest sztucznie nadmuchiwany, podobnie z reszta jak awaryjność osprzętu w dci o której mówią wszyscy, tylko nie użytkownicy aut z tymi silnikami :mrgreen:
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-28, 20:15   

Benny86 sorry , ale chyba nie wiesz o co w temacie chodzi. My wiemy, że takie zawory mechaniczne są w wielu silnikach, i nie wszędzie ich regulacja przekłada się na wysokie koszty. Widzę po awatorze , że masz całkiem inny silnik jak ten o którym my dyskutujemy, dlatego musisz zrozumieć, że temat dotyczy konkretnie silnika 1.6 SCe 115 czyli H4M od Nissana i zamontowanego w Dusterze. Problem w tym , że w Dusterze z tym silnikiem jest utrudniony dostęp do regulacji zaworów a właściwie to raczej niemożliwy bez wyciągania silnika na wierzch , co samo w sobie kosztuje już 1500 zł nie licząc regulacji, czy tylko sprawdzenia. Szacowany koszt takich usług to w przybliżeniu cena od 3000 do 4000 zł i o to toczy się cała dyskusja. W samochodach i silnikach, gdzie ściągasz pokrywę zaworów i wyciąga się wałki bez ruszania silnika jest to mało pracochłonne.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 21:21   

jammo napisał/a:
...Problem w tym , że w Dusterze z tym silnikiem jest utrudniony dostęp do regulacji zaworów a właściwie to raczej niemożliwy bez wyciągania silnika na wierzch ...W samochodach i silnikach, gdzie ściągasz pokrywę zaworów i wyciąga się wałki bez ruszania silnika jest to mało pracochłonne.

Ufff tego nie wiedziałam - konkretna informacja.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-02-28, 23:24   

https://www.proxyparts.co...partid/8573532/\

Z tym wyciąganiem silnika nie jestem taki pewny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne