Byłem, widziałem, zmiana zdecydowanie na PLUS jednak nie jest to takie ŁAŁ jak niektórzy tutaj piszą. Auto zdecydowanie zbliżyło się do cywilizacji, jednak 75 tyś zł za tą cywilizowaną konfigurację to IMO nadal o 10 tyś zł za dużo względem ogólnej jakości i prezencji. Ja zmieniam markę a mój Duster wisi już na giełdzie ;)
Byłem, widziałem, zmiana zdecydowanie na PLUS jednak nie jest to takie ŁAŁ jak niektórzy tutaj piszą. Auto zdecydowanie zbliżyło się do cywilizacji, jednak 75 tyś zł za tą cywilizowaną konfigurację to IMO nadal o 10 tyś zł za dużo względem ogólnej jakości i prezencji. Ja zmieniam markę a mój Duster wisi już na giełdzie ;)
zgadzam się z tą opinią, trochę nowy Duster jest przereklamowany, uważam że o wiele efektywniejsza zmiana była między DD I ph I a DD I ph II
o wiele efektywniejsza zmiana była między DD I ph I a DD I ph II
Czym mierzysz efektywność zmian? I skąd uwaga, że FL był efektywniejszy od zmian wprowadzonych w nowym modelu DD - chodzi o jazdę, obsługę (ergonomię), jakość wykonania?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-07, 09:08
Podłokietnik z regulacją lędźwiową mocowany jest do fotela.. myślałem o wymianie na drugi podłokietnik ze schowkiem, ale przy tej wysokości bez sensu.. Teraz mnie natchnęło, że może usunę oryginalny podłokietnik, zostawię pokrętło, a zamontuję uniwersalny na odpowiedniej wysokości i ze schowkiem.
jednak 75 tyś zł za tą cywilizowaną konfigurację to IMO nadal o 10 tyś zł za dużo względem ogólnej jakości i prezencji. Ja zmieniam markę a mój Duster wisi już na giełdzie ;)
Zgadzam się i uważam że konkurencja jest coraz bliżej cenowo i takich postòw będzie coraz więcej
Panowie gwoli ścisłości to sam swojego Dustera odbieram po 21 marca i tak chciałbym aby te osoby co już posiadają nową dd2 wypowiedziały się coś więcej jak im się podoba nowa wersja a co was drażni. Ja osobiście powiem że na duży plus to prześwit, jak jechałem z handlowcem to wjechaliśmy na taki plac budowy i też spoko sobie radził. Z takich kolejnych minusów co zauważyłem to strasznie małe wycieraczki latają po szybie, kolejny z minusów to szkoda że nie można sparować zestawu głośnomówiącego tak aby działało wybieranie głosowe. Z moich obaw kupując Dustera trochę boję się o trwałość plastików co będzie z nimi za kilka lat? i trochę konstrukcji zawieszenia czy mimo wszystko nowy duster jest odporny na różne dziury tak jak stary ?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-10, 14:51
Wybrałem się dzisiaj na dni otwarte Dustera.
Zmiany które w nim zaszły są bardziej kosmetyczne niż myślałem.
Np. szyba przednia owszem, większa - ale większa o połać czarnego szkła z której i tak kierowca nie korzysta, bo tej części szyby nawet nie widzi.
Czyli widoczność nie poprawiła się ani trochę, wycieraczki nadal są krótkie i kiepskie.
Reszta tych nowych przetłoczeń na zewnątrz w ogóle nie warta wzmianki.
Środek na plus - zwłaszcza fotele i kierownica, ale to już się zmieniło na końcu produkcji poprzedniego modelu.
Za to całość rozwala mega badziewny plastik wokół MediaNav.
To jest główny punkt na który patrzy kierowca, w Dusterze I PH II, przynajmniej w wersji Prestige, na konsoli środkowej były krawędzie pomalowane lakierem metalik, dodawało to dobrego tonu tej wersji.
W Dusterze II jakość użytego w tym miejscu plastiku (szary, paskudny, matowy, bez faktury, chyba najgorszy kawałek plastiku w całym aucie) skutkuje mega złym efektem wizualnym.
W efekcie tego szczegółu całość wnętrza wygląda gorzej niż poprzedni model.
Myślałem że wsiadłem do wersji za 39 900, dopiero sprzedawca uświadomił mnie że to najwyższa wersja Prestige......
Ktoś kto klepnął to do produkcji musiał mieć niezłe plecy, albo już nie pracuje.
Było to zrobić jakkolwiek inaczej, choćby chropowatym szarym plastikiem użytym na pozostałe elementy wnętrza tego samochodu, wyszłoby lepiej.
Na całe szczęście, problem da się rozwiązać kawałkiem karbonowej folii - koszt pewnie kilkadziesiąt zł z położeniem, pół godziny robot i to paskudztwo zniknie.
Jakbym miał kupić Dustera, to wręcz żądałbym od dealera naprawienia w ten sposób tego babola.
Sprzedawca z którym jechałem, stwierdził że się zastanowią czy faktycznie nie robić takiej usługi w cenie dla klientów na wyższe wersje Dustera.
Reszta bez zmian - jak to przy faceliftingu, szału nie ma.
Średnie spalanie 1.2 tce 2WD - 11l (zanim wsiadłem było 13,7l) i to bez większego żyłowania.
Szczęście że chociaż ceny utrzymali.
Na minus - wersji z automatem nie ma, jazdy próbnej takową nawet zamówić nie idzie - jednym słowem, całe Renault Polska.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-03-10, 14:53, w całości zmieniany 2 razy
Podłokietnik z regulacją lędźwiową mocowany jest do fotela.. myślałem o wymianie na drugi podłokietnik ze schowkiem, ale przy tej wysokości bez sensu.. Teraz mnie natchnęło, że może usunę oryginalny podłokietnik, zostawię pokrętło, a zamontuję uniwersalny na odpowiedniej wysokości i ze schowkiem.
Widziałem ten podłokietnik w Sandero Stepway dziś - no szerszy fakt z pojemnikiem - fajna rzecz bo posiadam takowy (stały w Sonacie) ale głębszy. Przymierzyłem się do tego standardowego wąskiego i dla mnie był OK Nawet w najwyższym położeniu.
Co do wyświetlacza komputera - w wersji comfort był zamontowny taki jak u Ciebie ten duży:
Co do uwag Cav'a - ten szary plastik dookoła media nav jest zajebisty - wkurzają mnie wszystkie te świecące czarne obwódki (Suzuki Vitara) dookoła ekranów. Tu rzecz po prostu gustu. Pominę fakt iz widzę że ma kolega jakiś mega uraz do marki i wszystko jest na nie.
Narzekasz na widoczność przez przednią szybę - powiem tak w najwyższym położeniu fotela który preferuję w każdym samochodzie - dziwne uczucie fakt musiałem zjechać ciut niżej i jest OK. Zapraszam do Hyundaia Kony tam jest dopiero "zajebista" widoczność do przodu z miejsca kierowcy. Jak dla mnie lepsza jest tu w Dusterze. Wizualnie zepsuli z zewnątrz auto choć ta osłona za przednimi nadkolami jest fajna. Auto wizualnie zrobiło się niższe i dłuższe choć w rzeczywistości nic się tak bardzo nie zmieniło w wymiarach.
Można Dacie lubić lub nie - jak każdą inną markę. Miałem Logana I jeżdżę służbowo Dokkerem i nie narzekam - pojazdy budżetowe. I takie są inne nie będą. Chcesz mieć lepszy - proszę dopłać i będziesz miał. Jeśli chcesz Mercedesa kupuj Mercedesa nie Dacie i potem wielkie żale. Oglądając raporty (TVN) w każdej marce pojawia się samochód z którym klient ma masę kłopotów i problemów z dealerem który mówi że jest wszystko OK.
Wiele rzeczy w nowym Dusterze mi się nie podoba ale wybrałem go ze względu na kilka innych cech które mi pasują w nim. Zrezygnowałem z Suzuki Vitary. I wiem że za najdroższego Dustera mogę sobie kupić dwa jego golasy :) i tez będą służyły do jazdy.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-10, 15:59 Najnowszy DUSTER
Co myślicie o najnowszej propozycji Daci Duster?
Dziś organoleptycznie ją zbadałem. Wydaje się, że Dacia 2018 powala...
W nowym modelu są nowe kształty blach, lepiej to wygląda.
Poprawiono awionikę poprzez zwiększenie kąta nachylenia szyby przedniej, przez co podniosła się trochę wysokość klapy silnika. Sama klapa posiada już 2 siłowniki!
Czujniki martwego pola to nowość, ale się przydaje. Kamerki także , choć należy pamiętać , że służą tylko do pomocy przy manewrach parkowania. W związku z podniesieniem klapy silnika , podniesiono także kokpit, skorzystał na tym Media Nav, bo jest parę centymetrów wyżej. Nie pozbyto się za to umieszczonych wyżej otworów nawiewu, przenosząc je gdzie indziej. Niektóre przełączniki przemieszczono na kokpit, np. sterowanie lusterek, choć są rzadko używane. Konstrukcyjnie wkomponowano więcej schowków małych , ale zawsze. Mocowanie lusterka wstecznego też chyba przewiduje w przyszłości zamontowanie czujników deszczu lub kamerki rejestratora jazdy. Fotele przednie też poprawiono i ten podłokietnik u kierowcy, fantastyczna sprawa. Co do kształtu to tym razem jest bardziej obły, dotychczasowe wgłębienia zaślepiono plastikowymi elementami. Jeszcze o klapie tylnej, otwieranie poprzez guzik ukryty nad tablicą, fajne. Z uwagi na znaczne zmiany, w konstrukcji, należało by się zastanowić czy nie poczekać jeszcze trochę z zakupem, aż wyłapią i poprawia ewentualne błędy w tym modelu.
To tyle moich uwag na gorąco. Tydzień Dacii jeszcze trawa, niektóre modele oferowali mi od ręki!
Ale chyba jeszcze poczekam. Gdyż na swoją stara Daćkę jeszcze tak bardzo nie narzekam.
Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się Sandero Stepway oraz właśnie Duster. O pierwszym nie ten temat ale Duster zrobił na mnie piorunujące wrażenie. To niewiarygodne co auto za 52kzl (egzemplarz którym jechałem, już z czujnikami parkowania!) oferuje, w zupełności wystarczający silnik, wysoka i odziwo wygoda, dobre resorowanie, sporo miejsca i niemały bagażnik. Do tego w porównaniu z wer 1 dużo lepsze wyciszenie, wygodniejsze fotele. Z ręką na sercu, nigdy nie pomyslalbym nawet o Dacii (Stepway np...), ale Duster to klasa sama dla siebie.
PS. 4 dni temu jeździłem też bogato wyposażona wersja i ciekawostka, ta ubozsza w opinii mojej rodziny wygląda dużo lepiej: klasyczne radio, żadnych ekranów niskiej rozdzielczości, i ten prymitywny, pasujący do auta kokpit z oldschoolowym radiem.
Z ciekawostek, w ciągu ostatnich 2 tygodni jeździłem również Mitsubishi ASX, Suzuki Vitara oraz Renault... no wiecie, zapomniałem modelu, Dacia kosztuje conajmniej 20kzl mniej i nawet gdybym o tym nie wiedział wybrałbym właśnie ją.
Przepraszam za ortografie, pisane z komórki!
Ostatnio zmieniony przez TomaszU84 2018-03-10, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-10, 17:14
TomaszU84 napisał/a:
PS. 4 dni temu jeździłem też bogato wyposażona wersja i ciekawostka, ta ubozsza w opinii mojej rodziny wygląda dużo lepiej: klasyczne radio, żadnych ekranów niskiej rozdzielczości, i ten prymitywny, pasujący do auta kokpit z oldschoolowym radiem.
Zgadzam się, kokpit zrobiony został przyszłościowo, po staremu wstawiono MN, prymitywny ze względu na procesor i możliwości, ale ramka jest już przygotowana do R-Linka, dużo większego i z większymi możliwościami i pewnie bym na taka zmianę poczekał.
Ale przy przyszłej konfiguracji zakupowej, wziąłbym model ze zwykłym radiem i wstawił dostępne radia z androidem, skończyło by się dojenie klienta przez firmę na mapy itp.
Marka: Renault/Kia
Model: Grand Scenic 2ph2/Ceed
Silnik: 1.9dci/1.6crdi
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-10, 17:51
Nie jestem daciowcem, jestem carte blanche jesli chodzi o dacki. kiedys pojezdzilem chwile DD1.
Pojezdzilem tez dzisiaj Dusterem 1.2tce, a jezdzilem wczesniej 1.5dci 110. Powiem szczerze, że z 1.2 Tce wysiadlem z usmiechem, z diesla z mieszanymi uczuciami. 1.2 super reaguje nawet na musniecie gazem, jest ciszej, spalanie obstawiam bedzie tez znosne. teraz jeszcze tylko musze drować 1.6 ale chyba nie ma póki co, jeśli dobrze zrozumialem sprzedawce, maja byc pod koniec marca.
Ten nowy Duster w wersjach wyzszych robi naprawde swietne wrazenie i mówie to jako osoba nie skażona Daciowością w żadną stronę. Wręcz jestem pozyytwnie zaskoczony, bo w życiu bym sie nie spodziewał, takiej ludzkiej strony w aucie za stosunkowo nieduzą kasę. Gdyby to wszystko co poszło na plus w Dusterze (np 2 osiowa regulacja kierownicy, lepsze fotele, kurtyny, troche lepsze materiały, troche wyposazenia itp) wprowadzili do innych modeli to byloby naprawdę swietne auta patrzac przez pryzmat ceny.
Ja jestem wręcz zdziwiony pozytywnie.
Moge powiedziec ze jestem zaskoczony in plus, praktycznie wiec zadziwiony. zewnatrz, wewntarz naprawde niezle, nie odstaje nic a nic, a panel klimy auto - jakby z auta o 2 klasy wyzej. 1.2 tce zrobilo na mnie duzo lepsze wrazenie, zwawe, zywe, zachecajace do jazdy. 1.5 dci takie mniej zywe jak dla mnie. szczerze wroze duzy sukces a i moze ja na sluzbowke zakupie :) pieknie sie rozwija dacka pod okiem francuzów, tylko pozazdrościc i zapłakac ze nie mamy zadnej swojej marki w Polsce.
Poza ciasteczkiem, breloczkiem do kluczy z żetonem do koszyka - kurcze w bi1 nie pasuje ;) chyba tyle samo co poza - czyli w dogodnym terminie. Krótkie jazdy bo kolejka (tę odbyłem dużo wcześniej w Koszalinie). Chyba jednak pędź w dogodnym terminie - spokojniej będzie. I może pracownicy bardziej doinformowani. Ogólnie - Szczecin brak katalogów - ponoć będą w tygodniu :O, mylą pakiet adventure z pakietem dla wersji starszej. Nagle zniknął cennik ze strony z akcesoriami :(- jak jest napisane na stronie https://www.dacia.pl/cont...r-price-axs.pdf :
Przepraszamy
Cennik w trakcie aktualizacji
Zapraszamy ponownie później!
www.dacia.pl
ciekawe co zmienia w stosunku do tego dostępnego przed dniami otwartymi:
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-10, 18:02
d3mol3k napisał/a:
Co do wyświetlacza komputera - w wersji comfort był zamontowny taki jak u Ciebie ten duży:
Miał Media Nav? Może to od tego zależy.
d3mol3k napisał/a:
Widziałem ten podłokietnik w Sandero Stepway dziś - no szerszy fakt z pojemnikiem - fajna rzecz bo posiadam takowy (stały w Sonacie) ale głębszy. Przymierzyłem się do tego standardowego wąskiego i dla mnie był OK Nawet w najwyższym położeniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum