Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-15, 01:09
Czujniki / system kontroli ciśnienia w oponach TPMS
Autor Wiadomość
JANEK.nogare 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-22, 12:27   

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie :) dowiem sie wszystkiego w poniedziałek... mam nadzieje ze nie bedzie to utopienie 60tys :( :cry:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-22, 13:31   

Dymek napisał/a:
Ponoć w 2017r zrezygnowali z montowania czujników w Dacii

Narazie jedynym pewnikiem są Sandero i Logany. Duster nie wiem a Dokker/Lodgy to jest to ponoć xD
_________________

 
kamimar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-22, 14:00   

LODGY odebrana 20 grudnia 2017 - czujniki TPMS w kołach są - niestety.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-03-28, 11:54   

Słuchajcie, mam pytanie: w moim dusterze wszystkie felgi mają wadę fabryczną - są krzywe. Był to lekki szok jak wrzuciłem je na wyważarkę ale to już trudno... wracam do pytania: Czy w moim dusterze 2017 r 1.6 sce wersja open z felgami "stylizowanymi", są czujniki ciśnienia w kołach czy system sprawdza ciśnienie za pomocą ABSu. Dodam, że mam wlepkę w drzwiach. Oczywiście gdybym miał ten system od ABSu to felgi mogę zmieniać na inne bez żadnych cudów prawda?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-28, 16:45   

Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
misioooo 


Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-28, 17:06   

route2000 napisał/a:
Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.

Hmm... Mi dealer zaproponował przełożenie czujników (jak pytałem o inne koła bez potrzeby posiadania dwóch kompletów)... Dlaczego trzeba kupować nowe czujniki?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-28, 19:20   

Jeśli będziesz miał tylko jeden komplet to nie musisz kupować czujników tak jak mówił Ci dealer tylko ci przełoży z felgi do felgi. A jak chcesz mieć dwa komplety tj zima i lato to musisz mieć drugi komplet czujek inaczej nie da rady. Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-28, 19:32   

route2000 napisał/a:
Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek. :->


Taa... A piszczą chyba plastiki deski rozdzielczej. Jedyną uciążliwością są świecące kontrolki. Gdzie tu ktoś kiedyś pisał, że to wydaje jakieś dźwięki? Nie straszcie ludzi.
_________________

 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-28, 19:45   

Ok, koła zmienione na letnie.
Po kolei, kupiłem oryginalne czujniki tpms że znaczkiem Renault(allegro)
Zamontowałem wszystko u wulkanizatora(nowy komplet alu, czujniki i gumy)
Po pół godziny jazdy na nowym komplecie kół zapaliła się kontrolka ciśnienia i czerwony wykres. SET TP przez 5 sekund i zgasła. Od 4 dni nic nie mruga, czujniki zostały dodane do komputera samoczynnie.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-28, 19:51   

No, może dodatkowo problem z odstąpieniem od homologacji (czy czegoś podobnego) na podstawie której pojazd zostal dopuszczony do ruchu na drogach. Choć nie wiem czy odpowiednie służby sprawdzają/ albo bedą sprawdzały taki brak. W moim przypadku brałem to też uwagę.
Jeśli masz naklejkę na drzwiach - powinienes mieć system pośredni (bez czujek w kołach). I tego się trzymaj :-)
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-29, 21:12   

Wczoraj zmieniłem koła na letnie ( kupiłem używane na alusach - niskoprofilowe opony ). Od razu zapaliła się kontrolka ciśnienia. Po resecie O.K. Na szczęście mam system pośredni po ABS
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 22:01   

To co to za opony na tych alusach siedzą?
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-31, 16:55   

Oponki to Goodyear Eagle Touring 195/50R15. Żona śmieje się, że mam takie maluśkie kółecka ale mi się to akurat podoba. Oponki używane więc będę używał je sezon góra dwa. A skoro juz kupiłem całe koła szkoda było wyrzucić.
Alusy mi się spodobały ( Dezent) dlatego kupiłem. Niestety musiałem już do nich dołożyć bo wymagały prostowania. Jak zjeżdżę te oponki to felgi sobie pomaluje ( nie są złe ale nie idealne...)
I albo to zrobię sam jakimś sprayem albo mam w okolicy lakiernię proszkową. Ale to znowu niemały koszt... Choć efekt najlepszy :-?
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-03-31, 17:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-31, 18:08   

Opony to raczej zwykłe niż niskoprofilowe :-) .
Ładnie wygląda, fakt, trochę małe, 16" by lepiej wyglądały :-D .
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-31, 19:19   

kicpra napisał/a:
Opony to raczej zwykłe niż niskoprofilowe :-) .
Ładnie wygląda, fakt, trochę małe, 16" by lepiej wyglądały :-D .

Może i zwykłe ale dość niskie. W każdym razie dużo niższe niż oryginalne 185/65R15.
Fakt 16-tki ładniej by wyglądały ale kupiłem 15-tki bo miałem takie oryginalne opony i chciałem je wykorzystać. Najzgrabniej będą wyglądały 195/55R15 i takie ma żona w skodzie (na zdjęciu obok). Jak zedrę te fabryczne letnie ( co prędko nie nastąpi ) i mi korba odbije ( albo przypływ gotówki :mrgreen: to sobie zafunduję 16-tki alusy na lato a te Dezenty będę miał na zimę. Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje to czemu w zimie ma być inaczej :lol:
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-31, 22:00   

darek.s napisał/a:
Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje

Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...
_________________

 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-31, 22:33   

Schodząc z balona na zwykły profil dobrze by było dać rozmiar większe felgi, dzięki czemu wypełnienie nadkoli byłoby podobne, a tak zostaje luka. Zawsze można obniżyć Dacie i będzie jeszcze ładniej :D
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 20:23   

Kubuch napisał/a:

Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...

To kwestia gustu a podobno o gustach się nie dyskutuje... Natomiast ta druga uwaga cenna bo nie brałem tego pod uwagę. Dodatkowo policzyłem sobie obwody i na tych maluśkich oponkach licznik będzie mi przekłamywał prawie 8% na plus. zatem wcześniej będę musiał zrobić przegląd... No cóz chytry dwa razy traci. Zatem dzięki za uzmysłowienie pewnych faktów. I z tych powodów wrócę do fabrycznych... Podobnie rozmiar 195/55 też nie będzie optymalny bo tu błąd wyniesie połowę ale 4% to też sporo. Podobnie i opony 195/60 R15 będą miały błąd w okolicy 1%. Chcąc mieć oponę o niższym profilu należałoby zastosować rekomendowaną do Dokkera czyli 195/55 R16. Niestety ta opona jest dużo droższa ( felga pewnie też ) :cry:
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-01, 20:46   

Kubuch napisał/a:
darek.s napisał/a:
Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje

Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...


Zgadzam się w 100%. Sandero/Logan w oryginalne ma (jak dla mnie) nieco za małe koła. Na zdjęciu powyżej wygląda karykaturalnie...
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 20:58   

Datex napisał/a:
Na zdjęciu powyżej wygląda karykaturalnie...

Fakt nieco dziwnie. Po zmianie opon na 185/65 R15 zamieszczę fotkę dla porównania. Choć akurat zasadniczo nie wygląd zdecydował o zmianie...
Zresztą gdybanie gdybaniem a to co zaleca producent mam na słupku drzwi...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-04-01, 22:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-04-01, 23:57   

A zdajesz sobie sprawę z tego, że obniżyłeś prześwit auta o 23mm?
Albo, że wartość charakteryzująca wysokość opony wyrażana jest w % w stosunku do jej szerokości?
Albo, że mniejsza średnica to mniejsza powierzchnia styku opony z drogą, więc pogarszasz hamowanie i trzymanie w zakrętach?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-04-02, 07:53   

Siła tarcia nie zależy od powierzchni styku.We wzorze jest tylko siła nacisku i współczynnik tarcia.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-02, 12:02   

GRL napisał/a:
A zdajesz sobie sprawę z tego, że obniżyłeś prześwit auta o 23mm?
Albo, że wartość charakteryzująca wysokość opony wyrażana jest w % w stosunku do jej szerokości?
Albo, że mniejsza średnica to mniejsza powierzchnia styku opony z drogą, więc pogarszasz hamowanie i trzymanie w zakrętach?

Oczywiście, że sobie zdaje sprawę. Zastanawiałem się nawet czy szersza opona nie spowoduje większego zużycia paliwa ( tarcie) ale ta kwestię wyjaśnił już kolega eplus. Jak już wspomniałem wracam do oryginalnych opon na których zakupiłem samochód i głównym tego powodem jest to, że mają większy obwód zatem będę miał prawidłowe odczyty prędkości i przebiegu auta. Po ich zużyciu rozważę kwestię zakupu letnich opon na alufelgach 16-to calowych i będą to 195/55/16 lub 205/55/16. A obecne felgi letnie ( Dezenty) będę eksploatował w zimie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-04-02, 15:33   

Ja miałem na myśli max. siłę tarcia przy hamowaniu. :)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-04-02, 19:27   

eplus napisał/a:
Siła tarcia nie zależy od powierzchni styku.We wzorze jest tylko siła nacisku i współczynnik tarcia.

Ostatni akapit => https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_toczne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne