Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-06-03, 20:34
Brud na podszybiu i za przednim nadkolem
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-15, 21:00   Brud na podszybiu i za przednim nadkolem

Tam chyba mało kto zagląda. Tymczasem u mnie pod plastikową osłoną znajdująca się przy przedniej szybie koło ramienia wycieraczki po stronie pasażera znalazłem taką imponująca ilość zaschniętego błota, gałązek, liści i innych roślinnych odpadków.. Samochód praktycznie stale stoi pod chmurką, ale jakim cudem te śmieci nie zablokowały odpływu wody z szyby? Co ciekawe, blacha pod nimi czyściutka, bez żadnych wżerek. Od strony kierowcy natomiast w zasadzie czysto-tylko kilka gałązek. Same osłony są bardzo łatwe w demontażu.

Logan-09-11_10.52.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 84,48 KB

_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-09-15, 21:21   

Kilka dni temu demontowałem pas podszybia w Corolli - w sumie wyglądało to podobnie, faktycznie warto czasem tam zaglądać, taki syf + wilgoć daje idealne warunki do rozwoju korozji.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-15, 21:55   

Widzisz, o samochod trzeba sie troszczyc i myc go czasem dokladniej niz tylko myjka bezdotykowa. Ja zawsze przy okazji takiego mycia sprawdzam stan newralgicznych miejsc gdzie moze sie zbierac bloto, liscie i inny syf.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-09-16, 04:58   

Pstaram się wieczorem wrzucić parę fotek bo ten wszystki syf spływa po nadkolu na dół i zostaje sobie w przedniej części progu, przd drzwiami.

Rozpracowaliśmy to razem z jackthenight-em i zrobiłem małą modernizację odpływu z podszybia, aby to nie spływało do progu bo tam za nadkole (chlapacz) mało kto zagląda dopiero jak ruda wyjdzie na zewnątrz, a wtedy nie ma już zazwyczaj progu.
W trakcie prac okazało się że wkradła się ruda wokół otworów spustowych podszybia. wszystko zostało zabezpieczone i pomalowane.
Również małą modernizację przeszło podszybie w zwiazku z modernizacją odpływów. Tkanina filtracyjna poszła tylko na otwór przed wentylatorem, a na kratkę plastikową podszybia została zamontowana czarna moskitiera od spodu.
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-16, 11:53   

Gdzie można kupić taką moskitierę i jak ją zamocowałeś?
_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-09-16, 11:57   

Ja kupiłem w OBI na "ogrodzie". Przykleiłem klejem na gorąco (pistoletem) do tej plastikowej kratki od wewnętrznej strony.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-09-16, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-16, 16:57   

Cytat:
o samochód trzeba się troszczyć i myć go czasem dokładniej niż tylko myjka bezdotykowa


Tak, tylko ja od lat szczenięcych samochody myję ręcznie z wykorzystaniem gąbki, szczotki, węża, wiadra, ewentualnie małej ściereczki. Od zeszłego roku w trakcie mycia coraz chętniej demontuję różne elementy. Jak mój znajomy stwierdził: "Logana to chyba uczniowie technikum samochodowego projektowali w ramach egzaminu zawodowego-taka prostota konstrukcji."


Cytat:
zrobiłem małą modernizację odpływu z podszybia


Problem tkwi chyba w grubych, gumowych uszczelkach biegnących wzdłuż krawędzi dachu, których wylot znajduje się dokładnie pod tymi plastikowymi osłonami. Stąd spływa dużo różnego śmiecia, po stronie kierowcy dość regularnie to kontroluję i czyszczę, po stronie pasażera zdecydowanie rzadziej. Nawet chciałem je trochę przyciąć, ale wtedy wszystko spadałoby gdzieś w okolice zawiasów przednich drzwi. Katastrofa.

Dużo brudu gromadzi się też pod zbiornikiem spryskiwacza do szyb, skąd bardzo trudno jest go wyciągnąć, najczęściej jest to praktycznie niemożliwe...

Denerwuje mnie też brud w rynience biegnącej wzdłuż tylnej szyby. Stąd z kolei śmieci i woda spływają idealnie na obudowę tylnych reflektorów. Muszą one być jednak solidnie zabezpieczone, gdyż problemów z elektryką jak na razie brak.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-09-17, 19:44   

Załączam zdjęcia część pierwsza.

To czerwone to farba podkładowa, którą pomalowałem miejsca korozji po zabezpieczeniu Korreadorem.

Białe to rurki ø37 elektryczne osadzone na silikonie. Te giętkie karbowane potrzebne dwie i proste 28cm lewa i 14 prawa bo przeszkadza moduł ABS. Rurkę ze zdjęcia 6 należy przeciąć z jednej strony (jak jest na fotce 8), nie jak jest na środku bo będzie za krótka.

Wszystko spływa do komory silnika i na ziemię, a nie jak do tej pory w próg poniżej zawiasów drzwi gdzie ma idealne miejsce do rozwijania się korozji.

Z lewego spływa prawie wprost na ziemie, natomiast z prawego po rame ponieważ jest moduł ABS i niebardzo jest jak to zrobić inaczej.
Jeżeli nie ma ABS-u to kwestja dłuższej rurki i jest git.

W sandero jest podobnie bo z Arturem porównywaliśmy.

1.gif
Plik ściągnięto 160 raz(y) 228,71 KB

3.gif
Plik ściągnięto 137 raz(y) 198,88 KB

4.gif
Plik ściągnięto 138 raz(y) 204,03 KB

5.gif
Plik ściągnięto 116 raz(y) 243,71 KB

6.gif
Plik ściągnięto 117 raz(y) 192,35 KB

7.gif
Plik ściągnięto 113 raz(y) 235,51 KB

8.gif
Plik ściągnięto 120 raz(y) 244,89 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-09-18, 09:55   

Zamieszczam zdjęcia część druga.

9.gif
Plik ściągnięto 120 raz(y) 227,12 KB

10.gif
Plik ściągnięto 110 raz(y) 209,42 KB

12.gif
Plik ściągnięto 111 raz(y) 207,69 KB

13.gif
Plik ściągnięto 119 raz(y) 223,55 KB

14.gif
Plik ściągnięto 121 raz(y) 238,08 KB

15.gif
Plik ściągnięto 108 raz(y) 221,05 KB

17.gif
Plik ściągnięto 101 raz(y) 191,3 KB

18.gif
Plik ściągnięto 109 raz(y) 225,71 KB

19.gif
Plik ściągnięto 127 raz(y) 232,29 KB

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-25, 22:43   Warto zaglądać w zakamarki - zgnilizna w podszybiu.

Przy okazji oczyszczania okolicy kratki podszybia z liści zauwazyłem zgniłe błotko po bokach kratki od strony nadkoli. Zdemontowałem plastikowa kratke, porzadnie umyłem, udrożniłem częsć otworów przytkanych dodatkową siatka-moskitierka. Moim oczom ukazał sie "zgniły zakątek" w okolicy lewego nadkola ( od str kierowcy ). Przez złe fabryczne ułożenie skosu "lejka" kierujacego nieczystości do rurki odporowadzającej w dół zebrała sie pokażna warstwa syfu. Oczywiście oczyściłem to wrazliwe na korozje miejsce. Niestety ale pozostał ślad ;-( Przy okazji podziwiałem ręczna robote pracownikow zakładów w Pitesti - mam na myśl niechlujnie położone warstwy uszczelniające połączenie blach. Wniosek jeden - warto minimum raz w roku lub czesciej zaglądać w dziwne zakamarki pojazdu.

IMAG1038.jpg
Plik ściągnięto 213 raz(y) 156,69 KB

IMAG1042.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 199,38 KB

IMAG1039.jpg
Plik ściągnięto 224 raz(y) 199,63 KB

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-05-27, 07:25   

Dlatego ja mam metalową moskitierę na podszybiu, podobnie miałem w Sandero
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-05-27, 09:37   

Było to już wcześniej. http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5882

Na dole zdjęcia mojego wykonania odprowadzenia wody coby ten syfek nie wpływał w przednią część łączenia progu - błotnika. Zostało to wykonane wg mojego i JackTheNight-a pomysłu, który urodził się na zlocie w Zrębicach.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-27, 22:02   

Mam siateczke self made pod kratka fabryczna, niestety nie uchroniła w 100% przez zabagnieniem.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-19, 19:01   

Dodam, że w każdym aucie warto raz na 2 lata odkręcić przednie nadkola i wypłukać zebrany tam syf. Z reguły jest tego dużo. Po kilku latach może dojść do korozji, tym bardziej, że tamtędy spływa woda z podszybia.
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-01-19, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-20, 12:33   

 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-04-15, 15:51   Błoto za nadkolem

Wczoraj przy wymianie klocków hamulcowych przy okazji zajrzałem, co się dzieje za nadkolami. Po częściowym demontażu przeraziłem się ilością nazbieranej mokrej ziemi. Z lewej strony było jej mniej, z prawej aż tyle, że podczas wybierania część wydostawała się z nieszczelnego łączenia progu z błotnikiem. Na szczęście nie było śladu korozji. Zastanawiałem się którędy się dostaje piach i czy jakoś tego nie uszczelnić.

pod nadkolem (3).gif
Plik ściągnięto 6601 raz(y) 59,47 KB

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-04-15, 18:18   

ziemia za plastikowym nadkolem to standard w wielu autach i jest to problem który nie został rozwiązany od X lat. Największy problem maja auta z Grupy VW szczególnie golfy od III do V ( również Jeta), Skoda Fabia I generacji Octavia oraz seaty Cordoba / Ibiza . Tam po kilku latach błotniki przednie w miejscu łączenia z poszyciem progu nie istnieją. Założenie chlapaczy nic nie da, w Lanosie miałem oryginalne chlapacze a ziemi po 15 latach było dużo. Jedyne rozwiązanie to raz na 5 lat zdemontować nadkole i wyczyścić zbierający sie tam syf
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-04-15, 20:03   

Jest sposób.
Właśnie założenie chlapaczy i uszczelnienie silikonem ich połączenia z nadkolem.
W daćkach jeszcze jedna rzecz do zrobienia. Odpływy z rynienki w podszybiu są wyprofilowane właśnie w stronę progów. Należy je troszkę przerobić profilując odpływ do komory silnika jak to zrobiłem w MCV phI.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5882
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-16, 06:11   

Ja już dwa razy plewiłem chwasty wyrastające ze szczeliny miedzy błotnikiem a przednimi drzwiami :mrgreen: Rdzy w tym miejscu, jak na razie, nie ma. Teraz, przy każdym myciu staram się tą szczelinę przepłukiwać wysokim ciśnieniem wody i jak na razie chwasty przestały rosnąć.
_________________

 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-19, 17:52   

Ja w czasie każdego mycia leje dużo wody w szczelinę miedzy błotnikiem , zawsze wylew się dużo syfu . Woda spłukuje osadzone błotko i odpływa . I tego jest sporo , szczególnie po deszczach
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-04-19, 22:16   

myjesz tylko myjką , problemu nie ma
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-19, 22:35   

dudu$ napisał/a:
ziemia za plastikowym nadkolem to standard w wielu autach i jest to problem który nie został rozwiązany od X lat. Największy problem maja auta z Grupy VW szczególnie golfy od III do V ( również Jeta), Skoda Fabia I generacji Octavia oraz seaty Cordoba / Ibiza . Tam po kilku latach błotniki przednie w miejscu łączenia z poszyciem progu nie istnieją. Założenie chlapaczy nic nie da, w Lanosie miałem oryginalne chlapacze a ziemi po 15 latach było dużo. Jedyne rozwiązanie to raz na 5 lat zdemontować nadkole i wyczyścić zbierający sie tam syf

Aż mi się wierzyć nie chce :shock: W polonezie za nadkolem grama ziemi by się nie znalazło i nawet do głowy by mi nie wpadło, żeby tam w jakimś innym aucie zaglądać....
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-04-20, 04:34   

No widzisz, a ja w poldky miałem.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-12, 06:34   

Kto sciagal przednie nadkole? i widzial ile tam jest syfu.
Dokladnie w tym miejscu.

1.jpg
Plik ściągnięto 176 raz(y) 115,49 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-06-23, 13:23   

Polecam zaglądać za nadkola sezonowo w każdym samochodzie. Ostatnio u siebie też zajrzałem i przeraziłem się, ile było ubitej mokrej ziemi. Pewnie przez 15 lat tam nikt nie zaglądał - dobrze, że korozja jest śladowa i tylko powierzchowna.





 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne