Trochę pocieszające, że nie tylko u mnie to wystąpiło. Też myślałem, czy nie zadzwonić do mechanika i zapytać się, czy przez pomyłkę nie podłączył mi jakiejś turbiny, ale raczej nie do silnika, bo nie czuję większego powera
Mnie krzyknęli w ASO za wymianę razem z pompą po rabatach 2200 pln, podziękowałem.... poza ASO powinienem ogarnąć temat na zamiennikach typu Motrio- praktycznie oryginał w przedziale 1200-1600 pln-razem z podstawowym przeglądem olejowym, taki koszt jestem w stanie zaakceptować.
Auto ma 6 lat i 85tys. nawinięte na koła i zastanawiam się, czy nie za wcześnie z wymianą... wiem, że za rok taniej nie będzie, ale nie lubię wydawać kasy póki nie muszę/powinienem. pytam kolegów z forum, bo zdania są tak podzielone. Jest sporo opini, że dla tego motoru nawet przy eksploatacji głównie w mieście to wymiana najwcześniej po 100tys km...i teraz sam nie wiem co robić...
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2018-03-22, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Teraz rób rozrząd, bo już masz 6 lat, a wymiana robi się ALBO po 5 latach ALBO po przebiegu podanym przez producenta.
W Twoim przypadku minęło 5 lat.
Guma, z którego robiony jest pasek rozrządu może mieć gorsze wartości aniżeli nowy pasek.
A oryginalne części do wymiany możesz kupić w necie za rozsądną cenę.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-03-22, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jak w twoim roczniku raster ale u mnie interwały wymiany paska były określone na 8 lat lub 150.000 km. Sprawdź na mydacia i podejmij decyzję. Ja wymieniłem przy 145.000 km (7lat).
Ja mam auto wyprodukowane w 2010, zakupione na początku 2011, a teraz robiłem pierwszą wymianę rozrządu. Na pasku widać było zużycie, które oceniłbym na może 1%. Połowa przebiegu podanego jako limit do wymiany paska, a jak chciałbym się rzetelniej trzymać czasu (8 lat) to powinienem wymieniać za ok pół roku.
Może niektórym te limity wymian eksploatacyjnych, jakie podaje Renault są kosmiczne, ale jednak z czegoś wynikają. Przecież nie podają ich dla własnej wygody, bo tylko rzadziej się do nich zagląda, więc raczej są w plecy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2931 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-23, 07:20
No nie do konca sa w plecy. Swego czasu w PSA duza czesc aut nie wytrzymywala do wymiany paskow, a ze bylo juz po gwarancji, to klient placil. W PL moze i serwisy na tym traca, ale nie w europie zachodniej. Tu wiekszosc oddaje auta do ASOtylko po to zeby miec fakture i lepiej sprzedac auto. Podobnie jak w polsce z przebiegami. Klienci chca maly przebieg a tu lubia jak maja duzo faktur, wiec co robia sprzedajacy ? Drukuja.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Podziękował za pomoc. będę robił po świętach. Znalazłem warsztat, gdzie na oryginałach rozrząd z pompą za 1000pln ogarną wymianę.:-) Po świętach robię:-).
PS. U mnie jest że po 6 latach lub KM. Pierwsze strzelił czas, więc zrobię, zwłaszcza, że autem jeszcze trochę się poturlam, a lubię mieć pewne i sprawne auto pod domem.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
robo1973, zajrzyj jeszcze do internetowego sklepu , tam masz oryginalne części za rozsądna cenę, do tego mogą Ci wysłać fakturę na życzenie.
Wtedy je porównaj, jakoś nie mam zaufania do allegro....
Niby jest ok, ale w przypadku jakiegoś problemu to może być niewesoło.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2931 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-02, 15:48
PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED PRZYKRECANIEM KOLA PASOWEGO NA NIEWYCIAGNIETYCH BLOKADACH!!!!
Dzis robilem k9k i zapomnialem wyciagnac blokady walu i przykrecilem kolo pasowe. Blokada zgiela sie w srodku i nie bylo mozliwosci wyciagniecia jej o zewnatrz.
Mozna powiedzies, ze wsadzilem sam sobie wiecie co i wiecie gdzie.
Miska w dol, a patrzac na to , ze to byla Mega-anka, podpory polosi sprezarka klimy, itp.
Urobilem sie jak wol, zeby to wyprostowac, wyciagnac, przegwintowac otwor, poskladac. Nie popelniajcie tego bledu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2931 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-03, 15:04
Ta blokada jest za dluga i za cieka zeby wytrzymac taka sile przy dokrecaniu, dlatego zawsze sie ja wykreca i blokuje kolo zamachowe. Tym razem szybko, szybko, szybko i dupa.
Dobrze, ze skonczylo sie tak bo moglo jeszcze gorzej.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
robo1973, na aledrogo nie wiadomo czy to ori czy tylko ori pudelko.
Kupiłem przyszedł INA cały komplet oryginał z paragonem. Zamontowałem działa super.
Po 7 latach stary rozrząd był bardzo dobrym stanie. Całkowity koszt to 500 zł + 50 zł pasek klimy
Napisałem w twoim wątku, ale jeszcze raz powtórzę, części w tym sklepie internetowym jest OK, bo tam kupowałem i mam to zrobiony rozrząd.
Spytaj mechanika ile kosztują te części i jak będzie niewielka różnica to rób u mechanika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum