Witam. Mam pytanie.
Mam Dacie Logan 2007 rok 1,6 MPI z gazem. Od pewnego czasu pojawił się problem, a mianowicie. Gdy silnik jest zimny, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła obroty spadają do zera i samochód gaśnie. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Problem znika gdy silnik osiągnie swoją temperaturę, wówczas wszystko jest ok. Wymieniłem silniczek krokowy, nie pomogło.
Proszę o radę
Edit: wpisuj w temacie jaki masz problem - bo hasło awaria nikomu nic nie powie
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2018-02-06, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-06, 18:46
nie ma sensu gdybać , choć przypuszczam,że problem powoduje instalacja LPG, warto zrobić jakąś diagnostykę
Jeśli LPG i benzyna - to bez diagnostyki się nie obejdzie - może świece , może ustawienia , może zawory, może coś innego - albo zrób sam za pomocą ddt4all albo jakiś serwis
Czy masz te auto od nowości? Czy robiłeś jakieś wszelkie przeglądy, wymieniałeś olej, regulowałeś zawory, zmieniałeś świece zapłonowe itd.?
Nie podałeś ile km już zrobiłeś Loganem....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Auto kupiłem używane. Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu. Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.
Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu.
Jaki miał przebieg w czasie instalacji ? A jaki teraz ? Nie napisałeś niczego .
Dominik1977 napisał/a:
Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.
Byłeś na diagnostyce czy u wymieniacza? Bo skoro miała być diagnostyka to doświadczony gazownik od razu by wiedział o co chodzi.
Wybacz nie mamy szklanej kuli żeby wiedzieć co dolega Twojemu samochodzikowi na podstawie takiego lakonicznego opisu.
Jeśli jeździsz na LPG to niestety powinieneś co 20kkm sprawdzać luz zaworowy i ewentualnie go regulować a ty lejesz LPG i uważasz że nic więcej nie musisz robić ?
Faktycznie masz rację. Przepraszam
Kiedy go kupowałem miał 55 tys przebiegu, gaz montowałem przy stanie licznika ok. 92 tys. W tej chwili ma ok. 157 tys. Nigdy wcześniej nie regulowałem zaworów.
Instalację montowałem w prywatnym punkcie i tam regulowałem instalację.
To moje pierwsze auto z LPG
Witam ponownie. Dziękuję Wam za radę. Okazało się, że regulacja zaworów była konieczna (wstyd się przyznać, ale cud że auto w ogóle jeździło ) Przy okazji wymiana uszczelki. Dziękuję
Hłe hłe, ja w takiej sytuacji wymieniłem całą instalację:D, została butla. To było w zeszłym roku na wiosnę, a jak przyszła zima okazało się, że problem wrócił. Regulacja zaworów za 140 złociszy załatwiła sprawę:). Najśmieszniejsze jest to że "fachowcy" od gazu rozwalili mi instalację, która była w aucie od wyjazdu z salonu, więc i tak musiałem wymienić całość. Zabawy z gazem kosztowały mnie ok 2k złociszy plus kupę straconego czasu:).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 20:25
No właśnie a propo regulacji zaworów. Mam nowe auto zagazowane u dealera. Przeglądy gazu co 15 tys km auta co 20. Trochę szkoda, że taka rozbieżność ale trudno. W gwarancji gazu piszą, że regulacja zaworów to czynność opcjonalna ale oczywiście warto ją zrobić. Zasadnicze pytanie czy jest sens robić to po zaledwie 15 tys. ? Czy może zaczekać do 30 tys... lub nawet później Tak jak tu czytam to problemy pojawiają się dużo później więc może pierwsze sprawdzenie zrobić jednak przy przebiegu 45tys czy nawet 60 tys.?
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-03-19, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 20:39
arnold napisał/a:
Wydaje mi się że do 30 tys, można bez problemu ciągnąć.
I taką odpowiedź dał mi znajomy z Czakramu. I może rzeczywiście nie warto przeciągać do 45 tym bardziej do 60-ciu. Po 30 tys będę zorientowany na ile luzy się zmieniły, bo przed ewentualną regulacją naturalnie trzeba je sprawdzić. I wtedy będę w pełni zorientowany jak się to zużywa i co ile faktycznie jest potrzeba regulacji. W pierwszym aucie z LPG ( Cinquecento) zrobiłem prawie 200 tys i nie regulowałem w ogóle. Ale tam była hydraulika. Uno jeździłem 5 lat ( prawie 100tys) i tam hydrauliki już nie było. I też nie regulowałem do sprzedaży auta ( może bardziej z niewiedzy) i żadnych problemów nie było.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-19, 22:28
Ja miałem dokładnie tak w megance że na zimnym silniku autko gasło i nic nie pomogło dopóki nie wyregulowałem zaworów. Dodam że na ciepłym silniku problemu nie było.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-29, 20:57
Dzisiaj w korku autko parokrotnie mi zgasło ( na biegu jałowym ). Wcześniej ( tzn. tuż przed zgaśnięciem) można było zaobserwować falowanie obrotów. Po przełączeniu na benzynę ( co prawda nie długofalowo ) wszystko stabilne. Chyba czeka mnie wizyta u gazownika...
Choć tak jak sobie przypominam zaraz po wyjechaniu z salonu też mi zgasło i to na benzynie bo w butli było zero gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum