Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-12, 11:34
Thomson1708 napisał/a:
Niemniej jednak jak nigdy nie zaznałeś komfortu klasy średniej/wyższej to i taka dacia wyda Ci się spoko. Zależy z czego się przesiadasz jak z 20 letniego autka klasy średniej lub 10 latka budżetowego to będzie progres :)
Otóż to- zawsze to powtarzam, zależy czym się jeździło wcześniej i z czym się porównuje.
Dla mnie po 11 latach w Matizie, w Sandero wydaje się cisza aż w uszach dzwoni Ale powyżej 120 właściwie nie jeżdżę, nie mam gdzie.
Ostatnio wiozłem właścicieli kilkuletnich benzynowych C3 i Toyoty Avensis- byli zaskoczeni wyciszeniem. Dziwne szczególnie w przypadku Avensis. No ale to było do 90km/h.
Poza tym pewnie są różnice pomiędzy silnikami w Sandero- inny hałas dla TCe a inne dla 1,2 , 1,6 czy DCi. W przypadku TCe w Stepway przy prędkości 120-125km/h mam równiutko 3 tys. obrotów silnika. Inna rzecz, że przy tej prędkości znakomita większość hałasu to nie silnik, tylko szum powietrza i opon (na letnich jeszcze nie jeździłem).
Pawlik84 napisał/a:
Choć na filmach z yt widzialem grodź miedzy kabiną a silnikiem jest jakas srebna mata wygluszajaca... zapewne mało co daje.
Zdziwiłbyś się. Daewoo Matiz miał pierwotnie montowaną matę wygłuszającą na grodzi silnika, po chyba 2-3 latach produkcji FSO zrezygnowało z montowania tej maty. Ja mam już wersję bez tej maty. Porównanie egzemplarzy z matą i bez, daje kolosalną różnicę, szczególnie dla wysokich dźwięków.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-04-12, 11:57, w całości zmieniany 2 razy
...
Mam taki sam niedosyt. Niby Baleno coś ma ale nie ma tego co ma Sandero w tej cenie ok 48-50tys zl. Może i jest lepiej wykonany i ta cała niezawodność japońska stoi po jego stronie. Wygląd rzecz gustu... mi podoba się Stepway, tylko jak z tym wyciszeniem powyzej 100-130km/h ?
Jechałem 90 TCe z prędkością około 110 km by porównać to z cisza panująca przy tej prędkości w Hyundai Sonata 2007 crdi. Powiem tak - różnica jest ale nie jest tak duża przy tej prędkości. Byłem nią mile zaskoczony. Też rzadko jeżdżę z prędkościami wyższymi niż 130 km/h. Przejechałem się też dla porównania Captur'em i wydawało mi się że hałas powietrza opływającego przy tej samej prędkości i z tym samym silnikiem był w renówce większy :(.
Musisz wsiąść do Sandero Stepwaya i porównać samemu z innym nowym autem. I wtedy będziesz wiedział dokładnie jak to jest.
Na porównam to tak że w astrze do Elite z fabrycznym pakietem wyciszenia mam hałas przy 200 jak w Sandero z wyciszeniem przy 150 i bez niego 120. Z tym że wciąż wrze to głównie szum powietrza a w Sandero opon silnika i p powietrza
A jakieś dane pomiarowe masz czy tylko swoje subiektywne odczucia?
Pytam poważnie.
Różnica na pewno jest ale...
Wystarczy, że hałas jest o innym natężeniu (częstotliwości) i dla jednego będzie nie do zniesienia, a dla drugiego taki sobie. Troszkę ten temat łyknąłem i dlatego pytam.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-04-12, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Brand Model Spec Year B at idle dB at 55 mph dB at 65 mph dB at 70 mph dB at 75 mph dB at 85 mph
Dacia Sandero 0.9 2013 43.9 62.4 66.0 66.1 67.6 69.1
Opel Astra 1.0 2017 38.1 61.6 66.7 67.2 68.4 71.7
Opel Astra 1.4 2015 38.2 61.1 64.9 65.5 69.2 70.0
Niestety w tej bazie danych nie ma astry z silnikiem 1.6 Sidi który ma o niebo dłuższe przełożenia. Natomiast dane astry z góry to dla 5 biegowej skrzyni.
Tutaj dane z autocentrum gdzie 85 mil to 136km/h
Dane z silnika 1.4 turbo 6 biegów który posiada krótszą skrzynie biegów i nie ma pakietu wyciszenie (widać to w teście wideo ich) (czyli brakuje miękkich przednich nadkoli/ wyciszenia przy zbiorniku paliwa / klejonej przedniej szyby/ dodatkowego wygłuszenia grodzi co nachodzi za nadkolami/ Paru gumek i uszczelek coś jak w modach do dustera)
https://www.autocentrum.p...-125km-od-2015/
Na postoju
36,5 dB
Przyspieszanie od 0 do 90 km/h
69,0 dB
Przy prędkości 130 km/h
66,4 dB
Pragnę przypomnieć że różnica w 3 decybelach to połowa głośności.
Także reasumując kupując astrę za około 60/63tyś po rabatach (2 strefowa klima/ 1.4 125 6 biegów/ szyby w prądzie/tempomat i parę innych dodatków dostajesz coś jak pomiary podane powyżej)
W sumie astra w biedniejszej wersji niż moja ma obiektywnie połowę niższy hałas od Dacii przed wygłuszeniem.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Thomson1708 2018-04-12, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-13, 07:56
Thomson1708 napisał/a:
Brand Model Spec Year B at idle dB at 55 mph dB at 65 mph dB at 70 mph dB at 75 mph dB at 85 mph
Dacia Sandero 0.9 2013_ 43.9__62.4__66.0__66.1__67.6__69.1
Opel Astra 1.0 2017____ 38.1__ 61.6__66.7__67.2__68.4__71.7
Opel Astra 1.4 2015____ 38.2__ 61.1__64.9__65.5__69.2__70.0
Czyli co? Sandero 0,9 (z 2013) powyżej 100km/h zaczyna być cichsze od Astry?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-04-13, 08:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-13, 08:21
Czyli różnice sięgają kilku decybeli - tyle da się ugrać montując KUK. Wg pomiarów forumowiczów wersje z uszczelką są cichsze o te 4-5 decybeli przy dużych prędkościach i 2-3 przy mniejszych.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-04-13, 08:22, w całości zmieniany 1 raz
Brand Model Spec Year B at idle dB at 55 mph dB at 65 mph dB at 70 mph dB at 75 mph dB at 85 mph
Dacia Sandero 0.9 2013_ 43.9__62.4__66.0__66.1__67.6__69.1
Opel Astra 1.0 2017____ 38.1__ 61.6__66.7__67.2__68.4__71.7
Opel Astra 1.4 2015____ 38.2__ 61.1__64.9__65.5__69.2__70.0
Czyli co? Sandero 0,9 (z 2013) powyżej 100km/h zaczyna być cichsze od Astry?
Widocznie tak. Tylko wersje 1.0 Turbo/ 1.4 wolnossące to wersje essential i enjoy. Skrzynia krótka, braki w wygłuszeniu. Tak myślę.
Tutaj na potwierdzenie moich słów z ceną 1.4 turbo.
https://www.otomoto.pl/of...html#270d7ad1a3
Dacia Logan II MCV 1.5 dCi FAP 45,70 db 69,80 db 70,20 db
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 36,50 db 69,00 db 66,40 db
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 42,90 db 72,50 db 71,00 db
Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI 39,90 db 72,80 db 68,40 db
Suzuki Baleno III Hatchback 5d 1.0 B 39,60 db 72,10 db 69,70 db
Suzuki Swift V 5d Facelifting 1.2 VVT 40,90 db 72,80 db 70,30 db
Poszukałem ciekawych autek i nawet baleno jest :D także offtopu nie ma :)
Czyli analizując dane.
Fabia najlepiej z w.w. małych autek (ale brzydka). Duster 1 generacji lepiej wyciszony od Clio. Baleno jako drugie z małych autek. Astry nie biorę pod uwagę z względu na cenę i rozmiar. (jednak trzeba dać te 60 tyś. tyle co za dustera w bogatej wersji z napędem na 2 koła)[/b]
Ostatnio zmieniony przez Thomson1708 2018-04-13, 09:11, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-14, 06:37
W fabii może i decybelowo cicho, ale silniczek ten z 3 garami brzmi... DLA MNIE mało przyjemnie. Zdecydowanie lepiej brzmi w moim uchu 3cylindrowiec TCe 90 :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum