Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero II "szarak" 1.2 16v + LPG
Autor Wiadomość
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-01, 10:48   

Przyjemnie mieć taki zasięg na gazie ( jak doliczysz jeszcze max zasięg na pełnym zbiorniku benzyny to wyjdzie pewnie z 1200... a może więcej ? ) Powiedz co ile planujesz regulować "zawory". Ja w swoich poprzednich autach regulowałem co 15-20 tyś ( robiłem to dla spokoju i lepszej kultury pracy niż dla tego że się podpierały np ).
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-10-01, 11:04   

Zasięg przyda się w lutym / marcu - może znów się uda eurotrip na miesiąc - w tym roku wysżło ponad 10 tys km na takich wakacjach - Hiszpania (Malaga i okolice 300km) -> Gibraltar -> Portugalia (Lagos i okolice 200km) tyle że wtedy nie miałem jeszcze Sandero :-P

Regulację zaworów łączę z wymianami oleju - czyli dla mnie co 15 tys km. Auto ma posłużyć 5 lat i wytrzymać te 300-350 tys km czyli dwie wymiany rozrządu z osprzętem + tak samo wymiany kompletu wtryskiwaczy LPG i tego co zdąży się skończyć - mam nadzieje że lista będzie krótka i że teraz czeka mnie względny spokój poza eksploatacyjnymi sprawami i to tak na 150 tys km co najmniej :->

Dla mnie i tak jazda / eksploatacja Sandero jest jak za darmo :D

Do jazdy dla przyjemności nadal mam XJ-ta, w którego wpakowałem 3 krotną kwotę zakupu ale byłem tego świadomy i mam teraz blisko 20 letnią nówkę :D









Choć kto wie czy nie zamienię go na Lodgy jak się rodzina powiększy :D
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2016-10-01, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-01, 22:24   

Piękny Jag!!!
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-06, 06:14   

Fit masz wersję z klima, wiesz, czy przy regulacji zaworów u Ciebie spuszczają czynnik?
Próbowałem u siebie dobrać się do regulacji, ale w zdjęciu kolektora przeszkadza sprężarka, a zwłaszcza przewód z niej wychodzący
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2016-10-07, 20:44   

Hmm - pierwsza regulacja czeka mnie pewnie w grudniu to wtedy się dowiem jak to będzie wyglądało i dam znać :)
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-02-25, 01:10   

Trochę ostatnio kilometrów wyrobiłem na innych autach więc przebieg w Dacii za mocno nie podskoczył - zbliża się pół roku od posiadania i 20 tys km. Od kwietnia auto zacznie znów konkretne przebiegi kręcić tym bardziej, że będzie już jedynym wołem roboczym ;-)

Tak to cykl mieszany spalania zamyka się w 7,1-7,4 LPG i trasa 6,2-6,4 LPG do 110km/h + zwykle ogrzewanie rozkręcone prawie na max - tankowania głównie Orlen.

Z minusów trochę trzeszczy tylna klapa - jakiś luz na zamku/zatrzasku ale na moim dziurawym końcu świata nawet Jaguary się luzują :mrgreen:
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-25, 13:29   

http://srv1.sendfile.es/p..._1326980696.jpg
Ftt - jak ty jesteś taki bogacz , to mógłbyś mi - inwalidzie od urodzenia też trochę pomóc :roll:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-25, 14:30   

Nie wstyd Ci?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-25, 15:49   

wlodarek1 jeśli uważasz siebie za pokrzywdzonego przez los to polecam jakąkolwiek formę wolontariatu gdzie masz styczność z osobami chorymi/ubogimi - wtedy docenisz to, co sam czy też z rodziną masz/macie.
Mówi Ci to wolontariusz szlachetnej paczki z 8 letnim stażem który sporo widział - zarówno skrajnej nędzy, jak i cwaniaków którzy z rzekomej biedy zrobili sobie sposób na życie.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-02-25, 19:41   

Jaguar to moja pasja i ślepa miłość, a zarazem odwet za 5 lat ciągłej pracy bez wolnych weekendów, wizyt rodziny i jakichkolwiek wakacji - dodatkowo raz po raz coś $$$ przyniesie jak ktoś ma parcie, że chce jechać takim autem do ślubu ;-)

Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal - i tak jak kolega powyżej napisał - cwaniaków którzy z rzekomej biedy zrobili sobie sposób na życie ;)

Ucinając offtop zamieszczam ponownie zdjęcia "szaraka" i samej instalacji LPG :-)

















 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-25, 20:21   

Ftt napisał/a:
Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal


Musze Cię zmartwić, że tego "ni w ząb" nie zrozumie nikt kto się w życiu nie nazapie@#^&$ a zyski miał tylko z efektów własnej pracy.

No zaraz tu wkroczą admini, że się politycznie zaczęło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-25, 21:05   

Jaguar na gaz to nic, :lol: ja raz pod Warszawą widziałem Jaguara, który ciągnął przyczepkę z betoniarką (lepiej by wyglądała betoniarka ciągnięta na własnych kółkach). Nie miałem aparatu niestety... :lol:
Jeszcze przypomniał mi się ten zięć z gestem, co kupił teściowej Jaguara. A Jaguar ją zjadł. :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-02-25, 21:59   

Jaguara nie gazuje :D poczekam jak zgniją te zaniedbane a mój będzie mieć dobrą wartość za fabryczny stan bez przejść :D Swoją drogą nie jest tragicznie - w trasie do 120 km/h pije ok 11, a średnio w cyklu mieszanym wychodzi 14,5. Jak na masę większą od 2 Sandero nie jest źle :D
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-26, 06:47   

Znów wyłazi kanciastość Dustera - na trasie też spalam 11@120, ale w codziennym motaniu (bez korków) nie osiągam 10 (9,8 lub około).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-02-26, 11:47   

Ftt widzę ze obaj mamy Dacie jako daily + bonus w garażu :mrgreen:
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-02-26, 14:30   

Jedno jest dla taniości i świętego spokoju, a drugie do grzebania i kochania :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-26, 15:37   

Zona i kochanka hahahahahahahahahahaha :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-26, 16:52   

Cytat:
Ftt napisał/a:
Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal

Prawda Fitt .
Ja tylko ciebie poproszę o poradę dla innych ;
co powinni zrobić pracownicy różnych supermarketów , którzy też pracują prawie cały miesiąc na okrągło , a zarabiają słabo . Co powinni zrobić pracownicy handlu aby za pracę "na okrągło " lepiej zrabiać :?: :cry: :-(
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-26, 17:08   

Podam niepopularną odpowiedź - zmienić pracę na lepiej płatną.

Tylko jest jeden haczyk.
Żeby mieć lepiej płatna pracę trzeba mieć umiejętności za które ktoś zdecyduje się zapłacić więcej. A to wymaga wielu lat ciężkiego zapieprzania.


Ale to chyba nie od tego wątek.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-02-26, 20:44   

wlodarek1 napisał/a:
co powinni zrobić pracownicy różnych supermarketów , którzy też pracują prawie cały miesiąc na okrągło , a zarabiają słabo .

Ja pracuję na swoim po jakieś 300h miesięcznie.
Pokaż supermarket, który każe swoim pracownikom robić drugie tyle nadgodzin co ich etat.
Chyba mamy całkowicie inne pojęcie określenia "na okrągło".
Daj spokój, "całe piekło Cię chwali"... :lol:
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-03-02, 15:55   

Instalacja STAG założona przy 5 tys km, przy 38 tys zdecydowałem się zrobić kontrolę luzów zaworowych - wychodzi na to że przedział 33 tys na LPG to tak na styk. Było już ciasno więc kolejny raz kontrola za 25 tys. Koszt 300zł na oryginalnej uszczelce pokrywy zaworów + 4 uszczelki świec w tym same części 180zł, robocizna 120zł.

Obecny przebieg 40 tys km i ZERO problemów z autem.

Z obiecanych 50-70 tys rocznie wychodzi na dacię ok 30 tys ale teraz sprzedałem pozostałe 2 samochody więc na kolejne 2-3 lata (czas budowy domu) pozostaje dla mnie tylko Sandero.

Później się pomyśli czy nowy Duster czy może się pojawi następca linii Sandero/Logan :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-05, 18:12   

I niech mi ktoś jeszcze powie jaki to ten STAG jest zły :mrgreen: Jazda za grosze, serwis tani i sprowadza się tylko do rutynowych czynności.
Nie wiem czy w kolejnym aucie będę zakładać lpg (spadły mi przebiegi jakie robię) ale jeśli tak to ponownie STAG i ponownie ten sam warsztat.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-03-06, 02:24   

Myślę, że zaufanie do samego systemu instalacji LPG i dobre doświadczenia z danym warsztatem to połowa sukcesu ;-) Druga część to odpowiedni silnik, gdzie wśród salonowych aut grono jednostek wzorowo znoszących LPG się pomniejsza z roku na rok ..
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-06, 19:46   

Moim zdaniem nie tyle grono silników możliwych do konwersji na LPG się zmniejsza, co po prostu trwa wyścig zbrojeń między producentami samochodów a producentami instalacji LPG. Około 2000 roku zwiastowano koniec instalacji gazowych ze względu na plastikowe kolektory dolotowe - ale mieszalnikowe instalacje zostały wyparte sekwencją. Dekadę wstecz zwiastowano koniec LPG z uwagi na bezpośredni wtrysk benzyny - już od kilku lat są dostępne instalacje dla których to nie problem, a niebawem STAG zaprezentuje na rynku instalację do aut z wtryskiem bezpośrednim, która nie będzie potrzebowała dotrysku benzyny ani też rozruchu na benzynie.
Producenci instalacji gazowych pozostają o krok wstecz, ale jednak cały czas oferują nowe rozwiązania...
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-10-06, 11:00   

Autko ma obecnie 54 tys przebiegu i 2 lata świętego spokoju ze mną :)

Muszę się zastanowić - potrzebuję strasznie większgo bagażnika, a w tym momencie jest możliwość zakupu od znajomego Logana MCV też z 1.2 16v i z 2017r z tym samym przebiegiem.

Jestem ciekaw ile może być warta moja Sandero hmm ktoś pomoże czy walić do salonu na wycenę ?

- Sandero Open 1.2 16v + LPG STAG
- zakup przełom lipca/sierpnia 2016
- 54 tys przebiegu
- szary metallic, halogeny, alufelgi 15 Dacia, klimatyzacja, radio, el szyby, ABS, ESP, ASR
- stan w zasadzie niemal fabryczny - czyt do odkurzenia
- gratis oryginalne relingi dachowe

Help :idea:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne