Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Błąd p1301 p1314
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-13, 16:50   Błąd p1301 p1314

Szukam opisu błędów ze zdjęcia , każde źródło w internecie podaje inaczej .Są to błędy bieżące kasowanie nic nie daje, niezależne od lpg.

30741088_211538926287082_7962959896104665088_n (1).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 4544 raz(y) 62,94 KB

 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2018-04-13, 19:11   

:arrow:

133.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 4582 raz(y) 137,41 KB

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-13, 21:54   

Zmień świecę/kable - podejrzany cylinder #1 czasami nie pali.
Kasowanie błedu nic nie daje po odczytuje istniejący błąd.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-14, 01:18   

na początek świece , zamówię irydowe do lpg 0 242 240 653
przewodów w K4M nie ma są od razu cewki
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-14, 01:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 08:54   

Sprawdzałeś luz na zaworach ?
przy lpg zalecane jest sprawdzanie w sumie co każdy serwis olejowy ( max 2)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-14, 11:10   

Mam hydrałliczną kompensacje luzu zaworowego.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-14, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 13:15   

Mimo tego trzeba sprawdzać luz - jaki masz przebieg na lpg ?
Kompensacja działa tylko w niewielkich granicach .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-14, 20:19   

70 tyś , lpg farbyczne
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 20:56   

No to sprawdź koniecznie
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-14, 21:10   

z tego co wiem to te silniki po 20 latach nie wymagają takiej operacji w internecie nawet nie ma wzmianki o takiej czynności, jeden gość tylko wymieniał popychacze bo mu się skończył zakres regulacyjny, jak czytam te forum to nawet nie widziałem żeby ktokolwiek sprawdzał luzy dla K4M a mają grubo ponad 300 nalatane.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 21:36   

Możesz wymienić wyłącznie świece , ale jeśli po ich wymianie zaobserwujesz wypadanie zapłonów to będzie to oznaczało konieczność regulacji kompensacja ma określone granice .
A koszt sprawdzenia luzu jest niewiele wyższy niż koszt jednej świecy ( a z zasady nie wymienia się jednej tylko wszystkie)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-14, 22:40   

No, niekoniecznie. Jeszcze fajkocewki do sprawdzenia. Po 70 tys. kilometrów musiałaby być mocno skopana gazownia (w sensie wystrojenia) aby przekroczyć granice kompensacji luzów.

Rozumiem, że problem występuje również na noPB?

Najlepiej było by pożyczyć na próbę fajkocewkę; chyba, że jest - w co wątpię, możliwość zamiany miejscami kabli i sprawdzenia, czy błąd "idzie" za kablem.

A świece zmień i tak - koszt pewnie ze 4 dychy za komplet. Na forum gazowym piszą aby stosować takie, jakie przewidziane są do danego silnika.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-04-14, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-14, 23:57   

Świece kupiłem trochę droższe ok 4 dych ale za sztukę właśnie ze względu na cewki , tania świeca szybko się starzeje przez co wzrasta jej opór i szybko załatwi cewki które kosztują coś ok 150 szt
Świece według książki wymienia się co 40 tyś mam teraz coś ok 76 więc może to jest to. Nie mam teraz faktur z ASO a historia serwisowa na moja dacia nie działa ale coś mi świta że świece wymieniałem wcześniej niż przy 40 tyś.
W Poniedziałek wymienię zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 00:19   

Tania świeca... do mojej Fiesty świeca kosztuje ok 11zł/szt Motorcrafta, więc chyba nie lipa.
Mieszanina LPG-powietrze ma większy opór elektryczny niż noPB-powietrze, i dla tego zaleca się zmniejszyć przerwę między elektrodami do 0,8-0,9 mm, zw względu właśnie na ochronę cewki (oryginalnie 1,1 mm - dużo) i chyba tyle w temacie. Wymiana świec co ok. 45 tys. kilometrów na LPG; na noPB co 60,

Irydowe ludziska niby chwalą.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-04-15, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-15, 00:22   

Jeżeli chodzi o błędy wszystkie są w serwisówce 17B
1301 Wypadanie zapłonu w cylindrze 1 w trybie zasilania LPG
1314 Wykrycie wypadania zapłonu

W innym aucie wcześniej kupowałem najtańsze boshe z 7 zł sztuka i wymieniałem co rok (10 tyś km ) ale efekt był taki że co 2-3 lata miałem przewody za 150 zł do wymienny teraz spróbuje kupować lepsze.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 00:27   

Zrobił bym tak, jak pisałem wyżej. Jeśli po wymianie świec błędy pozostaną pozostaje sprawdzenie cewek.
Jeżeli w/w objawy na benzynie nie występują, to na 99% winny jest układ WN.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-15, 00:32   

Objawów żadnych nie ma, używam co jakiś czas skanera błędów i stąd wiem o problemie.
Błędy dotyczą tylko LPG na benzynie mają inne numeracje.
Sama serwisówka opisuje kroki do podjęcia po wystąpieniu błędu
Więc trzeba będzie się raczej nastawić na wymiane cewek.

Sprawdzić obwód cewek zapłonowych (patrz MR 388, Mechanika, 17A, Zapłon, Zapłon: Dane techniczne).
Sprawdzić obwód zasilania paliwem (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić obwód pompy paliwowej (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić stan wtryskiwaczy (patrz MR 388 (Logan i Sandero), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Rampa
wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż, MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/Symbol 2), Mechanika,
17B, Układ wtrysku benzyny, Rampa wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż).
sprawdzić sprężanie w silniku.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 00:41   

Cóż..... Zobaczysz po wymianie świec.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-15, 17:34   

Leje wtrysk lpg na 1 cylidrze
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 18:45   

Ha, podejrzewaliśmy auto, a winna jednak gazownia.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-15, 22:03   

w środę powonień być nowy wtrysk zobaczymy
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-04-16, 00:41   

Fruxo, Gaz jest dobry do kuchenek, a nie samochodu.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-04-16, 21:24   

A ON do traktorów.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-18, 22:11   

No to wymieniłem
Na początku wymieniłem wtrysk od strony rozrządu co powodowało zapalenie chech engine
potem doczytałem że w renult cylindry się liczy od sprzęgła więc kolejna podmianka spowodowało efekt jak widać:

30712453_213899426051032_2887926685456400384_n.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 3904 raz(y) 88,15 KB

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-18, 22:28   

bład: 10A0 Obwód wtryskiwacza LPG cylindra 1
wziął się z niedopiętego przewodu sygnałowego , oczywiście wpięty po minucie ale błąd po 50 km dalej jest aktualny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne