Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
umiejscowienie przeciwwagi na półosi dustera
Autor Wiadomość
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-19, 16:10   umiejscowienie przeciwwagi na półosi dustera

Mam trudne pytanie o półoś napędową Dacii Duster 1.6 Sce 4x2 2017. Czy są jakieś dokładne wymiary umiejscowienia przeciwwagi na półosi. Dlaczego pytam: W moim egzemplarzu występują (subiektywnie) lekkie drgania kierownicy. Postanowiłem sam się temu przyjrzeć i podczas oględzin podwozia zaciekawiła mnie tylko jedna rzecz. Na półosiach są namalowane paski - jakby znaczniki-pokazujące miejsce osadzenia przeciwwagi. Według tych linii u mnie przeciwwaga jest przesunięta. Chciałbym zatem to zgłębić żeby nie zrobić głupoty. Chodzi mi o to, czy ktoś z Was ma wiedzę o umiejscowieniu przeciwwagi na półosiach czy są jakieś dane. Być może to ja się mylę i te kreski wcale nie służą właściwemu zamocowaniu przeciwwag. Proszę o każde wskazówki. Dziękuję
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 304 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15859
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-19, 19:33   

Katalog części nie pokazuje żadnej przeciwwagi, podręcznik serwisowy także nic o niej nie mówi.

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSAV / Manual / 29 Driveshaft / Driveshaft / Driveability: 4x2
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2tce
Rocznik: 2014
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-20, 08:59   

Tych drgań dopatrywałbym się raczej w złym wyważeniu opon lub samym ich stanie i od tego bym zaczął.
Nie zakładaj tylko, że były wyważane i na pewno to nie to.
Półosie kręcą się dużo wolniej od wału napędowego i jako takich z reguły ich się nie wyważa.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-20, 10:02   

Co do pierwszej odpowiedzi - przeciwwagi są ale mniejsza o to.

Macie racje że to pewnie od złego wyważenia...tylko kto tu umie wyważać koła...i w tym problem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 304 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15859
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-20, 10:19   

Skoro je widzisz, to znaczy, że istnieją - ja tylko odpowiadam, że nie sposób powiedzieć jak powinny być umieszczone, bo w dokumentacji technicznej nie występują.

Może jakieś foto?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 652
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-20, 16:12   

Patrzyłem na zdjęcia z portali aukcyjnych i przeciwwaga znajduje się na półosi w miejscu gdzie wał ma większą średnicę.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-20, 21:12   

oto zdjęcie ze sklepu:

http://sklep.czescibrzesk...91011327R/38022

Nie ma co w ciemno wierzyć w katalogi. Jak miałem chevroleta aveo t300 i dobierałem szczęki hamulcowe to według katalogu pasowało 5 opcji. W praktyce ani jedna. No ale to rzeczywistość. Jest pewnie tak jak piszecie, że to koła. Sprawdzałem je już na teście drogowym-wynik wzorowy. Wyważone na hunterze...i guzik. Nie wiem czy w tym kraju mają maszyny ustawione na tolerancje +-15 gram...a nie normalne 5 g. Taki przewrażliwiony zboczeniec motoryzacyjny jak ja nie ma gdzie wyważyć kół...
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-03-20, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 304 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15859
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-20, 23:23   

Nie chodzi o wiarę, tylko o fakt, że jak ani katalog, ani serwisówka nic nie mówią o danej części, to nie sposób sprawdzić jak niby ma być zamontowana czy wyregulowana, ani czy jakieś kreski mają z tym cokolwiek wspólnego.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 500
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-21, 08:35   

Tak z czysto fizycznego punktu widzenia, te kilka gram "przeciwagi" na półosi położone tak blisko osi obrotu nie ma znaczenia dla wyważenia tego układu, co innego kilka gram na feldze z 10X dalej od osi obrotu.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 80000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1381
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-21, 09:18   

damiaszek napisał/a:
Tak z czysto fizycznego punktu widzenia, te kilka gram "przeciwagi" na półosi położone tak blisko osi obrotu nie ma znaczenia...

Niestety- też bym tak myślał, ale mam doświadczenia z tym elementem w aucie kolegi.
Otóż w jego Toyocie Avensis pękła lewa półoś, pękła dokładnie w miejscu gdzie siedział taki element (sporo głębokiej korozji wdało się pod tym ciężarkiem). Mechanik półoś wymienił a jednocześnie "profilaktycznie" usunął toto z prawej, starej półosi Toyoty. Po prostu rozciął i zdjął. Akurat jechaliśmy wspólnie na urlop i okazało się, że przy prędkościach powyżej ok. 100km/h praktycznie nie da się jechać- głuche buczenie z przodu plus drgania na kierownicy. Będąc na urlopie odwiedziliśmy miejscowego wiejskiego mechanika, który po przejechaniu się potwierdził, że nie wolno tego elementu zdejmować lub przesuwać jeśli był fabrycznie na danej półosi zamontowany. Zamówiliśmy od razu wysyłkowo używaną półoś, zwracając uwagę, by posiadała ten ciężarek (nie wszystkie, nawet nowe półosie go miały) i mechanik wymienił ją na poczekaniu za przysłowiową flaszkę. Problem zniknął...
Zapewniam, że objawy usunięcia tego elementu były znacznie poważniejsze niż słabo wyważone koło.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne