Otóż jechałem Aleją Powstania Warszawskiego od strony ronda Mogilskiego na południe w stronę Ronda Grzegórzeckiego, gdzie miałem skręcić w lewo czyli na wschód w Aleję Pokoju.
Nie znam tej części Krakowa, pierwszy raz miałem jechać przez to rondo.
MediaNav zapowiedział mi wyraźnie za 800m skręć w prawo, choć na ekranie widziałem, że po dużym kole będę jechał w lewo. Uznałem, że pewnie jest jakiś wiadukt czy tunel, którym jedzie się w lewo w aleję Pokoju mimo, że skręt jest "w prawo" - jak na autostradach itp.
Samo rondo ma wiele pasów ruchu. Będąc tuż przed rondem w godzinach szczytu zorientowałem się, że MNE wywodzi mnie w pole i żadnego wiaduktu ani tunelu nie ma, ale nie miałem już szans na zmianę pasa.
Na samym rondzie usłyszałem pięknie "Wjedź na rondo, zjedź trzecim zjazdem"... Ale do samego ronda było za "100m skręć w prawo", za "30m skręć w prawo"....
Normalnie szlag mnie trafił. Musiałem wjechać w Grzegórzecką, gdzie nie dało się zawrócić przez dłuższy czas, aż do skrzyżowania z Blich tuż przed wiaduktem kolejowym...
Kilkanaście minut w plecy.
Podobny problem mam w Lublinie na [URL=https://www.google.pl/maps/search/rondo+Lubelskiego+Lipca+80,+Lublin/@51.2383333,22.5705694,379m/data=!3m1!1e3]rondzie Lubelskiego Lipca przy Gali[/URL] ... Niezależnie od tego gdzie zamierzam jechać, jeżeli tylko nie skręcam w prawo, to NME zawsze mówi mi "skręć w lewo". Jakby nie wiedziało, że to rondo w ogóle jest...
Spotkaliście się z takimi pułapkami? Macie jakieś sposoby, żeby rozpoznać błędne wskazówki?
A pamiętasz na dzień dobry tekst przed wejściem do nawigacji? Co tam napisano?
W miastach często nawigacja nie nadąża za zmianami. Było skrzyżowanie jest rondo i na odwrót.
Ale wracając do Krakowa, hmm trzeba patrzeć na rondach szczególnie na znaki drogowe bezpośrednio przed nimi, oraz na znaki poziome ! tak te na jezdni. Rondo rondu , nierówne.
Mapa zachowuje się tak, jak ustawisz jej parametry wyświetlania. Widok z lotu ptaka dobry jest poza miastami , a widok jak na mapie - sprawdza się przy gęstej zabudowie, to samo tzw. zbliżenia sytuacyjne, z daleka sygnalizuje ci tylko że będziesz zmieniał kierunek ruchu, ale po dojechaniu bliżej , mapa przybliża sytuację na skrzyżowaniu, byś dokładnie je widział. Niestety nie zawsze znaki poziome są prawidłowo pokazane. Pomaga tutaj asystent pasa ruchu, który powinieneś sobie koniecznie włączyć.
A tak nawiasem , to chyba poruszyłeś temat nie w tym dziale. Jeśli coś "oszukuje" to zawartość mapy w pliku .fbl
Jak masz uwagi do map, to pisz do producenta map, by poprawił , lub zostań ich beta testerem.
PS, sprawdziłem na Google maps, obraz satelitarny, tam są znaki na jezdni/dane mapy 2018/
Tak nawiasem, kiedyś jedna nawigacja kazała mi skręcić w prawo, a druga w lewo. Każda wybrała inną trasę, by ominąć centrum miasta, ale drogi spotkały się po kilkunastu kilometrach.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-06-12, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2018-06-12, 14:28 Re: MediaNav oszukuje na rondach
SWilk napisał/a:
z mapami Q2 2017
A kto jeszcze używa takich map sprzed roku ?
W Polsce w odróżnieniu od krajów zachodu buduje się dużo a jeszcze więcej przebudowuje.
Szkoda że zarzadcy dróg nie informują poprawnie dostawców map o zmoanach/rondach/ otwarciu nowych odcinków bo życie byłoby łatwiejsze .
Sprzwdź też ( na wersji uwonionej) jak się zachowują w tych "problematycznych" obszarach mapy TomTom-a .
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 14:40 Re: MediaNav oszukuje na rondach
SWilk napisał/a:
MediaNav 8.0.5 z mapami Q2 2017 zawiodło mnie w Krakowie w zeszłym tygodniu na jednym z rond...
Na dzień dobry- wersja mapy. Nawet w serwisie oficjalnym Naviextras dostępne są obecnie mapy Q4 2017 (poza serwisem oficjalnym są Q1 2018) i od tego należałoby zacząć.
Co oczywiście nie oznacza, że w tym konkretnym przypadku w najnowszej wersji map coś się w tych rondach zmieniło. Ale we własnym interesie należy zadbać o jak najnowsze wersje map.
A poza tym- jak to w nawigacji- żadna nie jest idealna i w każdej znajdzie się miejsca prowadzące na manowce lub sugerujące absurdalną trasę.
Niestety ze względu na pewne usterki kamery i regularną utratę ustawień MNE nie chcę go jeszcze uwalniać, dopóki ASO nie rozwiąże wszystkich problemów, czy to przez wymianę MNE czy jakoś inaczej. Tak czy siak, skoro problemy są ściśle z MNE związane, to wolę nie kombinować.
Problem jednak nie jest w tym, że mapa była nieaktualna. Niech ktoś z Krakowa mnie poprawi, ale jestem przekonany, że to skrzyżowanie nie było reorganizowane w ciągu ostatnich dwóch lat. Remontowane może, ale raczej nie było tam fundamentalnej zmiany.
Ponadto na ekranie wyraźnie widziałem skrzyżowanie w kształcie ronda, ale zapowiedzi głosowe i wskaźnik następnego manewru z kolei mówił co innego.
Na moje oko MNE myślało, że na kilka metrów przed wjazdem na rondo trzeba skręcić w prawo, albo, że sam wjazd na rondo to dodatkowe skrzyżowanie.
Podobnie z rondem w Lublinie przy Gali - MNE uważa je za ciąg skrzyżowań, na którym przy wjeździe "jedziesz prosto", a zjazd to skręt w lewo.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 14:58
Ale co właściwie chciałbyś uzyskać? Takich i podobnych błędów są na mapach setki i to na mapach dowolnej nawigacji i nieraz jeszcze, gdy nadmiernie zaufasz nawigacji trafi Cię szlag.
W tym konkretnym wypadku już samo "skręć w prawo" w momencie, gdy wiemy że jest to rondo powinno wzbudzić naszą czujność, bo komendy w przypadku rond brzmią inaczej.
Na pewno nie usłyszysz komunikatu: skręć do jeziora. A ludziom się to udało.
Co do ronda , to jest rondo o zmienionym pierwszeństwie. Ludzie nawet bez nawigacji dostają kręćka. W Warszawie rondo "Babka". Po roku opanujesz w ciemno.
A tak o mapie , aktualizuj zawsze na najnowsze. Jak się szczypiesz z uwolnieniem, to odpal w telefonie Janosika czy cokolwiek, jako dodatkową nawigację.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-12, 17:46
Dymek, są już mapy Q1 2018 ? jeśli tak to skąd można je pobrać, oczywiście za FREE :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 18:09
No to jeszcze raz. Właśnie sprawdziłem jak się to rondo prezentuje na naszej nawigacji. Masz rację jeśli chodzi komendy głosowe- właściwe przed każdym większym rondem mamy komunikat "skręć w prawo", ale sygnalizuje on wyłącznie wjazd na duże rondo, nic więcej. Natomiast na ekranie widać doskonale co jest grane- mamy symbol ronda, nazwę ronda a "asystent pasa" pokazuje na bieżąco i z pewnym wyprzedzeniem ilość pasów i na którym pasie trzeba się ustawiać. Tym samym widać wyraźnie, że szykuje się skręt w lewo.
Swoją drogą, faktycznie- ja mam u siebie komunikaty głosowe wyłączone na stałe, rozpraszają mnie, nienawidzę jak co chwilę przerywają mi słuchanie radia czy muzyki. Skutkiem czego więcej widzę na mapie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 08:38
Tak wygląda ekran jeszcze spory kawałek przed tym rondem. Jest symbol, że będzie rondo i najważniejsze- asystent pasa ruchu na górze- wiadomo, że trzeba wbijać się do skrętu w lewo.
A duża strzałka najbliższego manewru? No cóż- pokazuje prawdę- w ruchu prawostronnym przy wjeździe na rondo zawsze będzie skręt w prawo. W UK pewnie pokazuje skręt w lewo...
Zrzut_MNE_2.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 192,64 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-13, 08:55, w całości zmieniany 2 razy
Dymek, dzięki za tak dogłębną weryfikację. U mnie pamiętam wyraźnie, że asystent pasa pokazywał mi konieczność zajęcia prawego pasa. Przyglądałem się na to dość długo bo mi się to nie do końca podobało. [Edyta]Pewnie wynika to z innych wersji map[/edyta]
Jednak jak widzisz, przez środek ronda idą jakieś białe drogi, które pewnie są torowiskami i/lub buspasami. W tej chwili nie pamiętam dokładnie co to. Wtedy uznałem, że rondo pewnie jest jakoś trójwymiarowo zrobione - podobnie jak mogilskie, które ma estakady i tunele.
Jak się pierwszy raz gdzieś jedzie to się można naciąć.
Następnym razem będę bardziej ufał sobie.
paul7, dzięki za link do map. Co do "szczypania" się z uwolnieniem, to jak pisałem wcześniej - mam sporadyczne problemy z kamerką cofania i utratą ustawień w MNE.
Chwilowo gromadzę "materiał dowodowy" w postaci nagrań z niezałączającej się kamerki, bo oczywiście w serwisie zawsze działa. Jak będę miał więcej nagrań, to napiszę reklamację z rękojmi z linkami do nagrań i niech kombinują. Jak na złość, ostatnio działa ;)
Jak mi tę usterkę naprawią to zamierzam radio uwolnić.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2018-06-13, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 12:25
michele napisał/a:
Co to za znak ustąp pierwszeństwa i uwaga przejście pieszych na screenie?
No właśnie to chwaliłem w innym wątku, bo te symbole pojawiły się dopiero po wgraniu 2017Q4- w wersji fabrycznej nic takiego nie było.
Na ekranie wyskakuje mnóstwo znaków, które występują na drodze- działa to rewelacyjnie, wyskakują z wyprzedzeniem, zanim jeszcze zobaczymy znak na drodze, znikają po minięciu znaku. Poza tym najpierw są czarno-białe a w miarę zbliżania się do znaku dostają koloru. Szczególnie chwalę właśnie sygnalizowanie przejść dla pieszych- nie widać jeszcze przejścia a już wiadomo, że należy się go spodziewać.
Nie wiem czy ta funkcja zaszyta jest w samych mapach, czy może w POI dostępnych w nowych wersjach.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-13, 12:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
dobrze pamiętam że wystarczy ściagnać pliki z katalogu maps i wgrać do MNV do odpowiedniego katalogu ? Nie będzie problemu z tym zew teraz mam mapy TOMTOM a te sa HERE ?
dobrze pamiętam że wystarczy ściagnać pliki z katalogu maps i wgrać do MNV do odpowiedniego katalogu ? Nie będzie problemu z tym zew teraz mam mapy TOMTOM a te są HERE ?
Here bardziej nadają się na Polskę, TomTom na Europę.
Zaraz poszukam i zapodam ci pozostałe mapy.
Pliki obu producentów map do Igo mają te same pliki .fbl .hnr, poi itd, tylko licencje muszą być odpowiednie.
Marka: Renault
Model: Megane II ph II
Silnik: dCi
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Mar 2017 Posty: 84 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-18, 12:43
Wie ktoś jak wygląda procedura tworzenia nowych map Wgrałem właśnie Q1 2018 - oddana do użytku w grudniu droga s19 widnieje na mapach ale już sam węzeł prowadzący na nią pozostał stary(zwykłe skrzyżowanie "T" zamiast wiaduktu i 2 rond
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 13:41
Na takie zmiany w przypadku Here to i rok można czekać. Gorsze są chyba sytuacje odwrotne- gdy nawigacja widzi nowe drogi, których jeszcze nie otwarto.
Wie ktoś jak wygląda procedura tworzenia nowych map Wgrałem właśnie Q1 2018 - oddana do użytku w grudniu droga s19 widnieje na mapach ale już sam węzeł prowadzący na nią pozostał stary(zwykłe skrzyżowanie "T" zamiast wiaduktu i 2 rond
Firmy od map nie robią bez przrwy skanowania staelitarnego nowych dróg tylko wykorzystują dane dostarczane przez zarzadców infrastruktury drogowej.
W przypadku dróg krajowych od GDDKiA .
A że dane od nich otrzymywane zazwyczaj niewiele mają wspólnego z rzeczywyistościa to jużinna bajka.
HERE zakończył zbieranie danych na dzień 18 marca 2018 roku i wydał mapy okreslane jako 2018Q1 w maju 2018 roku jesli do tego dnia GDDKiA nie dostarczyła nowych dancy ( a zapewne nie bo oficjalnie inwetsycja wciąz pewnie trwa ) to mapy na mapach takie kwiatki.
Kiedyś wracałem z Krakowa do Warszawy, jechałem dwupasmówką, której oczywiście nie było, "przejechałem" na wprost przez olbrzymie rondo , którego też oczywiście nie było. Ale była frajda, że zbudują. I najważniejsze, by nie trafić przedwcześnie na zapowiadane mosty.
Właśnie wróciłem z trasy Warszawa północne Mazury aż po Kaliningrad i mapa 2018Q1 bez żadnych wpadek. Wszystko jest , każdy nowy odcinek, nawet po zmodernizowaniu drogi i o dziwo każde nowe rondo było. Trasę przeliczało także poprawnie, łącznie z czasem . Radary pokazywało także w porządku. Choć jak zwykle w schowku czekała papierowa mapa, tym razem, była nie potrzebna.
Marka: Renault
Model: CLIO IV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-07-16, 18:35
A tak prowadziła z Łodzi do Brwinowa,
Zjazd przez MOP.
A w samej Łodzi po przejściu dla pieszych
na ul. Pabianickiej
Start Szpital Kopernika, parking od ul.Pabianickiej
Koniec ul. Obywatelska.
Zamiast zawrócić na skrzyżowaniu Wólczańska/Pabianicka
prowadzi wcześniej przez przejście dla pieszych.
Trasa szybka
dobrze, ze miałem odpaloną 7ways z mapa UMP :)
7ways.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 123,06 KB
Łódź-Brwinów.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 95,49 KB
Ostatnio zmieniony przez marmar 2018-07-16, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
A tak prowadziła z Łodzi do Brwinowa,
Zjazd przez MOP.
A w samej Łodzi po przejściu dla pieszych
na ul. Pabianickiej
Start Szpital Kopernika, parking od ul.Pabianickiej
Koniec ul. Obywatelska.
Zamiast zawrócić na skrzyżowaniu Wólczańska/Pabianicka
prowadzi wcześniej przez przejście dla pieszych.
Jeszcze podaj jaki tryb trasy wybrałeś. Bo to są różne mapy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum