Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster szary bazalt
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-02, 21:46   

Tak wygląda ta gówniana nakładka na zderzak po 4 latach
nie dość że ciągle był w niej syf to na koniec się zaczęła rozpadać.
Jeszce mi znowu gdzieś płyn chłodniczy ucieka bo mam już na minimum
a wczoraj odezwał się bendiks i 3 razy musiałem kręcić zanim odpalił
Żadnych metalowych nakładek teraz tylko plaski kupuje

13595474_259935721038117_1387123887_n.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 60,04 KB

13566158_259935761038113_1653578435_n.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 63,05 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-07-02, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 07:52   

Karenzo, widzę , że czasem jeszcze zaglądasz tutaj. Jak wrazenia z jazdy z Subaru a jak w porownaniu z tym wszystkim oceniasz Dusterka i jakies moze zestawienie zalet wad przedstawisz w porownaniutych dwoch pojazdow ?:P
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-01, 12:33   

Moje praktyczne porównanie jest na korzyść Dustera :)
Forester 2000 benzyna wolnossąca spali ok. 12 l/100 km. ( rocznik 2012 z reduktorem), co jest wynikiem gorszym, o przynajmniej 4 l, na korzyść Dustera.
Do osiągnięcia 4000 obr/min , te 150 kuni, to można, o kant potłuc.
W środku hałas od silnika i wibracja, na poziomie nieporównywalnie większym, niż u Dustera.
Skrzynia biegów w Subaru, nie wybaczy puszczenia sprzęgła i ruszenie na 1 biegu, bez dodania gazu, bo silnik zgaśnie.
Bieg wsteczny w Subaru, jest wyścigowy, w porównaniu do Dustera.
Przyspieszanie, by cokolwiek wyprzedzić, to redukcja przynajmniej, o 1 w dół, natomiast Duster jest jakby bardziej elastyczny.
Światła drogowe są moim zdaniem lepsze u Dustera, światło cofania tak samo beznadziejne, ale w Subaru mam kamerę cofania.
Klimatyzacja działa gorzej, niż w Dusterze.
Siedzi się niżej , niż w Dusterze, a tym samym pole widzenie mniejsze.
Plastiki identycznie twarde.
Fotele w Dusterze zdecydowanie wygodniejsze.
Hamulce w Subaru wydajniejsze ( wszystkie tarczowe).
Zawieszenie Subaru nie umywa się do Dustera i tyle nie wybaczy.
Subaru nie ma płyty chroniącej silnik od spodu, jak ma Duster, tylko jakąś g.wnianą , wiotką plastikową.
Brak możliwości fabrycznej adaptacji Subaru w postaci nakładek na błotniki typu off-road.
Kretyński układ wydechowy Forestera, to dwa zdublowane tłumiki i dwie rury wydechowe, a silnik i tak nie ciągnie.
Moje Subaru pokazuje mniej na „komputerze”, niż Duster.
Jak tam się komu wydaje, że da się sensownie zagazować Subaru, to będzie niemile rozczarowany, bo regulacja zaworów jest ręczna, nie ma hydraulicznych popychaczy, i rzekome oszczędności na gazie zostaną wydane w serwisie.
Jetsem dziadem, więc jeżdżę Dusterem, a nie Subaru Foresterem, którym jeździ żona, i nie kombinuję z gazem, jak koń pod górę.
Codzienna eksploatacja Dustera sprawia mi większą frajdę, niż Subaru, a problemy forumowiczów z jakimiś wytłumieniami i dokładaniem uszczelek, wzbudzają szczery rechot – kupta se Subaru Forestera, a bedzieta mieli raj do przeróbek, aż weźmie cholera !
Bardzo mi przykro, ze byłem jeleniem i kupiłem Subaru Forester, ale wtedy jeszcze nie było „mojego” modelu Dustera.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-04, 22:59   

Co to dużo pisać Subaru nie jest dla wszystkich.
Kochaj albo nienawidzić.
Marka dla osób które chcą kierować samochodem a nie być kierowanym ;-)
Mimo wszystko każdy przejazd to przyjemność i testowanie jak szybko można przejechać kolejny zakręt. W sumie to śmieszne że marka promująca się hasłami o bezpieczeństwa nie ma z nim nic wspólnego. Bezpieczny to jest duster bo jest nudny jak flaki z olejem , nie chce jechać i wychyla się na każdym zakręcie tak że trzeba zwalniać. Tutaj każdy zakręt to wyzwanie z dostosowaniem prędkości odpowiednim dodaniu gazu (bo przy napędzie stałym cały czas należy lekko przyspieszać) a zima to w ogóle bajka właściwie ciągła zabawa.

Od strony życiowej:
nie zepsuło mi się nic w aucie
spalanie od nowości 10 l/100 na trasie do 6 , według mnie pali mniej od dustera
osiągi dużo lepsze spokojnie osiąga 180 (licznikowe)
serwis drogi części kilka razy droższe od daci (o używkach można pomarzyć)


Auto widać że jest przemyślane i logiczne w przeciwieństwie do dustera który jest zbieraniną starych części od renault. Wszystko ma swoje miejsce i czuje się że właśnie tam powinno być a daci jak to w daci grzani foteli schowane gdzieś przy mocowaniu, guzik tempomatu nad zapalniczką regulacja lusterek pod ręcznym :D
Forester to takie auto w starym dobrym stylu bez bajerów. Dużo ludzi mówi że to duster dla 1 świat abo w usa nowy kosztuje 25-30 tyś $ czyli w przełożeniu na nasze zarobki najtańsza dacia. Po prostu Fuhji nie zależy na europie bo ma tu tylko 5% sprzedaży i daje zaporową cenne + wysokie ceny części. Teraz te nowe normy spalin spowodowały że wycofują z rynku EU STI czyli mamy koniec pewnej epoki tej marki.
Subaru nie ma sprzedaży flotowej bo nie współpracuje z żadnym leasingodawca a będzie tylko gorzej. Z nowymi modelami porzucili rozwiązania mechaniczne na rzecz bajerów. Tak więc to może być ostatnia chwila żeby sobie kupić prawdziwe subaru z tym legendarnym napędem a nie pokłosie haldexu.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2018-05-04, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne