Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-05-11, 07:30
Dracid napisał/a:
Ja bym jeszcze proponował sprawdzić zamykanie przesuwnych drzwi, bo mnie wytrąciło z równowagi w salonie.
oj tak, to jest tragedia... trzeba tak napieprzac tymi drzwiami ze za kazdym razem boje sie ze szybka w nich sie w koncu stlucze... w moim codziennie woze zone z psiakiem na tylnej lawce i czesto musze po zonie poprawiac zamkniecie drzwi z prawej... latwiej sie domykaja gdy ktores z okien jest otwarte... a zapomnij domknac uchylone okienko to ju calkiem horror... tak szklem wali w blache ze naprawde strach... pewnie lakier kiedys od tego walenia zacznie odpadac albo zaczepy sie pourywaja... pare miesiecy temu zamontowali dodatkowe zaczepy bo podobno niebezpiecznie bylo na jednym... byla taka akcja miedzynarodowa i trzeba bylo oddawac auta do warsztatu na dzien aby usuneli te usterke...
te drzwi plus spalanie to dwa spore minusy dokkera... moim zdaniem... porownuje do starego Logana MCV 1.5dci 68KM... tamten mi palil 5.2 litra gdy go sprzedawalem z przebiegiem 212 000km a ten... ech, szkoda gadac...
Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.9 tdi
Dołączył: 05 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-11, 08:43
Wspaniale ,że użytkownicy dokkera się odezwali bo powiem ,że mi się mocno w jego stronę przechylił wybór. Ostatnio zapytałem kolejnego taksówkarza z warszawy o opinie o lodgy i powiedział parafrazując wypowiedź ,że większym gównem to w życiu nie jeździł ale ,że ma to za 50 zł dziennie i niczym się nie przejmuje to jeździ. Dodał ,ze nie miał auta w którym dźwignia kierunku mu się urwała po 50 tysiącach km.
Dokera nie widziałem jeszcze na żywo ale jak słuchałem tego co w internetach piszą to nie ma nad czym marudzić, dodatkowo ponoć ma płaską podłogę i o pojemności bagażnika wg autocentrum ma większą pojemność bo aż 3000 l czym prawie o 400 l przewyższa lodgy.
Półka pod nad szybą przednią jest bardzo kusząca, drzwi otwierane do boku bardzo się przydadzą, tylko zmartwiło mnie ,że pali dużo bo docelowo w trasy chce nim latać po weselach. No i żal ,że nie ma wersji long bo było by na dłużej.
Jeśli będę brał to i lodgy i dokker w wersji stepway z mocnym doposażeniem.
ponoć miał wcześniej pięćdziesiąt samochodów i ten jest najbardziej do bani :P
To licząc średnio dobijał dwa auta w roku :) Chyba, że jest 100 latkiem, wtedy dobijał jedno auto w roku :) jestem w stanie zrozumieć ułamanie "kierunku" w Lodgy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-05-11, 09:33
z tym spalaniem to az takiej tragedii nie ma... pali mi 6.5litra diesla ale tu gdzie nim jezdze (Zürich-Baden w Szwajcarii) sa ciagle korki w miescie i na autostradzie...
mocno sie jednak rozczarowalem zaraz po zakupie gdy stwierdzilem ze z tych katalogowych danych to sobie moge papier toaletowy zrobic... przy Loganie MCV 1 bylo napisane ze pali srednio 5.2 litra na setke i TYLE palil przez prawie dziewiec lat... tu napisali cos o 4.5 litra czy cos i poczulem sie bzykniety bez mydla... zawsze po tankowaniu gdy wyzeruje wskaznik zuzycia paliwa to sie ciesze gdy mi pokazuje wartosci ponizej pieciu litrow... co po przejechaniu setki km zmienia sie na szesc+
Ostatnio zmieniony przez swissman 2018-05-11, 09:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.9 tdi
Dołączył: 05 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-11, 09:40
Cytat:
zawsze po tankowaniu gdy wyzeruje wskaznik zuzycia paliwa to sie ciesze gdy mi pokazuje wartosci ponizej pieciu litrow... co po przejechaniu setki km zmienia sie na szesc+
Rozumiem ,ze jeśli w trasie zasówasz 140 to będzie 7/100 ?
ja bym chciał mieć ten silnik disela 110 km czy będzie różnica w spalaniu ?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-05-11, 10:19
swissman napisał/a:
trzeba tak napieprzac tymi drzwiami ze za kazdym razem boje sie ze szybka w nich sie w koncu stlucze...
No to masz coś nie tak. Fakt, lepiej się zamykają przy uchylonym oknie ale ja zamykam bez obawy o szybę. Jeszcze ani razu mi szyba nie tłukła o blachę. Poza tym ciężkie zamykanie przesuwanych drzwi przy zamkniętych oknach to chyba w każdym takim aucie normalne jest.
To może lepiej zamykać drzwi tylne jak masz lekko otwarte przednie drzwi, wtedy nie tam takiego ciśnienia w środku, bo powietrze będzie miało gdzie uciec...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-05-11, 13:56
arczi_88 napisał/a:
swissman napisał/a:
trzeba tak napieprzac tymi drzwiami ze za kazdym razem boje sie ze szybka w nich sie w koncu stlucze...
No to masz coś nie tak. Fakt, lepiej się zamykają przy uchylonym oknie ale ja zamykam bez obawy o szybę. Jeszcze ani razu mi szyba nie tłukła o blachę. Poza tym ciężkie zamykanie przesuwanych drzwi przy zamkniętych oknach to chyba w każdym takim aucie normalne jest.
miedzy szyba a blacha jest u mnie jedynie taka cieniutka uszczelka z gabki gruba na kilka milimetrow. gdy to scisniesz palcami to jakby nic nie bylo... gdy moja kobita pare razy probuje te drzwi zamknac a one nie chca to... nauczyla sie tak je zamykac ze pewnie przesuwane drzwi od stodoly wysokie na piec metrow zamykalaby z taka sama sila...
no i jeszcze drobiazg... kiedys rzadko uzywalismy tych drzwi po prawej stronie bo zona wozila pieska na kolanach, czasem gdy musialem je domknac to domykalem i cos tam chrobotalo... dopiero przy tym dokladaniu zaczepu zauwazylem ze drzwi wisza zbyt nisko i az sie sruba czy na czym to tam jezdzi wgryzla w metal wyrzynajac sobie nowa sciezke... poprawili mi to i zamalowali, od tamtej strony nie ma takiego stukniecia gdy sie drzwi zamyka bo jada rowno w prowadnicy...
i faktycznie gdy mam zyczenie domknac je za pierwszym razem to jakby automatycznie otwieram na ten moment przednie drzwi... ale te tylne i tak czasem wydaja taki dzwiek jakby szyba o blache napieprzala... nie zawsze... mooze jakby te uczczelke pod szyba z grubszej gabki dac...?
szyby mam ubezpieczone to jakbym nawet stlukl to mi wymienia w ramach ubezpieczenia...
w Loganie szybe przednia wymienialem chyba cztery razy bo mi sie kamyki trafialy...
Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.9 tdi
Dołączył: 05 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 10:16
To jest niesamowite, po przebraniu wielu opcji aut innych firm zdecydowałem się na roboczego woła w postaci dokkera i nie mogę nigdzie się nim przejechać ... szok i niedowierzanie. Dodatkowo te konfiguracje blokują elementy które człowiek by chciał dorzucić do auta jak np tempomat w wersji Laureate 1.6 SCe 100 LPG E6C. Na koniec dodam ,że pojęcia nie mam czym się różni 1.6 SCe 100 LPG E6C od 1.6 SCe 100 LPG.
Na śląsku raczej bez problemu diesel, czy lpg. W zeszłym roku jak chciałem przejechać się lodgy to właśnie mi proponowali dokera, albo dustera z diesel lub lpg.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 13:22
Mariaczii napisał/a:
Dodatkowo te konfiguracje blokują elementy które człowiek by chciał dorzucić do auta jak np tempomat w wersji Laureate 1.6 SCe 100 LPG E6C.
Ale w czym konkretnie problem? Wersje Laureate mają tempomat w opcji za dopłatą 650zł.
Oznaczenie E6C oznacza zgodność silnika z nową normą emisji spalin Euro 6c. Prawdopodobnie może to oznaczać istnienie filtra cząstek stałych również w silnikach benzynowych.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-25, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 14:35
Od września wszystkie nowe samochody będą musiały spełniać normę Euro 6c. Najwyraźniej u nas oferują jeszcze silniki Euro 6 i już nowe E6C. Widzę, że nabywcy Dacii na Zachodzie nie mają już wyboru... W TCe90 też już mają E6C.
Może ktoś wie na 100%, czy we wszystkich benzynowych silnikach Renault z E6C jest filtr GPF ?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-25, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
z tym spalaniem to az takiej tragedii nie ma... pali mi 6.5litra diesla ale tu gdzie nim jezdze (Zürich-Baden w Szwajcarii) sa ciagle korki w miescie i na autostradzie...
mocno sie jednak rozczarowalem zaraz po zakupie gdy stwierdzilem ze z tych katalogowych danych to sobie moge papier toaletowy zrobic... przy Loganie MCV 1 bylo napisane ze pali srednio 5.2 litra na setke i TYLE palil przez prawie dziewiec lat... tu napisali cos o 4.5 litra czy cos i poczulem sie bzykniety bez mydla... zawsze po tankowaniu gdy wyzeruje wskaznik zuzycia paliwa to sie ciesze gdy mi pokazuje wartosci ponizej pieciu litrow... co po przejechaniu setki km zmienia sie na szesc+
Mi mój służbowy przy włączonej klimie (non stop - lato/zima) pali poniżej 5,5 l z tym że są to przeloty Szczecin Police i część po mieście - średnio 110 km dziennie (70km/40km) Kiedy wyłacze klimę to jest jeszcze gorzej bo schodzi do 4,7 l/100km :D. Tankuje do pierwszego odbicia przy tym samym dystrybutorze i przeważnie tyle samo litrów paliwa. Komputer nawet pokazuje prawidłowe spalanie zgodne z dystrybutorem. Różnica jest w okolicach 0,5 l. I nie jeżdżę spokojnie. Myślę że nie skłamię jak napisze że w mojej wersji pali to bydle 5,1 l/100 przy mieszanej jeździe. Przy miejskiej nie doszło jeszcze do 6 l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum