Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-04-09, 21:15
jeśli potrzebujesz opon do poruszania się głównie po asfalcie, wybierz po prostu coś zbliżonego do rzeźby ogumienia dla aut osobowych. Jeśli chcesz zjeżdżać w miarę często w lekki czy średni teren, warto zainwestować w coś w solidnym bieżnikiem. Solidniejszym, niż popularny Cross Contact Continental. Wtedy już raczej Cross Contact AT. Podaję na przykładzie Continentala nie bawiąc się w wyszukiwanie cen innych producentów. Prawie każdy oferuje gumy dla segmentu 4x4. Pozostaje tylko kwestia wyboru, preferencji i oczywiście kieszeni. Oczywiście im potężniejsze klocki - tym większy hałas i spalanie. Kupowanie AT wyłącznie po to,żeby jeździć po mieście sensu nie ma
Wielu użytkowników chwali Yokohamę i tu jest identyczna sytuacja
rozsądne cenowo i chwalone są uniroyale - zarówno letnie jak zimowe, te pierwsze relkamowane są jako deszczowe i faktycznie ćwietnie radzą sobie na mokrym i w rzadkim błocie
np https://www.oponeo.pl/dan...r-suv#128272709
uniroyal-rainexpert-3.jpg
Plik ściągnięto 9643 raz(y) 56,64 KB
yokohama-g91a.jpg
Plik ściągnięto 9653 raz(y) 61,15 KB
yokohama-geolandar-a-t-s-g.jpg
Plik ściągnięto 9653 raz(y) 72,54 KB
yokohama-geolandar-a-t.jpg
Plik ściągnięto 9653 raz(y) 80,41 KB
yokohama-geolandar-suv.jpg
Plik ściągnięto 9653 raz(y) 76,63 KB
continental-4x4-conticrosscontact.jpg uniwersalny i wyłącznie na lekki teren
Plik ściągnięto 9657 raz(y) 76,11 KB
continental-conticrosscontact-at.jpg cross contact at - tym już można sobie pojeździć poza asfaltem
Plik ściągnięto 9657 raz(y) 83,65 KB
continental-4x4-contact-893-t-f-l600-sk3.jpg prawie szosowy contact
Plik ściągnięto 9657 raz(y) 90,57 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-04-09, 21:46, w całości zmieniany 8 razy
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-10, 12:12
Wiele osób chwali Geolandar AT, tym bardziej, że są to opony całoroczne.
No ale tu kolega szuka typowo letnich, więc w tym przypadku nie jest to zaletą.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-04-10, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-10, 23:48
No popatrz, a na stronie producenta co innego. I jak się przypatrzysz na zdjęcia, mniej więcej pod A w Geolandar ma ms i śnieżynkę na tle gór... Czyli jakby bardziej zimowe niż letnie 🙂
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Fakt, też niby caloroczne. Sugerowałem się tym artykułem.
No tak, ale chłopcy nie testowali tego na śniegu, na błocie pośniegowym , na nawierzchni nieco zalodzonej. W tym artykule napisano, że 015 zastępuje starą AT/S G012 - to jest ważna informacja. No i druga, że są dwie wersje: wzmocniona LX i autostradowa. Ciekawe czy obie występują w rozmiarze 215/65R16?
Przejrzałem ofertę w czterech sklepach: wszystkie mają wersje nośność 98 i indeks prędkości H. Występują w wersjach RBPO i RBL (co to oznacza? chyba coś z typem napisu na oponie).
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-04-11, 12:03, w całości zmieniany 2 razy
RBL - Wypukłe lub wytłoczone czarne litery. (...) jest to ciekawa propozycja.
To znaczy te wypukłe lub wytłoczone?
Używam starych Geo At/S G012 do zabaw wakacyjnych. Sprawdzają się w terenie i na szutrach, da się tym jeździć także po szosach. Czy nowa opona będzie lepsza? Jest (wg etykiety) cichsza.
Fakt, też niby caloroczne. Sugerowałem się tym artykułem.
No tak, ale chłopcy nie testowali tego na śniegu, na błocie pośniegowym , na nawierzchni nieco zalodzonej. W tym artykule napisano, że 015 zastępuje starą AT/S G012 - to jest ważna informacja. No i druga, że są dwie wersje: wzmocniona LX i autostradowa. Ciekawe czy obie występują w rozmiarze 215/65R16?
Przejrzałem ofertę w czterech sklepach: wszystkie mają wersje nośność 98 i indeks prędkości H. Występują w wersjach RBPO i RBL (co to oznacza? chyba coś z typem napisu na oponie).
Przejechałem na swoich 015 8000 w przeróżnych warunkach, więc można powiedzieć, że testowałem i wg mnie dają radę. Na asfalcie dokuczliwość hałasu jest pomijalna, spalanie w porównaniu do Michelinów z fabryki wzrosło mniej więcej 0,5l/100.
Ja nie patrzę na opisy (letnie, zimowe). Mam General Grabber AT i piszą, że to opona letnia, a ja jeżdżę na nich już 6 roczek i tylko wyważam raz w roku. Niejedną ostrą zimę na terenach górskich przejeździłem bez żadnych problemów. Na asfalcie trochę szumi i jest niepewna na mokrym, ale poza tym - są OK.
Ja kupowałem po 300 PLN za sztukę. Teraz już chyba nawet ich nie ma w sprzedaży - są ich następcy czyli General Grabber AT2 oraz AT3. Na razie mam na moich przejechane 60.000 km w różnych warunkach (lato, zima, śnieg, błoto, mokra trawa a nawet Pustynia Błędowska) i ledwo widać zużycie bieżnika. Na amerykańskich stronach piszą, że dają gwarancję do 60.000 MIL (czyli ok. 100.000km na nasze). Na 100% w następnym Dusterze założę Grabbery z serii AT.
Dziękuję koledzy za pomoc i doradzenie
Potrzebuję typowej opony letniej. Letnia na być w lato zimą zimowa.
Przeanalizowałem cenę i stawiam na 215/65R16 UNIROYAL RainExpert3 2018r RANT
pozdrawiam !
Dzisiaj przejechałem pierwsze km na nowych UNIROYAL RainExpert3 2018r RANT
No no jestem pod wrażeniem Przede wszystkich cicho i tak jakoś lepiej się jedzie w DD Nie szumią. Podobno wyśmienicie odprowadzają wodę podczas deszczu.
Tak, mam je w innym autku i są świetne na deszcz. Na trudne warunki terenowe będą lepsze od zwykłych, szosowych, a na szosie to w sumie każda opona się sprawdza ;)
Maja dwie wady - duże opory toczenia, a przez to, że bieżnik jest głęboki i opona miękka, to niestety wchodzi w nie sporo kamyczków, co mnie denerwuje, bo co chwilę strzelają o asfalt.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-09-02, 15:14
1 września minął więc zima coraz bliżej ;)
A tak poważnie, nabyłem dusterka II i myślę już o zakupie opon zimowych - coś polecicie???
Uniroyal 77 mspro, dunlop???
Panowie, co do opon to ja tez mam pytanie. W starym Dusterze mialem Continental CrossContact lx 215/65/16 i spokojnie mi w zimie te opony dawaly rade (mam naprawde ciezki dojazd do domu, droga gruntowa nieodśnieżana).
W nowym niestety mam trochę węższe jakies Bridgestone Dueler H/P Sport tylko rozmiar 205/60/17 i o ile gdzies tam na angielskiej stronie bridgestone sa oznaczone jako all season to mam watpliwosci czy beda sie tak dobrze sprawowac jak poprzednie Continentale.
Czy ktos ma doswiadczenia z tymi Bridgestone, nie znam marki prawie wcale i nie wiem czy szukac zimowek czy narazie odpuscic?
Co do zimowek, to ktos moze polecic jakies wielosezonowe A/T? Wiem ze ciezko bo felga 17, ale nie lubie zmieniac opon, wole kupic raz (akceptuje gorsze wlasciwosci zimowe wielosezonow, ale mi stykaja).
Mam niestety taka glupia sytuacje, ze dojazd do domu wzniesienia i snieg, ale czesto wyjazd na autostrade rowniez :/
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-09-03, 06:30, w całości zmieniany 2 razy
Sprawdzone na zlocie z ciekawości.
Obwód koła 17" i 16" jest ten sam więc można do nowego dustera z felgami 17", włożyć 16" z zimówkami np. od DDI. Taniej i lepsza na dziury (wyższy profil). Różnią się tylko profilem opony. Większa felga ale niższy profil dla 17" i mniejsza felga ale większy profil dla 16". Ot matematyka, a wynik taki sam.
Sprawdzone na zlocie z ciekawości.
Obwód koła 17" i 16" jest ten sam więc można do nowego dustera z felgami 17", włożyć 16" z zimówkami np. od DDI. Taniej i lepsza na dziury (wyższy profil). Różnią się tylko profilem opony. Większa felga ale niższy profil dla 17" i mniejsza felga ale większy profil dla 16". Ot matematyka, a wynik taki sam.
Dzięki za info, napewno się przyda.
Sprawdziłem jeszcze moje opony i okazało się, że mają dopisek "AS" od "All Season" więc mam nadzieję, że dadzą radę w zimie, nawet je fabrycznie w Subaru montują. Jeśli nie to kupuje te Continentale co ma stary Duster :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum