Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Awaria LPG zimny gasnie
Autor Wiadomość
Dominik1977 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Sława
Wysłany: 2018-02-06, 18:21   Awaria LPG zimny gasnie

Witam. Mam pytanie.
Mam Dacie Logan 2007 rok 1,6 MPI z gazem. Od pewnego czasu pojawił się problem, a mianowicie. Gdy silnik jest zimny, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła obroty spadają do zera i samochód gaśnie. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Problem znika gdy silnik osiągnie swoją temperaturę, wówczas wszystko jest ok. Wymieniłem silniczek krokowy, nie pomogło.
Proszę o radę

Edit: wpisuj w temacie jaki masz problem - bo hasło awaria nikomu nic nie powie
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2018-02-06, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-06, 18:46   

nie ma sensu gdybać , choć przypuszczam,że problem powoduje instalacja LPG, warto zrobić jakąś diagnostykę
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-06, 19:16   

Jeśli LPG i benzyna - to bez diagnostyki się nie obejdzie - może świece , może ustawienia , może zawory, może coś innego - albo zrób sam za pomocą ddt4all albo jakiś serwis
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-02-06, 20:26   

Luzy zaworowe sprawdź - miałem identyczne obiawy co ~20kkm w swoim 1.4MPI w Sandero.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-06, 22:43   

Czy masz te auto od nowości? Czy robiłeś jakieś wszelkie przeglądy, wymieniałeś olej, regulowałeś zawory, zmieniałeś świece zapłonowe itd.?
Nie podałeś ile km już zrobiłeś Loganem....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dominik1977 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Sława
Wysłany: 2018-02-06, 23:23   

Auto kupiłem używane. Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu. Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 01:08   

Dominik1977 napisał/a:
Auto kupiłem używane.

Z jakim przebiegiem?
Dominik1977 napisał/a:
Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu.

Jaki miał przebieg w czasie instalacji ? A jaki teraz ? Nie napisałeś niczego .
Dominik1977 napisał/a:
Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.

Byłeś na diagnostyce czy u wymieniacza? Bo skoro miała być diagnostyka to doświadczony gazownik od razu by wiedział o co chodzi.
Wybacz nie mamy szklanej kuli żeby wiedzieć co dolega Twojemu samochodzikowi na podstawie takiego lakonicznego opisu.
Jeśli jeździsz na LPG to niestety powinieneś co 20kkm sprawdzać luz zaworowy i ewentualnie go regulować a ty lejesz LPG i uważasz że nic więcej nie musisz robić ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dominik1977 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Sława
Wysłany: 2018-02-07, 01:34   

Faktycznie masz rację. Przepraszam
Kiedy go kupowałem miał 55 tys przebiegu, gaz montowałem przy stanie licznika ok. 92 tys. W tej chwili ma ok. 157 tys. Nigdy wcześniej nie regulowałem zaworów.
Instalację montowałem w prywatnym punkcie i tam regulowałem instalację.
To moje pierwsze auto z LPG
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-07, 12:16   

To już od razu reguluj zawory, bo już chyba są podparte do zaworów - czytaj brak luzów, a musi być luz.
Masz tutaj o regulacji zaworów .
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-02-07, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominik1977 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Sława
Wysłany: 2018-02-07, 16:07   

Dziękuje za wskazówki i rady. Pozdrawiam ( oczywiście dam znać co wyszło )
 
Dominik1977 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Sława
Wysłany: 2018-02-22, 19:50   

Witam ponownie. Dziękuję Wam za radę. Okazało się, że regulacja zaworów była konieczna (wstyd się przyznać, ale cud że auto w ogóle jeździło ) Przy okazji wymiana uszczelki. Dziękuję
 
fazior 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 22
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-03-12, 07:34   

Hłe hłe, ja w takiej sytuacji wymieniłem całą instalację:D, została butla. To było w zeszłym roku na wiosnę, a jak przyszła zima okazało się, że problem wrócił. Regulacja zaworów za 140 złociszy załatwiła sprawę:). Najśmieszniejsze jest to że "fachowcy" od gazu rozwalili mi instalację, która była w aucie od wyjazdu z salonu, więc i tak musiałem wymienić całość. Zabawy z gazem kosztowały mnie ok 2k złociszy plus kupę straconego czasu:).
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2018-03-16, 10:55   

czaju napisał/a:
Luzy zaworowe sprawdź - miałem identyczne obiawy co ~20kkm w swoim 1.4MPI w Sandero.

Racja, miałem te same objawy (w sensie że Dacia) wyreguluj zawory
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 20:25   

No właśnie a propo regulacji zaworów. Mam nowe auto zagazowane u dealera. Przeglądy gazu co 15 tys km auta co 20. Trochę szkoda, że taka rozbieżność ale trudno. W gwarancji gazu piszą, że regulacja zaworów to czynność opcjonalna ale oczywiście warto ją zrobić. Zasadnicze pytanie czy jest sens robić to po zaledwie 15 tys. ? Czy może zaczekać do 30 tys... lub nawet później Tak jak tu czytam to problemy pojawiają się dużo później więc może pierwsze sprawdzenie zrobić jednak przy przebiegu 45tys czy nawet 60 tys.?
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-03-19, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-19, 20:27   

Wydaje mi się że do 30 tys, można bezproblemu ciągnąć.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 20:39   

arnold napisał/a:
Wydaje mi się że do 30 tys, można bez problemu ciągnąć.

I taką odpowiedź dał mi znajomy z Czakramu. I może rzeczywiście nie warto przeciągać do 45 tym bardziej do 60-ciu. Po 30 tys będę zorientowany na ile luzy się zmieniły, bo przed ewentualną regulacją naturalnie trzeba je sprawdzić. I wtedy będę w pełni zorientowany jak się to zużywa i co ile faktycznie jest potrzeba regulacji. W pierwszym aucie z LPG ( Cinquecento) zrobiłem prawie 200 tys i nie regulowałem w ogóle. Ale tam była hydraulika. Uno jeździłem 5 lat ( prawie 100tys) i tam hydrauliki już nie było. I też nie regulowałem do sprzedaży auta ( może bardziej z niewiedzy) i żadnych problemów nie było.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-19, 22:28   

Ja miałem dokładnie tak w megance że na zimnym silniku autko gasło i nic nie pomogło dopóki nie wyregulowałem zaworów. Dodam że na ciepłym silniku problemu nie było.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-29, 20:57   

Dzisiaj w korku autko parokrotnie mi zgasło ( na biegu jałowym ). Wcześniej ( tzn. tuż przed zgaśnięciem) można było zaobserwować falowanie obrotów. Po przełączeniu na benzynę ( co prawda nie długofalowo ) wszystko stabilne. Chyba czeka mnie wizyta u gazownika...
Choć tak jak sobie przypominam zaraz po wyjechaniu z salonu też mi zgasło i to na benzynie bo w butli było zero gazu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne