Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Opłacalność LPG
Autor Wiadomość
TomaszU84 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-19, 12:48   Opłacalność LPG

Czy robiąc 20kkm rocznie warto założyć gaz w 1.6 16V (Dacia Sandero Stepway z 2011, 70kkm przebiegu)?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-19, 14:29   

Wejdź na kalulator LPG i sam ocenisz czy warto czy nie.
Bo jak zamierzasz długo eksploatować Sandero to tak - koszty zwrotu za instalację i eksploatację zwróci się za jakieś 7 miesięcy.
Silnik 1,6 16V doskonale współpracuje z LPG. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-19, 14:31   

Musisz sobie to sam przekalkulować. U mnie np. wygląda to tak:

- od grudnia 2015 przejechałem 54 000
na benzyny zużyłem 473l, a gazu 6215l

przyjmując że gazu spalę ~20% objętościowo niż benzyny to 6215l gazu równa się ~5200l benzyny
za gaz zapłaciłem ~12700zł a za benzynę musiałbym zapłacić 22500. Czyli na paliwie jestem jakieś 10000 do przodu. Od tego trzeba odjąć przeglądy - na benzynie było by 1*100(drugi po 5 latach) na gazie były 2*170=340. Można jeszcze odjąć od zysków koszt wymiany wtryskiwaczy 400zł i filtrów 60zł. Czyli w obecnej chwili jestem ponad 9000zł do przodu po 50000km.

Podczas liczenia wszytko zaokrąglałem na niekorzyść LPG, dodatkowo w tych 50kkm jeździłem trochę na benzynie (autostrady w Austrii jak nie trafiłem na stację z LPG) i sposób użytkowania, czyli wypalanie LPG do przełączenia i dopiero wtedy jazda na stację i tankowanie gazu. Dało by się wycisnąć jeszcze trochę oszczędności ;-) . W Sandero które mniej pali niż Duster oszczędności będą proporcjonalnie mniejsze.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-19, 14:48   

route2000 napisał/a:

Silnik 1,6 16V doskonale współpracuje z LPG. ;-)

Mogę się mylić , ale Stepway nigdy nie miał 1.6 16V tylko 1.6 8V. Przynajmniej te sprzedawane w Polsce.
Tym niemniej poza ręczną regulacją zaworów współpracuje równie dobrze.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-19, 16:30   

Jeżeli czynnikiem decydującym mają być koszty - tak, zdecydowanie warto. Pomijam tutaj osobiste preferencje czy też obiektywne wady LPG - mniejszy zasięg, problem koła zapasowego/dojazdowego itp itd.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-20, 10:05   

Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-03-20, 11:31   

Osobiście uważam, że nawet przy połowie tych przebiegów się opłaca :) Gaz miałem (mam) w trzecim aucie. Oczywiście są minusy gazu, ale jeśli chcesz oszczędności na pierwszym miejscu, to tylko gaz.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-20, 15:34   

jan ostrzyca napisał/a:
Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.


No właśnie " regulacja zaworów jest prosta" zależy w jakim silniku , ale chyba nie w Dusterze 1.6 SCe 115.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-20, 16:31   

Po pierwsze nie ma co mylić silników jednych i drugich.

Ja w mojej pandzie teraz już nie robię nawet 10 tys rocznie, ale zamiast tankować raz na 3 tygodnie zbiornik benzyny wydaję 100 złotych na miesiąc na LPG, a spalam średnio zbiornik benzyny na kwartał. Mam w jedną stronę do pracy około 5 kilometrów, i ponad 3/4 dystansu pokonuję na gazie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-20, 17:38   

jammo napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Przy obecnych cenach 95/LPG można w ciemno wstawiać i instalację za ok. 2 500 zł typu np. Lovato Smart. Od kilkunastu lat jeżdżę na LPG (dwie dacie + dwa fiaty + skoda) i nie wyobrażam sobie innego wariantu niż 95+LPG. Sprawa nadal jest bardzo opłacalna. Silnik 1.6 mpi bardzo dobrze współpracuje z LPG, regulacja zaworów jest prosta i bardzo tania.


No właśnie " regulacja zaworów jest prosta" zależy w jakim silniku , ale chyba nie w Dusterze 1.6 SCe 115.

Masz rację milordzie.
Pytanie dotyczy Sandero 1.6 mpi i moja odpowiedź przypadkiem również tego silnika dotyczy. Co do Sce 1.6 LPG to łączę się w bólu.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-03-20, 18:28   

W Pandzie 170 tys z czego 40 tys na gazie I tylko knotroluję luzy. Nie musiałem korygować.
 
TomaszU84 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-23, 19:43   

W kalkulatorze route2000 widzę rubrykę:

"Zużycie gazu: 8.63 l/100km, czyli większe od benzyny o"

Ile procent ustawić?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-23, 20:02   

zazwyczaj jest to max. 15% większe zużycie. W tym kalkulatorze jest jedna wada. Nie ma nigdzie opcji typu regulacja zaworów
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-23, 20:49   

15% to mało, z czystej stechometrii i uwzględnienia różnic w gęstości paliw wychodzi coś około 20%. Tak było dawniej jak można było sobie "śrubką" zubażać mieszankę.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-03-23, 20:53   

wszystko zależy od komponentów danej instalacji gazowej. U mnie zazwyczaj wychodziło 15% a w dwóch swoich poprzednich autach miałem instalacje IV generacji czyli sekwencyjne
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-03-23, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-03-23, 21:49   

TomaszU84 napisał/a:
W kalkulatorze route2000 widzę rubrykę:

"Zużycie gazu: 8.63 l/100km, czyli większe od benzyny o"

Ile procent ustawić?


Daj 20%
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-23, 22:31   

dudu$ napisał/a:
wszystko zależy od komponentów danej instalacji gazowej. U mnie zazwyczaj wychodziło 15% a w dwóch swoich poprzednich autach miałem instalacje IV generacji czyli sekwencyjne


Objętościowo (czyli w litrach) ~1.2l gazu daje tyle energii co 1l benzyny. Tu nie ma czarów jak palił mniej to i dawał mniej siły niż na benzynie inaczej było by to było "perpetum mobile" wyższego rzędu.

Co do instalacji IV generacji, to samo spalanie mało zależy od komponentów (chyba że gdzieś się gaz ulatnia) bo jest sterowane z ECU za pomocą sondy. Jak błędów mieszanki nie wyrzuca to spali dokładnie tyle ile ma spalić. 15% to raczej błąd pomiarów, nie da się przecież identycznie dwa razy przejechać tak samo (normalnie jeżdżąc a nie specjalnie do pomiarów), a mając gaz nie jeździmy specjalnie na benzynie aby zmierzyć spalanie. U mnie np. regularnie pokonywana trasa KRK-WAW-KRK ma większe niż 5% różnice w ilości spalonego paliwa. A jak ktoś planuje założyć instalację to licząc bezpieczniej założyć 20% niż 15%
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-03-31, 08:34   

Robię rocznie około 25.000 km. Miałem auta z LPG, ale teraz stwierdzam, że mija się to trochę z celem. Spalanie większe o 20%, dochodzą wymiany filtrów, regulacje, droższy przegląd, częstsze wymiany świec i kabli, regulacje zaworów, zawalony bagażnik. Mając na uwadze powyższe, oszczędności na LPG sięgają max. 30%. W moim przypadku to około 200 zł na miesiąc. Pomimo tego, że nie jestem krezusem, to jednak wolę mieć auto z małym silnikiem na PB i święty spokój, a nie użerać się z LPG. Czas poświęcony na tankowanie co 2 dzień, przeglądy, regulacje itp też ma swoją wartość. Nie mówiąc, że 80% usterek o których można poczytać na forum mają auta z LPG. Po co się w to pchać jak Daczka pali mi mniej jak 6 litrów na sto?
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-03-31, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-31, 12:14   

Ok, ja robię koło 60-70tyś rocznie. Opłaca się. Dla małych przebiegów nie, dla większych zdecydowanie.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-03-31, 12:21   

Przy 600-700 zł oszczędności pewnie tez bym się zdecydował, lub poszedł bym w diesla :-)
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-04-01, 13:19   

Zgadzam się z przedmówcami, mam teraz 4 auto w lpg i rzeczywiście kilka lat temu jak miałem piętnastoletnie dwulitrowe volvo w automacie ktore palilło 14 litrów lpg to na benzynie można było zbankrutować. Teraz auta palą 6-7 litrów i jest to zdecydowanie mniej opłacalne.
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-04-02, 08:20   

LPG w pośrednim wtrysku i przebiegach conajmniej 10tyś km z okresem używania powyżej 4 lat zawsze będzie opłacalne.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-02, 19:13   

No co z tego? Paprania się z tym więcej niż warte te oszczędności. Poza tym 10 tys/rok to trochę mało jak dla mnie, żeby LPG miało sens.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-04-02, 19:16   

Thomson1708 napisał/a:
LPG w pośrednim wtrysku i przebiegach conajmniej 10tyś km z okresem używania powyżej 4 lat zawsze będzie opłacalne.

[OT] Kolega Thomson1708 upraszany jest o odbieranie wiadomości priv. :) [/OT]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne