Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 17:37
Dacia Duster II 1.6 SCe 4x2
Autor Wiadomość
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-12, 11:38   

marcinonline zgodzę się ze słowami pavulona.
Duster jest dobrze wyciszony. Powiedziałbym, że przy prędkościach powyżej 100 bardziej słychać szum opływającego powietrza niż pracę silnika. Spokojnie można porozmawiać czy puścić radio (fabryczny zestaw głośników daje radę) - ja mam radio ustawione na kilka kresek.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-12, 12:00   

pavulon78 napisał/a:
marcinonline napisał/a:
A 140 km/h na 5 to jakie obroty?


Ok. 3500 obrotów


Przy zegarowych ok. 3500, przy prawdziwych 140 powinno być 3680.
Skrzynia biegów nic się nie zmieniła od poprzednika, ma te same przełożenia.
Dziwne, że "leniwość" piątego biegu jest zgłaszana przez użytkowników DD2, a przy DD1 chyba nikt na 1.6sce 2wd nie marudził. :roll:

Osobiście nie potwierdzę ani nie zaprzeczę, gdyż od kilku dni nie mam pretekstu do wyjścia z domu, więc licznik zatrzymał się niewiele powyżej 500km.
Aczkolwiek muszę, przyznać, że jak włączałem tempomat, żeby sam dociągnął do zaprogramowanej prędkości, to robi to dość żwawo (np. 80-110km/h na 5.biegu).
Więc jestem pełen nadziei.
 
ChrystianCh 



Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.3 TCe 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 15:36   

GRL napisał/a:
pavulon78 napisał/a:
marcinonline napisał/a:
A 140 km/h na 5 to jakie obroty?


Ok. 3500 obrotów


Przy zegarowych ok. 3500, przy prawdziwych 140 powinno być 3680.
Skrzynia biegów nic się nie zmieniła od poprzednika, ma te same przełożenia.
Dziwne, że "leniwość" piątego biegu jest zgłaszana przez użytkowników DD2, a przy DD1 chyba nikt na 1.6sce 2wd nie marudził. :roll:

Osobiście nie potwierdzę ani nie zaprzeczę, gdyż od kilku dni nie mam pretekstu do wyjścia z domu, więc licznik zatrzymał się niewiele powyżej 500km.
Aczkolwiek muszę, przyznać, że jak włączałem tempomat, żeby sam dociągnął do zaprogramowanej prędkości, to robi to dość żwawo (np. 80-110km/h na 5.biegu).
Więc jestem pełen nadziei.


Ciekawe, identyczną rzecz zauważyłem u mnie ale myślałem że mi się wydawało. Przy jeździe na autostradzie kiedy przyśpieszałem tempomatem a nie pedałem gazu to miałem wrażenie że samochód zbiera się znacznie dynamiczniej :-)
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-06-12, 18:36   

GRL napisał/a:

Skrzynia biegów nic się nie zmieniła od poprzednika, ma te same przełożenia.
Dziwne, że "leniwość" piątego biegu jest zgłaszana przez użytkowników DD2, a przy DD1 chyba nikt na 1.6sce 2wd nie marudził. :roll:

Jak nie jak tak. Ja marudziłem na 1,6. Nawet gdzieś pisałem, za na autostradzie pod niewielkie wzniesienie 120 km/h nie potrafił utrzymać. Zresztą ten silnik w żadnych warunkach nie sprawdza się w tej budzie i dlatego go sprzedałem ;-)
_________________

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-12, 19:53   

No to przegapiłem :-x
Swoją drogą przesiadłem się z nowoczesnego turbodiesla, więc wkrótce powinienem dołączyć do grupy maruderów...
Z drugiej strony 30 lat temu 23-24KM w maluchu dowoziły całe rodziny do celu, więc dzisiaj młodym ludziom "w d*pach się poprzewracało". ;-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-12, 21:55   

Na tempomacie jakoś się wydaje i to miałem w każdym samochodzie, że szybko przyspiesza. Teraz w 1.2 aż się wystraszyłem i tempomat wyłączyłem, bo jakoś poza kontrolą fura się wydawała. Ogranicznik ustawiłem.
 
markegiani 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.2
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-12, 22:46   

Młodociani kierowcy w Dusterach mogą nie skojarzyć szto eta maluch. Ja jednak pamiętam doskonale jak jeździło się z rodzicami maluchem w cztery osoby nie tylko po Polsce ale nawet do NRD, czy Bułgarii, a szczytem wszystkiego był nocleg w tym maluchu w 3 osoby ( w tym dwie dorosłe ), bo wszystkie hotele zajęte, a rano dalej w drogę bez odnowy biologicznej. Morał z tego taki, że faktycznie poprzewracało nam się w 4 literach ;-) , ale też mamy inny punkt odniesienia. Trochę się zmieniło od tego czasu i mamy do czego porównywać te nasze zdobycze motoryzacji. Taka zresztą natura człowieka, że dać mu palec to chce całą rękę ;-) .
Wracając jeszcze do tego punktu odniesienia to jaki by ten maluch nie był wtedy słaby, to turbo diesle nie jeździły jeszcze po polskich drogach, a syrenki, trabanty i zaporożce nie spędzały posiadaczom maluchów snu z powiek. Zresztą maluchów swego czasu jeździło najwięcej więc bardziej dawało to poczucie jedności niż tęsknoty za czymś co być może zwijało asfalt.
Dzisiaj przesiadka z turbo diesla do Dustera sce to naprawdę wyzwanie i różnica w odbiorze jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym.

Jeżdżę wolnossącą i słabą benzyną to ewentualna przesiadka do Dustera nie będzie szokiem, ale z tego co się już zorientowałem to jednak można jak na dzisiejsze standardy trochę pomarudzić odnośnie elastyczności Dustera, bo jednak w Nissanie Qashqaiu z tym samym silnikiem to wygląda zauważalnie lepiej, a Nissan nawet cięższy.

I jeszcze tytułem tego tempomatu. Na różnych forach różnych marek ludzie piszą, że faktycznie tempomat przyśpiesza lepiej niż pedał gazu, oponenci znów twierdzą, że to złudzenie. Gdyby się komuś chciało można by to sprawdzić ze stoperem czy to faktycznie tak jest czy niestety tylko złudzenie.
Ostatnio zmieniony przez markegiani 2018-06-12, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-13, 00:17   

Z miejsca pasażera wszystko wydaje się "bardziejsze".
Boję się jeździć z osobami, które jeżdżą równie dynamicznie jak ja.
Składając się do zakrętu kierowcę nie zaskakuje przeciążenie boczne.
Tymczasem pasażer lata na fotelu z lewej do prawej, gdyż nie kontroluje tego... w czasie rzeczywistym(??).
Sądzę, że tempomat daje to samo poczucie obserwatora, stąd wydaje się, że jest żwawiej.
Lecz jest to tylko złudzenie.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-06-13, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-06-13, 07:30   

markegiani napisał/a:
...... bo jednak w Nissanie Qashqaiu z tym samym silnikiem to wygląda zauważalnie lepiej, a Nissan nawet cięższy.

I jeszcze tytułem tego tempomatu. Na różnych forach różnych marek ludzie piszą, że faktycznie tempomat przyśpiesza lepiej niż pedał gazu, oponenci znów twierdzą, że to złudzenie. Gdyby się komuś chciało można by to sprawdzić ze stoperem czy to faktycznie tak jest czy niestety tylko złudzenie.


U nas na forum – nie pamiętam w którym wątku, ktoś pisał o możliwości podglądania pracy komputera w czasie rzeczywistym. Rozumiem przez to podgląd wykonywania algorytmu sterowania silnikiem. Myślę, że porównanie tych dwóch scenariuszy przyśpieszania wykaże czy mamy do czynienia z identycznym schematem, bo de facto wciśnięcie pedału gazu to tylko sugestia dla komputera co ma robić – jeżeli w programie ma zaszyte priorytety np. ekologiczne lub marketingowe (ten model nie może być szybszy od innego) to może da się to „uwolnić”. Z takimi marketingowymi sztuczkami pozycjonującymi (pogarszającymi) parametry poszczególnych modeli w ofercie mamy na co dzień do czynienia w przemyśle komputerowym, czy w samochodowym też? – Może da się to też sprawdzić? Byłoby ciekawie ;)
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-13, 08:22   

Pamiętam te czasy, pierwszym autem moich rodziców był czerwony Fiat 126p z 1975 roku, miał chromowane zderzaki i aluminiowe kołpaki. Potem był Fiat 125p z 1983 roku w kolorze żółtym, odrzut z eksportu. Pamiętam też paliwo na kartki i kolejki na CPN-ach oraz wożenie żelaznego zapasu benzyny w 20 litrowym karnistrze. Wyjazdy na wakacje, jechało się patataj patataj byłe kilometrów ubywało. Sam jako pierwsze auto ujarzmiałem malucha z 1989 roku i powiem tak dziękuję postoję nigdy więcej. Choć jestem wstanie zrozumieć nostalgię ale uważam, że dziś to auto nie nadaje się do codziennego użytkowania.
Do Dustera przesiadłem się ze trzycylindrowej 70 konnej Stefki, może moje oczekiwania związane z tymi 45 dodatkowymi końmi mechanicznymi były zbyt duże. Mam też odniesienie do 140 konnego turbodiesla ale jego nie biorę pod uwagę. Moje wrażenia odnoszę/odnosiłem między dwiema wolnossącymi benzynami.
Dziś po przejechaniu nowym autem około 800 km w na różnych rodzajach dróg, mogę powiedzieć tak:
do miasta i drogi gminne, powiatowe, wojewódzkie czy krajowe ten silnik wystarczy dynamika zakresie dopuszczalnych prędkości jest ok.
drogi ekspresowe i autostrady jak się osiągnie określoną prędkość przelotową i będzie utrzymywać swoje tempo to człowiek też będzie zadowolony i dojedzie do celu. Nie korzystam codziennie z tego rodzaju dróg więc jestem wstanie to zaakceptować tak samo jak w przypadku Skody. Jakby co to prawa ręka ma zagwarantowane ćwiczenia w trakcie jazdy:)
Jestem z DD2 zadowolony, komfort jazdy zdecydowanie na wyższym poziomie niż w Stefce, spalanie też od niej nie odbiega i jest na podobnym poziomie.
Na rzeczy, które mnie drażnią nie mam wpływu czyli czujniki przód i zawieszanie komputera.
Co do drugiej kwestii zauważyłem, że komputer nie odblokowuje się na stałe ale w trakcie jazdy ma okresy kiedy ponownie nie reaguje na klikanie guzikami na kierownicy. Zaobserwowane na odcinku około 130 km.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-13, 08:47   

markegiani napisał/a:
Młodociani kierowcy w Dusterach mogą nie skojarzyć szto eta maluch.

Młodociani (i nie tylko kierowcy) to przede wszystkim nie skojarzą co to takiego "szto eta" :mrgreen:
 
markegiani 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.2
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-13, 10:06   

To co pisze kolega maugu może mieć faktycznie odniesienie do stanu rzeczywistego. To dzisiaj żaden problem coś zdławić lub ożywić komputerowo. W Oplu Merivie np. 1.4 turbo były dwie moce 120 i 140 KM, a silniki i osprzęt był identyczny, tylko program komputera inny. Nawet sprzedawcy tego nie ukrywali, że te kilka tysięcy to trzeba dopłacić za program z komputera, a Ci bardziej skąpi klienci niejako za karę, że nie chcieli dopłacić ;-) mieli w gratisie odjęte komputerowo te 20 KM. Niewykluczone, że w Dusterze też ktoś wpadł na podobny pomysł. W grupie PSA silniki pure tech 1.2 - 110 i 130 KM też chyba mają podobny zabieg.
Ostatnio zmieniony przez markegiani 2018-06-13, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-13, 13:50   

Trochę chyba się zagalopowaliście z tymi teoriami spiskowymi.
Silniki wolnossące nie mają zbyt szerokiego pola do popisu jeżeli chodzi o "zarządzaniem" momentem obrotowym.

Jak ocenić "na oko" max. moment obrotowy wolnossącego silnika benzynowego R4?
Należy pojemność silnika przemnożyć przez 95.
Błąd będzie wynosił góra kilka procent.
Do tego wartość ta będzie zazwyczaj osiągana w okolicach 4000-4500obr/min (pomijam auta typowo sportowe).
Skąd to takie oczywiste?
Bo dzisiaj niemal 100% silników R4 posiada 16 zaworów oraz cylindry są w przybliżeniu kwadratowe (komu się nudzi może sobie poczytać o silnikach nad i podkwadratowych).
Czysta fizyka.

Przy mocy max. można pogmerać programowo.
Do momentu max. nikt się nie dobiera, bo jest on na wagę złota w wolnossakach.
Wniosek?
Każde 1.6 jedzie niemal identycznie do 4000obr/min czyli w typowym zakresie obrotów do pomiaru elastyczności.

Problem na pewno nie leży tutaj.
Tym bardziej, że obiecywane wartości muszą mieć przełożenie na hamowni, bo inaczej wyszłaby chryja pokroju dieselgate.

Ale jak już jesteśmy przy teoriach spiskowych, to co powiecie na to?
MOŻE nowe silniki są tłamszone programowo na określoną ilość pierwszych godzin/kilometrów pracy?
Stąd po okresie układania się silnika dynamika wydaje się niektórym zauważalnie lepsza?
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-06-13, 16:41   

GRL napisał/a:


Ale jak już jesteśmy przy teoriach spiskowych, to co powiecie na to?
MOŻE nowe silniki są tłamszone programowo na określoną ilość pierwszych godzin/kilometrów pracy?
Stąd po okresie układania się silnika dynamika wydaje się niektórym zauważalnie lepsza?

To jest możliwe - wiem, że w przypadku silników Rotax (quady, skutery wodne i śnieżne) silnik jest programowo zdławiony na czas docierania ok. 10mth i nikt tego nie kryje a klient nie musi się martwić o prawidłowe docieranie.
W przypadku Renault też coś może być na rzeczy, bo porównując osiągi 1.2TCe 125 w Dusterze z 1.2TCe 130 w Meganie czy Kadjarze, że to ten pierwszy jeździ jak dwa ostatnie w trybie Eco. Wiem, że to inne samochody, ale napęd niemal identyczny, a różnica w mocy tylko 5KM...
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-06-13, 16:49   

W instrukcji napisane jest iż silnik osiągnie swoje pełne własciwości po przejechaniu 3 tys km :roll:
1.6 sce DD2
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-13, 20:37   

Jedynka poliftowa dopiero gdzieś po 10 zaczęła normalnie jeździć.
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-14, 06:43   

Stosowanie patentu z różną elektroniką w konstrukcyjnie jednym silniku to nic nowego i stosuje go wielu producentów. Ford Transit swego czasu w 2.0 tdci miał chyba 4 odmiany różniące się mocą od 95KM do chyba 140KM. Ten najsłabszy różnił się też tym, że miał turbinę bez zmiennej geometrii a silniejsze już takową miały.
Patrząc na dieselgate w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe i wgranie dodatkowych programów chyba nie robi problemu panom inżynierom. Może to bujda ale jak mnie pamięć nie myli to którymś modelu tak sprzed chyba dobrych 10 lat na wyświetlaczu komputera po wprowadzeniu pewnej kolejności czynności (przekręceń kluczyka czy naciśnięć jakiegoś pedału) uruchamiała się prosta gierka sterowana pokrętłem zerowania przebiegu dziennego/czasomierza.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-06-14, 11:01   

Tak masz rację i było nawet na forum wieki temu.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-15, 11:46   

KliPer napisał/a:

Do Dustera przesiadłem się ze trzycylindrowej 70 konnej Stefki, może moje oczekiwania związane z tymi 45 dodatkowymi końmi mechanicznymi były zbyt duże.


Ja też mam 3 cylindrową skodę i nie wiem czego oczekiwać? Będzie więcej mocy odczuwalnie?
Będzie łatwiej wyprzedzić na trasie niż skodą?
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-15, 13:49   

Marcinonline, tak sobie to niestety wyobrażałem, że silnik będzie bardziej elastyczny i wyprzedzać będzie łatwiej.
Po 10 latach już się przyzwyczaiłem się, że zanim wyprzedzę trzeba pokalkulować.
Wiesz, pewnie bym tego nie zauważył ale któregoś dnia jechałem za swoją żoną, ona w Skodzie ja Dusterem. Stefka się zbierała a ja zostawałem w tyle, tak samo pod górkę. Po dojechaniu na miejsce moja żona skwitowała, że się wlokłem a uwierz mi ona demonem prędkości nie jest a przejechała ze mną kilka kilometrów i wie, że ze stefki wyciskam co mogę i jak to ujmuje poruszam się zbyt szybko.
Wiem, że Duster to nie sportowiec. Jazda przypomina charakterem jazdę trzycylindrowa Skodą z tą różnicą że silnika nie trzeba aż tak kręcić a spalanie jest na podobnym poziomie.
Może zaraz po stwierdzeniu tego faktu mi to ciążyło. Mimo wszystko wszystko wszystkie inne plusy to rekompensują. Komfort jazdy o niebo lepszy nie tylko zawieszenie ale i fotele, siedzi się wyżej, wykończenie i wyciszenie lepsze w końcu można porozmawiać. Może to z racji nowości ale chce się człowiekowi w aucie posiedzieć i nigdzie mi się nie spieszy więc rzadziej przekracza ograniczenia prędkości.
Większość z nas jeździ najczęściej po znanych sobie drogach i wie gdzie na co może pozwolić znając możliwości swojego auta. A w innych miejscach no cóż trzeba będzie pokombinować albo po prostu zdjąć nogę za gazu i poturlać się trochę za tirem pod górę.
Pozdrawiam i pozytywnych wrażeń po odbiorze swojego Dustera.
Piotr
 
pan_dziobak 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-06-15, 13:59   

GRL, funyo, podobnie mowil (co do dlawienia silnikow na czas docierania) jeden ze sprzedawcow w jednym z salonow. Ciekawe...

A co do dlawienia silnikow, to w hondach civic 5 gen. z silnikiem 1.4 bylo zastosowane dlawienie na rynek niemiecki. Zeby to zdjac wystarczylo wyjac zwezke z ukladu dolotowego albo przepustnicy, zresetowac kompa, zrobic autokalibracje i z 75km robilo sie 90 :D
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-19, 08:49   

Czyli miałbym to rozumieć, że jak pojadę na pierwszy przegląd w maju 2019 to mi go odblokują?
Bo na pytanie czy po dotarciu silnika przy 5-7 tys. km zgłosić się na wymianę oleju, odpowiedź była że zapraszamy za 20 tys lub w maju 2019 roku.
Mimo to i tak planuję wymianę oleju przy tym stanie licznika.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-06-19, 10:25   

Ja to żem bardziej dla żartu napisał niż w pełni na poważnie.
Oficjalnie nikt tego nie potwierdził, więc trzeba przyjąć, że silnik w miarę układania się zaczyna pracować aksamitniej i więcej w nim wigoru.
O jakimkolwiek "odblokowywaniu" mocy na 99,99% nie mam mowy ;)

Natomiast anegdota z Hondą Civic to trochę mylenie pojęć, bo tamten patent nie miał nic wspólnego z naszym gdybaniem.
Tam silnik był umyślnie dławiony mechanicznie na stałe, gdyż w DE płaci się składki ubezpieczeniowe od mocy a nie pojemności.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-06-19, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-06-19, 13:52   

GRL ja cię rozumiem:)
Wracając do tematu, z naszymi Dusterami chyba nie jest tak źle jak nam się wydaje. Wczoraj byłem w Waksmundzie i Adela dziarsko wspinała się pod górki, np. zakopianka w Chabówce mimo sugestii asystenta zmiany biegu by redukować. Na pozostałej części trasy też nie było źle.
Ja z każdym przejechanym kilometrem coraz bardziej lubię swoje auto i utwierdzam się, że był to kompromisowy ale dobry wybór. Kwestia subiektywnych oczekiwań.
Dustera już wkrótce czeka kolejny test sprawnościowy czyli wakacyjna wyprawa nad polskie morze. Zobaczymy jak się będzie zachowywał pod obciążeniem i głównie w ruchu autostradowym
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-07-03, 07:48   

Przybyło nam trochę kilometrów. Miesięcznicę zamknęliśmy z około 900 kilometrami na liczniku, obecnie mamy ich trochę ponad 1300.
Pierwszy miesiąc użytkowania mogę ocenić pozytywnie. Spalanie w cyklu mieszanym około 7 litrów,przy stosunku gdzieś 50/50 krótkie trasy do 20 km w ternie głównie zabudowanym/drogi szybkiego ruchu. Myślę, że akceptowalne.
Miło zaskoczony jestem ilością światła, którą dają lampy. Czujnik w odpowiednim momencie zmienia rodzaj oświetlenia. Hamulce dają radę, przednie klocki mogłyby być trochę lepszej jakości bo w mojej pagórkowatej okolicy szybko się ścierają o czym świadczy czarny pył na felgach.
Mankamenty ogólnie znane czyli: komputer który nie lubi słońca, pewne opóźnienie przy włączaniu się kamery cofania lub całkowity brak wizji, przednie czujniki parkowania ale to na własne życzenie.
Nie udało mi się dojechać do ASO w Sączu by zaktualizować medianav i dalej pokazuje całkowite zużycie paliwa 0.0 L. No i dalej po głowie chodzą mi drugie felgi, ale to dopiero przy okazji kupowania opon zimowych.
Pozdrawiam
Piotr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne