Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-21, 18:53
Przecież nie jest błędem zmienić wcześniej. Pisałem to ponieważ kol. sie dziwił że po 5 latach rozrząd nie był zużyty - miał po prostu jeszcze zapas wytrzymałości.
Przecież nie jest błędem zmienić wcześniej. Pisałem to ponieważ kol. sie dziwił że po 5 latach rozrząd nie był zużyty - miał po prostu jeszcze zapas wytrzymałości.
Ile by nie miał, to ideą wymiany rozrządu jest, by stało się to zanim zacznie się rozlatywać. Skoro wyglądał dobrze, to znaczy, że nie zrobiłeś tego w ostatniej chwili, a nie, że za wcześnie.
Ja też zmienię rozrząd przed podanym limitem, bo mam do wymiany chłodnicę klimy. Stwierdziłem, że jak to będę robił, to trzeba będzie pewnie wyjąc chłodnicę silnika, czyli spuścić płyn. Jak już spuszczam płyn, to warto go wymienić, a przy okazji zmienić pompę wody i termostat. A że pompę wody zmienia się z rozrządem, to może wymienię też rozrząd (nie cały rok przed limitem 8 lat). O czymś "przy okazji" zapomniałem?
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-22, 07:16
Lajkonik napisał/a:
Ile by nie miał, to ideą wymiany rozrządu jest, by stało się to zanim zacznie się rozlatywać. Skoro wyglądał dobrze, to znaczy, że nie zrobiłeś tego w ostatniej chwili, a nie, że za wcześnie.
Ja też zmienię rozrząd przed podanym limitem, bo mam do wymiany chłodnicę klimy. Stwierdziłem, że jak to będę robił, to trzeba będzie pewnie wyjąc chłodnicę silnika, czyli spuścić płyn. Jak już spuszczam płyn, to warto go wymienić, a przy okazji zmienić pompę wody i termostat. A że pompę wody zmienia się z rozrządem, to może wymienię też rozrząd (nie cały rok przed limitem 8 lat). O czymś "przy okazji" zapomniałem?
tak, wyciągniesz chłodnicą to ją wypłucz
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-02-22, 07:16, w całości zmieniany 1 raz
Ja właśnie po przeglądzie i wymianie rozrządu w niezależnym serwisie.. Robiłem tam cały przegląd więc ciężko powiedzieć ile kosztowała sama "robocizna" wymiany rozrządu, pasków osprzętu, pompy wody i płynu chłodniczego, bo do tego doszła wymiana oleju i filtra kabinowego.
Łącznie zapłaciłem 700 PLN za wszystko - czas trwania 7 godzin
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-02-23, 14:47
Też po 6 latach przegląd zrobiłem poza ASO - w sieci Eurowarsztat. Całość kosztowała mnie chyba ok. 1200 złotych. Tak jak pisze Kieikan w ASO tyle chcieli za sam rozrząd (oczywiście z wymianą).
Mam pytanie czy silniki 1.6 77kW/105KM 16v były produkowane w różnych wersjach (zmieniały się na przestrzeni lat)?
Pytam, ponieważ miałem ten problem w moim poprzednim samochodzie (peugeot 206 1.1) w którym w różnych latach montowano różne oprzyrządowanie do silnika (jak później się okazało, w moim kombi daty zmian podzespołów podczas montażu w fabryce były inne niż w hatchbackach).
Skończyło się na tym, że kupiłem pasek który miał o 2 zęby za dużo. Samochód na kanale, a ja musiałem latać i szukać innego paska
Czy takie sytuacje występują też w Daciach? Szukam i nie potrafię znaleźć takich informacji. Wydaje się, że ten problem tu nie występuje, ale wolę się upewnić.
KubaBar, napisz maila do internetowego sklepu z zapytaniem o pasek rozrządu do silnika K4M. Podaj im nr VIN Twego auta to Ci podadzą jaki pasek z ceną. Zrób od razu z wymianą pompy wody.
Tam mają oryginalne części za rozsądną cenę.
Nieraz już tam kupowałem i jestem zadowolony z jakości usługi tego sklepu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Mam pytanie czy silniki 1.6 77kW/105KM 16v były produkowane w różnych wersjach (zmieniały się na przestrzeni lat)?
Pytam, ponieważ miałem ten problem w moim poprzednim samochodzie (peugeot 206 1.1) w którym w różnych latach montowano różne oprzyrządowanie do silnika (jak później się okazało, w moim kombi daty zmian podzespołów podczas montażu w fabryce były inne niż w hatchbackach).
Skończyło się na tym, że kupiłem pasek który miał o 2 zęby za dużo. Samochód na kanale, a ja musiałem latać i szukać innego paska
Czy takie sytuacje występują też w Daciach? Szukam i nie potrafię znaleźć takich informacji. Wydaje się, że ten problem tu nie występuje, ale wolę się upewnić.
Z góry wielkie dzięki!
Tak jak kolega napisał: w podanym sklepie miesiąc temu kupowałem zestaw do siebie:
kod towaru:KR1 Zestaw rozrządu z pompą wody silniki 1.4/1.6 16V - 455PLN
ten na 100% pasuje, bo własnie taki mam założony u siebie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-15, 15:37
W Daciach nie montowano 1.4 16V - wymiana w ośmiozaworowym silniku jest bardzo prosta - bez blokad wałków - ale warto też wymienić napinacz i pasek akcesoriów no i pompę wody.
https://megane.com.pl/topic/31910-wymiana-rozrządu-16-8v/
ten manual bedzie dobry?
Silniki 1,4 a 1,6 praktycznie się nie różniły, tylko wielkością cylindrów, ale do wymiany rozrządu wielkość cylindrów nie jest potrzebna.
Ten poradnik jest dobry jak masz takie same zdjęcia jak w Twoim aucie...
BARDZO ważne jest położenie wałem napędowym a wałkiem rozrządu tzn. oznaczenia na kołach pasowych. Wystarczy jeden ząbek za daleko lub za wcześnie to już silnik nie będzie pracował jak należy oraz odpowiedni naciąg paska.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-17, 08:44
Bez napinacza paska akcesoriów bo jest najdroższy.Ale warto te dwie stówy odżałować i też go wymienić po sugerowanym przebiegu. Odpuścić sobie można gdy demontaż paska jest spowodowany innymi pracami jak wymiana alternatora czy sprężarki.
Takie oszczędności lubią się mścić. Ja tam wymieniłem wszystko i spokój. No własnie - czy na pewno spokój? Silnik teraz, po wymianie pasków i rolek oraz pompy, jakoś inaczej brzmi. Zauważyłem, że przechodząc przez 1000 i 2000 obr. pojawia się jakiś wyższy dźwięk, którego nie było przed wymianą. Cóż to może być i czy niczym nie grozi? Zaznaczam, że to nie jest jakieś wycie, tylko po prostu mam wyczulone ucho na dźwięki, które w znanych mi warunkach wcześniej się nie pojawiały. Raczej niuans dźwiękowy, ale mnie drażni.
Może pompa wody jeszcze się nie dotarła, stąd taki dźwięk...?
Może pasek osprzętu jeszcze nie ułożył się...?
Jednak moje przypuszczenia mogą być mylne...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum