W sumie tak, ale zmieniam głównie ze względu na wygląd :) sygnału nie używa się często, przynajmniej ja nie używam. Zakup kierownicy -200 pln, poduszka 580pln - allegro.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-06-22, 20:55
Szymc napisał/a:
W sumie tak, ale zmieniam głównie ze względu na wygląd :) sygnału nie używa się często, przynajmniej ja nie używam. Zakup kierownicy -200 pln, poduszka 580pln - allegro.
To jak tak to tez bedzie dzialalo i ladnie wygladalo.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Szymc, wystarczy kupić sam przełącznik kierunków i je wymienić a nie cały przełącznik.
Tylko ten co pokazałeś w linku to nie będzie działał, bo tam jest AUTO, a ma być bez AUTO na przełącznikach (AUTO w przełączniku wycieraczek i kierunków współpracuje z czujnikami deszczu i światła, a Dacia tego nie ma).
Może być taki .
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-06-23, 08:08, w całości zmieniany 1 raz
Wymiana kierownicy zrobiona. Pewnie do tematu przełożenia sygnału dźwiękowego powrócę ale póki co planuje "wyciszenie" wnętrza. Kierownica pasuje idealnie. Dzięki za podpowiedzi.
Wysłany: 2018-06-07, 10:15 Zmiana kierownicy z 2008 na 2018
Witam!
O zagadnienie pytałem już w innym temacie, ale był to XX post i pewnie niewielu z Was to ogóle zauważylo. Czy ktoś próbował zamienic kierownice z nowej Dacii ( http://tiny.pl/g8znm ) z tą z 2011 roku ( http://tiny.pl/g8zn2 )?
Ostatnio zmieniony przez TomaszU84 2018-06-07, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem, czy to jest dobre rozwiązanie, bo klakson masz przy przełączniku kierunków w starej wersji, a w nowej wersji masz w kole kierownicy. Po drugie masz przyciski sterowania tempomatem, którego nie masz w wyposażeniu, więc będą "nieprzydatne"..
Reszta będzie ok tzn. średnica koła, oś mocowania....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jestem świeżo po wymianie kierownicy w Duster-ze. Trochę haotyczne jest info na tej stronie.
Dla potomności:
Potrzebujemy:
-Nową kierownicę ( są dwa typy pod poduszkę na 3 albo 4 zaczepy)
-Nową poduszkę sprasowaną do kierownicy ( jw.)
-przełącznik zespolony wraz z taśmą (może być z Sandero, Logan, logy itd.)
Narzędzia:
- śrubokręt płaski nie za długi
- duży klucz torx t50
- grzechotka pod tego torxa z przedłużeniem
- klucz torx t15
Robota:
- znajdujemy klucz do radia
- odpinany kleme minusową od akumulatora
- wyciągamy kluczyk ze stacyjki
- odkręcamy obudowę kolumny kierowniczej. Od spodu są dwie śruby na klucz torx t15. Obudowa jest z dwóch części. Po odkręceniu trzyma się na zatrzaskach wystarczy je od siebie odciągnąć.
- wkładamy kluczyk do stacyjki.
- ustawiamy kierownicę w pozycji 90' w jedną stronę i płaskim śrubokrętem podważamy zaczep poduszki z jednej strony. Następnie trzymając delikatnie podważoną z jednej strony poduszkę przekręcamy kierownicę w drugą stronę i podważamy drugi zaczep. Po tym poduszka powinna nam wyjść. Nie ciągniemy za mocno ponieważ taśma do niej nie jest za długa.
- odpinany zaczep poduszki. Ma zabezpieczenie które trzeba najpierw podwadzic i delikatnie wychodzi.
- wyciągamy klucz że stacyjki
- blokujemy kierownicę
- kluczem t50 odkręcamy kierownicę i ja zdjemujemy z wieliklinu
- odpinany widoczne wtyczki z przełącznika zespolonego następnie płaskim śrubokrętem zdejmujemy spinkę przytrzymującą przewód w dolnym lewym rogu przełącznika.
- kluczem t15 odkręcamy przełącznik od dołu i zdejmujemy go
- odpinany resztę wtyczek
- teraz wszystko składamy na nowych częściach w odwrotnej kolejności. Ważne żeby tej spinki z dolnego lewego rogu nie zakładać przed przykreceniem przełącznika bo będzie zawadzać.
Robota na max 30 minut.
Na początku trochę ciężko ze zdjęciem poduszką idzie ale nie jest to strasznie trudne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Erebus 2019-11-20, 10:38, w całości zmieniany 4 razy
Przypadkowo uszkodziłem kluczami skórę na kierownicy, kupiłem „prawie nową” kierownicę na wymianę- mam pytanie o wskazówki podczas wymiany (nie znalazłem filmików z DD2) na co uważać i oprócz odłączenia akumulatora jak dobrać się do otwarcia poduszki powietrznej i jej wyczepienia ?
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-12-22, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-22, 16:38
Wymiana raczej nie jest zbytnio skomplikowana. Jak widziałem na zdjęciach poduszka trzyma się na trzech bolcach z czego jeden jest chyba na wcisk a 2 na zatrzaski takie same jak w starych kierownicach czyli należy od tyłu kierownicy znaleźć dziury w które należy włożyć śrubokręt płaski, delikatnie wsunąć go aż poczujemy taki pręcik sprężynowy który należy wcisnąć i delikatnie drugą ręką szarpnąć poduszkę, to samo robimy z drugiej strony. W tych poduszkach jak wyżej pisałem jest chyba jeszcze na dole kierownicy trzeci bolec który jest na wcisk wiec trzeba i od dołu lekko szarpnąć kierownicę. Poduszkę bierzemy lekko do góry i odpinamy taśmę od samej poduszki. Odpinamy pozostałe wtyczki jeżeli mamy oczywiście kierownicę wielofunkcyjna i na sam koniec odkręcamy samą kierownice która trzyma się na jednej śrubie ( Torx chyba T30 już nie pamiętam). Oczywiście operację wymiany kierownicy przeprowadzamy na wyłączonym zapłonie lub jak kto woli po odłączeniu akumulatora.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-22, 22:01
Hiszpan_JS napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Oczywiście operację wymiany kierownicy przeprowadzamy na wyłączonym zapłonie lub jak kto woli po odłączeniu akumulatora.
Nie ryzykuj. Przed jakimkolwiek grzebaniem przy poduszkach powietrznych, podstawa to najpierw rozłączenie akumulatora.
W 2 loganach zdejmowałem kierownicę, ostatnio 2 tygodnie temu i ani razu nie odłączałem akumulatora. Najważniejsze jest aby pamiętać o tym by nie przekręcać zapłonu kluczyków na zapłon podczas grzebania przy wtyczce od poduszki, najlepiej to w ogóle wyjąć kluczyki ze stacyjni i tyle...
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-22, 22:27
Z śmiesznych historii. Podobno kiedyś ktoś naprawiał auto. Wymienił poduszki, wykasował sterownik. Auto jeszcze rozebrane ale chciał sprawdzić czy auto pali. Sterownik wraz z czujnikiem bezwładnościowym był luzem tylko na wpiętej wtyczce. Auto zapaliło, jako że diesel to zatrzęsło budą no i... Odpaliło wszystkie poduszki. Ile w tej historii prawdy nie wiem, ale mnie rozbawiło.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-23, 13:24
eplus napisał/a:
Czytając wątek - jestem przeszczęśliwy, że użytkuję pokrowce z Biedronki - aktualnie drugi, trzeci czeka na półce.
To musisz robić rocznie dużo km albo te pokrowce są słabej jakości jak wymieniasz je tak często. Mój pokrowiec jest ze skóry naturalnej, zakupiony w 2015 roku bodajże w Auchanie lub innym hipermarkecie za 15zł ( normalnie kosztował około 50zł). Przekładam go z jednego do drugiego auta, i ma za sobą już ponad 65tys km i źle nie wygląda. Myślę że drugie tyle jeszcze pociagnie i dopiero wymiana na nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum