Słuchajcie, mam pytanie: w moim dusterze wszystkie felgi mają wadę fabryczną - są krzywe. Był to lekki szok jak wrzuciłem je na wyważarkę ale to już trudno... wracam do pytania: Czy w moim dusterze 2017 r 1.6 sce wersja open z felgami "stylizowanymi", są czujniki ciśnienia w kołach czy system sprawdza ciśnienie za pomocą ABSu. Dodam, że mam wlepkę w drzwiach. Oczywiście gdybym miał ten system od ABSu to felgi mogę zmieniać na inne bez żadnych cudów prawda?
Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-28, 17:06
route2000 napisał/a:
Jeśli masz pośredni odczyt za pomocą ABS to możesz zmieniać felgi do woli, a jak masz czujniki wpakowane w felgi to już nie, chyba że kupisz następny komplet czujek do drugiego kompletu kół.
Hmm... Mi dealer zaproponował przełożenie czujników (jak pytałem o inne koła bez potrzeby posiadania dwóch kompletów)... Dlaczego trzeba kupować nowe czujniki?
Jeśli będziesz miał tylko jeden komplet to nie musisz kupować czujników tak jak mówił Ci dealer tylko ci przełoży z felgi do felgi. A jak chcesz mieć dwa komplety tj zima i lato to musisz mieć drugi komplet czujek inaczej nie da rady. Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-03-28, 19:32
route2000 napisał/a:
Jazda bez czujek będzie uciążliwa ze względu na piski z deski rozdzielczej z powodu braku czujek.
Taa... A piszczą chyba plastiki deski rozdzielczej. Jedyną uciążliwością są świecące kontrolki. Gdzie tu ktoś kiedyś pisał, że to wydaje jakieś dźwięki? Nie straszcie ludzi.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2018-03-28, 19:45
Ok, koła zmienione na letnie.
Po kolei, kupiłem oryginalne czujniki tpms że znaczkiem Renault(allegro)
Zamontowałem wszystko u wulkanizatora(nowy komplet alu, czujniki i gumy)
Po pół godziny jazdy na nowym komplecie kół zapaliła się kontrolka ciśnienia i czerwony wykres. SET TP przez 5 sekund i zgasła. Od 4 dni nic nie mruga, czujniki zostały dodane do komputera samoczynnie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2018-03-28, 19:51
No, może dodatkowo problem z odstąpieniem od homologacji (czy czegoś podobnego) na podstawie której pojazd zostal dopuszczony do ruchu na drogach. Choć nie wiem czy odpowiednie służby sprawdzają/ albo bedą sprawdzały taki brak. W moim przypadku brałem to też uwagę.
Jeśli masz naklejkę na drzwiach - powinienes mieć system pośredni (bez czujek w kołach). I tego się trzymaj
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-29, 21:12
Wczoraj zmieniłem koła na letnie ( kupiłem używane na alusach - niskoprofilowe opony ). Od razu zapaliła się kontrolka ciśnienia. Po resecie O.K. Na szczęście mam system pośredni po ABS
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-31, 16:55
Oponki to Goodyear Eagle Touring 195/50R15. Żona śmieje się, że mam takie maluśkie kółecka ale mi się to akurat podoba. Oponki używane więc będę używał je sezon góra dwa. A skoro juz kupiłem całe koła szkoda było wyrzucić.
Alusy mi się spodobały ( Dezent) dlatego kupiłem. Niestety musiałem już do nich dołożyć bo wymagały prostowania. Jak zjeżdżę te oponki to felgi sobie pomaluje ( nie są złe ale nie idealne...)
I albo to zrobię sam jakimś sprayem albo mam w okolicy lakiernię proszkową. Ale to znowu niemały koszt... Choć efekt najlepszy
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-03-31, 17:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-31, 19:19
kicpra napisał/a:
Opony to raczej zwykłe niż niskoprofilowe .
Ładnie wygląda, fakt, trochę małe, 16" by lepiej wyglądały .
Może i zwykłe ale dość niskie. W każdym razie dużo niższe niż oryginalne 185/65R15.
Fakt 16-tki ładniej by wyglądały ale kupiłem 15-tki bo miałem takie oryginalne opony i chciałem je wykorzystać. Najzgrabniej będą wyglądały 195/55R15 i takie ma żona w skodzie (na zdjęciu obok). Jak zedrę te fabryczne letnie ( co prędko nie nastąpi ) i mi korba odbije ( albo przypływ gotówki to sobie zafunduję 16-tki alusy na lato a te Dezenty będę miał na zimę. Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje to czemu w zimie ma być inaczej
Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje
Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...
Schodząc z balona na zwykły profil dobrze by było dać rozmiar większe felgi, dzięki czemu wypełnienie nadkoli byłoby podobne, a tak zostaje luka. Zawsze można obniżyć Dacie i będzie jeszcze ładniej :D
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 20:23
Kubuch napisał/a:
Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...
To kwestia gustu a podobno o gustach się nie dyskutuje... Natomiast ta druga uwaga cenna bo nie brałem tego pod uwagę. Dodatkowo policzyłem sobie obwody i na tych maluśkich oponkach licznik będzie mi przekłamywał prawie 8% na plus. zatem wcześniej będę musiał zrobić przegląd... No cóz chytry dwa razy traci. Zatem dzięki za uzmysłowienie pewnych faktów. I z tych powodów wrócę do fabrycznych... Podobnie rozmiar 195/55 też nie będzie optymalny bo tu błąd wyniesie połowę ale 4% to też sporo. Podobnie i opony 195/60 R15 będą miały błąd w okolicy 1%. Chcąc mieć oponę o niższym profilu należałoby zastosować rekomendowaną do Dokkera czyli 195/55 R16. Niestety ta opona jest dużo droższa ( felga pewnie też )
Co jak co ale na alusach auto lepiej się prezentuje
Co jak co ale na tych oponach prezentuje się tragicznie. Nie mówiąc już o problemach w przypadku kolizji z ubezpieczalnią z powodu niehomologowanego rozmiaru ogumienia...
Zgadzam się w 100%. Sandero/Logan w oryginalne ma (jak dla mnie) nieco za małe koła. Na zdjęciu powyżej wygląda karykaturalnie...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-01, 20:58
Datex napisał/a:
Na zdjęciu powyżej wygląda karykaturalnie...
Fakt nieco dziwnie. Po zmianie opon na 185/65 R15 zamieszczę fotkę dla porównania. Choć akurat zasadniczo nie wygląd zdecydował o zmianie...
Zresztą gdybanie gdybaniem a to co zaleca producent mam na słupku drzwi...
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-04-01, 22:07, w całości zmieniany 2 razy
A zdajesz sobie sprawę z tego, że obniżyłeś prześwit auta o 23mm?
Albo, że wartość charakteryzująca wysokość opony wyrażana jest w % w stosunku do jej szerokości?
Albo, że mniejsza średnica to mniejsza powierzchnia styku opony z drogą, więc pogarszasz hamowanie i trzymanie w zakrętach?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-02, 12:02
GRL napisał/a:
A zdajesz sobie sprawę z tego, że obniżyłeś prześwit auta o 23mm?
Albo, że wartość charakteryzująca wysokość opony wyrażana jest w % w stosunku do jej szerokości?
Albo, że mniejsza średnica to mniejsza powierzchnia styku opony z drogą, więc pogarszasz hamowanie i trzymanie w zakrętach?
Oczywiście, że sobie zdaje sprawę. Zastanawiałem się nawet czy szersza opona nie spowoduje większego zużycia paliwa ( tarcie) ale ta kwestię wyjaśnił już kolega eplus. Jak już wspomniałem wracam do oryginalnych opon na których zakupiłem samochód i głównym tego powodem jest to, że mają większy obwód zatem będę miał prawidłowe odczyty prędkości i przebiegu auta. Po ich zużyciu rozważę kwestię zakupu letnich opon na alufelgach 16-to calowych i będą to 195/55/16 lub 205/55/16. A obecne felgi letnie ( Dezenty) będę eksploatował w zimie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum