Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-02-21, 16:25   

A ja głupi zmieniłem przy 140/6 lat. Może ktoś chce odkupić stare części :?: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-21, 18:53   

Przecież nie jest błędem zmienić wcześniej. Pisałem to ponieważ kol. sie dziwił że po 5 latach rozrząd nie był zużyty - miał po prostu jeszcze zapas wytrzymałości.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-21, 22:44   

PiotrWie napisał/a:
Przecież nie jest błędem zmienić wcześniej. Pisałem to ponieważ kol. sie dziwił że po 5 latach rozrząd nie był zużyty - miał po prostu jeszcze zapas wytrzymałości.

Po 7 latach i 146.000 km.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-22, 07:06   

Ile by nie miał, to ideą wymiany rozrządu jest, by stało się to zanim zacznie się rozlatywać. Skoro wyglądał dobrze, to znaczy, że nie zrobiłeś tego w ostatniej chwili, a nie, że za wcześnie.
Ja też zmienię rozrząd przed podanym limitem, bo mam do wymiany chłodnicę klimy. Stwierdziłem, że jak to będę robił, to trzeba będzie pewnie wyjąc chłodnicę silnika, czyli spuścić płyn. Jak już spuszczam płyn, to warto go wymienić, a przy okazji zmienić pompę wody i termostat. A że pompę wody zmienia się z rozrządem, to może wymienię też rozrząd (nie cały rok przed limitem 8 lat). O czymś "przy okazji" zapomniałem? :mrgreen:
_________________

 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-22, 07:16   

Lajkonik napisał/a:
Ile by nie miał, to ideą wymiany rozrządu jest, by stało się to zanim zacznie się rozlatywać. Skoro wyglądał dobrze, to znaczy, że nie zrobiłeś tego w ostatniej chwili, a nie, że za wcześnie.
Ja też zmienię rozrząd przed podanym limitem, bo mam do wymiany chłodnicę klimy. Stwierdziłem, że jak to będę robił, to trzeba będzie pewnie wyjąc chłodnicę silnika, czyli spuścić płyn. Jak już spuszczam płyn, to warto go wymienić, a przy okazji zmienić pompę wody i termostat. A że pompę wody zmienia się z rozrządem, to może wymienię też rozrząd (nie cały rok przed limitem 8 lat). O czymś "przy okazji" zapomniałem? :mrgreen:

tak, wyciągniesz chłodnicą to ją wypłucz :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-02-22, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-02-23, 13:12   

Ja właśnie po przeglądzie i wymianie rozrządu w niezależnym serwisie.. Robiłem tam cały przegląd więc ciężko powiedzieć ile kosztowała sama "robocizna" wymiany rozrządu, pasków osprzętu, pompy wody i płynu chłodniczego, bo do tego doszła wymiana oleju i filtra kabinowego.
Łącznie zapłaciłem 700 PLN za wszystko - czas trwania 7 godzin

Same części kupowałem moto dynamic:

zestaw paska osprzętu oryginał : 238 PLN
olej Elf SXR 5W40 5 litrów : 105 PLN
filtr kabinowy oryginał: 30 PLN
zestaw rozrządu oryginał :231 PLN
pompa wody oryginał: 201
uszczelka spustu oleju : 3 PLN
płyn chłodniczy 5+1 litr Dybagel: 60 PLN

tak więc cały koszt przeglądu po 6 latach ok. 1500 PLN

Tyle chcieli w ASO za sam rozrząd z wymianą
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-02-23, 14:47   

Też po 6 latach przegląd zrobiłem poza ASO - w sieci Eurowarsztat. Całość kosztowała mnie chyba ok. 1200 złotych. Tak jak pisze Kieikan w ASO tyle chcieli za sam rozrząd (oczywiście z wymianą).
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
KubaBar 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v 77kW/105km
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-05, 14:53   

Witam,

Mam pytanie czy silniki 1.6 77kW/105KM 16v były produkowane w różnych wersjach (zmieniały się na przestrzeni lat)?

Pytam, ponieważ miałem ten problem w moim poprzednim samochodzie (peugeot 206 1.1) w którym w różnych latach montowano różne oprzyrządowanie do silnika (jak później się okazało, w moim kombi daty zmian podzespołów podczas montażu w fabryce były inne niż w hatchbackach).

Skończyło się na tym, że kupiłem pasek który miał o 2 zęby za dużo. Samochód na kanale, a ja musiałem latać i szukać innego paska :-D

Czy takie sytuacje występują też w Daciach? Szukam i nie potrafię znaleźć takich informacji. Wydaje się, że ten problem tu nie występuje, ale wolę się upewnić.

Z góry wielkie dzięki! :-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-06, 08:40   

KubaBar, napisz maila do internetowego sklepu z zapytaniem o pasek rozrządu do silnika K4M. Podaj im nr VIN Twego auta to Ci podadzą jaki pasek z ceną. Zrób od razu z wymianą pompy wody.
Tam mają oryginalne części za rozsądną cenę.
Nieraz już tam kupowałem i jestem zadowolony z jakości usługi tego sklepu. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-03-06, 10:31   

KubaBar napisał/a:
Witam,

Mam pytanie czy silniki 1.6 77kW/105KM 16v były produkowane w różnych wersjach (zmieniały się na przestrzeni lat)?

Pytam, ponieważ miałem ten problem w moim poprzednim samochodzie (peugeot 206 1.1) w którym w różnych latach montowano różne oprzyrządowanie do silnika (jak później się okazało, w moim kombi daty zmian podzespołów podczas montażu w fabryce były inne niż w hatchbackach).

Skończyło się na tym, że kupiłem pasek który miał o 2 zęby za dużo. Samochód na kanale, a ja musiałem latać i szukać innego paska :-D

Czy takie sytuacje występują też w Daciach? Szukam i nie potrafię znaleźć takich informacji. Wydaje się, że ten problem tu nie występuje, ale wolę się upewnić.

Z góry wielkie dzięki! :-)


Tak jak kolega napisał: w podanym sklepie miesiąc temu kupowałem zestaw do siebie:

kod towaru:KR1 Zestaw rozrządu z pompą wody silniki 1.4/1.6 16V - 455PLN

ten na 100% pasuje, bo własnie taki mam założony u siebie.



ps.
przy okazji zrób też to:

kod towaru: 117206746R Zestaw paska osprzętu oryginał 117206746R - 238 PLN

pozdrawiam
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-14, 19:14   

A czy widział ktoś manual z wymianą rozrządu w Sandero 1.4?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-15, 09:06   

ricken, Sandero ma silnik Renault, więc tam poszukaj je w google.
Jaki masz silnik 1,4, ale czy 8V czy 16V?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-15, 15:37   

W Daciach nie montowano 1.4 16V - wymiana w ośmiozaworowym silniku jest bardzo prosta - bez blokad wałków - ale warto też wymienić napinacz i pasek akcesoriów no i pompę wody.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-15, 17:30   

https://megane.com.pl/topic/31910-wymiana-rozrządu-16-8v/
ten manual bedzie dobry?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-16, 06:29   

Dawno nie robilem tak fajnego rozrzadu. Teraz wpadaja same ciezkie przypadki.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-16, 08:30   

ricken napisał/a:
https://megane.com.pl/topic/31910-wymiana-rozrządu-16-8v/
ten manual bedzie dobry?

Silniki 1,4 a 1,6 praktycznie się nie różniły, tylko wielkością cylindrów, ale do wymiany rozrządu wielkość cylindrów nie jest potrzebna.
Ten poradnik jest dobry jak masz takie same zdjęcia jak w Twoim aucie...
BARDZO ważne jest położenie wałem napędowym a wałkiem rozrządu tzn. oznaczenia na kołach pasowych. Wystarczy jeden ząbek za daleko lub za wcześnie to już silnik nie będzie pracował jak należy oraz odpowiedni naciąg paska. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-16, 21:40   

Wymiana paska kpl z pompą wody (pasek conti ,pompa skf)+pasek akcesoriów bez jakiejś rolki 700pln -ów to chyba spoko cena
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-17, 07:51   

dacia napisał/a:
...bez jakiejś rolki...


Tzn. bez rolki do paska akcesorii czy rozrzadu?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-17, 08:44   

Bez napinacza paska akcesoriów bo jest najdroższy.Ale warto te dwie stówy odżałować i też go wymienić po sugerowanym przebiegu. Odpuścić sobie można gdy demontaż paska jest spowodowany innymi pracami jak wymiana alternatora czy sprężarki.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-17, 08:56   

Kol. DrOzda dobrze prawi. Wymien moj po 90 tys wymienialem bo zaczynal popiskiwac.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-18, 22:22   

Mój ma coś koło 110 i majster nawet nie chciał wymieniać paska akcesoriów bo ponoć wszystko jak nówka sztuka
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 10:27   

Takie oszczędności lubią się mścić. Ja tam wymieniłem wszystko i spokój. No własnie - czy na pewno spokój? Silnik teraz, po wymianie pasków i rolek oraz pompy, jakoś inaczej brzmi. Zauważyłem, że przechodząc przez 1000 i 2000 obr. pojawia się jakiś wyższy dźwięk, którego nie było przed wymianą. Cóż to może być i czy niczym nie grozi? Zaznaczam, że to nie jest jakieś wycie, tylko po prostu mam wyczulone ucho na dźwięki, które w znanych mi warunkach wcześniej się nie pojawiały. Raczej niuans dźwiękowy, ale mnie drażni.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-19, 11:55   

Może pompa wody jeszcze się nie dotarła, stąd taki dźwięk...?
Może pasek osprzętu jeszcze nie ułożył się...?
Jednak moje przypuszczenia mogą być mylne... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-20, 07:31   

Też tak to sobie tłumaczę, ale tylko dlatego, że nie posiadam doświadczenia, ani fachowej wiedzy, żeby brać pod uwagę inny powód.
_________________

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-03-20, 14:22   

Lajkonik - u mnie po wymianie rozrządu też mam taki efekt.. Coś jak gwizd turbiny ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne