Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-03-08, 09:44
Montaż zaworu nagrzewnicy
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-06, 23:35   

laisar napisał/a:
... oraz miejscem na nie i sterowaniem...

No tak, tu zupełnie nie mam pojęcia ile tam (w DD) jest miejsca.
Sam zawór nie jest drogi.
https://www.noweczesci.pl...towane-w-autach
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-07, 01:20   

maugu napisał/a:
zawór nie jest drogi

Rzecz nie w cenie, ale właśnie w dopasowaniu do reszty układu - bo miejsca niby jest sporo (u mnie, w nowym dusterze to się dopiero okaże), ale zawory projektowane pod inny przebieg przewodów po prostu nie dawały nadziei na porządny montaż.

(A zalinkowany jest dodatkowo sterowany podciśnieniowo - a to zuoooo...).
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-07, 07:15   

maugu napisał/a:
No tak, tu zupełnie nie mam pojęcia ile tam (w DD) jest miejsca.
Sam zawór nie jest drogi.
https://www.noweczesci.pl...towane-w-autach

A może taniej?
Zawór zwrotny
_________________

 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-07, 09:34   

Jeszcze na sekundę o tym zaworze.
Mój post to takie zasygnalizowanie problemu - braku możliwości odcięcia wymiennika wewnątrz kabiny. Jest to problem, ponieważ jest on umieszczony w niespecjalnie izolowanej komorze wymiennika/mieszacza (nagrzewającego się do 90º lato-zima) i sterowany delikatnymi klapkami o wątpliwej szczelności. To powoduje rozgrzewanie się latem kokpitu i wnętrza kabiny do nieakceptowalnych temperatur, pomimo skręcenia gałki mieszacza na „zimno”. Taka konstrukcja oczywiście rodzi przymus (popyt) kupna samochodu z klimą i taki zabieg inżynierski jest jakoś tam marketingowo zrozumiały, ale dla nas forumowiczów niekoniecznie akceptowalny. Oczywiście ingerencja w obieg chłodzenia wymaga trochę wprawy i pewnie może być „nie lubiana” przez producenta i ASO, ale nie przypuszczam by była szczególnie problemowa, ponieważ każde LPG w niego ingeruje.
Wysterowanie zaworu może się odbywać ręcznie poprzez nurkowanie do wnętrza komory silnika na początku i na końcu lata (wersja najtańsza) - dla zaworu ręcznego, lub elektrycznie poprzez dodatkowy przełącznik, albo też podciśnieniowo. Ten wariant można by było wykorzystać tylko w samochodach w których klapki nawiewów i mieszacza tak są sterowane. W przewód pneumatyczny otwierający klapkę „ciepło” wmontować trójnik i dalej do zaworu. To powodowałby automatyczne otwarcie zaworu w momencie otwarcia klapki „ciepło”. To tyle teoria. Nie wiadomo czy zadziała, ponieważ nie wiem czy w DD jest sterowanie podciśnieniowe (w moim samochodzie tak jest) i nie wiadomo jakie parametry podciśnienie są potrzebne do sterowania tego konkretnego zaworu. Ale nie jest do niemożliwe do ustalenia. Generalnie zawory oparte o siłowniki elektryczne są łatwiejsze w montażu.
Co można dodatkowo w samochodzie zrobić ingerując w obieg chłodzenia/grzania to już zbyt obszerny temat bym go tutaj wywoływała, a nie chcę sprawdzać odporności moderatora na wprowadzanie pobocznych wątków. I tak już dużo z tym zaworem tu nabałaganiłam.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-07, 11:49   

W ogóle nie rozumiem kwestii zaworów, ale mam taką obserwację: w kabinie pod nogami kierowcy (od strony konsoli środkowej) jest metalowa rura, która jest bardzo gorąca podczas jazdy, nawet gdy działa klima (aż się bałem o nogi podczas jazdy w sandałach i zgłosiłem to w ASO), zatem mam chłodzenie z układu chłodzenia/klimatyzacji i grzanie nóg od dołu od strony konsoli.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-07, 11:58   

piku napisał/a:
... w kabinie pod nogami kierowcy (od strony konsoli środkowej) jest metalowa rura, która jest bardzo gorąca podczas jazdy, nawet gdy działa klima (aż się bałem o nogi podczas jazdy w sandałach i zgłosiłem to w ASO), zatem mam chłodzenie z układu chłodzenia/klimatyzacji i grzanie nóg od dołu od strony konsoli.

Właśnie o tym mówię, mamy wewnątrz kabiny kaloryfer o temp 90'C który grzeje zawsze nawet latem, schowany za cienkie plastiki.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-07, 12:00   

maugu napisał/a:
schowany za cienkie plastiki.


U mnie to jest na wierzchu, nie schowane - obawiałem się poparzenia (choć faktycznie stopa tam nie sięga).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-03-07, 12:10   

A włożyć tą rurkę do otuliny jak do centralnego ogrzewania i już nie będzie grzała.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-07, 12:57   

Marek1603 napisał/a:
A włożyć tą rurkę do otuliny jak do centralnego ogrzewania i już nie będzie grzała.


Serwis (ASO) nie chciał tego zrobić.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 02:13   

W sandero 2009 1.5 dci też rurki grzeją się i co z tego, skoro nawiew na nogi kierowcy jest spieprzony i w duże mrozy marną stopy. Pasażer ma nawiew lepiej skierowany i bardziej wydajny. Jak w nowym Dusterze grzanie stóp kolegi Prezesa ;-) ?
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-03-08, 09:40   

Panowie a jak się właśnie sprawa ma w nowym dusterze? czy takowa rurka między pedałami też występuje ?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-08, 11:03   

gwidon napisał/a:
Panowie a jak się właśnie sprawa ma w nowym dusterze? czy takowa rurka między pedałami też występuje ?


Ona nie jest między pedałami, tylko od strony konsoli środkowej, przy prawej stopie (w wersji dCi 110 KM 4x4 z 2012 r.). Nie wiem, jak w nowym modelu, bo nie sprawdzałem. W sumie, ona nie przeszkadza, choć pewnie wpływa na sprawność chłodzenia latem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 11:31   

maugu napisał/a:
czy w DD jest sterowanie podciśnieniowe

Nie - cięgnami, tylko wersje z automatyczną klimatyzacją mają serwomotory elektryczne.

(I dobrze, pneumatyka jest... upierdliwa).


piku napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
włożyć tą rurkę do otuliny

Serwis (ASO) nie chciał tego zrobić.

Samodzielne ingerencja nic nie zepsuje ani nie anuluje gwarancji...

...Ale można też zamontować fabryczną osłonę - nr 7:


687699907R albo 8200751738, nie znam jednak ceny.


mekintosz napisał/a:
nawiew na nogi kierowcy jest spieprzony i w duże mrozy marną stopy

(To nie jest problem nawiewu, ale opiszę w osobnym temacie).


gwidon napisał/a:
rurka między pedałami też występuje ?

W żadnej dacii nie ma żadnej rurki między żadnymi pedałami - wspomniana powyżej biegnie od grodzi, wzdłuż i nad brzegiem kanału środkowego, po prawej stronie pedału gazu:

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-08, 11:36   

I te osłony to na tę rurkę? To bym chyba wziął. Ale czy to pomoże na grzanie koło nóg? chyba a nie, bo gdzie ma się ciepło podziać...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 11:40   

piku napisał/a:
czy to pomoże na grzanie koło nóg?

Zawsze trochę, ale bardziej na cykora przed oparzeniem (chociaż nie znam żadnego takiego przypadku).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-08, 11:55   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
czy to pomoże na grzanie koło nóg?

Zawsze trochę, ale bardziej na cykora przed oparzeniem (chociaż nie znam żadnego takiego przypadku).


Otóż to - ja trafiłem na te rurę ręką, gdy coś chciałem sprawdzić (już nie pamiętam co). Stopą nigdy. Więc straciłem zainteresowanie tematem, ale mam świadomość, że grzeje nawet gdy chłodzę klimą.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-08, 12:16   

Obmacajcie sobie w lato tunel- podłogę nad układem wydechowym, to przestaniecie tak narzekać na źródło ciepła w postaci nagrzewnicy... ;-) Ogrzewanie podłogowe działa niechcąco w każdym samochodzie.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-08, 13:16   

Dymek napisał/a:
...Ogrzewanie podłogowe działa niechcąco w każdym samochodzie.

W zasadzie jakby tak pociągnąć pod nogi pasażerów z tyłu - to zimą jak znalazł. Klima dwustrefowa. Natomiast dla dostawców pizzy - można by ogrzewać bagażnik :)
A na poważnie - wyprowadzenie obiegu ciepła z kabiny to nie tylko poprawa komfortu i sprawności chłodzenia latem, ale też możliwość lepszego (szybszego) dogrzewania LPG wtedy gdy nie grzejemy wnętrza, no może dla diesla też by się przydało trochę szybsze dogrzewanie.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2018-03-08, 14:20   

No w listopadzie kiedyś wracałem z DE do Polski i kupiłem trochę czekolad. Zapakowałem je w W202 pod podłogę obok aku w bagażniku (prawa strona), bo myślę, sobie, że z lewej jest rura wydechowa i mogą się stopić. Okazało się, że mimo to, czekolady po ponad 1000km jazdy były potopione... To tylko pokazuje, jak rura wydechowa grzeje otoczenie.
_________________
Moja galeria
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-08, 15:57   

michele napisał/a:
... To tylko pokazuje, jak rura wydechowa grzeje otoczenie.

To masz fajnie. Ja jak czasami wypadam na 1 dzień na narty to po dojechaniu pod górkę (wyciąg) i wyjęciu butów z bagażnika marzę o ogrzewanym kufrze.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-03-08, 22:09   

Taka uwaga.
Zagazowani po ewentualnym montażu tego zaworu, powinni zweryfikować wpięcie reduktora w instalację "wodną".
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-03-08, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-09, 13:50   

wojtek013 napisał/a:
Taka uwaga.
Zagazowani po ewentualnym montażu tego zaworu, powinni zweryfikować wpięcie reduktora w instalację "wodną".

Tak, pisał o tym moderator - zawór trójdrożny, no i taki by-pass omijający nagrzewnicę prosto do reduktora(parownika).
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-10, 06:41   

maugu napisał/a:
marzę o ogrzewanym kufrze.

To nie problem. Montaz webasto ( suchego) z nadmuchem w bagazniku zalatwia sprawe.

Co do zaworu nagrzewnicy mozna zastosowac 2 elektro zawory i bipass nagrzewnicy. Zasterowac to mikro- stykiem przy pokretlach panelu klimy, recznie lub temperaturowo.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-10, 13:58   

Tak, docelowo masz rację - webasto, ale dla mnie
okazjonalnie to chyba i to wystarczy;
http://allegro.pl/elektry...duct&bi_m=reco&
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-03-10, 14:13   

Dziwna ta dyskusja. Gdybym chciał mieć ciepłe buty narciarskie, stawiałbym je za (lub pod) siedzeniem kierowcy (lub sąsiednim), a gorący nawiew ustawiał (przynajmniej częściowo) na nogi. Sprawa załatwiona.
Znacznie większym problemem jest przegrzewanie się kabiny, bagażnika i schowków latem. Mój sposób na odrobinę chłodu dla przedmiotów, które tego potrzebują to znów to samo "magiczne miejsce" za (i pod) fotelem kierowcy. zauważyłem, że wystarczy położyć siatki z zakupami właśnie tam, a następnie nakryć kocem/śpiworem (zwykle latem wożę koc, zimą także śpiwór) i można zostawić zakupy na jakiś czas nie ryzykując, że np. masło się rozpuści. Problem pojawia się, gdy podróżujemy we czworo, bo to "magiczne miejsce" jest zajęte...W tej sytuacji drugim takim miejsce jest dno bagażnika także odizolowane od wpływu gorącego powietrza przy pomocy solidnych izolatorów typu koc czy śpiwory.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne