maugu, tak trochę z innej beczki... Mały OT.
Skąd Ty, jako kobieta, czerpiesz takie pomysły?
Jesteś z zawodu inżynierką czy miłośniczką motoryzacji?
A tak to duży szacun za wszelkie pomysły tak jak kamerka, zawór do nagrzewnicy, dioda do szyb itp...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
maugu Mały OT.
Skąd Ty, jako kobieta, czerpiesz takie pomysły?
..
Jestem tylko zwykłą użytkowniczką samochodu czasami denerwującą się na jego oczywiste braki np. ostatnio parkując po zmroku na przygodnym parkingu - wychodząc po otwarciu drzwi wdeptuję w kałuże po kostki i już wiem, że pod drzwiami powinno być doświetlenie, damskie buty potrafią być jednak troszkę droższe od męskich i stąd ta motywacja do działania. Kamery – pisałam mam z tym codziennie problem. Itd. Wielu rzeczy nie wiem, ale pytam się i czytam.
A poza tym zastanawiałeś się może dlaczego Albert Einstein oddał całą nagrodę Nobla swojej pierwszej żonie Milevie Marić. Zresztą Kopernik była kobietą :))
maugu Mały OT.
Skąd Ty, jako kobieta, czerpiesz takie pomysły?
..
A poza tym zastanawiałeś się może dlaczego Albert Einstein oddał całą nagrodę Nobla swojej pierwszej żonie Milevie Marić. Zresztą Kopernik była kobietą :))
Moze Skłodowska-Curie też była kobietą? xD
A tam poza tematem zastanawiałem się nad oświetleniem dolnym drzwi, miałem pomysł żeby pociągnąć zasilanie od lampek wewnętrznych i nakleić płaskie Ledy COB (zrobiłem tak w bagażniku, efekt powala).
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2018-03-16, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście że bardzo dobry pomysł, już nawet mam swoją teorię jak to wszystko zrobić.
Do podświetlania użyłbym poniższych ledów. Są płaskie i dowolnych rozmiarów. Nie trzeba robić otworów, jedynie odpowiednio zabezpieczyć przed wilgocią albo kupić od razu wodoodporne.
Jako że ledy są dość energooszczędne, prąd pociągnąłbym od podświetlania wnętrza.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-16, 19:34
maugu napisał/a:
A poza tym zastanawiałeś się może dlaczego Albert Einstein oddał całą nagrodę Nobla swojej pierwszej żonie Milevie Marić. Zresztą Kopernik była kobietą :))
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-16, 19:37
maugu napisał/a:
Tu masz rację z tym kolorem, mnie chodziło, że widać coś na ziemi.
Myślę że dobrym miejscem na ledy (podświetlenie) byłby dolny kant drzwi. Ledy mogłyby byc podłączone do systemu elektrycznego górnej lampki. Zapalałyby się tylko przy otwieraniu drzwi.
Można by np. zamiast kropek wyświetlać znak stop za samochodem, albo – jeżeli projektory byłyby pod bocznymi lusterkami – jakieś żółte strzałki na asfalcie pokazujące w jaki sektor za chwilę skręcimy. Jest takich bajerów cała masa – nawet nie przypuszczałam.
Ha, wymyśliłam! Może kol. jas_pik skonfigurował by jakiś sterownik głosowy do takiego projektora (pewnie w trochę droższej wersji) to można by w przypadku krytycznie denerwujących sytuacji drogowych nie wymachiwać fuck-kiem i odrywać ręce od kierownicy, a grzecznie wyświetlić na drodze - popędzającemu nas nerwusowi, swoją opinię na jego temat ;)
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-04, 07:23
Odświerzę temat.
Jeżeli na siłowniku od centralnego zamka pojawia się zmienna polaryzacja, to można by było podpiąć drugi moduł + przekaźnik, i mieć zdalne opuszczanie szyb po dwukrotnym naciśnięciu odryglowania.
Pytania:
1) dobrze myślę?
2) wykonalne bez większej filozofii, kombinatorstwa i druciarstwa (diody prostownicze na połączeniach)?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-06, 07:06
Chciałbym podkreślić, że jako elektronik to nieosiągnąłem nawet poziomu laika amatora. Jestem kompletnym ignorantem w tej dziedzinie. Zacząłem się uczyć, ale jak to w życiu bywa...
Otóż popełniłem coś takiego:
Na bazie modułu Shreka narysowałem schemat do otwierania i zamykania.
Opis działania (teoretycznie):
Zamknięcie spowoduje zaryglowanie zamków oraz uruchomienie modułu domykania szyb.
Otwarcie odryglowuje drzwi i załącza przekaźnik 1TP5.
Ponowne naciśnięcie otwarcia uruchamia przekaźnik czasowy AR151 i załącza moduł domykania szyb. AR151 zablokowany na 60 s (zabezpieczenie przez zmianą biegunowości w trakcie pracy) uruchamia przekaniki szyb (PS1-PS4). PS1-PS4 odwracają bieguny silników i szyby jadą w dół (teoretycznie).
Sam moduł nie działa przy włączonej stacyjce, oraz nie przyjmuje kolejnych sygnałów aż do zakończenia rozpoczętej już pracy.
Takie coś popełniłem
Pytanie DO DOŚWIADCZONYCH KOLEGÓW:
co może póść nie tak ?!
co jest źle?
co można poprawić?
co można uprościć?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-06, 07:28
Masz jeden problem ze zrozumieniem podłączania cewek przekaźników. Cewka nie powinna być "przelotowym" źródłem napięcia dla innych elementów układu- musi mieć z jednej strony +12V a z drugiej masę.
Przede wszystkim masz dziwnie narysowane, bo cewki przekaźników PS1-PS4 połączone są szeregowo. No chyba, że te przekaźniki będą na 3-5V, to wtedy zadziałają Jeżeli są na 12V to powinny być łączone równolegle.
Z kolei przekaźnik AR151 nie zadziała nigdy, bo dostaje +12V na A2 cewki, ale na A1 cewki nie dostaje masy... A2 potraktowałeś jako wyjście dla modułu domykania?
Dioda D1 powinna się łączyć z A2 AR151 a na A1 AR151 powinna być masa.
A w ogóle coś to jest zbyt skomplikowane- ten 1TP5 to jaki przekaźnik? Zwykły czy czasowy? Bo zastanawiam się nad sensem zastosowania 1TP5... Raczej sam AR151 by to ogarnął. Bo rozumiem, że moduł domykania potrzebuje na wejściu jedynie krótki impuls +12V?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-07-06, 08:31, w całości zmieniany 7 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-06, 08:37
Według schematu Shreka 1TP5 to przekaźnik czasowy (zakładam P1TP5 z oferty firmy ASE). A u Ciebie czasowy to moduł AR151 (firma Arli)? Zgadza się? Nie kumam na razie po co ci dwa przekaźniki czasowe. Ten drugi i tak będzie działał tylko przez taki czas, na który pozwoli pierwszy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-07-06, 09:34, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum