Wysłany: 2018-06-12, 22:19 Nowy duster 1.6 sce comfort kilka dziwnych zjawisk...
Pacjent nowy duster comfort z media nav ,kamerą czujnikami cofania.
1 . Pierwszy problem to zawieszający się komp czasem w upalne dni-tu ciekawostka że nie zawiesił się w 35°C a zawiesił się np w 24...problem znany ,jednakże u mnie kasuje tylko średnie spalanie...
2. Druga dziwna sprawa to czujniki zapięcia pasów.Jadąc w 3 osoby popołudniu wszystko elegancko,pasażer obok i z tyłu wysiadają ,czujniki to widzą i jest ok.Wracając nocą też w 3 osoby,pasażerowie wysiadają ,zamkną drzwi a mi jeszcze przez 20 metrów od ruszenia daje sygnał dźwiękowy choćby siedzieli niezapięci....wtf?
3. Trzeci Problem .Zalałem auto w niedziele do pełna przejechałem 100km i wskaźnik paliwa pokazuje 2mm mniej od pełnego baku.....
4. Mam wrażenie że licznik dziennych kilometrów robi mnie w balona ...Wg wskazań mam niby tak:
450km powiedzmy przejechane od odbioru auta,skasowałem licznik dzienny na stacji przy tankowaniu...więc pokazuje 115km od wyzerowania.W opcji na komputerze jest opcja "przejechane" czy jakoś tak i tam pokazuje mi prawie 20 km mniej niż w panelu z przebiegami (całkowity i dzoenny)
5. Kolejna ciekawostka występuje na nagrzanym silniku.Jadąc na zimnym po wciśnięciu sprzęgła obroty od razu spadają do około 1000 przy zmianie biegu.Jak silnik się rozgrzeje a wcisnę sprzegło żeby zmienić bieg, obroty trzymają sie na wartości w której wcisnąłem pedał przez jakieś 2-3 sek ,dopiero później opadają.Wrażanie jest takie choćbym zmieniał biegi nie ściągając nogi z gazu praktycznie...
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 06:26
1. Znany problem. Na razie nie znam nikogo komu by się to nie przytrafiało albo jakoś by to naprawił. U mnie jak przy zawieszeniu się nie bawię się przyciskami kierownicy to nic nie resetuje.
2. Z tym u siebie sie nie spotkałem. Nic nie leżało na siedzeniu? Jakas torba na przykład?
3. U mnie w trasie do około 120-140 km przejechanych poziom paliwa pokazywany jest na maksa. Później zaczyna normalnie opadać.
4. Takiego czegoś tez nie zaobserwowałem.
5. Mam tak samo. Na ciepłym przez chwilę po wciśnięciu sprzęgła się utrzymują. Ma to na celu płynniejszą zmianę biegów. Na zimnym raczej też się utrzymują, ale zdecydowanie krócej niż na ciepłym.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-06-13, 06:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie było nic na siedzeniu , i dzieje się to tylko na wieczór.
Co do obrotów to jest nieporozumienie bo sprzęgło dostaje wtedy mega po dupie, jak przy wyższych obrotach zmieniasz bieg a one nie opadają
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
W fordzie to był problem przepustnicy a nie takie rozwiązanie :).Miałem wcześniej kilka samochodów od hondy po mercedesa i nigdy takiego czegoś nie uświadczyłwm a samochody z 2000+ rocznika.
Tu nie ma problemu z tym
https://youtu.be/mS6M1yJR4sI
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 10:05, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 10:19
Mariusz361 napisał/a:
W fordzie to był problem przepustnicy a nie takie rozwiązanie :).Miałem wcześniej kilka samochodów od hondy po mercedesa i nigdy takiego czegoś nie uświadczyłwm a samochody z 2000+ rocznika.
Tu nie ma problemu z tym
https://youtu.be/mS6M1yJR4sI
No jeśli zakładasz ze fabrycznie nowy samochód miał od razu problem przepustnicy to ok, niech tak będzie. Ja z takim rozwiązaniem spotkałem się wielokrotnie w różnych samochodach i absolutnie nie dziwi mnie takie rozwiązanie w dusterze. Tak samo jak podbicie obrotów z 700 do 1000 po wrzuceniu jedynki.
A tu już widać jak obroty nie spadają po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=xIaDjOglrYE
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2018-06-13, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Tak , tylko na tym filmie co wrzuciłeś to gość biegi zmienia w sekunde bo ją dość ciśnie..więc obroty mu się trzymają bo nie zdąży opaść wskazówka
Tu duster niby też nowy a z komputerami problem więc w fordzie też możliwa była opcja wady fabrycznej nawet w nowym samochodzie ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-13, 11:00
Mariusz361 napisał/a:
Tak , tylko na tym filmie co wrzuciłeś to gość biegi zmienia w sekunde bo ją dość ciśnie..więc obroty mu się trzymają bo nie zdąży opaść wskazówka
Tu duster niby też nowy a z komputerami problem więc w fordzie też możliwa była opcja wady fabrycznej nawet w nowym samochodzie ;)
Ciśnie to właśnie na Twoim filmiku gdzie koleś pokazuje przyspieszenie samochodu i kręci bardzo wysoko obroty na poszczególnych biegach .
Na tym moim nagrywający jedzie całkiem zwyczajnie. Jak dla mnie to szukasz dziury w całym ;) Zresztą o tym zjawisku z podtrzymywaniem obrotów przy zmianie biegów był już tu cały wątek, założony chyba przez Powolnego. To naturalne zjawisko i nie ma się co doszukiwać na siłe problemów.
Powolny.Auto stało pod domem-pierwsze odpalenie po południu przy 35 i ok
Przy 24 przejechałem z 15 km.Stał ze 3 h w słońcu i kapa
Twoja teoria troche siada bo czemu np w 20 stopniach jeżdżąc takie same trasy -problem nie występuje.Alternator ładuje wtedy aku tak samo .Nawet jeżeli daćka ma inteligenty system ładowania , czyli tyle ile potrzebuje komp na różne podzespoły, to np w deszczu czy w nocy gdzie dochodzi praca wycieraczek i świateł mijania , też powinien się zawiesić bo temp otoczenia ma niewiele do ładowania aku przez alternator .
Druga sprawa to taka że zaraz po uruchomieniu silnika, włącza sie klima ,ktora skutecznie zeżre prąd przy starcie zanim nadrobi to altek.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz361 2018-06-13, 11:34, w całości zmieniany 2 razy
Ciśnie to właśnie na Twoim filmiku gdzie koleś pokazuje przyspieszenie samochodu i kręci bardzo wysoko obroty na poszczególnych biegach .
Na tym moim nagrywający jedzie całkiem zwyczajnie. Jak dla mnie to szukasz dziury w całym ;) Zresztą o tym zjawisku z podtrzymywaniem obrotów przy zmianie biegów był już tu cały wątek, założony chyba przez Powolnego. To naturalne zjawisko i nie ma się co doszukiwać na siłe problemów.
Jakbyś wrzucił link to tego tematu to byłbym wdzięczny :)
Jako że edytować nie mogę chyba sięnie zrozumieliśmy...Wrzucam bieg np z 2 na 3 przy 3.5 tys obrotów.Wciskam sprzęgło i auto wisi jeszcze przez 2 sek na tych 3.5 tys obrotów...Co innego ruszając z 1 gdzie wiadomo obroty podbija a co innego zmieniać biegi ze wskazówką na 3 tys tak jakbys dopiero prawojazdy zdał i zapomniał noge z gazu sciągnąć przy zmianie biegu.
Jeśli chodzi o wieszanie się komputera przy wysokich temperaturach mam ten sam problem. Po wizycie w ASO w końcu Panowie przyznali się, że ten moduł komputera ma wadę oprogramowania . Pod koniec czerwca ma być dostępna "nowa wersja".
Ponoć mnóstwo samochodów ma taki problem.
A wiesza się najczęściej jak jest pracuje wszystko na raz klima, radio, bluetooth, kamerka na zapalniczce i 140 na liczniku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum