Kolejna tuleja whacza wymieniona w ktorej juz odwarstwila sie guma od srodka stalowej tuleji.
Wymiana powiodla sie metoda prasową i z małą pomocą łomiku z młotkiem przy wyjmowaniu starej.
Pierwsze podejście do wymiany tulei bez powodzenia .
Okazało się, że mimo że nikt nie zwrócił uwagi na przeglądach i przy sprawdzaniu ostatnio zawiechy, po zdjęciu belki, że środkowa tuleja mocowania śruby m12 po lekkim pchnięciu wychodziła drugą stroną, czyli odłączyła się od gumy całkowicie, guma w średnim stanie :)
Prawa strona gorzej wyglądała - jeśli chodzi o gumę, tuleja też odklejona od gumy ale gorsze tam dojście bo przeszkadza bak i jest mniej miejsca na manewry.
Następne podejście z palnikiem / wiertarką, bo plastik zewnętrzny tulei jak sklejony jest mimo walenia przecinakiem - także już zmasakrowana totalnie.
Ja ta samą operację zleciłem warsztatowi. Na przeglądzie wyszła lewa sztuka, a w rzeczywistości do dupy były obydwie. Byłem przy rozbieraniu. Cała operacja przebiegła błyskawicznie. Wszystko odkręcało się, jakby było świeże, prosto z fabryki.
how much - za wymianę ?
jakiej firmy tuleje wcisnęli ?
W dusterze śruby uchwytu belki do nadwozia mają 3 x nr 18mm, w pierwszym poście pomyłka,
Trzeba tą łapę odkręcić bo belka z nową tuleją nie wchodzi łatwo w ucho żeby jeszcze śrubę przełożyć, więc lepiej od razu odkręcić żeby się nie pocić, dopiero później podnosząc wszystko - do nadwozia - i skręcić poprzeczną śrubę jak autko obciążone już na kołach .
Warto zwrócić uwagę, że ostateczne dokręcenie śruby tuleji tylnej belki robi się jak auto stoi na kołach. Warto nawet je odrobinę dociążyć. Inaczej gumy w tulejach zerwą się w tempie superszybkim.
taka sama tuleja - w Dusterze 4x2, Logan, Sandero, Logan MCV
Zapewne Logan, Sandero, MCV pierwszej generacji, a ciekawe jak jest w przypadku drugiej?
Jaki przebieg zrobiła ta tuleja z ostatniej fotki?
Chyba tak , z pierwszej generacji, już nie pamiętam , musielibyście sprawdzić po numerach.
Natomiast tuleja jak widać jeszcze orginalna a przebieg w trakcie wymiany był bodajże 95tys .
I jeszcze jedna uwaga myśle że warto dołożyć do tuleji Lemfordera - bo to była orginalna + znaczek renault jak widać, bo te co mam to na 1. stronie mam SASIC a na 2. mam MOOG ( belgijska) bo już nie było w sklepie 2szt i obie jak porównywałem to miały bardziej miękkie gumy i jakby mniej masywne w porównaniu do tej orginalnej. Druga sprawa guma nie była mocno spękana ale metalowa tuleja była oderwana od otaczającej gumy czego w kanale nie było widać.
ta Lemfordera LMI31285 to można kupić w jakiś stacjonarnych sklepach ?
bo w iter carsie liczą sobie bagatela 200 zł szt ...
z drugiej strony na necie straszą podróbkami
Ile mogą w warsztacie policzyć ?
bo według serwisówki to jest jakaś ogromna robota , trzeba rozmontować bębny , i całe tylne zawieszenie
z drugiej strony na necie są filmy jak ktoś to w 15 min na podnośniku wymienia
Mysle ze w normalnym warsztacie nie mniej niz 100pln , no chyba ze gdzies pod Warszawa.
... Ale naprawde polecam zrobic samemu wymiane, tuleja latwo sie wprasowuje jak widac na fotkach, bez wielkich czesci . W daciach jest plastikowa na zewnatrz nawet ta lemfordera orginalna.
Wie ktoś ile kosztują orginały ?
ja zamówiłem FEBI BILSTEIN 27539 za ok 40 zł szt
niby mało ale lemforder kosztuje ok 150 zł a raczej nie przejadą 4 razy więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum