Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pedał gazu, obroty
Autor Wiadomość
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 169
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-04, 17:58   Pedał gazu, obroty

Mam dwa problemy, a może tak ma być. Do tej pory miałem auto z linką gazu, i tam silnik reagował na każde wciśnięcie pedału, tutaj jest dość duże opóźnienie. Na luzie przy szybkim wciskaniu i puszczaniu pedału, silnik reaguje dopiero na trzecie czwarte depnięcie. Może taka jest charakterystyka elektronicznego pedału gazu?
Drugi problem to wydaje mi się że auto ma za niskie wolne obroty, gdzieś w okolicach 600 obr/min. i auto wpada w delikatne drgania. Jakie powinny być wolne obroty?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-05, 08:47   

Jeśli jest opóźnienie w pedale gazu to trzeba zrobić kalibrację czyli dopasowanie pedału do przepustnicy.
Przed tą operacją warto skontrolować stan potencjometru pedału i silnika sterującą przepustnicę ewentualnie je przeczyścić.
Normalne obroty powinny się oscylować w granicach 750 - 800 obr/min.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 169
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-05, 09:36   

Kalibrację można wykonać we własnym zakresie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-05, 13:47   

Jeśli masz program ddt4all i ELM oraz masz pojęcie o kalibracji to można spróbować samodzielnie
Inaczej to pozostaje ASO albo warsztat posiadający CLIP ze stajni Renault-a. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne