Wysłany: 2018-04-23, 21:29 Urwana gumowa rurka przy silniku
Witam, w sobotę podczas mycia silnika ułamałem końcówkę gumowego wężyka. Co to za wężyk, czy mogę to skleić jakimś dobrym klejem (może ktoś kleił podobną usterkę i może polecić jakiś dobry klej) czy muszę jechać do jakiegoś mechanika który spawa plastik? Nie zauważyłem żeby silnik pracował inaczej podczas jazdy.
Zmień rozdzielczość zdjęcia, bo niewiele widać.... albo przybliż to miejsce gdzie jest ta konkretna usterka.
Odpal silnik, poruszaj tę rurkę i obserwuj czy nie zmienia się praca silnika...
Możesz na chwilę naprawić doraźnie albo uciąć i włożyć je na miejsce o ile jest to możliwe.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-24, 12:44
Króciec widać ułamany całkowicie i przy samym korpusie. Nie wiem do czego ta rurka- ciśnienie, podciśnienie w kolektorze? Jednak delikatne te nowe silniki teraz. Dobrego kleju przemysłowego bym szukał.
EDIT: Słusznie kolega poniżej radzi- metalową rurkę dobrać na wymiar, by była wsunięta i w korpus i w króciec, plus klej. Rurka wzmocni.
Zalamka.jpg
Plik ściągnięto 7763 raz(y) 243,63 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-04-24, 12:54, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-24, 14:23
misioooo napisał/a:
Swoją drogą lekko offtopując...
skoro coś takiego można ułamać przypadkiem przy kosmetyce, to strach pomyśleć co jest w stanie zrobić "przy okazji" jakiś mechanik podczas zwykłego przeglądu, czy naprawy czegoś...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-04-24, 16:31
Dymek napisał/a:
strach pomyśleć co jest w stanie zrobić "przy okazji" jakiś mechanik podczas zwykłego przeglądu
byłem świadkiem, jak mechanik w Bosch Service przy okazji odkręcania filtra oleju urwał wtryskiwacz z listwy
Kiedyś w starym samochodzie zachciało mi się myć silnik. Zastosowałem odpowiednie chemikalia. I co wyszło ? Chemia porozpuszczała gumowe rurki, i było dopiero do roboty. Lepiej nie tykać, a czyścić tylko miejscowo.
Dzięki kol Dymek za powiększenie zdjęcia. Wczoraj może niedokładnie opisałem uszkodzenie ale tak jak kol Dymek zauważył ułamałem króciec na który jest założony gumowy wężyk.
misioooo napisał
Cytat:
Swoją drogą lekko offtopując... Po co silnik myłeś?
Nie myłem silnika pod ciśnieniem ani za pomocą jakiś środków chemicznych tylko przecierałem mokrą szmatką aby przetrzeć z kurzu, nic na siłę po prostu przy przecieraniu króciec się ułamał.
DrOzda napisał
Cytat:
Klej plus cienka metalowa tulejka wewnątrz powinny przeżyć samochód
Jest to dobre rozwiązanie tylko otwór w korpusie jest bardzo mały około 2,5mm, poszukam starej anteny teleskopowej może ta najcieńsza część anteny wejdzie w otwór korpusu. Jutro pokombinuję i napiszę o efektach, może ktoś poleci jakiś sprawdzony dobry klej?
jak masz taką potrzebę myj silnik tylko za pomocą piany aktywnej i sprężonego powietrza
Ja bym tego w ogóle nie ruszał tylko na gwarancje oddał z zastrzeżeniem że maski nawet nie otwierałem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-24, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Ja bym tego w ogóle nie ruszał tylko na gwarancje oddał z zastrzeżeniem że maski nawet nie otwierałem.
Po roczniku sądząc to już prawdopodobnie po gwarancji, chyba że masz przedłużoną. Rozumiem że ten wężyk na zdjęciu to właśnie ten który powinien siedzieć na króćcu?
Na sam klej to raczej nie złapie bardziej myślę o wkręceniu/wklejeniu rurki gwintowanej.
Niektóre pompy wody miały takie króćce gwintowane. Poszukaj na "guglu". Jedyny problem że to ma małą średnicę.
Gwarancji nie miałem. Próbowałem z rurką z anteny ale jest za gruba nie ma szans żeby ją wcisnąć w korpus a nie będę na razie tego otworu powiększał muszę poszukać czegoś innego.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-08, 12:26
Do klubu urwanych krańców kolektora ssącego dodać należy kolejny, niestety mój samochód 🤬
Kiedy to się stało nawet nie wiem, przy okazji uzupełniania płynu w spryskiwacz gumowa rurka zwróciła na siebie uwagę, że jest nie na swoim miejscu. Zgłosiłem w ASO "Decar" w Warszawie podczas przeglądu. Stwierdzili, że to musiało się wydarzyć podczas lipcowej kolizji 😱. Tylko dlaczego od razu nie naprawili 🤷🏼♀️.
Co ciekawe brak tego połączenia zbytnio w jeździe nie przeszkadza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum